Castelli Winter 2020

רשמים מהשקת ליין החורף החדש של קסטלי

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

יבואן: IsraVelo

לני אנגלהרט הבעלים של Isravelo והיבואן של מותגי ביגוד האופניים קסטלי וספורפול, הזמין את המגזין לאירוע ההשקה החגיגי של קולקציית חורף 2020 של מותג הקצה האיטלקי קסטלי. כותרת האירוע הייתה חגיגת 10 שנים לחולצת הגאבה המיתולוגית והמפורסמת של היצרן, והשקה של הדור הרביעי של החולצה עם הצהרה על העדכון המשמעותי ביותר מאז הוצגה. כמובן שהתקשינו לסרב להזמנה, ושלחנו את אורי ניצן, ראש דסק האופנה של Bike.il ופאשניסטת כביש ידוע בראש ציפור לבדוק הכצעקתה. בנוסף לחגיגות הגאבה, על הדרך קסטלי גם הציגו שיפורים בכל ליין מוצרי החורף שלהם, עם דגש מיוחד לגישת ה- Rain or Shine הכה רלוונטית לחורף המוזר שמחוזותינו ומתאים לרכיבה בטווח טמפרטורות רחב עם עמידות טובה נגד רוח, קור וגשם קל. כך שלהשקה ולסיקור שלה הייתה תכלית ברורה מצדנו כרוכבים ועיתונאים ישראלים.

כתב: אורי ניצן  צילום: אורי ניצן, יח"צ (קסטלי)

ברוכים הבאים לאוסטריה

קסטלי בחרו לקיים את אירוע ההשקה של קולקציית החורף החדשה בקרבת אתר הסקי המפורסם Sölden שבאוסטריה. הבחירה באתר סקי לא הייתה מקרית. קסטלי רצו שנרכב עם הביגוד שלהם בתנאים להם הוא מיועד, קרי קור וגשם. אולם, לאלוהי מזג האוויר תוכניות משלו, וכשהגענו למלון המפנק באלפים האוסטרים, קיבלה את פנינו שמש סתווית נעימה ומחממת.

castelli-ros-1-custom

קשה לומר שמאוד התאכזבנו. לני אנגלהרט ואנוכי היינו מותשים מהחוויות של הימים האחרונים, ושמחנו על ההזדמנות להתפנק במלון ספא מקסים בלב חבל טירול שבאוסטריה. ליתר דיוק המלון שוכן בעמק שנקרא Otztal שממוקם בדרום חבל Tirol קרוב לגבול עם איטליה. אנשי משרד התיירות האוסטרי, שלקחו חלק באירוע, סיפרו שהשאיפה שלהם היא להפוך את האזור למרכז אופניים בינלאומי גדול שימשוך רוכבים מכל העולם בדומה למורזין, ליויניו או גארדה. הם אכן עושים הרבה מאמצים בכיוון הנכון, כולל גראן פונדו שנתי שמושך אליו אלפי רוכבים כל שנה, מסלולי אופניים מגוונים, אירועים ואטרקציות.

אז כאמור, הגענו למלון בשעות אחר הצהריים, ואחרי התמקמות זריזה בחדרים יצאנו לסיור רגלי במתקני המלון המרשימים והמשכנו לארוחת ערב עשירה. לאירוע הגיעו כ- 20 עיתונאי אופניים מכל העולם (כולל יפן, דרום קוריאה, ארה"ב ועוד) ויחד עם הצוות הגדול של קסטלי, נוצרה קבוצה שמחה של חובבי אופניים והשיחה והבירה קלחו. כולנו היינו עייפים מהנסיעה ועוד יהיה לנו מספיק זמן לחפור על אופניים בהמשך אז החלטנו לפרוש בשיא וללכת לישון.

castelli-ros-2-custom

מכיוון שאין טוב ממראה עיניים, לפני שצוללים, קבלו סרטון קצר המסכם את האירוע:

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

אי אפשר בלי קצת היסטוריה

למחרת בבוקר נפגשנו באולם הכנסים ללמוד קצת על ההיסטוריה של Castelli ועל הפיתוח של חולצת ה- Gabba המפורסמת. התחלנו בסדרת הרצאות מרתקת (באמת, בלי ציניות) ע"י מיטב המומחים בתחום. קסטלי לא נתנו את זכות הדיבור רק לאנשי השיווק והמכירות של החברה, אלא דאגו להביא מומחים מחברות שותפות כמו Gore-Tex שייתנו את הפן הטכני בפיתוח המוצרים.

שמענו הרצאה ממקצוען לשעבר שעובד היום עם קסטלי. Andrea Peron אלוף איטליה בעברו, מנצח הג'ירו לומברדיה ובעל הישגים מרשימים בטור דה פראנס ובוואלטה אספניה, נתן לנו את הזווית שלו כרוכב מקצוען שמתחרה כל השנה בכל מזג אוויר. תנאי מזג האוויר יכולים להיות קיצוניים, כפי שהיה במילאן סן-רמו ב- 2013 (על זה בהמשך), אבל גם יום שגרתי למדי בטור דה פראנס יכול להתחיל ב- 35 מעלות כשרוכבים בעמקים הלוהטים, ולהסתיים במפולות בוץ ושלגים כשמטפסים לפסגות הגבוהות של האלפים. ביגוד האופניים צריך לתת מענה טוב לתנאים המשתנים האלה ולא רק לתנאי מזג אוויר קיצוניים.

castelli-ros-3-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

מתחילת דרכה Castelli שאפה לחדשנות בתחום ביגוד האופניים. היה זה שיתוף הפעולה עם קבוצת האופניים Cervelo Test Team שהביא למהפיכה של ממש. הקבוצה, שקמה בשנת 2009, שמה לה למטרה לחדש ולשפר את כל תחום מרוצי האופניים החל מהאופניים עצמם, שיטות האימון, תזונה וכמובן הלבוש. במפגש שקסטלי אירגנו עם רוכבי הקבוצה, Gabriel Rasch הנורווגי הציע גישה שונה לביגוד רכיבה בגשם. לדבריו, מעיל גשם לא צריך להיות אטום למים ומתנפנף ברוח. עדיף שיהיה צמוד, מנדף, חוסם רוח ודוחה מים, אם כי לא ב- 100%. זו למעשה הפעם הראשונה שרעיון ה- Gabba עלה לאוויר. אנשי השיווק של קסטלי חזרו לאיטליה עם התובנות של ראש ודי מהר הציגו פרוטוטייפ ראשון לרוכבים. החולצה החדשנית הוכיחה את עצמה במרוצי תחילת העונה שלרוב התקיימו במזג אוויר סגרירי וקר. בתחילה הרוכבים קראו לה The Rasch על שם גבריאל ראש, אבל זה יצר בלבול בתחרויות כשרוכבים החלו לבקש מרכב הקבוצה את החולצה של ראש והם מצידם לא הבינו אם הרוכב מבקש את החולצה הספציפית של גבריאל או חולצה דומה עבורו. לכן שמה שונה ל- Gabba שזה היה שם הכינוי של גבריאל. עד היום על מעיל ה- Gabba מופיע דגל נורבגיה ולא דגל איטליה לכבודו של ראש.

לה פרימוורה – נקודת המפנה

מילאן-סן רמו, לה פרימוורה, מונומנט האביב שפותח את עונת מרוצי האביב באירופה נחשב לאחד ממרוצי האופניים היוקרתיים ביותר. הוא גם המרוץ החד יומי הארוך ביותר (298 ק"מ). הוא יוצא כל שנה בסוף מרץ מהעיר מילאנו ומסתיים בעיר סן רמו השוכנת לה על חופי הים התיכון במערב איטליה קרוב לגבול עם צרפת.

בשנת 2013 התחזית לא נראתה טוב עבור מארגני המרוץ. צפי לגשם, שלג וקור עז אילץ את המארגנים לחשב מסלול מחדש ולקצר את הקלאסיקה בכ- 50 ק"מ ולוותר על שתיים מהעליות המפורסמות שבתחילת המסלול. הרוכבים, מצדם, עשו כל שביכולתם על מנת להיערך לרכיבה שצפויה הייתה להיות ארוכה, קשה ומאתגרת בתנאי מזג האוויר הצפויים. מה שהוביל הרבה מהרוכבים לנסות ולהתארגן על לבוש מתאים.

באותה התקופה לרוכבים תחרותיים לא היו הרבה אופציות כשמדובר בתחרות בתנאי קור וגשם. ביגוד הלייקרה הצמוד לא היה עמיד במים ולא עזר בהתמודדות עם הקור. מעילי הגשם נראו כמו שקי ניילון גדולים שמתנפנפים ברוח. הם אמנם סיפקו הגנה נגד רטיבות מבחוץ אבל הם לא נידפו את הזיעה וגרמו לרוכבים להישאר רטובים מבפנים. מה גם שהם לא היו ממש אירודינמיים.

castelli-ros-4-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

לכן זה לא הפתיע את אנשי המכירות של חברת Castelli שקיבלנו עשרות פניות מקבוצות רכיבה, ימים ספורים לפני המרוץ, בבקשה לרכוש את חולצת ה- Gabba שלהם. מה שהפתיע אותם הייתה העובדה שהם קיבלו פניות מקבוצות שבכלל לא היו מספונסרות ע"י קסטלי (כולל אגב את קבוצת Sky שעדיין לא חתמה עם Castelli ובאותה התקופה הייתה מספונסרת ע"י Rapha). הקבוצות ביקשו לקבל את החולצות בצבע שחור ללא לוגואים על מנת שלא לפגוע בספונסרים שלהם. וכמו במבצעי הברחות הסמים המפורסמים משנות ה- 80 וה- 90 קסטלי העבירה בחשאי ארגזי בגדים לכ- 100 רוכבים לא מספונסרים על מנת שיוכלו לזנק למרוץ היוקרתי.

את המרוץ ניצח לבסוף Gerald Ciolek הגרמני מקבוצת MTN-Qhubeka כשהרוכבים הגדירו את המרוץ כמלחמת הישרדות. רק 135 רוכבים מכ- 200 מזנקים סיימו את המרחק המלא.

אגב, לא צריך להרחיק עד 2013. בעודי כותב שורות אלו מסתיימת לה אליפות העולם באופני כביש ביורקשייר במזג אוויר זוועתי – גשם זלעפות ללא הפסקה. נבחרת איטליה היא הקבוצה היחידה שמספונסרת ע"י קסטלי וקיבלה באופן רשמי את חולצת הגאבה בצבעי כחול איטלקי עמוק. אולם ניתן לזהות רוכבים רבים אשר אינם מספונסרים ע"י קסטלי עוטים על גבם את חולצת הגאבה המפורסמת בצבעי שחור מחתרתי עם לוגואים מוסווים (כולל שמות מפורסמים למדי).

castelli-ros-5-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

יתרון לא הוגן

הרצאה מרתקת נוספת קיבלנו מ- Lucca Oggiano שעובד במכון מחקר בנורבגיה העוסק באירודינמיות. לוקה, שמגיע בכלל מתחום ספורט חורף כמו סקי קרוס קאנטרי, חוקר את זרימת האוויר על סוגי בד שונים והשפעתה על ההתנגדות. הוא יורד לרמות מיקרוניות של הבד ובודק איך שינויים קטנים בצפיפות, חומר, ושזירה יכולים להשפיע על ההתנגדות הכוללת של האוויר. אחד התחומים החדשניים ביותר הוא תחום הדפסת תלת מימד על גבי ביגוד רכיבה כפי שקסטלי עשו עם חליפות הנג"ש של קבוצת Sky בג'ירו 2017 (שמאז הוכרזו כלא חוקיות ע"י ה- UCI). עד היום קסטלי משתמשים בסלוגן "You Know You’re Getting an Unfair Advantage" בחומרים השיווקיים שלהם. בבדיקות שלוקה ערך במנהרת הרוח בנורבגיה גילה שחולצת הגאבה יכולה לחסוך לרוכב עד 50 וואט ברכיבה במהירות של 50 קמ"ש כשמשווים אותה למעיל גשם מתנפנף. 50 וואט זה המון, אבל גם 5 וואט זה הרבה אם לוקחים למשל את הדוגמה של Heinrich Haussler שהגיע שני במילאן סן-רמו בשנת 2009 רק 3 ס"מ אחרי Mark Cavendish שניצח את המרוץ. תארו לעצמכם שאחרי 300 ק"מ, התחרות מוכרעת על הפרש קטן מרוחב של גלגל. היינריך רכב באותה תקופה ב- Cervelo Test Team שקסטלי ספינסרו, וההפסד היה אחד הטריגרים לפיתוח ושכלול ביגוד אירו לתחרויות כולל חולצת הגאבה המפורסמת. הפסד זה גם היה תחילת גל ה- Marginal Gains המפורסם.

castelli-ros-6-custom

פינוק מכף רגל ועד ראש

בסיום פרק ההרצאות קיבלנו לידינו שלל מוצרים מבית קסטלי על מנת שנוכל לבחון אותם בתנאי רכיבה מגוונים. קסטלי ארגנו לכל כתב תיק מדוגם ובו כל מה שרוכב צריך על מנת לצאת לרכיבה (למעט קסדה ונעליים שנתבקשנו מראש להביא מהבית). בתיקים שקיבלנו היה סט בגדי רכיבה לקיץ, פרפטו וסט, גרביים, כפפות, סרט לראש, שלל ביבים למזג אוויר חורפי, שרוולי ידיים וכמובן חולצת גאבה (למעשה קיבלנו את הגירסה המתפרקת של הגאבה שנקראת Perfetto RoS Convertible). קיבלנו גם מלאי מכובד של תזונה מבית Named Sport המוכר לקוראים מהטורים הגדולים (Named Sport הם ספונסרים מכובדים של כל שלושת הטורים הגדולים).

castelli-ros-7-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

רק בשביל לעשות קצת סדר בבלגן, חולצת ה- Gabba היא למעשה גרסת השרוול הקצר של החולצה המפורסמת. זו הגרסה המקורית שנרכבה ע"י גבריאל ראש וחברי קבוצתו. בהמשך קסטלי פיתחו גרסאות שונות לחולצה, כולל שרוול ארוך, שרוול מתפרק, וסט ועוד. כל המוצרים במשפחה נקראים Perfetto למעט חולצת השרוול הקצר שנקראת Gabba. הדור החדש של משפחת Perfetto הוא למעשה הדור הרביעי של ליין המוצרים האלה, וכל המשפחה קיבלה את השם RoS שמשמעותו Rain or Shine.

castelli-ros-8-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

חוץ מהביגוד, קסטלי חברו לשתי יצרניות אופניים מובילות על מנת לארגן לכל כתב זוג אופניים מתאים למידותיו. חלק מהכתבים קיבלו אופניים של Cervelo ואני זכיתי לקבל אופני קצה של Colnago. מדובר על דגם העל של החברה, אותו דגם שרוכבי קבוצת הפרו טור UAE רוכבים עליו במרוצים הגדולים בעולם. הדגם שלי, שנקרא V3Rs, הגיע עם מערכת 12 הילוכים של קמפניולו, חשמלית כמובן, גלגלי קמפניולו בורה סקסיים למדי, ואיך לא, בלמי דיסק של קמפניולו. כל ספק אופניים שלח גם צוות מכונאים על מנת להתאים ולכוון את האופניים באופן מדויק לכל רוכב וכמובן לטפל בכל בעיה שעלולה לצוץ. מקצוענות עד הפרט האחרון.

castelli-ros-9-custom
castelli-ros-10-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

יוצאים לרכוב

מזג האוויר שמשי למדי והיציאה בשעות הצהריים המאוחרות הכתיבו לבוש קיצי וקל. הלכתי על חולצת קיץ מסוג Climber’s 3.0 וביב חדש לעונת קיץ 2020 שעדיין לא יצא לחנויות ונקרא Superleggera. על הסט הקיצי עוד תשמעו ממני בעתיד, רק אציין שהוא נפלא במזג אוויר חם ולח ונבדק בהצלחה רבה בחודש ספטמבר הלוהט בישראל.

באלפים, כמו באלפים, מזג האוויר לא צפוי וגם יום שמשי יכול להפוך קר וגשום תוך דקות. לכן ארזתי בכיס החולצה את פריט הלבוש הכי ורסטילי שיש לי בארון – ה- Perfetto Vest. החלטה שהתגלתה כנכונה, מכיוון שבסיום העלייה לכפר הקטן והחביב Winnebach הנמצא בגובה 1,700 מ' כבר היה קריר. לבשתי את הוסט לקראת הירידה חזרה לעמק, וכבר נשארתי איתו עד סיום הרכיבה שהסתיימה לקראת חמש בערב וכבר היה קר.

למחרת יצאנו מוקדם יחסית על מנת "להנות" מהקרירות של הבוקר באלפים. יצאנו בשעה 8:30 לרכיבה של כארבע שעות. זמן מספיק על מנת שנוכל לבחון פרטי לבוש שונים בתנאים הללו. לבשתי את חולצת ה- Perfetto Light שאמנם לא קיבלנו ב- Goody bag מקסטלי אבל הבאתי מהבית בדיוק למטרה זו. החולצה התגלתה כמושלמת למזג אוויר ששרר בבוקר – סביב 10 מעלות ללא רוח או גשם. גם חולצת קיץ עם Perfetto Vest היתה עובדת מצויין. לבשתי גם את שרוולי הידיים מסוג Nano Flex שקיבלנו בחבילה ויצאנו לדרך. אחרי כ- 20 ק"מ מישוריים למדי התחלנו בטיפוס הגדול של היום במעלה ה- Timmelsjoch המפורסם. הטיפוס מתחיל בעיירה Zweiselstein בגובה של 1,450 מ' ומסתיים במעבר הרים בגבול אוסטריה-איטליה בגובה 2,509 מ'. עם תחילת הטיפוס התחלתי להתחמם ודי מהר פתחתי את הרוכסן בחולצה. לאחר מספר קילומטרים גם שרוולי הידיים ירדו. זו בדיוק הסיבה שבגללה העדפתי את ה- Perfetto Light על פני הגאבה הקלאסית. אם היה יום גשום, או אם הרכיבה היתה מישורית לחלוטין הייתי מעדיף את הגאבה על פני ה- Perfetto Light.

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

כשהגעתי למעלה לבית הקפה מיד סגרתי את החולצה ולבשתי את שרוולי הידיים על מנת לא להתקרר ולשמור על חום הגוף. העצירה ארכה כחצי שעה ובסיומה נערכנו לירידה הארוכה חזרה לזולדן. לקראת הירידה לבשתי על עצמי את מעיל הגשם של קסטלי שנקרא Idra. זהו מעיל גשם קלאסי (בד ניילון שחוסם לחלוטין את הגשם) שייתרונו הוא בחסימה טובה של רטיבות ורוח (מעולה לירידות ארוכות אחרי טיפוס קשה) והוא עשוי מחומר ייחודי שגורם לו להיות מאוד קליל וקטן ונוח לקיפול כמעט בלתי מורגש בכיס החולצה. מעולה לימים חמים מדי עבור גאבה אבל כאלה שדורשים שכבה חוסמת רוח לירידות ארוכות.

לרכיבה הצטרף Gianni Moscon רוכב פרו טור מקבוצת Ineos (לשעבר Sky) שמספונסרים ע"י קסטלי. בתחילת העלייה יצא לי לרכוב לצידו, והוא בחור די דברן. שוחחנו קצת, אבל די מהר הסברתי לו בנימוס שאני לא מסוגל לרכוב ולדבר תוך כדי טיפוס (הכושר ברצפה והדופק בשמיים) אז הוא דילג בקלילות לראש הטור ותפס קורבן אחר לשיחה. לאחר העצירה כשהתחלנו את הדרך המהירה חזרה למטה התיישבתי לו על הגלגל והחלטתי שאני לא משחרר. זו הייתה חוויה בלתי רגילה לשבת על רוכב כזה בירידה ארוכה, אולם אני חייב להתוודות שלא הצלחתי להחזיק. המהירות בה הוא לוקח את הסיבובים בירידה פשוט מטורפת וגרמה לי לגשר אחרי כל סיבוב. בערך באמצע הדרך הוא נעלם ונפגשנו שוב רק בעמק למטה. את 20 הק"מ האחרונים עד למלון רכבנו יחד בפלוטון מסודר.

castelli-ros-23-custom
castelli-ros-24-custom
castelli-ros-25-custom
castelli-ros-26-custom

מה חדש בדור הרביעי של הגאבה

חולצת הגאבה למעשה כמעט ולא השתנתה במהלך השנים. מגירסה 1 ועד גירסה 3 החולצה עברה עדכונים קלים בלבד, במיוחד קוסמטיים. לכבוד ה- 10 שנים החליטו בקסטלי לעדכן את החולצה בצורה משמעותית, ולמעשה לעדכן את כל משפחת מוצרי ה- Perfetto בהתאם. זהו העדכון הכי משמעותי מאז יצאה לשוק ב- 2010.

העדכון הכי משמעותי הוא בבדים. Castelli יחד עם Gore-Tex פיתחו במשותף את סדרת בדי ה- Gore-Tex Infinium. ייחודם הוא בזה שאינם חסינים למים במאת האחוזים, אלא הדגש הוא על חסימת רוח, סטרצ'יות לטובת התאמה מושלמת ואירודינמיות, עמידות טובה נגד מים, ונשימה (כלומר נידוף מעולה של זיעה החוצה). בחלק הקדמי של החולצה משתמשים בבד שנקרא Infinium 205 Warm שהוא מעט יותר חם, עם שכבת פליז פנימית דקה ועמידות טובה יותר נגד גשם. החלק האחורי של החולצה עשוי מ- Infinium 203 Stretch שהוא בד קל יותר, נושם יותר, ללא שכבת הפליז המחממת, ופחות חסין לרטיבות. השילוב של שני הבדים הופך את החולצה לקלה יותר, נושמת יותר ומתאימה לטווח רחב יותר של טמפרטורות.

castelli-ros-27-custom
castelli-ros-28-custom

בנוסף לעדכון המסיבי של הבדים, נעשו כמה שיפורים קטנים נוספים שיחד מקפיצים את החולצה לרמה חדשה. למשל, מעבר משלושה כיסים קטנים לשניים גדולים. מכיוון שברוב המקרים לובשים את ה- Gabba בתנאי קור שגם דורשים כפפות ארוכות, בקסטלי הבינו שעדיף להגדיל את הכיסים לטובת גישה נוחה יותר עם כפפות ארוכות. עוד שיפור קטן אך משמעותי נעשה ברוכסן. רוכסן ה- YKK האיכותי מאוד נוח לתפעול, גם עם כפפות ארוכות. התפרים באזור הכתפיים (האזור שמקבל הכי הרבה רטיבות ברכיבה בגשם) מקבלים טיפול מיוחד שהופך אותם לעמידים יותר בגשם.

גרסת השרוולים המתפרקים קיבלה עדכון משמעותי משלה. אם פעם השרוולים היו מתפרקים באזור הכתפיים ודרשו עזרה מחבר לפרק את השרוולים, הרי שבגרסה החדשה השרוולים מתפרקים קצת מעל המרפקים (תגידו את זה 10 פעמים, נראה אתכם) וניתן לפרקם בקלות ללא עזרה אפילו תוך כדי רכיבה. לדעתי זו הגרסה הכי שימושית של הגאבה (שמה הרשמי Perfetto RoS Convertible) מכיוון שברגע שמפרקים את השרוולים למעשה מקבלים Gabba לכל דבר, ובנוסף, בגרסה זו קיימים רוכסנים בצידי החולצה המאפשרים אוורור טוב יותר (מה שלא קיים בגאבה הרגילה).

castelli-ros-29-custom
castelli-ros-30-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

בשורה לרוכבי הגראבל

במהלך האירוע קסטלי הציגו מספר מוצרים חדשים שאינם ספציפיים לחורף 2019. כפי שציינתי בתחילה, הם הציגו סט רכיבה קייצי חדש לימים חמים במיוחד – חולצת Climber’s 3.0 וביב Superleggera שעוד אכתוב עליהם בהמשך. חידוש מעניין נוסף הוא סט הביגוד מסדרת ה- Unlimited. בקסטלי לא אוהבים את המושג "גראבל" הם מעדיפים פשוט לקרוא לזה "רכיבת אופניים מהירה בדרכים משובשות". אבל בפועל, כמו כל החברות הגדולות, גם קסטלי רוצים דריסת רגל בתחום הלוהט של הגראבל, ולכן יצאו עם סט ביגוד ייעודי. הבדים קצת יותר עמידים, קצת יותר סטרצ'יים ובמכנס תמצאו כיסים קטנים בגב ובירך לאפשר נשיאה קלה של ציוד נוסף גם מתחת לחולצה. הייחוד של המכנס הוא במה שקסטלי קוראים Protekt שהוא למעשה שכבה נוספת של בד לייקרה באזור הירך. לטענת קסטלי, במקרה של נפילה השכבה הנוספת מונעת חיכוך עם הקרקע ובכך יכולה למנוע פציעות במקרה של נפילה.

castelli-ros-31-custom
castelli-ros-32-custom
castelli-ros-33-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

סיכום

שלושת ימי הכנס עברו מהר, מהר מדי, ואני מוצא את עצמי באוטובוס בדרך לשדה התעופה של מינכן. בשלוש השעות שארכה הנסיעה לשדה חשבתי הרבה על החוויות שעברתי בימים האחרונים. המוצרים שבחנתי, הרכיבות היפות באלפים האוסטרים, קבלת הפנים החמה שקיבלנו מהמארחים האוסטרים, והשיחות המעניינות עם הקולגות מרחבי העולם. כל אלה השאירו חותם עמוק שאזכור עוד שנים. אבל במיוחד התרשמתי מהאנשים שעובדים עבור קסטלי. זה אמנם נשמע קצת נדוש, אבל קשה להתווכח עם התחושה העמוקה שמדובר באנשים שנושמים וחיים אופניים. הם מבינים את הרוכבים באופן עמוק מכיוון שהם בעצמם כאלה. הם משקיעים מיליונים במחקר ופיתוח על מנת להביא לרוכבים מקצוענים וחובבים כאחד את הציוד הכי מתאים לתנאי הרכיבה שלהם. המוצרים שלהם לא תמיד הכי מעוצבים, לא הכי עמידים ובטח שלא הכי זולים, אבל ניתן לומר בוודאות שהם משקיעים המון מחשבה בכל פריט והרצון שלהם להיות מובילים בתחום, הכי טובים שאפשר, מורגש בכל מוצר שהם משחררים.

**הכותב היה אורח של קסטלי ומשרד התיירות האוסטרי והוזמן על ידם לסקר את האירוע

castelli-ros-34-custom

DAA 9.19 1070×200
Matzman 11.19  1070×200
טרק קדימה 1070×200
DAA 8.19 1070×200
DAA 6.19 1070×200
Matzman 9.19  1070×200
Matzman 7.19  1070×200
DAA 9.19 1070×200

כתבות נוספות