אופני גראבל במבחן- Ibis HaKKa MX

The Rebirth Of The Gravel Bike

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

יבואן: מוטואופן   מחיר האופניים לקיט GRX כולל גלגלי קרבון: 22,350 שקלים


בחן וכתב: נימי כהן      צילום סטילס ווידאו: דותן הלוי , יניב יהודה   דוגמן: אריק פלדמן

IBIS היא אחת מחברות האופניים האהובות עלי בעולם כולו. בעבר היו לי 3 זוגות פרטיים שלהם, התארחתי במפעל בסנטה קרוז קליפורניה כולל רכיבת רצח עם אחד העובדים, הסוודר צמר מרינו הירוק שלהם הוא אחד ה-pieces בארון שלי ועוד. אייביס היא אמנם חברה אמריקאית קטנה יחסית, אבל הראשונה שייצרה אופני הרים סדרתיים עם שיכוך מלא ומהלך ארוך מקרבון. מאז שנת 2000 בערך החברה כמעט ולא נגעה בתחום הכביש, אבל ה-Hakkalugi, דגם הסייקלוקרוס שלה על גלגוליו השונים שהושק ב-1997 כשלדת פלדה, נחשב ובצדק לאחד מהזוגות המוצלחים והורסטיליים שיוצרו מעולם.

ההאקלוגי קרבון המקוריים תוכננו מראש כאופני סייקלוקרוס שיהיו נוחים מספיק לרכיבות נפח ארוכות off road בין תחרות קרוס אחת לשנייה. בימים ההם (העשור הראשון של שנות ה-2000) המונח ״גראבל״ עדיין לא הוטבע, אבל זה בדיוק מה שהאופניים האלו היו: אופני תפר בין גראבל לסייקלוקרוס עם יכולת הכלה לצמיגים רחבים יחסית (נכון ל-2010) וצינורות קרבון שתוכננו לנוחות ולספיגת זעזועים ולא רק להעברת כוח אופטימלית ולספרינטים ביציאה מהמקום.
מחד ההאקלוגי דיסק (שהושקו ב-2012) זכו בלא מעט אליפויות ארצות הברית בסייקלוקרוס ושימשו את רוכבות Team Luna בסבב הסייקלוקרוס העולמי של ה-UCI (עם מדבקות ORBEA על הצינור התחתון ו-Head Badge של אייביס…), ומאידך טחנו מסלולי גראבל אינסופיים ברחבי צפון אמריקה, ישראל והעולם.

שנייה לפני שניפרד מהדגם המיתולוגי הנ״ל, קבלו סרטון מהמם של ההאקאלוגי קרבון המקוריים (בטרם הוסיפו להם מעצורי דיסק…), סרטון שאני יכול לצפות בו שוב ושוב ושוב. למה? פשוט צפו וראו מה רוכב מיומן עשה עם אופני סייקלוקרוס ורסטיליים ומצלמת גו פרו 2 כבר לפני עשר שנים. אם זה לא גראבל אז…

ב-2019 הוצגה היורשת של ההאקלוגי דיסק:
ה-Hakka MX הם אופניים ורסטיליים מאי פעם, שיכולים לשמש את הבעלים המאושרים שלהם לרכיבות גראבל, סייקלוקרוס וכביש על ידי שימוש באפשרויות הבחירה הרבות שהם מציעים: גלגלי 29 או 27.5 אינץ׳ (650b), גלג״ש בודד מלפנים או שניים, הילוכים מכאניים או חשמליים, חישוקי אלומיניום או קרבון, מוט כיסא רגיל או דרופר טלסקופי ועוד.

dh__9493-copy
dh__9499-pano-copy

פנינו ל״מוטואופן״ המפיץ הישראלי של IBIS וביקשנו מבחן יוצא דופן:
אופניים למבחן ארוך טווח של 6 חודשים, הדגם היקר ביותר עם הילוכים חשמליים, קוקפיט קרבון, והשיא, 2 מערכות גלגלים מלאות, כולל קסטות, רוטורים וצמגים, סט אחד בקוטר 700c מאלומיניום וסט שני יוקרתי וקליל ורחב וחזק מקרבון… כשאנחנו לא משלמים אנחנו מרשים לעצמנו לחלום – ובגדול… מה רבה הייתה הפתעתנו כשמוטאופן אמרו ״חיובי״, והמבחן שלפניכם הוא אחד המקיפים שערכנו אי פעם, כולל הפסיקה הקריטית של בית המשפט העליון לענייני גראבל, ״מה עדיף לגראבל ישראלי, 27.5 או 29 אינץ׳?״.

Highlights

  • סגנון רכיבה: Gravel והרפתקאות.
  • חומר: שלדת קרבון, מזלג ENVE
  • תאימות גלגלים וצמיגים: גלגלי 700 עם צמיגים ברוחב מקסימלי של 40 מ״מ, או גלגלי 650b עם צמיגים ברוחב מקסימלי של 2.1 אינץ׳.
  • מערכת הינע: שימנו Di2 
  • ייעוד ולקוח אידיאלי: לרכיבות ואירועי גראבל המשלבים מגוון סוגי קרקע: כביש, כורכר, דרכים חקלאיות וסינגלים זורמים. לרוכב חובב קדמה וטכנולוגיה, המחפש אופניים סקסיים, מהירים, טכניים ונוחים, שעבורו רכיבות ואופני Gravel הם הדבר, ולא האופניים השלישיים במחסן.
  • משקל רטוב: 8.7 ק"ג- למידה 53, עם צמיגי 650bX2.0 אינץ׳, שני כלובי בקבוק, דוושות XT ומתקן גרמין  – 
  • גיאומטריה ומפרטים באתר היצרן

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

בסלון

כפי שהסברתי לפני רגע, ההאקה היו אצלי קרוב לחצי שנה. במהלך התקופה הפכנו לחברי נפש, ולא אחת מצאתי עצמי משאיר אותם בסלון, ליופי, במיוחד אם שטפתי והברקתי אותם ואם ציפיתי לאורחים… אני חושב שברמת העיצוב והקו, ההאקה הם מהאופניים היפים ביותר שראיתי מעודי, ופשוט לא נמאס להסתכל עליהם, להעריץ את הקימורים המעוגלים, הצבע האדום-כתום-אש, גימור הקרבון המושלם והצללית המאוד דינאמית כשהם תלויים על מתקן קיר. אתה מסתובב בשבילים וברכיבות קבוצתיות, ומהתגובות שמתקבלות סביב אין ספק שאלו אופניים סופר סקסיים ומרשימים- תאווה לעיניים.

dh__9555-copy
dh__9554-copy

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

שלדה – תכונות

המהנדסים של אייביס זרקו לתנור כמעט את כל מה שאופני גראבל מודרניים צריכים. שלדת קרבון מלאה במשקל 1,000 גרמים בלבד, עם חיווט פנימי הן להילוכים מכאניים והן לחשמליים, צירי גלגל מתברגים לשלדה בקוטר 12 מ״מ, התקן פנימי ייעודי בצינור התחתון לסוללה של הילוכים חשמליים של שימאנו, חיבור פנימי נסתר לכנפיים נגד בוץ, ומאחור, קרוב לדרופאאוט, תבריגים נשלפים לסבל, וגם ה handjob המפורסם- אותו אגרוף קפוץ, שפעם, כשהמעצורים היו מסוג קאנטילבר, החזיק את סופית כבל ההילוכים, והיום הוא פריט עיצובי בלבד, לרפרר למסורת של אייביס או סתם לעשות לבעלים טוב על הנשמה.
עוד בשלדה תומכות שרשרת נמוכות וקצרות הנחבאות מאחורי צינור הכיסא, לטובת יתרון אירודינאמי כלשהו, קוטר מוט כיסא רחב של 31.6 מ״מ, לטובת התקנת מוט כיסא טלסקופי דרופר על פי חכמי אייביס, ציר מרכזי עם הברגה שיכול לאכלס צירי קראנק בקוטר 30 מ״מ ומלפנים מזלג קרבון לגראבל (דגם חדש ושונה מזה המופיע בתמונות המבחן) של ENVE, עם חיווט פנימי שיכול להכיל צמיג קדמי 700×50 מ״מ או 650×2.25 אינץ׳. שלדת ההאקה מגיעה בחמש מידות, שלושה צבעים וריבוי אופציות בנייה.

dh__9550-copy
dh__9565-copy
dh__9564-copy

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

חלקים בולטים

הילוכים חשמליים 1×11 שימאנו Ultegra Di2; קראנק של Praxis עם גלג״ש 40; קסטה 11 הילוכים 11-46; מעביר אחורי XT Di2 עם קלאץ׳; מעצורי דיסק הידראוליים; סט גלגלי IBIS קרבון 935 בקוטר 27.5 אינץ׳ על צירי גלגל של איביס ברוחב פנימי 29 מ״מ; צמיגי שוואלבה ת׳אנדר-ברט 2.0״27.5x. קוקפיט מלא (כידון קרבון, סטם, מוט כיסא קרבון) מסדרת הגראבל הבכירה של Easton, ה-EC70ax.

dh__9549-copy
dh__9563-copy
dh__9559-copy
dh__9546-copy
dh__9552-copy

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

ברכיבה

אז קיבלנו אופני גראבל ״קצה״ שלא לוקחים שבויים או מצמצמים תקציב בשום מחלקה. שלדת קרבון תחרותית שמשלבת בין עולמות הגראבל לעולמות הקרוס, גלגלי קרבון 650 פרוגרסיביים עם רוחב פנימי של 29 מ״מ(!), הילוכים מחושמלים Di2 של שימאנו, קוקפיט קרבון יוקרתי ויקר ולוק של דוגמנית צמרת מקומרת.

dh__9866-copy

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

איך הדבר הזה רוכב ואיך מסכמים 6 חודשי רכיבה רב-גוניים בפסקה? 

האמת שבקלות. לאייביס האקה יש אופי מאוד מובחן ומאוד מדליק. אלו אופניים תחרותיים וכיפיים. תחרותיים כי הם מייצרים מהירות כל הזמן. השלדה קשיחה, תומכות הכיסא המוקשתות ותומכות השרשרת הקצרות (430 מ״מ) אינן דקיקות ולא הרגשנו שהן מייצרות הרבה שיכוך אנכי, אבל הן בהחלט מעבירות את הכוח מהדוושות לגלגלים בצורה מרשימה. גם צינור הכיסא ומוט הכיסא הרחבים פחות אידיאליים לנוחות ולגמישות סופגת זעזועים (את זה מוט כיסא דק יותר, לדוגמא בקוטר 27.2 מ״מ הפופולארי היה עושה טוב יותר), אך הם מעבירים את כוח הרוכב בצורה אבסולוטית אל הגלגלים (בולט בספרינטים ובטיפוס all out מחוץ לאוכף). אז יש לנו פה העדפה תכנונית של מהירות והעברת כוח על פני נוחות מקסימלית.
עוד במחלקת הסכין בשיניים נמצאת הגיאומטריה התחרותית, אך היא מזכירה גיאומטריה של אופני הרים תחרותיים (של פעם…) ולא של אופני כביש תחרותיים. צינור הראש קצר ומאפשר, או למעשה דורש להתקין כידון נמוך. הכידון שמגיע במידה 53 אינו רחב בטירוף ויש לו 16 מעלות של flare עדין (הטיה אלכסונית לצדדים של ידיות הדרופים של הכידון). בסיס הגלגלים קצר למדי (1,010 מ״מ למידה 53, תומכות שרשרת 430 מ״מ) מחד הוא גורם לנגיעה של הגלגל הקדמי בחרטום נעל הרכיבה הקדמית שלך (תכונה שכל רוכב סייקלוקרוס מכיר), אך מאידך מייצר תגובות היגוי מהירות וזריזות מאוד ומאפשר פאן כללי וקומפקטיות של האופניים, דבר שבולט מיד כשנכנסים עם ההאקה לשטח טכני צפוף ומפותל.

dh__9738-copy
dh__9628-copy

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

ההאקה עם גלגלי ה-650 הם אופני הגראבל הכי ״אופני-הרימיות״ שרכבתי עליהם עד כה. בסיס גלגלים קצר, תומכות שרשרת קצרות, זווית צינור ראש מעולם אופני ההרים (71.5 מעלות) וציר מרכזי לא נמוך בטירוף (כי הם מיועדים גם לסייקלוקרוס) מאפשרים הנאה אינטואטיבית ומיידית בסינגלים פשוטים, בקפיצות קלות וזמן אוויר וממש מפתים את הרוכב להשתולל מדי פעם. אלו אופני פאן טהור בשבילים, וכל מי שעלה עליהם הבחין בכך מיידית. ממש אפשר להרגיש שרוח החברה ושורשיה העמוקים בעולם אופני ההרים באים לידי ביטוי בחוויית הרכיבה של ההאקה.
במהלך המבחן ההאקה עברו עשרות רכיבות נפח ששילבו כורכר איכותי, כבישים צדדיים, דרכים חקלאיות מוכות קוליסים יבשים ושלוליות בוץ, דיונות קו החוף וסינגלים קלים. שני סופ״שים של רכיבה רב-יומית, אחד גראן פונדו ירושלים, רכיבות בכורה בסינגלים דוגמת ״סינגל חוף הכרמל״ ו״סינגל השלוחה״ (שני מעשים לא הכי חכמים אולי, אבל בהחלט doable וכיפיים על האופניים האלו), והכל עם גלגלי וצמיגי 650b/27.5, מה שמוביל אותי לנושא הבא:

dh__9921-copy
dh__9905-copy
dh__9757-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

650 או 700 – מה עדיף לגראבל ישראלי? האם זה תלוי רוכב ומסלול?

ככל שנכנסתי לעומק המבחן מצאתי עצמי רוכב רק על גלגלי ה-650, ובחודשיו האחרונים ניתן לומר שגלגלי ה-700 העלו אבק במחסן. גם בחורף המבוצבץ שלכאורה מעדיף צמיגים צרים יותר, גם ברכיבה ספציפית של מועדון הגראבל הישראלי, בה התחלנו בטיפוס בכביש של נס הרים לבר בהר, בכל אלו נשארתי עם גלגלי וצמיגי ה-650b. המשקל דומה (למעשה עם גלגלי ה-700 מאלומיניום וצמיגי 700×40 מ״מ האופניים שקלו כ-100 גרמים יותר מקומבינציית ה-650), הגובה דומה (עם 650 והצמיגים שבחנו האופניים נמוכים בכ-4 מ״מ מסט אפ גלגלי 700) והגיאומטרייה ממש דומה. אבל כל המינוסים של האופניים הספציפיים האלו ושל מסלולי הגראבל הישראלים שעבדיכם הנאמן רוכב בקביעות – כל אלו הצטמצמו משמעותית עם הצמיגים השמנמנים:
נוחות? שלדת ההאקה תחרותית, קשיחה ולא הכי בולמת זעזועים שיש. זרקו עליהם צמיגי אופני הרים אמיתיים, בנפח גדול, 2 אינץ׳ רוחב, שעל החישוקים הרחבים מאוד (29 מ״מ רוחב פנימי) נפתחים ומתנפחים לכמעט 2.2 אינץ׳, רכבו עם לחץ אוויר של 20-22 psi, והנה לכם אופניים מאוד נוחים.
הלאה, תקרים, פנצ׳רים, צמיגים קרועים וחתוכים, הבעיה של גראבל כביכול? no more! אלו צמיגי אופני הרים, למרתון, עם דפנות מחוזקות, תאימות טיובלס מושלמת, ומדרס עם שיניים צדדיות רציניות ושיניים נמוכות יותר אך מוחשיות בכתר הצמיג (מרכז המדרס). ברוכים הבאים לעולם בו חוטפים פנצ׳רים בדיוק כמו על אופני ההרים שלכם. לא יותר, לא פחות.

ירידות, מקטעים טכניים, בחירת קו דקדקנית? המקום בו אופני גראבל זהירים, איטיים ודורשים הרבה ריכוז וריסון מצד הרוכב, הופך להיות טריוויאלי ברוב הזמן בדיוק כמו על אופני הרים. ירידה מהירה, שלא לומר טיסה במורדות כסלון צפונית או דרומית? במקום לווסת מהירות לאורך כל הירידה ולבחור קו בדקדקנות, משחררים ברקסים וטסים בקו כללי מטה, כאילו אנחנו על הארדטייל תחרותי. וכמובן שככל שהמסלול אלים וטכני יותר, ה-650 עם האחיזה של צמיג אופני הרים ״על מלא״ שהם מביאים עימם זורחים יותר ויותר.

אז מה נשאר לנו? ה-650 מעט פחות יעיל ומהיר על כביש או על גראבל חלק-חלק שכמעט לא פוגשים. פחות יעיל בעבודה מול הרוח, כי לצמיג/חישוק הרחב יש יותר התנגדות רוח (אמנם בקטנה אבל מורגש).
ומכאן עוברים לאישי. לו הרכיבות הקבועות שלי היו עם הרבה כביש, הרבה כורכר עדין ומהיר, כנראה שה-700 היה אידיאלי עבורי. אבל כיוון שהן כוללות גראבל ״רע״, מיעוט כבישים ותמיד סינגל או שניים ומקטעי דיונות שיש לצלוח, חשתי כמעט תמיד רק ביתרונות יחסיים, ובשורה התחתונה החזרתי בסוף המבחן סט גלגלי 700 במצב חדש עם הרבה אבק עליו.
לרוכב העתידי של האקה הייתי ממליץ להשקיע בסט גלגלים יוקרתי אחד בלבד (קרי מקרבון) שיחמיא לביצועי האופניים, 650b כמובן. אם להשקיע בנוסף בזוג גלגלי 700, אז עוד אחד יוקרתי (קרבון..) אווירודינמי, עם צמיגי כביש ברוחב 28-30 מ״מ, טיובלס, ויאללה, בוא לרכיבות כביש, לגראן פונדו הבא… לטיפוס לחרמון…

סיכום 5 חודשי רכיבה על ההאקה, לאיזה רוכב ולאילו שימושים ייעדו את האופניים האלו?

הניתוח שלי הוא שאייביס, שנטועים חזק בסצינת הסייקלוקרוס האמריקאית מזה שנים, לא רצו לוותר על התחום, וניסו לכוון את ה-Hakka MX הן למתחרה גראבל (יש כמות תחרויות ואירועי גראבל בלתי נתפסת בצפון אמריקה טרום הקורונה) והן למתחרה סייקלוקרוס. אני חושב שזו הסיבה לגיאומטריה, ל-toe overlap בהיגוי, לציר המרכזי שיכול היה להיות נמוך יותר עבור רכיבות גראבל בלבד, לכך שאין בשלדה יותר מדי תבריגים ומחברים לעוד כלובי בקבוק, לכלובי צד במזלג או ל-bento box מעל הצינור העליון, וכל מה שתמצאו כמעט בכל שלדת גראבל ב-2020 שמיועדת גם להרפתקאות עומק ול-bike packing. עם משקל של 1,000 גרם ולוק נקי וחסר פיצ׳רים של ״מטיילים״ ההאקה יכולים להיות מכונת סייקלוקרוס קלילה, מודרנית וחסרת רחמים.
זו אולי גם הסיבה שאייביס בחרה באופציה השמרנית יחסית של שלדת גראבל קלאסית מקרבון, ללא חלקים אינטגרליים או מכלולים של בלימת זעזועים מובנית. שוק הגראבל עדיין בשלב ההגדרה העצמית שלו, אך החברות הגדולות שיכולות להרשות לעצמן פיצול טוטאלי בין קווי הגראבל לקווי הסייקלוקרוס שלהם, מייצרות אופני גראבל עם איזושהי התייחסות לנושא בלימת הזעזועים בתוך השלדה. אציין כדוגמאות את הטופסטון החדשים והמסקרנים של קנונדייל עם מתלה ה-kingpin האחורי המינימליסטי ואפשרות למזלג לפטי אוליבר עם 30 מ״מ מהלך מלפנים, את הטרק צ׳קפוינט שיישמו בהצלחה את מנגנון ה-isospeed שבולם זעזועים בישבן וגב הרוכב, את הספשלייזד דייברג׳ עם בולם זעזועים ״אמיתי״ קדמי הממוקם בסטם וצינור ומוט כיסא גמישים וסופגים, את ה-BMC URS שממש מציעים soft-tail אקטיבי ומיובאים כעת ארצה ואת השיא כרגע מבחינת שיכוך גראבליסטי – הניינר MCR – שהם פשוט שלדת שיכוך מלא עם מתלה כפול חוליות שתוכנן ודויק לגראבל עם מהלך של 60 מ״מ, בולם זעזועים אחורי ומזלג קדמי…
אז לא, אייביס לא הלכו על הנתיב הזה, אלא על שלדה שבלימת הזעזועים המובנית שלה מגיעה מסיבי הקרבון של הצינורות בלבד, ולא ממכלולים סמי-אקטיביים, מתלים חבויים או מזלגות בולמי זעזועים, ובכך אפשרה לקהל חובב מהירות ורייסינג, לקחת אותם גם לתחרויות קרוס או כביש. כאמור, בחירה ומיקוד בפלח שוק ספציפי ולא ניסיון לפגוע בכל קשת הטעמים המאוד רחבה של הגראבל המודרני עם זוג אופניים אחד.

dh__9720-copy

טענות ומענות

  • במקום מוט הכיסא העבה והקשיח בקוטר 31.6 מ״מ הייתי מעדיף מוט כיסא 27.2 מ״מ ולוותר על אופציית ה-dropper seat post שלא רלבנטית ל-98.5% מהלקוחות לטובת שיפור הנוחות באוכף. וגם תומכות אוכף דקיקות יותר כל עוד אנחנו שם.
  • על אף שזו מכונת גראבל תחרותית הייתי שמח לפגוש תבריגים ל-3 כלובי בקבוק לפחות, ולבנטו-בוקס על הצינור העליון. מוחות אייביס, הוסיפו נא בעדכון הגרסה הבא.
  • צירי הגלגל ללא שחרור מהיר כלשהו ודורשים מפתחות אלן שונים (5 מ״מ ו-6 מ״מ) לפתיחתם. לחברות כמו מאביק, פוקוס או טרק יש פטנטים המשלבים צירים מתברגים לשלדה ומנגנון שחרור מהיר כלשהו שלא מחייב הוצאת מפתח מהכיס/מהתיק לפתיחת הגלגל.
  • לצמיגים המקוריים על ה-650, שוואלבה thunder burt יש pattern אידיאלי לגראבל, משקל מעולה והתנגדות גלגול מינימליסטית, אבל הם התקשו להחזיק טיובלס, חטפו תקרים, קרעים ותולעים בתכיפות והוחלפו די מהר.
  • טווח ההילוכים – 40 שיניים מלפנים ו-11 הילוכים 11-46 מאחור – מונחה עליות ומאפשר לטפס כמעט כל דבר תלול ומדורדר בשטח (40 שיניים מלפנים עם 46 מאחור, לעומת 34 מלפנים ו-32 מאחור באופני גראבל של לפני שנה-שנתיים…). אך במישורים מהירים ובירידות נגמרו לי ההילוכים די מהר, ואישית הייתי מעדיף גלג״ש קדמי 42 או 44 שיניים. זה המקום גם להאיר שסראם מציעים מערכות 1×12 הילוכים לאופני גראבל וסייקלוקרוס מזה שנה או שנתיים, ויש סביבי רוכבים שהרכיבו קסטת eagle עם טווח של 10×50 מאחור. אייביס לא מציעים גרסה בנויה כזו, אז צריך לבנות לבד על בסיס שלדה, אבל עד ששימאנו יציגו גרסת GRX עם 12 הילוכים, לסראם יש יתרון מבחינת טווח הילוכים וקפיצות עדינות בין הילוך להילוך.
  • הילוכים חשמליים SHIMANO Di2 Ultegra/XT – כותב שורות אלו מכור להילוכים חשמליים, נתחיל בכך. בכביש, בשטח (כשהיה xtr 11 sp חשמלי) ואם אפשר אז גם בגראבל. הניסיון שלנו עם מערכות אולטגרה חשמליות בכביש הוא פנומנאלי. המערכת עובדת שנים ללא בעיות ומי שמתרגל אליה לא רוצה לחזור אחורה להילוכים מכאניים. בהאקה הספציפיים שבחנו היו בעיות חוזרות עם המערכת החשמלית שהמשיכו עד לזמן כתיבת המבחן, בו הם חזרו שוב מטיפול לפתרון הבעיה מידיו האמונות של רועי בראל, המכונאי הראשי של שימאנו ישראל. ייתכן וזה זוג ספציפי שסובל מהתקנה ראשונית במפעל לא מדויקת, וייתכן שברכיבת גראבל שמערבת יותר אבק, בוץ, מעברי מים ושטיפות אופניים תכופות ואגרסיביות (ביחס לאופני כביש) המערכת מצאה את מגבלותיה. עד לפרסום המבחן הבעיות לא חזרו, ואנו נעדכן את המבחן בעוד מספר חודשים אם הבעיות נפתרו לתמיד או שהסאגה ממשיכה. אם לכם קוראינו היקרים יש נסיון אחר או דומה במערכת חשמלית של שימאנו על אופני גראבל בשימוש תכוף – נא חלקו עימנו.
dh__0021-custom

סיכום

אייביס יצרו כלי שלא מנסה ללכת על כל הקופות, אלא מצטיין בדברים מאוד ברורים. ההאקה יכולים אולי לעשות הכל: לצאת למסעות בייקפקינג בעומק ה-wilderness כמו זה שמתואר כאן, ובבנייה ספציפית הם יכולים להשתתף – ולנצח – בתחרויות סייקלוקרוס, קריטריום כביש או גראן פונדו.
אבל המקום בו הם מתעלים הוא רכיבות גראבל חד יומיות מאתגרות, לשם הם מביאים עימם edge תחרותי של מהירות וזריזות, פועל יוצא של גיאומטריה תחרותית ושלדת קרבון קשיחה. ההאקה הם כלי אימונים יעיל ואפקטיבי, אחד מזוגות האופניים הכי מרשימים ביכולות הטיפוס שלהם, בגראבל או בכביש, כלי גמיאת מרחקים פסיכי, שמציעים ורסטיליות עצומה. כשבונים את ההאקה עם גלגלי וצמיגי ה-650 שבחנו, מתווספות לסל המרשים שלהם גם נוחות טובה ויכולת טכניות מרשימה, במיוחד כשהדרך נהיית קשה ומטלטלת והרוכב שואל את עצמו איפה לע#[email protected]ל אופני ההרים שלו…
ההאקה נמכרו עם סיום המבחן והועברו לקונה המאושר ביום לא פשוט עבור הבוחן שלנו. ככה זה כשסיפורי אהבה מסתיימים באורח חד-צדדי 💔

תודה מיוחדת לניסים ענבי ממוטואופן וליניב יהודה על האפשרות למבחן כה מקיף.

dh__9606-custom
extras-hakka-mcnally-1-copy
איור: ibiscycles.com

כתבות נוספות