גלגלי אהבה של אלי"ן 2020

חופשת אופניים מפנקת למען מטרה נעלה

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

כתב: אריק פלדמן    צילום: Sportphotography– דותן הלוי, תומר פדר, רונן טופלבג, עופר עברי

"אתה פוסע פנימה, וכל פסיעה ממיסה בך פיסת לב נוספת… אישוניך מתרחבים לקלוט גן עדן שיקומי שכל חפץ, מרחב, ואדם בו – עוצבו בתבנית נפש ילד. וזה צבעוני ועליז ואופטימי כמו חנות ממתקים אינסופית.. אילו רציתי להסביר לאחינעם הקטנה שלי מה עושים שם, הייתי אומר שזה מקום כזה שמצייר לילדים מחדש את העתיד שלהם אחרי שמישהו קשקש עליו בגסות וקימט את הדף. המקום המופלא הזה הופך ילד אבוד, ל'הכול אני יכול'. כמעט". זה מה שכתב מוטי קריספל, רוכב שהשתתף במסע גלגלי אהבה של אלי"ן.

מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות לילדי בית החולים אלי"ן בירושלים חוגג השנה את מהדורתו ה 21, זהו מסע האופניים הגדול הוותיק, והמורכב בישראל, והיחיד שמשלב רכיבת כביש ושטח באותו אירוע. נפגשנו על טל גורן נוה מנהל המסע ב 6 שנים האחרונות על מנת ללמוד מעט יותר לעומק על המסע הייחודי, אופיו, מה עומד מאחוריו ומה בעצם מטרותיו. כמובן שאי אפשר להתעלם מהתקופה ההפכפכה וחסרת הודאות בה אנו נמצאים לכן חלק מההתייחסות של טל תהיה לדברים אשר מצפים למשתתפי המסע בשנה ייחודית זאת עם מגבלות הקורונה והעדר המשתתפים הזרים.

tf_awol19_d1-0410-custom
oi_awol19_d2-0042-custom

הופכים את האהבה לאופניים לתרומה גדולה וחשובה

גלגלי אהבה של אלי"ן הוא אירוע שמביא לארץ שגרירים מ 14 מדינות בעולם שתפקידים הוא לגייס כספים בעבור ילדי ביה"ח אלי"ן. האירוע מבוסס על מסע אופניים שנתי בן חמישה ימים, המהווה למעשה את אירוע הצדקה הבינלאומי הספורטיבי השנתי המורכב ביותר בישראל, בו משתתפים מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם. המסע (יום א עד יום ה') מגלם בתוכו מגוון סגנונות ויכולות רכיבה שונים בכביש ובשטח. מרוכבי כביש סמי מקצועיים עבור ברוכבי גיל הזהב, דרך רוכבי שטח במגוון רמות ועד רוכבי אפיק חדורי מטרה ובעלי יכולת גבוהה.

האירוע מתבסס על מודל בינ"ל של פעולה למען מטרה Action for a cause. זהו מודל שבתפיסתו גיוס תרומות דרך פעילות גופנית כשבמרכזו אנשים שרוצים לרכב על אופניים למען מטרה נעלה. כמסע אופניים, "גלגלי אהבה" הוא בעל מאפיינים וסטנדרטיים אמריקאים- רמת השירות, איכות השירות והמעטפת שלו הם ברמה של גולדן סטנדרט, מהגבוהות בעולם.

dh_awol19_d5-1078-custom
rt_awol19_d4_0247-custom
dh_awol19_d5-0081-custom
dh_awol19_d5-1168-custom

גלגלים ובית החולים אלי"ן

בית חולים אלי"ן הינו מרכז השיקום לילדים ונוער היחיד בארץ ומהמובילים בעולם. אלי"ן מתמחה באבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות מולדות ונרכשות בתחום מחלות נשימה ואורתופדיה. ביה"ח הוקם לפני 80 שנה בירושלים ע"י רופא אורתופד אמריקאי שהאמין שילדים עם פגיעות פיסיות לא צרכים להיות מורחקים מהחברה הרגילה, ונכות או פגיעה לא מונעת מהילד לעשות תנועה, אלא הפוך מכך, חלק מהשיקום שלו צריך להיעשות דרך תנועה והרבה ממנה. זוהי תפיסת ביה"ח גם בימים אלו והוא מעודד ילדים לשלב ספורט בהליך השיקום, לא רק בשל הצורך לחזק את הגוף, אלא ואף בעיקר בשביל תחושת המסוגלות של הילדים וכן תחושת השייכות. ביה"ח משרת אוכלוסיות מכל אזור ירושלים ללא כל הבדל דת גזע ומין. לשם המסע "גלגלי אהבה" יש כאן משמעות כפולה וחזקה, שכן חלק גדול מאוד משיטת הטיפול השיקומית של ביה"ח נעשה פיסית דרך כלים מתגלגלים במגוון צורות, מכיסא גלגלים ממונע, דרך תלת אופן ועד אופניים ייחודים שנבנו במיוחד ע"י צוות ביה"ח לילדים עם מגבלה מסוימת. מכיוון שבית חולים אלי"ן הנו עמותה (מלכ"ר), הוא אינו נהנה מתמיכה ממשלתית ומקבל החזרים מהגורמים המפנים על פי תעריף אחיד למטופל, אשר אינו מכסה את העלות האמתית של הטיפול הייחודי הכוללני. לכן ביה"ח נשען רבות על תרומות, מרביתן נאספות במסע "גלגלי אהבה". ד"ר מורית בארי שמנהלת את בית החולים בעשור האחרון ביקשה לציין: "הכספים שמגויסים במסע ובתרומות האחרות מאפשרים לנו להעניק לילדים את כל הטיפולים הדרושים להם, במקום להגביל את הטיפול לצרכים הבסיסיים המכוסים על ידי מערכת הבריאות. כל פרוטה נוספת מאפשרת טיפולים נוספים וזה עוזר לנו לתת לילד את הסיכוי הנוסף הזה, ואולי פשוט לעשות את כל ההבדל בעולם".

oi_awol19_d1-0062-custom
tf_awol19_d3-0234-custom
oi_awol19_d2-0048-custom
tf_awol19_d3-0272-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

רוכב אופניים ושגריר

המסע מבוסס על מודל כלכלי על פיו כל אחד מהמשתתפים בו הוא מגייס התרומות של ביה"ח ולמעשה סוג של שגריר מטעם ילדי אלי"ן. דמי הרישום למסע מכסים את עלות המסע בלבד וכל משתתף משלם אותם מכיסו הפרטי. התרומה עליה הוא מתחייב בעת הרישום, היא למעשה אקט של  גיוס כסף מאחרים. זה אומר שרוכב שמשתתף במסע חובש למעשה שני כובעים, האחד כובע רוכב האופניים שבא ליהנות מהרכיבה/ החברה/ האתגר, וכובע השני החשוב והעיקרי הוא של מגייס הכספים. בבסיס הדברים עומדת התפיסה שהרוכב אינו נדרש לתרום מכיסו אלא מצופה ממנו שהוא יעשה זאת ע"י פנייה למעגלים שונים ובכך יפיץ ויחשוף את הסיפור והחזון הייחודי של ביה"ח למעגלים רחבים ככל הניתן. הוא לא יעשה זאת לבד, לרשותו יעמדו שלל אמצעים שמעמיד ביה"ח ואפילו עזרה פיסית מהנהלת המסע. בשנת 2000, תשעה רוכבים גייסו כ- $60,000 למען ילדי אלי"ן. בשנת 2018, 554 רוכבים השתתפו במסע וגייסו $3,756,000! מסע גלגלי אהבה הפך במשך השנים לאחד ממסעות האופנים לגיוס תרומות מהגדולים בעולם אשר שינה ומשנה את עולמותיהם של מאות ואלפי ילדי אלי"ן. חשוב להדגיש שאי אפשר להשתתף במסע עם כובע אחד בלבד, כל רוכב מחויב לעשות את שני הדברים יחד! מכל רוכב המשתתף במסע מצופה להגיע לרף המינימלי של התרומה, היא לא בהכרח מידית אלא פרוסה על פני כל השנה.

oi_awol19_d1-0017-custom
oi_awol19_d2-0012-custom
rt_awol19_d5_7212-custom
rt_awol19_d5_5148-custom

גלגלי אהבה, קווים לדמותו של המסע הגדול והוותיק בישראל

מסע גלגלי אהבה של אלי"ן החל את דרכו לפני 21 שנים ע"י חבורה של 8 רוכבי אופניים "משוגעים" שתכננו לרכב במסע נורווד בישראל אחרי שגיסו כסף. היו אלה הימים הטרופים של האינתיפאדה השנייה והמסע של נורווד התבטל. החבורה החליטה שלא משנה מה המצב הביטחוני, הם מוכנים להסתכן, רוצים לרכב בישראל ולהעניק את כספי התרומה למטרה חשובה אחרת. אחד המשתתפים קיבל המלצה על בי"ח קטן שנמצא במעלה הר הרצל שישמח לקבל את כספי התרומה שהחברה אספו. הוא הגיע לביה"ח אלי"ן ופגש שם את ברנדה (שמשמשת כמגייסת התרומות הראשית של ביה"ח עד היום) כשהוא חמוש בתנאי אחד בלבד: "אנחנו רוצים לרכב מהחרמון לאילת, תני לנו טנדר שילווה אותנו ובתמורה קחי את התרומה"…

וכך זה התחיל, 9 חברה רכבו מהחרמון לאילת בלווי של טנדר בשנה הראשונה, בשנה השנייה המספר גדל כבר ל 20 איש, בשנה השלישית ל 50 וכך הלאה. למעשה מהשנה החמישית גלגלי אהבה הפך להיות מפעל שמנוהל בצורה מקצועית עם צוות עובדים קבוע ומנהל מחלקה במשרה מלאה שעובדים כל השנה על פרויקטים מיוחדים בעיקר סביב פעילות אקסטרים הכול במטרה לגייס תרומות לאלי"ן

בשנים האחרונות לוקחים חלק במסע כ 400 משתתפים מ 14 מדינות על הגלובוס שרוכבים חמישה ימים. בנוסף אליהם מצטרפים ביום האחרון עוד כ 150-200 רוכבים חד יומיים רובם מישראל. באופן מסורתי כולם מסיימים את המסע בחצר בית החולים באירוע שיא מרגש בו הרוכבים מקבלים מדליות ע"י ילדי אלי"ן.

פרטים על המסע, אופן גיוס הכספים והרשמה ניתן למצוא כאן.

oi_awol19_d2-0021-custom
oi_awol19_d1-0052-custom
oi_awol19_d2-0061-custom
tf_awol19_d3-0794-custom

המהירים והאמיצים

בולטים מעל כולם ילדי אלי"ן המשתתפים במסע, חלקם על אופניי ידיים, חלקם על אופני טנדם עם מתנדב וחלקם על אופניים רגילים ובכוחות עצמם. אלו ילדים אשר עברו או עדיין עוברים שיקום ומצליחים, כנגד כל הסיכויים, להשתתף במסע ולרכב לצד המתנדבים כרוכבים מן המניין. במסע, הם אינם שונים, הם חלק מקבוצת ספורטאים שלא נרתעים ממכשול או קושי וצולחים את המסלולים, כל אחד על פי יכולתו. הקבוצה הוקמה לפני כ 8 שנים בשיתוף פעולה עם "עמותת אתגרים" כשבשנים הראשונות של הפרויקט הם הצטרפו רק ליום האחרון ורכבו מרחקים קצרים בהתאם ליכולת שלהם. בשנים האחרונות הם החלו להצטרף למסע ולרכב מרחקים גדולים ומשמעותיים יותר, ולשם כך הם עובדים בתוכנית אימונים ייחודית של חצי שנה שמביא אותם למצב שהם מסוגלים כאמור להשתתף כרוכבים מן המניין בחלק מהמסע. הביקוש בקרב הילדים הפך כלכך גדול שלפני שנתיים כבר השתתפו שתי קבוצות גם בכביש וגם בשטח. אם השנים הפרויקט הפך להיות המושא המרכזי של הילדים בכל ביה"ח וכל הילדים רוצים להיות חלק מה"מהירים והאמיצים".

rt_awol19_d5_6654-custom
tf_awol19_d3-0618-custom
tf_awol19_d3-0502-custom
dh_awol19_d3-0461-custom
tf_awol19_d3-0418-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

גלגלי אהבה 2020 בסימן הקורונה- ממשיכים בכל הכוח

עם פרוץ המגפה בסביבות מרץ אפריל הוטל סימן שאלה גדול בנוגע לאפשרות קיום המסע בכלל. דיי מהר התקבלה החלטה שהמסע מתקיים בכל מקרה מתוך הבנה שלא עוצרים את המכונה הזאת ולא משנה מה הסיבות. טל מדגיש בפנינו: "כפי שהילדים לא מוותרים על פעילות בגלל מגבלה פיזית, כך גם אנו לא מוותרים על קיום המסע- לא שואלים יותר אם, אלא שואלים איך". המסע מתקיים כבר 20 שנה ובמהלך השנים עבר את צוק איתן ואירועים קשים אחרים- הוא מעולם לא עצר או בוטל ורוח המסע מעולם לא נפגעה.

"מטרת העל של האירוע היא כאמור גיוס תרומות ולא רק רכיבה, אם לא נצליח לקיים אירוע רכיבה מסורתי בגלל סגר, נקיים במקומו אירוע רכיבה וירטואלי ע"מ לעמוד במטרה ולגייס את הכסף לביה"ח.

הידידים שלנו תושבי חוץ לא יגיעו למסע השנה לצערנו, אך לשמחתנו הם לא מפסיקים לרכב. אנו מתכוונים להפוך כל רכיבה פרטית ואישית כזאת למסע גיוס תרומות. כבר עכשיו התגבשה קבוצה לא קטנה מקרב החברים שלנו בארה"ב שמתכננים לצאת למסע של חמישה ימים במסלולים הביתיים שלהם כשהמטרה היא אותה מטרה, לגייס כספים למען ילידי אלי"ן.

אנו ממשיכים בתכנון פרטני של המסע עם הבנה שאנו נדרש להתאים את עצמנו לתקנות התו הסגול. אנחנו אמנם גוף ענק ולכאורה מסורבל אך הגמישות ההתנהלותית שלנו היא גבוהה מאוד ומאפשרת שינויים רבים שלראייתנו לא יפגעו בחוויה הסופית של הרוכב. כרגע זה אומר רכיבה בקבוצות קטנות, כל קבוצה כקפסולה, כל קפסולה תגיע לנקודת הריענון בזמן שונה, כל האוכל יהיה מותאם קורונה, וכל ההתנהלות תהיה בהתאם להוראות הקיימות ואלה שיבואו. הנקודה היחידה שגורמת לנו לשנות קצת מאווירת המסע הרגילה היא העדר האפשרות לסיים את המסע בטקס סיום  גדול ומרגש בבית החולים לצד הילדים, אבל הסיבות מובנות ואין לנו רצון לסכן חלילה את הילדים שלנו."

מתוך ה"משבר" ומתוך ההבנה שצריך להתרחק לאזורים פחות צפופים ומתיירים, צמחה הזדמנות "להרחיק" את המסע לאזורים גאוגרפיים מבודדים יותר ולפתוח אפשריות חדשות ומאתגרות יותר למסלולים מרתקים בלב המדבר, באזור הר הנגב העמוק ובהרי אילת עם שפע המסלולים שחוצים אותם לאורך ולרוחב.

השנה יוצעו מסלולי כביש בשתי רמות על כבישים נדירים ויפיפיים כמו כביש 10 שיפתח במיוחד בשביל המסע, ובשטח גם בשתי רמות, הכל עם מעטפת מאוד הדוקה וסופר מקצועית. הכל כאמור יעשה בקבוצות קטנות והומוגניות עם מובילים מעולים שמכירים כל כביש ואבן בשטח.

פרטים על המסע, אופן גיוס הכספים והרשמה ניתן למצוא כאן.

dh_awol19_d3-0026-custom
oi_awol19_d1-0050-custom
dh_awol19_d4-0512-custom
rt_awol19_d5_6514-custom
dh_awol19_d5-0962-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

אז מה בעצם מקבל משתתף במסע?

כל משתתף שנרשם למסע מגיע לתהליך של קליטה. בשנים הקודמות הוא התקיים בביה"ח וכלל סיור במסדרונות ביה"ח, השנה בגלל המגבלות הוא יתרחש במקום אחר. ביום ה' שלפני תחילת המסע, הרוכב יפקיד את אופניו ויקבל את ערכת המשתתף המפנקת שלו שכוללת בין היתר את חולצת הרכיבה הצהובה הכלכך מזוהה עם מסע גלגלי אהבה, לוחית אופניים והמון המון הפתעות. ביום א' בבוקר תצא הסעה מסודרת ממספר נק' מפגש בארץ לנקודות הזינוק של המסע בדרום הארץ. שם כבר יחכו להם האופניים יחד עם ארוחת בוקר וכל מה שנדרש ליום הרכיבה. כל קבוצה מקרב רוכבי הכביש והשטח תקבל מוביל מקצועי, תמיכה טכנית לאורך כל המסלול כולל ע"י מכונאים רכובים/ ממונעים, עמדות הזנה מפנקות ביותר, רכבי סיוע, וצוות רפואי צמוד. אחרי יום רכיבה אם במלון או בשטח, הרוכבים יתקבלו באפרה-רייד המסורתי של המסע, כולל אוכל, בירה ללא הגבלה וכל מה שצריך בשביל להשיב את האנרגיה מיום הרכיבה ולשמח את הנפש. הלינה לאורך כל המסע היא במלונות מפנקים ברמה של ארבע כוכבים. בסוף כל יום צוות המכונאים מטפל באופניים של כולם ומכין אותם ליום הבא. כל הדברים הללו כלולים במחיר של דמי ההשתתפות, למעשה משתתף במסע גלגלי אהבה של אלי"ן, לא נדרש להוציא את הארנק כל משך האירוע. המסעות של הכביש והשטח הם מסעות נפרדים לחלוטין, הן במסלולים, בהובלה, בייחודיות ובאופי ואפילו הלינה היא במלונות שונים. במשך 4 ימים מתקיימים במסע 6 מסלולים אוטונומיים נפרדים לחלוטין עם דגש על הומוגניות ברמת המשתתפים בהם. רק בסוף היום הרביעי והאחרון נפגשים כל המסלולים באותו מלון, ושם גם מתקיים אירוע הסגירה של המסע.

rt_awol19_d5_6317-custom
Alyn Wheels Of Love
tf_awol19_d3-0001-custom
tf_awol19_d1-1366-custom
dh_awol19_d3-1254-custom
dh_awol19_d5-0680-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

שותפים לוגיסטיים

לפני 15 שנים הוחלט להוציא את כל עניין המנהלות הלוגיסטיות והתיירותיות אל מחוץ להנהלת המסע, בשנים האחרונות אנו עושים זאת עם חברת Israeli Way בתיירות, וחברת "בוץ הרפתקאות על אופניים" שנותנת את כל המעטפת הלוגיסטית של המסע ואת האחריות בשטח. היא האחראית בין היתר על גיוס המובילים, אנשי המקצוע השונים בניית המסלולים וכו'. אנו רואים את גרף השיפור המתמיד, ממשהו שהתנהל בעבר באופן סמי מקצועי, למכונה אדירה ומשומנת, סופר מקצועית שמתקתקת את כל האירוע וניגזרותיו.

פרטים על המסע, אופן גיוס הכספים והרשמה ניתן למצוא כאן.

Alyn Wheels Of Love
rt_awol19_d5_6981-custom
rt_awol19_d5_6734-custom
tf_awol19_d1-2258-custom
oi_awol19_d1-0106-custom
rt_awol19_d5_5366-custom

כתבות אחרונות