2020 Orbea Orca Aero Disc 

יצירת כביש ספרדית במבחן ארוך טווח 

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

כתב וצילם: אורי ניצן

נדיר שההחלטה להחליף זוג אופניים מתקבלת משיקולים רציונליים לחלוטין. לרוב מה שמניע אותנו למכור את הדגם הקיים (בהפסד ענק) ולרכוש דגם חדש ויקר הרבה יותר, הם רגשות חזקים בהרבה מכל רציונל. קנאה בחבר שהחליף לאחרונה, רצון עז לרכוש טכנולוגיה חדישה יותר, תשוקה אמיתית לאופניים שיהפכו אותנו לרוכבים טובים יותר, מהירים יותר, או בקיצור, שנראים יותר פרו.

אז אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים: ״עברו כמעט 3 שנים מאז הרכישה האחרונה״ (עברו שנתיים וחודשיים אבל מי סופר), ״הם כבר נראים מיושנים״, ״הם עושים הרבה רעש״, ״משהו דפוק במיסבים״, ״העיצוב שלהם כל כך 2014״, ״גם ככה צריך להחליף צמיגים״ ועוד סיפורים כאלה ואחרים. בסופו של דבר אנחנו משכנעים את עצמנו שזה הזמן הכי טוב להחליף אופניים ומשם הדרך קצרה עד לרכישה המיוחלת.

orcaaero_1-custom
orcaaero_2-custom

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

הכירו את האורבאה אורקה אירו דיסק

אז גם אני נפלתי קורבן למכבשי השיווק האדירים של חברות האופניים והחלטתי שאני חייב, אבל חייב! לשדרג את אופני הכביש שלי. שתי סיבות עיקריות הובילו אותי להחלטה הזו. הראשונה, בלמי דיסק. תגידו מה שתרצו, אבל זו כבר עובדה מוגמרת. אופני הכביש הבאים שלכם יהיו עם בלמי דיסק. נקודה. זה פשוט עוצר יותר טוב. (בקרוב זו גם תהיה האופציה היחידה בחנות).

הסיבה השנייה היא אירו. כן, אני כזה רדוד. כשאופני האירו הראשונים יצאו לשוק הם נראו מוזר, היו כבדים מאוד ביחס לאופני ״טיפוס״ רגילים, סבלו מהתנהגות כביש עצלה והיו קשיחים ברמות קיצוניות. לא משהו שהייתי ממליץ לכל אחד. עם השנים חברות האופניים שכללו את עיצוב וייצור האופניים והגיעו למשהו שנראה טוב. גם אירודינמי אבל גם זריז, קליל ונוח. יתרונות האירו אינם זניחים כלל במיוחד במתארים מישוריים בהם אני מבלה את רוב שעות הרכיבה שלי.

לאחר סקירה מקיפה של השוק ושל כל דגמי האירו הקיימים אצל היבואנים השונים (כולם טובים, כולם מגניבים וכולם מיוחדים) החלטתי שאני הולך על Orbea. חברה קטנה יחסית מחבל הבאסקים בספרד שיש לי אליה הרבה חיבה עוד מימי קבוצת יוסקטל הספרדית. היום אופני Orbea מיובאים ע״י חברת Recycles כך שידעתי שיש למותג יבואן רציני בארץ שיכול לתת שירות ואחריות במקרה הצורך.

השיקול לא היה רציונלי לחלוטין, מן הסתם. האופניים ענו על שני הקריטריונים החשובים ביותר (אירו עם מעצורי דיסק) אבל היו עוד הרבה דגמים שענו עליהם. ב- Orca אהבתי את המשקל, העיצוב, בחירת החלקים וגם למחיר היה משקל לא קטן בהחלטה.

אחד השיקולים שהכריעו את הכף עבורי היה היכולת להזמין את האופניים אונליין דרך האתר של Orbea עם אפשרות לעיצוב בהזמנה אישית ללא תוספת מחיר.

הזמנת אופניים בהתאמה אישית

תהליך ההזמנה פשוט למדי. נכנסים לאתר MyO של Orbea (מוודאים שנמצאים באתר שמותאם לישראל. ניתן לראות זאת בתחתית העמוד בצד שמאל שם ניתן לבחור את ישראל ברשימת המדינות). מתחילים עם בחירת הדגם. אני כאמור בחרתי ב- Orca Aero. לחיצה על Customize לוקחת אותנו ליועץ החכם של Orbea שיעזור לנו בתהליך הבחירה, ההתאמה והעיצוב של האופניים שלנו.

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

בשלב הראשון בוחרים את רמת הגימור שאנו מעוניינים בה מבחינת חלקים ומערכות. כל רמות הגימור השונות עבור הדגם שבחרנו מופיעות ברשימה בצד ימין של המסך עם המחירים המעודכנים עבור כל דגם. אני בחרתי בדגם שנקרא M10i Team D שנמצא מקום אחד מתחת לקצה העליון של הסקאלה. מדובר על דגם שמגיע עם מערכת Dura-Ace חשמלית של שימנו, עם בלמי דיסק הידראוליים, חלקי קוקפיט של Vision וגלגלי קרבון קלינצ׳ר של DT-Swiss בעומק של 48 מ״מ. מחירה של החבילה החביבה הזו 39,899 שקלים בלבד. יש לציין ש- Orbea לא גובים אקסטרה עבור העיצוב וההתאמה האישית, כלומר המחיר זהה למחיר של אותם אופניים מהמדף (ללא עיצוב אישי).

אחרי בחירת רמת הגימור עוברים לשלב הבא בו בוחרים את סוג הצביעה: מט או מבריק. בחרתי מבריק על פי צו האופנה המעודכן והמשכתי הלאה.

אופניים בעיצוב אישי Orbea MyO

פה מתחיל השלב המעניין בתהליך, שלב העיצוב. היועץ החכם לוקח אותנו דרך 9 מסכים של בחירת צבעים לאזורים שונים בשלדה. ניתן לעבור שלב שלב של היועץ כשבכל שלב בוחרים צבע לאזור אחר בשלדה, או לחילופין, ללחוץ על התמונה של האופניים באזור אותו אתם רוצים לעצב ולבחור את הצבע הרצוי לאותו האזור. בסה״כ תהליך אינטואיטיבי ופשוט למדי ברמה הטכנית.

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

הבעיה מתחילה עם עודף האפשרויות שמוצעות למשתמש. אני לא יודע מה אתכם, אבל אישית מאוד קשה לי עם יותר מדי אופציות. אפשר ללכת על משהו סולידי שבו רוב השלדה צבועה באותו הצבע ורק הלוגו בצבע שונה, או שאפשר ממש להתפרע ולבחור צבע שונה לכל אזור. בכל מקרה, כמות האפשרויות גדולה מאוד, וקחו בחשבון שבשלב הזה צריך להשקיע זמן והרבה.

להערכתי במצטבר ישבתי כ- 5 שעות עם תוכנת העיצוב של Orbea עד שהגעתי לשילוב הצבעים הנבחר. זה כיף אבל ממכר מאוד. ראו הוזהרתם.

כל עיצוב שנראה לכם מועמד ראוי ניתן לשמור בחשבון שלכם ע״י לחיצה על Save. כך שבסופו של תהליך יהיו לכם כמה עיצובים שונים שמהם תוכלו לבחור את העיצוב המנצח. כל העיצובים נשמרים בחשבון שפתחתם במערכת של Orbea. הנה כמה עיצובים שהכנתי והגיעו לגמר:

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

בחירת מידת האופניים והארגונומיה

השלב הבא הוא שלב קריטי, אפילו יותר מהעיצוב, שלב בחירת המידה. שלב הארגונומיה של אפליקציית MyO מאפשר בחירת מידה לשלדה, בחירת אורך זרועות לקראנק, רוחב כידון ואורך סטם.

על מנת לדעת את המידות האופטימליות עבורי נפגשתי עם מאסטר האופניים עמוס וולף שהושיב אותי על מכשיר ה- Guru שלו ובמשך שעתיים הזיז, מדד, בדק והשווה כל מני מספרים ונתונים על מנת להושיב אותי בצורה הכי נוחה ויעילה על האופניים.

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

התהליך מצריך שני מפגשים אצל המאסטר. במפגש הראשון מגיעים עם האופניים הקיימים למדידות ולמציאת התנוחה האופטימלית. המפגש השני קצר יותר ואליו מגיעים כבר עם האופניים החדשים על מנת לכוון אותם לתנוחה שמצאנו במפגש הראשון.

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

עמוס המליץ לי על אופניים במידה 49 עם כידון ברוחב 420 וסטם 110. במקרה הזה חשוב היה לי לדעת מראש את רוחב הכידון ואורך הסטם המומלצים מכיוון שמדובר במערכת כידון וסטם אינטגרלית (יחידה אחת קשיחה) כך שבמידה ורוצים לשנות מידה צריך להחליף את כל המערכת וזה סיפור יקר והקומבינציה הרצויה לא תמיד קיימת.

לא תמיד פשוט ליישם את המלצות המאסטר במעמד הקנייה. למשל, עמוס המליץ לי על קראנק בעל זרועות באורך  160 מ״מ. אולם בבדיקה זריזה באתר של שימנו גילינו שהמידה הקטנה ביותר לקראנק Dura-Ace היא 165 מ״מ. באתר של Orbea ניתן להזמין קראנק באורך 170 מ״מ ולא פחות. פה בא לידי ביטוי היתרון של עבודה מול יבואן מקומי ולא ישירות מול אתר בחו״ל. לאחר סיום ההזמנה, התקשרו מ- Recycles על מנת לעבור איתי על פרטי ההזמנה. במהלך השיחה העליתי את נושא אורך הקראנק, ונציג Recycles מיד הציע להחליף את הקראנק 170 שהזמנתי בקראנק 165 שקיים ליבואן במלאי.

יצאתי ממשרדי המסטר עם דף מידות מדויקות וחזרתי לאתר של Orbea להמשך התהליך.

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

התאמה אישית מאוד

השלב האחרון יועץ החכם מאפשר כתיבה של טקסט אישי על הצינור העליון של האופניים. אפשר לכתוב את השם שלכם (זה עלול להקשות על המכירה בעתיד) או לכתוב מילה או משפט קצר בעל משמעות מיוחדת עבורכם. הבחירה שלי היתה קלה וכתבתי BIKE.CO.IL RULZ כמובן.

נשאר רק ללחוץ על כפתור ההזמנה

השאר כבר מאוד פשוט, מסיימים את התהליך ע״י לחיצה על Finish וההזמנה נשלחת למפיץ המקומי שבמקרה זה זוהי חברת Recycles. פרטי ההזמנה שלכם מגיעים למשרדי Recycles, שם הם נבדקים. אל דאגה, נציג Recycles יצור עמכם קשר על מנת לוודא שההזמנה תקינה וסופית ואתם לא מעוניינים לשנות כלום. אם ההזמנה תקינה וסופית, היא עוברת למפעל של Orbea בספרד לייצור והרכבה. כעבור שבועיים-שלושה (תלוי בעומס על המפעל ובזמינות החלקים שבחרתם) האופניים שלכם מוכנים למשלוח. ניתן לשלם עבור משלוח מהיר ולקבל את האופניים תוך ימים בודדים, או לחכות בסבלנות למכולה שיוצאת לארץ בערך אחת בחודש. את האופניים תקבלו בחנות Recycles הקרובה למקום מגוריכם.

כך נראים האופניים שהזמנתי באפליקצית MyO:

זוהי הכתבה ראשונה בסדרה. כמו שאומרים, המשך יבוא…

טרק קדימה 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
DAA 7.19 1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
Matzman 8.19  1070×200
סגפרדו 1070×200

כתבות נוספות