העונה החמה של הדאון קאנטרי

טכני- מורה נבוכים על קטגוריה שלא ידעת שקיימת עם אופניים שעד כה לא ידעת שאתה צריך (חוץ ממי שידע והיה הראשון לזהות)

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

כתב: שחר מיליס   צילום: דותן הלוי, יח"צ יצרנים

דאון קאנטרי – מהלך קצר וכיף גדול

אופני הXC האגרסיביים או ה"דאון קאנטרי" כפי שנהוג לכנות אותם (ובצדק) הם הדבר החם הבא בתעשיית האופניים. כל כך חם שהיינו חייבים לשבת באיזה מעיין רק מלכתוב על זה. מדברים על דאונהיל? דינוזאור! אנדורו? פאסה! חשמלוקים? מיצה את עצמו! (לא…) אולמאונטיין? ברצינות, יש עוד דבר כזה?! גראבל? מממ… אומרים שזה תפס חזק, אבל ראבק…

אין מה לעשות, כמו שזה נראה כרגע, דאון קאנטרי יככב השנה – אז אם אתם לא רוצים להשאר תקועים מאחור ולא מעודכנים, כדאי שתקראו את הסקירה ותפנימו.

dh__1537-custom

אז מהם בעצם אופני דאון קאנטרי?

כמו כל סגנון/ הייפ אופניים חדש, גם לדאון קאנטרי יש משבר זהות קטנטן. האם הם אופני קרוס קאנטרי על סטרואידים או אופני אנדורו קטנים שמתגלגלים מהר? האמת שיש גם כאלו וגם כאלו. חלק מהאופניים צמחו מעולמות ה XC שהפכו בשנים האחרונות טכניים יותר ויותר, שם הפלטפורמה היעילה וקצרת המהלך קיבלה תוספת מהלך ואבזור רלוונטי ואגרסיבי יותר. לרוב, אלו מיועדים לרוכבי לייקרה שרוצים אופניים עם מעטפת מסוגלות גדולה יותר. החלק האחר של הדגמים בסגמנט הגיעו מעולמות האקסטרים, מחברות שה DNA שלהם הוא באופני גראביטי ואת הדגמים החדשים שלהם בקטגוריה החדשה הם מייעדים בעיקר לרוכבי האנדורו אשר נמאס להם מהאופניים מיישרי הקרקע הכבדים והם מחפשים קצת ריגושים ברכיבה מהירה וזריזה ללא אלמנטים טכניים משמעותיים.

בכל מקרה בשני המקרים ישנם דברים שאינם במחלוקת ונמצאים מאוחדים בתנאי ההכללה והקבלה לקטגוריה הנחשקת:

  1. מהלך מתלים קצר – כמה קצר? לא יותר מ 120 מ"מ מלפנים ומאחור. יותר מ 120 ואתה מודח לקטגוריית השבילים. פחות מ 100 מ"מ ואתה בחוץ על אי התאמה וחוסר עניין לציבור.
  2. גודל גלגל "29– זהו גודל הגלגל הסטנדרטי לקטגוריה. "27.5 לא בבית ספרנו. MULLET? ("29 מלפנים ו "27.5 מאחור) ואתה פושע מלחמה.
  3. מוט כסא מתכוונן – ברור! פריט חובה ושיהיה עם מהלך יחסית גדול (לא כמו אלו החדשים והסמליים של מתחרי ה XC עם מהלך של 40-60 מ"מ)
  4. קוקפיט מוגדל– כידון ברוחב 750מ"מ ומעלה, סטם 70מ"מ ומטה
  5. גיאומטריה עדכנית – חייבת להיות תחת ההגדרה "מודרנית". זווית ראש 66- 68, זווית מוט אוכף 74-78, REACH ארוך.
  6. נעילות בולמים מהכידון – מומלץ, בכ"ז אם כבר אופניים מהירים, אז יעילות דווש היא תנאי הכרחי.
  7. מתקן בקבוק – אחד לפחות, ניקוד כפול על שניים, ניקוד משולש על שניים וברגים ייעודיים למתקן כלים על השלדה.
  8. חישוקים רחבים וצמיגים בהתאם- חישוקים ברוחב פנימי של 25-30מ"מ. צמיגים – אחד מעל (ולעיתים יותר) צמיגי XC קלילים עם אחיזה מינימלית וגלגול של טיל. צמיגים יותר אוחזים- כלומר יותר כבדים, יותר עמידים ויותר בשרניים.
  9. שלדת קרבון – למרות שזהו לא תנאי הכרחי, קשה מאד להתקבל למועדון היוקרתי הזה עם שלדת אלומיניום פשוטה, זה פשוט לא זה. זה לא אתה, זה אני. סורי…
31-dh__8868-custom

דאון קאנטרי והסצינה הישראלית

איך לומר זאת בעדינות מבלי לפגוע באף אחד, אנחנו מדינה די שטוחה… אמנם יש לנו סצנת אופני הרים מאוד מפותחת ומאוד מעודכנת ביחס לסצנה העולמית, אבל רכסי הרים ממשיים אין לנו כאן, יש לנו יותר גבעות- גבעות עם אופי! אי לכך סצנות גראביטי שקבילות ופופולריות מאוד בעולם פחות עובדות כאן, בראשם הדאון היל שהעדר הרים גבוהים ותשתיות רכבלים הכחידו אותו לחלוטין ממקומותינו, ואפילו האנדורו! כן כן, הטרנד האופנתי הזה שתפס בכל העולם וכולם עפים עליו ויש לנו אפילו את נגה שמחזיקה בתואר סגנית אלופת העולם בקטגוריה, פחות עובד כאן. אז נכון יש לנו כמה סינגלים שיכולים להיכנס בקלות להגדרה של שבילי אנדורו, במיוחד החדשים ביעד, אבל הם מעטים ולא מספיק ארוכים בשביל להחזיק כאן קטגוריה או ענף אמיתי. מה שנותר הוא ה AM- קטגוריה פחות אגרסיבית ואינטנסיבית מהאנדורו שבהחלט יש לה מקום בין החרמון לים סוף, אבל ראשית היא כבר לא אופנתית, ושנית כשבוחנים את תשתיות רכיבת השטח הפופולריים מאוד בקרב מרבית הרוכבים המקומיים, שהמדינה שלנו משופעת בהן בזכות קק"ל הצדיקים, גם אופני ה AM נראים ומרגישים יותר מידי. כאן בדיוק נכנסת הקטגוריה החדשה ועונה כל המאווים. מחד, האופניים מאוד יעילים, מהירים ומהנים, שמתאימים כמו כפפה ליד לרוב סינגלי קק"ל בישראל, מאידך הם יכולים "לסבול" סינגלים אגרסיביים יותר או רכיבות מדבר חורפיות ועדיין להסב הנאה גדולה מאוד לרוכב.

yoav2493-192023-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

את ניצני הטרנד הזה התחלנו לראות בטיפטופים כבר בשנת 2019 כשעדיין לא היה לו שם וזהות מוגדרת, אבל שנת הדגם 2020 היא ללא ספק שנת הדאון קאנטרי ואפשר לראות את הדגמים החדשים של הקטגוריה כמעט אצל כל היצרנים הבולטים. בשבועיים האחרונים הושקו בכל תרועה רמה עוד דגמים חדשים ונחשקים במיוחד לשנת הדגם הבאה 2021 וגם הם כבר נחטפים בהזמנות מראש למרות שאין לדעת מתי יגיעו כשכל העולם נמצא במחסור. בגלל חיבתנו הרבה לטרנדים בכלל, וחיבתנו העזה לקטגוריה החדשה והמוצדקת בפרט, אספנו לכם מספר דגמים בולטים בקטגוריה אשר זמינים או צפויים להיות זמינים בישראל. את חלקם כבר בחנו במגזין ולחלקם אנו מצפים כל כך שאנו ישנים עם הקליטים על הגרביים כבר מעכשיו. יאללה מקליקים…

39-dh__8891-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Trek Top Fuel

יבואן: CTC טרק ישראל

מחיר: החל מ 13,920 שקלים

7-dh__8804-custom

למרות השם הישן, הטופ פיול החדשים תוכננו מאפס והושקו ב 2020 כאופני XC אגרסיבים או דאון קאנטרי, בעלי גיאומטריה מודרנית ואבזור מתאים, בעלי מהלך של 115 מ"מ מאחור ו 120מ"מ מלפנים, מוט כיסא מתכוונן, צמיגי 2.4 בשרניים, נעילות בולמים מהכידון (גריפ שיפט) מקום לבקבוק אחד, והתנהגות שבילים מדהימה. את המבחן של חן גרומן על ה Trek Top Fuel תוכלו לקרוא כאן.

מפרטים באתר היבואן

trek-top-fuel-geo
גיאומטריה
18-dh__8817-custom
15-dh__8814-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

KTM Scarp MT

יבואן: ד.ל.ב מוטוספורט KTM  ישראל

מחירים: החל מ 15,500 שקלים

dh__1377-edit-custom

דוגמא טובה לאופני XC שעברו הסבה לדאון קאנטרי, הושקו ב 2020, אחיהם הגדולים של ה Scarp התחרותיים, האופניים חולקים את אותה שלדה ושונים במבנה לינק הבולם, אורך הבולמים והאבזור. בעלי מהלך של 115 מ"מ מאחור ו 120מ"מ מלפנים אשר מורידים את זוית הראש במעלה אחת. כיאה לאופנים שמקורם ב XC, גם ב MT יש מקום לשני בקבוקים גדולים, מוט אוכף מתכוונן, נעילת בולמים מהכידון, כידון רחב וסטם קצר יותר. את המבחן של שחר מיליס על ה KTM Scarp MT תוכלו לקרוא כאן

מפרטים באתר היצרן

ktm-scarp-mt-geo
גיאומטריה
dh__1384-custom
dh__1397-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Orbea Oiz TR

יבואן: ריסייקלס

מחיר: החל מ 18,499 שקלים

j253ttcc-fp-side-900__29_m10_tr

עוד דוגמא מצויינת לדאון קאנטרי שמקורו ב XC. הושקו ב 2020, אחיהם הגדולים של ה Oiz התחרותיים והמצויינים, האופניים חולקים את אותה שלדה ושונים רק באורך מהלך הבולם האחורי (stroke), המזלג הקדמי והאבזור. עם זוית ראש של 68 מעלות ומהלך של 120מ"מ מלפנים ומאחור, מוט כסא מתכוונן, כידון רחב, צמיגים אגרסיבים ושני מתקני בקבוק. אנו מרגישים צורך לציין שה OIZ הם האופניים שהכי נאמנים למקורות ה XC שלהם מבין כל הזוגות שבחנו מבחינת יעילות דווש, תנוחת רכיבה ועוד. מבחן של רדליך על ה Orbea Oiz קצרי המהלך תוכלו לקרוא כאן.

מפרטים מלאים באתר היבואן

orbea-oiz-tr-geo
גיאומטריה
dh__1174-custom
dh__1180-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Cannondale Scalpel SE

יבואן: גלגלנוע

מחיר: טרם נקבע

s1600_screen_shot_2020_05_19_at_1.05.32_pm

הסקלפל החדשים הושקו לפני מספר שבועות ומציגים אופנים מתקדמים וחדשניים עם קפיץ עלה מקרבון באיזור המשולש האחורי. גרסת ה SE מוסיפה 20 מ"מ מלפנים ומאחור ומשנה את זוית הראש במעלה אחת ל 67 מעלות והאבזור בהתאם, כלומר, חישוקים וצמיגים רחבים, מוט אוכף מתכוונן, כידון רחב וסטם קצר. קיבלו ניקוד מקסימלי עם שני בקבוקים ומתקן כלים ייעודי בשלדה. הדגם יגיעו בקרוב לישראל ע"י היבואן החדש של קנונדייל, גלגלנוע.

מפרט באתר היצרן

cannondale-scalpel-se-geo
גיאומטריה
2021-cannondale-scalpel-se-mountain-bike-details-10
c21_scalpelsi_flexpivot_0354

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Guerilla Gravity Trail Pistol Race SL

יבואן: BikeCave

מחיר: החל מ 18,865 שקלים

guerilla-gravity-trail-pistol-race-sl-custom

גרילה גראביטי וטכנולוגיית ייצור הקרבון הייחודית שלהם הגיעו לישראל בסערה, גרסת ה Race SL החדשה בעלת מהלך של 120 מ"מ מלפנים ומאחור מציגה גיאומטריה סופר מודרנית וקרבית ומסמנת שהם לא באו לשחק (זוית ראש 65.9, זוית מוט אוכף 78.1 ו REACH של 493מ"מ למידה L) עם מקום למתקן בקבוק אחד ומקום לאחסון כלים, אלו נראים אופניים מבטיחים מאד בעונה הבאה עלינו לטובה. מבחן של רדליך על ה Trail Pistol האח הגדול של ה Race SL תוכלו לקרוא כאן.

מפרטים באתר היצרן

trail-pistol-geo
גיאומטריה
105556966_4088213834553799_8724014233994084994_o
dispatch-2020-06-24-trail-pistol-race-sl-outdoor-front

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Yeti SB115

יבואן: ונטיל

מחיר: החל מ 20,400 שקלים

s1600_2021_yeticycles_sb115_t2_blanco_dark_270845-custom

אחת ההשקות האחרונות שראינו רק בשבוע שעבר. יטי לקחו את ה SB100 שלהם, מחלוצי אופני הדאון קאנטרי ושדרגו אותם לכדי 115 מ"מ מהלך מאחור ו120 מלפנים. מבוססים על אותה שלדה של ה SB100 האופניים נראים מבטיחים מאד. מתלה האינפיניטי של יטי מוכח ואהוב ותוספת המהלך יוצרת אופניים עם מסוגלות גבוהה יותר. הייטי מאובזרים מעט על הצד הכבד ומכילים מקום לבקבוק אחד כך שמראש אינם מכוונים להיות אופני מרתון אלא יותר אופני פאן זריזים. אנו מחכים לשים את ידינו על זוג כזה למבחן. בינתיים תוכלו לקרוא כאן את המבחן של נימי כהן על ה SB100 הדגם היוצא עליו מתבססים ה SB115 החדשים

מפרטים באתר היבואן

yeti_sb115_geo_2020
גיאומטריה
yeti-2021-sb115-t-series-29-frame-anthracite-9840-l-1
fe86227d-5dc8-48ed-92ad-4ac363c0a540_2020_yeticycles_sb115_detail_02

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Specialized Epic EVO

יבואן: מצמן את מרוץ

מחיר: החל מ 16,995 שקלים

specialized-epic-evo-2

כאן זה נהיה ממש מעניין, ספשילייזד השיקו את האפיק 2021 ולקחו את ה EVO צעד אחד קדימה. עם גיאומטריה סופר מודרנית, משקל שלדה שערורייתי של כ 1600 גרם, זניחת הבריין שלמרות שיפורים מתמידים לא באמת מצליח לתפקד מספיק טוב בשטח קשה. עם אבזור מכובד מאד לקטגוריה, חישוקים רחבים, מקום לשני בקבוקים על השלדה אלו אופניים שבהחלט יכולים לשחק על הגבול הדק שבין XC תחרותי להנאה בלתי מתפשרת בשבילים. ומבטיחים מראש וללא עוררין עליונות מקומית בסגמט הזה.

מפרט באתר היצרן

specialized-epic-evo-geo
גיאומטריה
specialized-epic-evo-3
specialized-epic-evo-1

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Norco Revolver FS 120

יבואן: מצמן את מרוץ

מחיר: החל מ 15,595 שקלים

revolver-fs-120-1-black-red-custom

זוהי גרסת השרירים של Revolver מכונת ה XC עתירית השבחים של Norco. עם מהלך של 120 מ"מ מלפנים ומאחור, גאומטריה מודרנית אך לא בצד הקיצוני שלה ( זווית ראש 67.4, זווית אוכף 74.9), שני בקבוקים, אבזור נכון, המון אופי קנדי של הנורת' שור ותג מחיר אטרקטיבי, ה Revolver FS 120 צפויים להיות להיט. נורקו מאוד מאמינים בכיול המתלה שלהם, לכן גם על ה Revolver FS 120 שלהם לא תמצאו נעילת בולם או אפילו מצבי פלטפורמה שונים בבולם האחורי. לנו רק נותר לבדוק אם הדברים אכן עובדים מחוץ להצהרות המהנדסים. מבחן בקרוב מאוד.

מפרט מלא באתר היצרן

revolver-fs-120-geo
גיאומטריה
m12norco5
norco-revolver-fs-120-1

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

NS Synonym TR

יבואן: Ran Zilka Sport & Cycling

מחיר: החל מ 16,000 שקלים

synonym_tr1_1_1800x1800

NS הפולנית היא יצרנית אופניים עם DNA גראביטי ברור ומוגדר שעד היום עסקה בעיקר בפיתוח וייצור דגמי מהלך ארוך ו/או דגמי מהלך קצר/ זנב קשיח ליישומים אגרסיביים ביותר. ה SYNONYM הוא ההתנסות הראשונה שלהם בעולמות ה XC, ודגם ה SYNONYM TR הוא האינטרפרטציה שלהם לדאון קאנטרי. אז בהתאם לDNA יש כאן דגם שיקרוץ בעיקר לרוכבים האגרסיביים יותר שירצו אופנים מהירים וקלים, אך עם מעטפת טכנית גבוהה זוויות יחסית קיצוניות (זווית ראש 66, זווית אוכף 76), אבזור ראוי ומחיר סופר אטרקטיבי. בימים אלו רדליך בוחן את האופניים, התוצאות בקרוב.

מפרט מלא באתר היבואן

ns-synonym-tr-geo
גיאומטריה
synonym_tr1_4_1800x1800
synonym_tr1_7_1800x1800

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Rocky Mountain Element

יבואן: רוזן ומינץ

מחיר: החל מ 22,350 שקלים

s1600_2020_rocky_mountain_element_carbon_70_black_and_red

הגרסה ארוכת הפרונט של ה ELEMENT, אופני ה XC של היצרן הקנדי ROCKY MOUNTAIN. מחלוצי הקטגוריה, דגם ותיק שתוכנן במיוחד עבור מרוץ ה BC Bike Race, מתלה 100 מ"מ כמו האח הקטן אך עם מזלג 120 מ"מ כידון רחב ודרופר. למעשה XC ארוך מהלך ליישומי הנורת' שור. הזווית אומנם לא יכולות להיכלל תחת ההגדרה זווית דאון קנטרי מודרניות (זווית ראש 68.7, זווית אוכף 74.2), אך מניסיוננו האופי הקנדי של ROCKY MOUNTAIN הפך את האופניים האלה לאופני דאון קאנטרי עתירי פאן לכל דבר ועניין.

מפרט מלא באתר היבואן

rocky-mountain-element-c-70-geo
גיאומטריה
rocky-mountain-element-c-70-1
web_my20_element_c90_c1_hero-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

Transition Spur

יבואן: בייקדיל

מחיר: החל מ 19,900 שקלים

2020_spurxx1_gallery1-custom

החברה מטרנזישן בעלי מגע הזהב מצליחים לקלוע לטעם קהל הלקוחות שלהם בזכות כמה דברים, חשיבה מחוץ לקופסא בנוגע לגיאומטריה ומתלים, יכולות תכנון גבוהות, הומור משובח ושטח רכיבה מעולה ממש מחוץ למשרד. הSPUR החדשים אשר הושקו באותו יום יחד עם הייטי תוכננו מאפס לצורך רכיבות זריזות ומהירות בכל סוגי השטח, הם מעדיפים לקרוא לזה "All Country". עם קינמטיקת מתלה ייחודית, גיאומטריה קיצונית ואבזור מוקפד הם יצרו אופניים מודרניים, בעלי קווים דקים ונקיים שיסובבו ראשים בשבילים. לאופניים מקום לשני בקבוקים (לא אופטימלי כי אחד נמצא מתחת לצינור התחתון) ומקום לכלים, מהלך של 120 מ"מ מלפנים ומאחור.

מפרט מלא באתר היצרן

transition-spur-geo
גיאומטריה
2020_spur_gallery6-custom
2020_spur_gallery7-custom
transition-bikes-spur-all-down-cross-country-xc-trail-mountain-bike-120mm-2021-24

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

אז איזה זוג הכי עשה לכם את זה? לאיזה זוג אתם הכי מחכים? אמרתי לכם שנהיה פה מעניין?…

yoav2468-192021-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
רסייקלס 11 1070×200

כתבות נוספות