Continental Terra Trail צמיגי גראבל במבחן

יבואן: DAA    מחיר: 299 שקלים     משקל: 460 גרם מוצהר, 434 גרם בפועל

continental-terra-speed-terra-trail-gravel-tires_first-conti-tubeless-gravel-road-tires_terra-trail-side

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

כתב: אריק פלדמן

תחום הגראבל בתעשיית האופניים המקצועיים העולמית נמצא היום בחזית ההשקעה של מחקר ופיתוח במקביל לסגמנט החשמלי. עוד ועוד דגמים מושקים, עוד ועוד אירועים ותחרויות צצים כפטריות אחרי הגשם, עוד רוכבים מצטרפים לתחום – ועוד מוצרים ספציפיים מפותחים ומשווקים.

אחד המוצרים העיקריים עליהם ניתן דגש בקרב היצרנים השונים הוא הצמיגים. למעשה האלמנט העיקרי והחשוב ביותר המבדיל את אופני הגראבל מאופני הכביש.

רוחב הצמיג הדק יחסית וקשיחות האופניים, גורמים לכך שצמיגים הם אחד האלמנטים המשמעותיים בחוויית הרכיבה בגראבל. אופני גראבל מודרניים מאפשרים בדר"כ הרכבת צמיגי 700 בקוטר של עד 45 מ"מ ויותר, וצמיגי 650b הנושקים כבר לרוחבם של צמיגי הרים קלאסיים, אולם צמיגים ברוחב 40 מ"מ (700X40) הם עדיין הצמיגים הנפוצים היום בשוק. קונטיננטל היא אחת מיצרניות הצמיגים הטובות בעולם, כשאחת החוזקות של יצרן העל הגרמני הוא צמיגי הכביש המעולים שלהם, שיש הטוענים שהם הטובים מסוגם. בשנה האחרונה קונטיננטל נכנסה סוף סוף לשוק הגראבל והשיקה שני דגמי צמיגים חדשים המיובאים לארץ ע"י DAA.

ה Terra Speed המהיר יותר וה- Terra Trail האוחז יותר, אותו קיבלנו למבחן. שני הדגמים מגיעים ברוחב של 40 מ"מ (ה Speed מגיע גם ברוחב 35 אך לא מיובא לארץ) והם מתבססים על תרכובת הגומי הטובה ביותר של קונטיננטל הבלאק צ'ילי.

continental-terra-speed-terra-trail-gravel-tires_first-conti-tubeless-gravel-road-tires_terra-trail-tread

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

מאפיינים עיקריים

  • רוחב 40 מ"מ ניתן להשיג בקוטר 700 או 650b
  • טיובלס רדי
  • סוליית הצמיג מתבססת על תרכובת Black Chili תרכובת גומי רכה ואוחזת שהיצרן עושה בה שימוש בדגמי הצמיגים המובילים שלו
  • טכנולוגיית “ProTection”- שלוש שכבות חומר שונות להגנה מקסימלית בפני פנצ'רים
  • משקל: 460 גרם מוצהר, 434 גרם בשקילה בפועל
img_20200216_200015-custom

ה Trail הוא הצמיג האגרסיבי מבין שני הדגמים במשפחת ה Terra. על פי היצרן ה Terra Speed מיועד לכבישים משובשים ודרכי עפר מהודקות, וה Terra Trail מיועד לספק מהירות ואחיזה גם בדרכי העפר המשובשות ביותר, במגוון של סוגי קרקע. הקוביות שלו גדולות, עמוקות, ומרווחות יותר מאלו של אחיו המהיר, כשהקוביות העבות יחסית בצידי הסוליה מיועדות לשפר את האחיזה בפניות. הצמיגי מתהדר בשתי טכנולוגיות הדגל של קונטיננטל ה Black Chili- תרכובת גומי בת 4 שכבות שונות העשויה עבודת יד בגרמניה ומייצרת אחיזה אופטימלית לדברי היצרן, וה ProTection טכנולוגיית הגנה בפני פנצ'רים עם שלוש שכבות שונות בדפנות הצמיג.

protection-cutaway-01-data

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

בשימוש

ה Terra Trail הוא כאמור צמיג Tubeless Ready, ההרכבה וההרמה שלו (עם קומפרסור) הייתה קלה ופשוטה גם יחסית לצמיגים אחרים מהז'אנר שהתנסינו איתם. משקל הצמיגים בפועל היה 432 ו 434 גרם לעומת 460 גרם עפ"י היצרן. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים ב" טעות לטובתנו" בצמיגים של קונטיננטל, ועל כך שאפו גדול!! לאחר ההתקנה הראשונית עם חומר אטימה של Muc Off, הצמיג שמר היטב על לחץ אוויר ולא נדרשנו להוסיף אוויר שלא במסגרת שינויי לחץ מכוונים. על חישוק ברוחב פנימי של 19 מ"מ (לא אופנתי בעליל…), הצמיג הרגיש רחב יחסית, ואכן במדידה יוצא שרוחבו האמיתי מתקרב ל 42 מ"מ.

img_20200409_132851-custom
img_20200409_132809-custom

 הצמיגים נבחנו במגוון מתארים, מדרכי כורכר באיכות טובה, כבישים, דרכים חוליות ורכיבות מועדון הגראבל הישראלי עם תנאי דרך משתנים מאוד ובקצב רכיבה גבוה. את המבחן התחלנו עם לחץ אוויר יחסית גבוה של 40psi, הצמיגים אמנם הרגישו מעט קשיחים/ נוקשים (כצפוי), אבל עדיין מאוד אוחזים. ככל שהביטחון שלנו עליהם עלה, הלחץ ירד בהדרגה לאזור ה 35-36psi מאוחר ואפילו פחות מלפנים. כאן כבר אפשר היה להרגיש הבדל משמעותי בנוחות הרכיבה וכמובן גם באחיזה בקרקע רכה, וזאת מבלי שהצמיג יתעוות או יפחס בסיבובים ובקטעים משובשים. על דרכים מהודקות ומקטעי כביש הצמיגים מרגישים מאוד מאוד מהירים, הם מייצרים מעט מאוד התנגדות לגלגול ומאוד שקטים באופן יחסי. גם בשבילים הרריים ומשובשים, בטיפוסים ובפניות הם יצרו יופי של אחיזה, ונתנו ביטחון לשחרר ברקסים ולטוס למרות ה 40 מ"מ הצנועים שלהם. אחרי כ 500 ק"מ בתנאי שטח מגוונים מאוד לא חווינו אפילו ירידת אוויר אחת, בטח לא פנצ'רים (תודה לאלוהי ה "פרוטקשין" ו/או לאלת המזל) .

img_20200409_132930-custom
img_20200513_112042-custom

סיכום

ה Terra trail הם כרטיס כניסה מעולה של קונטיננטל לשוק המתפתח של הגראבל. הוא מתגלגל נהדר ומספק הגנה מעולה בפני פנצ'רים, ולמרות רוחבו הצנוע והפחות אופנתי, הוא מספק אחיזה מעולה מעולה ומשרה ביטחון רב בכל סוגי המתארים והתנאים שהתנסינו בהם. אם אתם רוכבי גראבל שמשלבים בין דרכים כבושות ומהירות קלאסיות לבין רכיבת גראבל ישראלית על דרכים משובשות ועתירות אבנים, נראה שה Terra Trail יהיה צמיג אידיאלי בשבילכם.

יותר: גלגול מהיר, אחיזה, עמידות לפנצ'רים.      פחות: מגיע רק ברוחב 40

img_20200325_132101-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
DAA1 1070×200
Matzman 1.20  1070×200
CTC 3.20  1070×200

כתבות נוספות