נעלי שטח במבחן- Bontrager Foray

5be4425f43129

יבואן: CTC טרק ישראל  מחיר: 690 שקלים   משקל: 911 גרם כולל קליטים לזוג נעלים במידה 45

כתב: אריק פלדמן

בונטרגר, חטיבת החלקים של קונצרן טרק, היא כבר מזמן לא רק יצרנית חלקים גנריים לאופני טרק אלא יצרנית חלקים ואביזרים עצמאית ולגיטימית עם ליין מוצרים מגוון, גדול ובעיקר איכותי מאוד. בונטרגר מפתחת ומייצרת בעצמה את כל מה שנדרש על מנת להציע חבילת אבזור שלמה ככל הניתן ללקוחות שלה, בכלל זאת לבוש והנעלה. בכל הקשור למוצרים לבישים, הליין של בונטרגר מאופיין לרוב בטכנולוגיה מתקדמת, סטייל עדכני ואיכות חומרים וייצור גבוהים מאוד.

ה- Foray הוא דגם נעלי שבילים/XC המשלב סוליה בקשיחות בינונית, גפה עמידה ומאווררת ומערכת רכיסה מבוססת מנגנון  Boa.
דגם Foray הנוכחי הוא דור ב' של הנעל (נבחנה אצלנו בעבר) והוא מציג מספר שיפורים/ שינויים מהדגם הקודם שזכה (ובצדק) לפופולריות רבה.

img_20190313_064946-copy
img_20190313_065008-copy
img_20190313_064938-copy

CTC 3.20  1070×200
Matzman 3.20  1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
פאנקייר1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
KTM  1070×200
Matzman 1.20  1070×200

מאפיינים כללים ושינויים ביחס לדגם היוצא

  • מבנה הנעל השתנה, הוא צר יותר ומגיע עם לשון נעל בשרנית ונוחה יותר. המידות בדגם החדש שונות לגמרי מהדגם הקודם ובכלל. בנעל הקודמת מידה 46 התאימה בול ובנעל הנוכחית מידה 45 הייתה עדיין מעט גדול.
  • מערכת הרכיסה קיבלה מנגנון בואה מעודכן יותר, Boa L6, עדיין בודד אך הפעם עם חיזוק בדמות רצועת וולקרו תחתונה.
  • הנעל מבוססת על סוליית ניילון/ גומי מסדרת Bronze של בונטרגר. הסוליה החיצונית קיבלה הרכב גומי/ ניילון חדש והיא מרגישה קצת יותר רכה ומפרגנת להליכה מהדגם הקודם. בסיס הסוליה לא השתנה והיא עדיין מוגדרת ברמת קשיחות 6 מתוך 14 בסולם הקשיחות של בונטרגר. כלומר איפשהו באמצע בין נעל דו שימושית לנעל ה XXX  התחרותית/ סגפנית.
  • גפת הנעל עשויה עור סינטטי, הפעם בלי אריג רשת אלא חירור נרחב גם בחזית הנעל וגם בצדדים. גם בדגם זה הנעל מצוידת בחיזוקי קבלר באזורים המועדים לפגיעה בחזית הרגל, בצידי האצבעות ובחלק האחורי העוטף את הקרסול.
img_20190313_065036-copy
img_20190621_094055-copy
img_20190313_065103-copy

בשימוש

אם נתחיל מהסוף אזי ה Foray הם פשרה מצוינת בין יעילות דיווש, מראה נכון, תפעול יעיל ונוחות בהליכה וברכיבה. אמנם מדד הקשיחות של הנעל בסקאלה של בונטרגר הוא לא מהגבוהים, אבל לפחות בעיני העברת הכוח של הנעליים מצוינת גם ביחס לנעלים קשיחות הרבה יותר על הנייר שבדקתי. לא חשתי בגמישות בולטת במהלך רכיבות חזקות , גם לא בעת ספרינטים בעמידה על אופני גראבל קשיחים. מצד שני גם לא חשתי לחץ או אי נוחות אחרי רכיבות ארוכות כפי שמייצרות לעיתים נעלים קשיחות במיוחד.

img_20190621_094049-copy
img_20190621_094042-copy

CTC 3.20  1070×200
Matzman 3.20  1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
פאנקייר1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
KTM  1070×200
Matzman 1.20  1070×200

ה Foray מבוססות כאמור על מנגנון רכיסה בחוגת Boa בודדת אך הפעם עם רצועת וולקרו תחתונה. התוספת של רצועת הוולקרו מקצרת את המיתר של הבואה כך שההידוק הרבה יותר אחיד, ללא קפלים מיותרים בחלק התחתון של הנעל. תפקיד רצועת הוולקרו מעבר להידוק הוא להקטין/ לצמצם את החלק הקדמי של הנעל. חוץ מלכוון את הרצועה בפעם הראשונה למבנה כפות הרגלים לא מצאתי בה כל שימוש, הכל נעשה דרך ה Boa והרגיש מהודק דיו ברכיבה ומשוחרר מספיק בחליצה. החוגה שממוקמת בראש הנעל נוחה מאוד לשימוש ומייצרת רכיסה מעולה של הנעל ללא כל הרגשת מחנק. הרווחים בין הקליקים התאימו לי בדיוק בלי לייצר לחץ ובלי להרגיש רפיון, בכל מקרה ניתן לשלוט על רמת ההידוק באופן נוח ביותר ביד אחת גם תוך כדי רכיבה. הריפוד הפנימי רך ומפנק יחסית לנעליים "קשיחות" אחרות,  כשהלשון העבה והחדשה היא ללא ספק שדרוג רציני. נראה שהחברים בבונטרגר קשובים ללקוחות והם לקחו את התלונה היחידה פחות או יותר מהנעל הקודמת ושיפרו אותה. גם בדגם הנוכחי הגנת הקבלר שמציעה הנעל היא מוצלחת מאוד ולפחות פעם הקבלר הציל את הבהונות שלי מהיתקלות לא נעימה עם סלע שתקף אותי…

img_20190621_093847-copy

CTC 3.20  1070×200
Matzman 3.20  1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
פאנקייר1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
KTM  1070×200
Matzman 1.20  1070×200

מבחן הזמן

לאחר מספר חודשי רכיבה עם ה Foray, אין כל סימן לשחיקה בנעליים פרט לצלקת שטחית בחזית הנעל כאמור… מנגנון ה Boa עובד מעולה, הן בהידוק והן בשחרור ולמעט לכלוך הנעלים נראות ומתפקדות כחדשות.

img_20190313_065142-copy
img_20190621_094201-copy

רפידות אורתופדית להתאמה מושלמת

מחיר: 180 שקלים

למרות שהתאמה לרגל היא עניין אישי מאוד וכפות הרגליים של כותב שורות אלה כנראה לא יככבו בקמפיין הרגל המושלמת, ה Foray התאימו כאמור לא רע. אבל מבנה הנעל השתנה ואיתה גם המידות שהפעם פחות קלעו למידת הרגליים. לכן ע"מ לגשר על הפער של חצי מידה שנוצר ולהתאים באופן מושלם את הנעל לרגל, החלטנו להכניס לנעל רפידה ארגונומית/ אורתופדית של בונטרגר. היצרן מציע שלושה סוגים של רפידות עפ"י מבנה קשת כף הרגל, כשההתאמה נעשית ע"י מדידה במכשיר ייעודי שנמצא בכל חנות של טרק. עפ"י המדידה הותאמה לי רפידה מס' 1 המיועדת לתמוך בכפות רגליים עם קשת נמוכה. הרפידה מחליפה את הרפידה המקורית ובמקרה של ה Foray היא מעט יותר עבה מרפידת המקור לכן צריך לקחת זאת בחשבון. בכל מקרה עדיף למדוד את הרפידה עם הנעל. במקרה דנן השילוב של מבנה הנעל החדש והרפידה היה מושלם בגודל בעבור כפות הרגליים שלי.

img_20190313_065221-copy
img_20190313_065235-copy
img_20190313_065228-copy

CTC 3.20  1070×200
Matzman 3.20  1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
פאנקייר1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
KTM  1070×200
Matzman 1.20  1070×200

רכיבה עם רפידות אורתופדיות

אחת מהתופעות הכאובות תרתי משמע של בעלי קשת כף רגל נמוכה (פלטפוס) היא כאבים ברגליים בעמידה ממושכת. אמנם עם נעלי רכיבה אמורים לרכב אבל אם תבדקו סטטיסטית את פרקי העמידה בכל רכיבה, תראו שמדובר בלא מעט זמן. את ה Foray בדקתי עם הרפידות המקוריות ועם הרפידות הייעודיות, אני חייב להודות שלמרות הסקפטיות הרבה בנוגע לרגליים הלא מפרגנות שלי והאפשרות לסייע להן, הרגשתי הבדל ניכר. העמידה נוחה הרבה יותר ומורגשת מיד!!! אבל גם הנוחות הכללית בדיווש ממושך השתפרה בצורה בולטת עד כדי כך שהחלטתי לנסות רפידות גם לנעלי ההליכה שלי- מסקנות בהמשך, או לא…

img_20190621_094106-copy

 סיכום

ה Foray בדור הקודם היו נעלים חדשניות בליין של בונטרגר. הן היו נעלים מעולות, אדומות, עם כמה מחלות ילדות קלות ביותר ומחיר יחסית גבוה. הדגם החדש לקח את הנעל המעולה ההיא, שיפר את מה שדרש שיפור ועל הדרך גם הוריד את המחיר בצורה משמעותית. בסוף היום ה Foray החדשה היא נעל מעולה בכל הפרמטרים, כזאת שתספק גם רייסר חובב קשיחות וגם רוכב טייל שמחפש נוחות ויעילות. רק שימו לב לעניין המידות, חשוב מאוד למדוד את הנעל לפני רכישה.

יותר: נוחות, מחיר, רכיסה יעילה מאוד   פחות: מידות מעט גדולות מהמקובל.

img_20190313_065012-copy

כתבות נוספות