Guerrilla Gravity Trail Pistol

בוטיק בניחוח המערב הפרוע

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

יבואן: Bike Cave        מחיר האופניים במבחן: 21,300 שקלים

בחן, כתב ודגמן: חנוך רדליך   צילום סטילס: דותן הלוי

פעם, בשנות ה-90 העליזות, ואפילו בתחילת המילניום, למילה "בוטיק" היתה משמעות אמיתית. בעולם האופניים, אם היית יצרן קטן, המייצר מספר דגמים מועט בתוך הגראז' בקומה התחתונה של הבית של אמא שלך, עם עדיפות למיקום אקזוטי באיזה מפרץ או הר ברחבי אמריקה- היית זוכה לתואר, יצרן "בוטיק". בלי צי של עורכי דין, בוחני אופניים, סרטוני יוטיוב מפונפנים בעשרות אלפי דולרים, ובעיקר- בלי לייצר במזרח הרחוק.

בוטיק היה בוטיק, לטוב ולרע, ולכן היום אני מוצא עצמי מגחך ביני לביני, כשאני שומע אנשים קוראים לחברות שהיו בעבר קטנות, והיום מייצרות בעשרות אלפים ויותר- חברות בוטיק. והמבין יבין.

כשקראתי שיש בארץ יבואן לחברת Guerrilla Gravity, מיד התקשרתי למר פלדמן, העורך המסוקס שלי, וביקשתי לעשות מבחן לאחד הדגמים של החברה הקטנה, שבארה"ב נמכרת במכירה ישירה לצרכן, ובאמת ובתמים נחשבת למוצר בוטיק במונחים של שנת 2020.

16-dh__4383-custom

"גרילה מי?!", אתם בטח שואלים את עצמכם. אז הנה, נעים להכיר: חברת גרילה גראוויטי האמריקאית היא חברה צעירה ובועטת, אשר ממוקמת בלב הרי הרוקי'ז במדינת קולורדו.

 שלושת מקימיה הם חבר'ה צעירים עם רצון עז לייצר מוצר שונה וייחודי, הפונה לקהל רוכבים "אמיתיים", לדברי המייסדים, ולכן הם שמו לעצמם מספר מטרות משמעותיות עם הקמת מפעלם הקטן: לבנות אופניים שניתן להתאימם לאופי הרוכב- ישר מהקופסא, לייצר שלדה שהיא קלה לתחזוקה להדיוט המכונאות המצוי ולפנות לקהל שמחפש לעשות כיף על האופניים.

בקולורדו חובבת האופניים, Guerrilla Gravity מתחרים ראש בראש עם חברת YETI המפורסמת, הגדולה (יחסית) המוצלחת והמצליחה, לא פחות…

קיבלנו למבחן את דגם השבילים-לייט של החברה, הטרייל פיסטול, בעל שלדת הקרבון ומהלך מתלים של 130 מילימטרים, הפונה לקהל ה-DownCountry או מה שלא יהיה השם המטופש הבא של ההייפ בעולם האופניים. אני קורא לזה אופני שבילים קלים.

23-dh__4391-custom
20-dh__4388-custom
37-dh__4406-custom

Highlights

  • שלדת קרבון עם משולש אחורי מאלומיניום
  • התאמה אישית לצרכי הרוכב מבחינת גיאומטריה ותכונות מתלה
  • מתלה ארבע זרועות עם ציר על תומכת השרשרת (הורסט לינק) המייצר 120 מ"מ מהלך
  • מזלג קדמי פייק סלקט פלוס במהלך 130 מ"מ. ניתן להרכיב גם 140 מ"מ
  • אורך צינור עליון (מצב קצר) 615 מ"מ
  • זווית צינור ראש 65.9 מעלות
  • זווית מוט מושב אפקטיבית 78.2 מעלות, זווית ממשית 74 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 426 מ"מ
  • בסיס גלגלים 1219 מ"מ
  • משקל "רטוב" כולל דוושות: 13.4 קילוגרם
  • מחיר לאופניים במבחן 21,300 שקלים (בדגם 2020 יש שינויים קלים לטובה במפרט- בולמי זעזועים, גלגלים ובלמים שונים- והמחיר הוא 22,600 שקלים)
  • נתונים למידה M
  • גיאומטריה ומפרטים מלאים באתר היצרן
36-dh__4405-custom
32-dh__4401-custom
22-dh__4390-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

כל דגמי החברה מיוצרים IN HOUSE  בקולורדו, ומתבססים על אותה שלדת הקרבון (למעט תומכות אוכף שמשתנות בין הדגמים) הצבועה באפור מט ובשיטה ייחודית המבטיחה עמידות מוגברת למכות, שריטות ושברים, ועד אחרון הברגים שעל האופניים. כן, כן- גם הברגים מיוצרים על ידי גרילה גראוויטי ומוטבעים בסמל החברה.

השלדה היא מודולארית ומתבססת על מתלה 4 זרועות עם ציר על תומכת השרשרת (הורסט לינק). היא מאפשרת את שינויי אופי פעולת המתלה על ידי מיקומים שונים של נקודת האחיזה של הבולם למשולש האחורי ושינוי יחס המינוף, לטובת מתלה רך יותר בתחילת ובאמצע מהלכו (Plush) או קשיח ויעיל יותר בתחילת המהלך (Crush). בנוסף, אורך הטופ טיוב האפקטיבי ניתן לשינוי על ידי פטנט ייחודי שמאפשר הזזה של צינור ההיגוי לפנים ולאחור, ואפילו ניתן לרכוש תומכות שרשרת ברוחב שונה, אם אתם בקטע של גלגל אחורי 27 פלוס… הרבה אפשרויות קסטומיזציה לרוכב שיודע מה הוא אוהב ומה הוא דורש מהאופניים שלו. מרשים מאד.

40-dh__4409-custom
38-dh__4407-custom
41-dh__4410-custom
34-dh__4403-custom
30-dh__4398-custom

מפגש ראשון

אופני הגרילה גראוויטי נראים מאד אפורים במבט ראשון. גם במבט שני, אגב. פשוט כי הם אפורים. זה הצבע היחיד בו הם נמכרים, כאשר נגיעות הצבע היחידות מגיעות בדמות מדבקות במספר צבעים לבחירה, המעטרות מספר מקומות שונים על גבי השלדה. זהו.

הסיבה לצבע האפור מט המעט משמים הזה, היא תהליך הצביעה הייחודי (פטנט רשום) המבטיח עמידות מטורפת בפני שריטות ושברים. התוצאה של התהליך היא כדבריו האלמותיים של הנרי פורד: "ניתן לרכוש את המודל T בכל צבע, כל עוד הוא שחור". אז כזה- רק באפור.

השלדה נראית קשוחה ובנויה לתלפיות, ואיזור צינור הראש, בשל פטנט אפשרות ההזזה שלו לפנים ולאחור, נראה בומבסטי, מפחיד וסופר קשיח.

הצמיגים אשר הגיעו על האופניים מרמזים בנקל על ייעודם האמיתי של הטרייל פיסטול: מקסיס אגרסור מאחור ומיניון DHF מלפנים. רררררר. מישהו פה בא לעבוד קשה בסינגלים.

שאר המערכות הן ברמת ביניים, עם מערכת הינע של סראם ברמת GX, בולמי זעזועים של רוקשוקס- פייק סלקט פלוס מלפנים, דלוקס סלקט פלוס מאחור- והגלגלים המעולים של DT מדגם XM1501. מפרט נאה למדי, התואם את רמת המחיר של האופניים אם היה מדובר בחברות הגדולות והמתחרות.

6-dh__4477-custom
2-dh__4447-custom

על השביל

"איך לעזאזל אנשים רוכבים עם צמיגים כל כך איטיים!?" שאלתי את עצמי מיד עם תחילת הדיווש הראשון על הטרייל פיסטול. מסתבר שמדובר בזיווג מאד מאד פופולארי של צמיגים (אגרסור\מיניון), וכרוכב אולטרה אנדורנס\XC\שבילים לייט שכמוני, אני לא רגיל להתנגדות הגלגול האדירה שמייצרים צמיגים בעלי קוביות כה גבוהות ורכות. אני יודע, מתרגלים לזה, אבל על שבילים רחבים, כבישים וכורכר מהודק, זה פשוט מאט ומקשה על ההתקדמות. הטרייל פיסטול יכולים להביא אתכם אל תוך היער על שבילים רחבים, אבל ההרגשה היא שהם כבדים יחסית, על אף היותם יעילי דיווש באופן מפתיע.

אבל אז נכנסים לסינגלים- ומבינים.

הגיאומטריה העדכנית של האופניים פשוט זורחת כאשר נכנסים לסינגלים מכל הסוגים. זווית הראש המתונה מספקת מקדם ביטחון אדיר, והאופניים מרגישים כמו טיל "שגר ושכח" בעת בחירת קווים. המתלה לא סופר מפנק (למרות שרכבתי בתצורת ה-Plush, הגורמת למהלך ראשוני נעים ורך יחסית של המתלה, עד קצת אחרי אמצע מהלכו), אבל אני דווקא מאד אוהב את זה כך. האופניים מרגישים הרבה יותר "חיים" תחת דיווש, וההאצות מהפניה נענות בקלילות מפתיעה, והבחירה בצמיגים האגרסיביים הופכת להגיונית ונכונה.

10-dh__4503-custom
5-dh__4476-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

הטרייל פיסטול משנים כיוון בקלות, ונענים בזריזות להפניות גוף, ובכלל- אוהבים פניות מהירות וצפופות, כמו גם ארוכות ופתוחות. שילוב של גיאומטריה משרת ביטחון עם שלדה מאד מאד קשיחה ורספונסיבית. כיף לקפצץ איתם מסלע לסלע, ולחפש קווים חדשים ומעניינים על סינגלים אגרסיביים ומוכרים. באמת תענוג.

בולמי הזעזועים עבדו היטב, אבל היו מעט "אפרוריים", למרות שינויי כיוונון שניסיתי עליהם. האצה של הריבאונד, משחק עם לחץ האוויר וכו'. בשנת הדגם החדשה הבולם האחורי הוחלף לפוקס DPX2 המוצלח בהרבה והפייק מלפנים שודרג לדגם האולטימייט עם מנגנון השיכוך המוצלח יותר. שינוי מבורך, בעיני.

בטיפוסים טכניים האופניים מדוושים ומגיבים היטב, בזכות זווית מוט מושב המציבה את הרוכב ממש מעל הציר המרכזי, אך יש לשים לב להעברת משקל מוגברת לפנים כשהעליה הופכת תלולה באמת. לגלגל הקדמי יש נטיה "ללכת לטייל" כשהעניינים תלולים באמת.

באופן כללי האופניים הם לא קלים במיוחד. השלדה לבדה שוקלת 3 קילוגרמים, וזה לא קליל בכלל לשלדת קרבון\אלומיניום שכזו. תוצאה של פוטנציאל שינויי הגיאומטריה שמאפשרת החברה (הזזת צינור ההיגוי, שינוי אופי המתלה כאמור) ופטנט העברת הכבלים ה"פנימיצוני" (המצאתי מילה!), אשר מעלים את משקל השלדה.

12-dh__4515-custom
1-dh__4440-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

סיכום

המילה "בוטיק" ממשיכה להיאמר היום בכל מפגש רוכבים ברחבי ישראל, על אף שניתן לספור על כף יד אחת של מילואימניק מהנדסה קרבית את חברות הבוטיק אשר באמת מיובאות לישראל.

אחת מהן היא בוודאות Guerilla Gravity, המייצרת את כל השלדות שלה, מהמסד ועד הטפחות In House, עם הרבה הקפדה על פרטים והבנה של הרוכש הפוטנציאלי.

מדובר במוצר ייחודי ושונה, עם אפשרויות התאמה אישית במהלך הרכישה דרך היבואן הישראלי, Bike Cave– עם רמות חלקים שונות וכיוונון מדויק לצרכים ולהעדפות הרכיבה של המשתמש.

נכון- ברמת החלקים בה בחנו את האופניים לא מדובר בתמורה מטורפת למחיר, אבל באמת מדובר במוצר שונה וייחודי, עם המון נשמה, אשר על אף היותו מוצר "בוטיק"- מחירו לא עולה בהרבה על מחירם של אופניים בייצור המוני של החברות הגדולות הנמכרות בשוק הישראלי.

11-dh__4510-custom

למי יתאימו האופניים המיוחדים האלה?

מצד אחד לרוכבים עם ביטחון נמוך בסינגלים, המחפשים אופניים שישרו עליהם ביטחון ויאפשרו להם לצלוח קטעים טכניים בקלות מרשימה. מצד שני יתאימו הטרייל פיסטול לרוכבי שבילים שיש להם כמה שנות ניסיון בתחום, וטכניקה מעולה, אשר לא מרגישים צורך במהלך מתלה ארוך-עד-רמת-אנדורו. האופניים האלו מצליחים להפיק ממאה ושלושים המילימטרים שלהם, הרבה מעבר למה שכתוב על הנייר.

הטרייל פיסטול הם אופני שבילים מעולים ומשרי ביטחון, שעומדים בגאון מול מוצרי החברות הגדולות ביותר, מבלי לוותר על הייחודיות ועל ה"בוטיק" שרק המערב הפרוע של ארה"ב יודע לייצר.

4-dh__4466-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

כתבות נוספות