גלגלי אהבה של אלי"ן 2020, יורדים דרומה

המסלולים

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

כתב: אריק פלדמן    צילום: Sportphotography– דותן הלוי, תומר פדר, רונן טופלבג, עופר עברי

אחרי שעסקנו בכתבה הקודמת במהות ובחשיבות של מסע גלגלי אהבה של אלי"ן ובהתאמתו ל"רוח הקורונה", הפעם נעסוק בהיילייט המרכזי של המסע השנה, המסלולים. נפגשנו שוב עם טל גורן נוה מנהל המסע על מנת לשמוע על המסלולים השונים השנה, ייחודם ואפשרויות ההשתתפות השונות.

"במצב הרגיל מסע גלגלי אהבה מדלג באופן מסורתי בכל שנה לסביבה גאוגרפית אחרת. במקור השנה המסע היה אמור להתקיים באזור הנגב המרכזי ולהסתיים כמו בכל שנה בירושלים בבי"ח אלי"ן. בגלל שהקורונה אילצה אותנו בצער רב לא לסיים את המסע בטקס המסורתי בחצר בית החולים יחד עם הילדים, חדרה אצלנו ההבנה שצריך לעשות משהו שונה".

טל ממשיך: "אם יש משהו מאוד בולט שלמדנו מילדי אלי"ן, היא העובדה שאנו צריכים להתייחס לכל משבר כהזדמנות. ה"הזדמנות" שצמחה מתוך האכזבה של ביטול טקס הסיום המסורתי היא לקחת את המסע לאזורים גיאוגרפיים מרוחקים יותר, ולתת למסע ולמשתתפים בו אופי מעט שונה. הר הנגב והרי אילת על מגוון מסלולי השטח, הנופים המדהימים, הכבישים הייחודים, בראשם כביש 10, וכמובן העיר אילת כיעד תיירות על חוף הים באמצע המדבר, הם סוג של חלום בעבור רוכבי הכביש והשטח מהארץ ומהעולם ולמען האמת גם חלום אישי עבורנו כמפיקי המסע כל השנים. בגלל "מגבלות" טקס הסיום בירושלים הדרנו את רגלנו מהאזור יותר מ 15 שנה, ועתה נפתחה כאן הזדמנות ייחודית עבורנו להנגיש למשתתפי המסע שניים מאזורי הרכיבה שנחשבים אמנם מהטובים בארץ מבחינת תשתיות הרכיבה, הייחוד והנופים, אך באותה עת, הם אזורים מאוד לא נגישים לוגיסטית לרוכב הבודד ומאוד קשוחים להתנהלות ללא מעטפת תמיכה צמודה כמו שלנו. נוצרה כאן הזדמנות לספק את ההובלה, הלוגיסטיקה, התיאומים וכל המעטפת הטכנית עפ"י הסטנדרטים הגבוהים שלנו, וכל משתתף יחליט באיזה אופן ובאיזה רמת עצימות הוא ירכב את המסלולים השונים".

rt_awol18_08144-custom
rt_awol18_08886-custom

גם השנה תהיה חלוקה למסע כביש ומסע שטח, כל מסע יקבל את מעטפת התמיכה שלו, המלונות שלו, וכמובן את ההובלה וליווי שלו. על מנת לא להתחיל רחוק מידי ולהקשות על המשתתפים עם נסיעה ארוכה כבר ביום בראשון, מסע הכביש יתחיל השנה בצפון הנגב ומסע השטח יתחיל בהר הנגב. הרכיבה בשני המסעות תחולק למעשה לשני אזורים גאוגרפים, האחד בנגב והשני באילת, מהם הרוכבים יצאו לסוג של רכיבות כוכב יומיות בסופן יחזרו למלונות.

rt_awol18_04766-custom
rt_awol18_08149-custom
rt_awol18_08443-custom

מסלולי הכביש- כבישים נדירים ונופים אין סופיים

במסע הכביש תהיה גם השנה חלוקה לשלוש קבוצות עיקריות שתחולקנה עפ"י רמת הרכיבה של המשתתפים בהן. במידת הצורך כל קבוצה גם תחולק לקפסולות קטנות והומוגניות יותר עפ"י רמת רכיבה עם מוביל צמוד שיקבע את הקצב. מסלולי כל קבוצות הכביש מבוססים על אזורים גאוגרפיים דומים כשהגורמים המבדילים ביניהן יהיו לרוב המרחקים היומיים וקצב הרכיבה. קבוצת הכביש הבסיסית תרכב כ 70 ק"מ ביום בקצב של כ 14 קמ"ש עם טיפוס של 600-700 מטרים. קבוצת הכביש פלוס, תרכב בין 80 ל 100 ק"מ בקצב של כ 20 קמ"ש עם טיפוס מצטבר של כ 800 מטרים. וקבוצת הצ'אלנג' התחרותית תרכב כ 130 ק"מ ליום בקצב של כ 30 קמ"ש עם טיפוס ממוצע של כ 1000 מטרים ליום.

rt_awol18_08749-custom
rt_awol18_08656-custom
rt_awol18_07489-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

מסלול היום הראשון לכלל הקבוצות יתחיל באזור קרית גת, ימשיך לכיוון עוטף עזה ויסתיים במלון המסע בלב העיר באר שבע. יום הרכיבה השני יתחיל בעבור שלושת הקבוצות ביציאה ממטרופולין באר שבע מזרחה לכיוון דימונה וירוחם. קבוצת הכביש הבסיסית תרד לתוך המכתש הגדול עם נופיו הייחודיים, תטפס ממנו חזרה לכיוון אגם ירוחם, ומשם חזרה לנוף האורבני של בירת הנגב באר שבע. קבוצות הכביש פלוס וקבוצת הצ'אלנג' ימשיכו לצבור ירידות עד הערבה, ומשם יחזירו את כל הגובה שאיבדו בצורת טיפוס חזרה לבאר שבע, כולל הטיפוס המאתגר לראש מעלה עקרבים או לחילופין טיפוס ראוי ועבה לערד.

היום השלישי יוריד את קבוצת הכביש הבסיסית מבאר שבע לכיוון הערבה, איבוד גובה משמעותי שיעביר את הרוכבים מהאזור הגאוגרפי של הר הנגב לתוך אזור הערבה הצפונית עם נופיה הייחודיים כשברקע ילווה אותם באופק הרי מואב. אחרי איבוד הגובה המשמעותי יגיע קטע עליות קצר שייקח את הרוכבים דרומה מצומת הערבה על כביש 90 לכיוון עיר אובות ומשם על כביש 227 המדהים לכיוון רגלי מעלה עקרבים, שם יסתיים יום הרכיבה השלישי של קבוצת הכביש הבסיסית אחריו יועברו למלון המסע באילת.

קבוצות הכביש פלוס וקבוצת הצ'אלנג' יקבלו ביום השלישי את הסוכרייה של מסע הכביש השנה, רכיבה בחלק הצפוני של כביש 10 מאזור עזוז שבפתחת ניצנה, דרך הר רמון ועד אזור הר חריף. הכביש שעובר בצמוד לגבול ישראל מצריים סגור רוב ימות השנה לתנועה והוא יפתח לרכיבה במיוחד לכבוד המסע. זהו אחד הכבישים היפים בישראל, בעל טופוגרפיה מיוחדת ומגוונת, נופים מרהיבים שמשתנים מנוף דיונות לנוף סלעי ומצוקי, ותצפיות אין סופיות לעבר סיני והנגב שיתנו לרוכבים עליו תחושה עוצמתית של מרחבים וחופש כפי שרק הכביש הזה יכול לתת. בסוף היום יועברו רוכבי שתי הקבוצות למלון בוטיק קטן וייחודי במצפה רמון.

rt_awol18_08255-custom
rt_awol18_05309-custom
rt_awol18_03317-custom

היום הרביעי של קבוצת הכביש הבסיסית יתחיל בלב הרי אילת מקיבוץ נאות סמדר- ישוב שהוא בית לאחת הקהילות החברתיות הייחודיות והמעניינות בישראל. המסלול יתחיל בירידה מהירה ויפיפה שתוריד את הרוכבים מרמת עובדה לערבה בכביש צר ומפותל, דרך מעברי הרים מרשימים עד לצומת קטורה. משם ברכיבה על כביש 90 החדש והרחב דרומה (עם עזרה ניכרת של רוח גב צפונית) לכיוון אילת. באזור קיבוץ סמר, יפתח בפני הרוכבים הנוף המדהים של מפרץ אילת מוקף הפסגות הגבוהות של הרי אדום שילווה את הרוכבים גם בהקפה החיצונית של העיר שתיקח אותם ישירות למלון המסע סמוך לחוף אלמוג.

היום הרביעי של קבוצות הכביש פלוס והכביש צ'אלנג' יפתח במקום בו הם סיימו את היום השלישי- הר חריף על כביש 10. משם תתחיל סדרה של טיפוסים יפים ומאתגרים להר חריף, הר עריף והר כרכום, גוש ההרים הגבוה ביותר בהר הנגב. תצפיות מטורפות לתוך סיני ובסיס חיל האוויר רמון (ממקום שאף אחד לא יכול לראות אותו…) ילווה את הרוכבים. משם חציית נחל פארן העצום והמשך רכיבה לכיוון רמת נטפים עם תצפיות נדירות על הערבה שפרוסה מתחת והרי אדום הירדניים באופק, עד למפגש עם כביש 12 במעבר נטפים. משם תתחיל ירידה מדהימה בין הפסגות המשוננות של הרי אילת עם הנוף של הים והמפרץ מול העניים עד למלון הסמוך לחוף אלמוג.

ביום החמישי קבוצת הכביש הבסיסית תצא ברכיבה מהמלון לעבר מעבר הגבול עם מצרים בטאבה. משם הם ימשיכו לכביש העליון שמקיף את העיר אילת בצמוד לשמורת מסיף אילת, עד לחיבור לכביש 90. הפעם הם ירכבו עליו צפונה ברכיבה מישורית מאתגרת עד פארק תמנע לטקס סיום המסע באגם.

קבוצות הפלוס והצ'אלנג' יתחילו את היום האחרון כפי שהם סיימו את היום הרביעי, רק הפעם הפוך. היום יפתח בטיפוס מאתגר במעלה כביש 12 התלול, מגובה 0 עד גובה 700 מעל פני הים. רכיבה עד מעבר נטפים בלב הרי אילת, משם רכיבה מישורית על רמת עובדה לצומת נאות סמדר, ירידה לצומת קטורה, חיבור לכביש 90 ומשם רכיבה מהירה דרומה לפארק תמנע לסיום על גדות האגם.

rt_awol18_02261-custom
rt_awol18_01582-custom
tf_awol-3089-custom

פרטים על המסע, אופן גיוס הכספים והרשמה ניתן למצוא כאן.

מסלולי השטח

אזור הר הנגב והרי אילת הם אמנם אזורים מאתגרים גאוגרפית, אך מבחינת תשתיות רכיבה הם שופעים אין סוף אפשריות לבניית מסלולי רכיבה מעולים לכל סגנות רכיבת השטח וכל רמת רכיבה. "בעזרת אדר שדמי מנכ"ל חברת בוץ הרפתקאות על אופניים ובהובלת יוני אדלר ממתכנני המסלולים הטובים ביותר בישראל, ואחד הרוכבים האנדמיים ביותר של תא השטח הזה, בנינו מסלולים מדהימים למסע השטח, כאלו שיעבירו את הרוכבים דרך המקומות היפים ביותר בהר הנגב והרי אילת ויתנו להם חווית רכיבה בלתי נשכחת".

החלוקה במסע השטח תהיה לשתי קבוצות עיקריות גם כאן עפ"י רמת רכיבה ויכולת טכנית. כל קבוצה תתפצל גם היא לקפסולות הומוגניות עם מוביל צמוד עפ"י קצב ורמת רכיבה. הקבוצה הראשונה תרכב כ 40 ק"מ ליום בעיקר על דרכי עפר רחבות וסינגלים זורמים. הקבוצה השנייה תרכב כ 60-70 ק"מ ליום בקצב גבוה יותר כשבתמהיל המסלולים שלה יהיה אחוז ניכר של סינגלים מסוגים שונים ודרכים מאתגרות יותר.

45150003_1982462935125010_8234640449004896256_o

היומיים הראשונים של המסע יוקדשו בעיקר לאזור הר הנגב, משדה בוקר ועד מצפה רמון. היום הראשון יוקדש לטעימה מסינגל שדה בוקר החדש שבנייתו הושלמה לא מכבר ע"י חובב לנדאו, אחד הבונים המוכשרים בארץ, ואחד המשתתפים הוותיקים במסע. הסינגל שיוצא ממדרשת שדה בוקר ייקח את הרוכבים לכיוון עובדת העתיקה, משם ימשיך בזרימה במגמת עליה קלה דרך הבורות הנבטיים ובור חווארים הידוע, עד לפאתי העיר מצפה רמון כשברקע הנופים הייחודיים של הר הנגב, נחל צין, ורמת דבשון. רוכבי הקבוצה השנייה יוסיפו לסינגל החדש גם את סינגל הר ערקוב היפה והמאתגר, כשכולם יסיימו את היום במלון הבוטיק הקטן והיפה במצפה רמון, בו יתארח המסע השנה.

היום השני יוקדש לרכיבה באזור מכתש רמון. "נתחיל את היום בחציה של העיר ועליה על השפה  הצפון מזרחית של המכתש, נתחבר לדרך הפסלים לתצפית בוקר יפיפה על אחת מפיסות הנוף היפות והייחודיות בעולם. משם רכיבה מישורית על שפת המכתש בנוף מצוקי דרמתי של מכתש רמון עד לירידה המאתגרת במעלה נוח ישירות לתוך בקעת ארדון היפיפייה". משם תרכב הקבוצה הראשונה על דרכים רחבות עד חאן בארות בלב המכתש, כשהקבוצה השנייה תצבור מרחק נוסף על בסיס הסינגלים המדהימים של המכתש עד לנקודת הסיום של היום בחאן בארות.

היום השלישי יוקדש לרכיבה לאורך דרך הבשמים הנבטית העתיקה שהתחילה במואה ועלתה לכיוון המכתש. "אנו נעשה את הדרך הפוך מהנבטים, נתחיל למעשה מלב המכתש בחאן בארות, נעלה על שביל ישראל לאופניים ונתגלגל במגמת ירידה כללית בתוך ערוץ נחל נקרות הצבעוני, על מגוון התצורות הגאולוגיות הנדירות שלו. נמשיך ברכיבה על סינגלים מדבריים משובחים ודרכים רחבות לקטע הסיום היפיפה בסינגל שמוביל למואה העתיקה". זהו אחד מקטעי הרכיבה היפים בישראל מעל לכל ספק, אך הוא חוצה מספר אזורים גאוגרפים מאוד לא נגישים, מאוד מאתגר לוגיסטית ולכן פחות מתוייר. עם ההובלה והמעטפת הלוגיסטית הצמודה של המסע, הרוכבים לא יחוו את הקשיים הללו ויוכלו להתמקד רק בחוויית הרכיבה הייחודית במקום הזה.

p1180553
p1180919
p1180920

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

את היום השלישי יסיימו כל רוכבי המסע, שטח וכביש באפרה רייד המסורתי (בקפסולות…) על שפת הבריכה במלון פרימה מיוזיק באילת. זהו מלון בעל אופי מיוחד המוקדש למוסיקה, מרוחק מעט ממרכז העיר, אך ממוקם גבוה מעל הים עם נוף מדהים של המפרץ

היום הרביעי של רוכבי השטח יתחיל לרגלי הר ברך גבוה ועמוק בהרי אילת. שם הם יפגשו את שביל ישראל לאופניים שייקח אותם ברכיבה זורמת על סינגל משובח צפונה לכיוון באר מילחן. בדרך הם יעברו בנחל בוטם ונחל עתק מהמרשימים בנחלי הרי אילת, ומשם לרכיבה בצוקי שחרות כשכל הערבה פרוסה תחתם, צפונה לכיוון קיבוץ לוטן. למעשה מסע השטח עם כל המעטפת הלוגיסטית שהוא נותן, יאפשר למשתתפים הזדמנות נדירה לרכב את רוב שביל ישראל לאופניים באזור זה מבלי לשבור את הראש בלוגיסטיקות מסובכות.

היום החמישי יוקדש לרכיבה ביהלום של הרי אילת- מכתש תמנע. אחרי הקפצת בוקר הרכיבה תתחיל מאזור הישוב באר אורה צפונית לאילת במגמה כללית צפונה לתוך תחומי פארק תמנע. שם יתחברו הרוכבים לשני הסינגלים של הפארק: הסינגל הקצר והוותיק, וסינגל המכרות החדש והארוך שהוגדר ע"י עיתונאי אופניים מהעולם ורוכבים בינ"ל בעלי שיעור קומה, כאחד מעשרת הסינגל היפים בתבל. שני המסלולים הם סינגלים זורמים שנבנו ביד אומן, הם יעבירו את הרוכבים דרך האייקונים הגיאולוגים הנדירים של פארק תמנע, בתוך פיסות נוף ייחודיות הצבועות במגוון צבעים אין סופי של סלעים ואדמה כאלה שישאירו את המשתתפים פעורי פה עד לסיום על שפת אגם תמנע.

p1180554
hf_wol18_img_8988.00b4acd1-6fa7-4f3a.m
tf_awol-1758-custom

פרטים על המסע, אופן גיוס הכספים והרשמה ניתן למצוא כאן.

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

טקס סיום בסימן קורונה

טקס הסיום המסורתי של גלגלי אהבה, מהווה למעשה את השיא של המסע כל שנה. המפגש של הרוכבים עם ילדי אלי"ן בחצר ביה"ח וטקס חלוקת המדליות ע"י הילדים לא משאיר עין אחת יבשה בקרב באי הטקס. טל ביקש לציין: "בשלב הזה לא ברור עדיין איך יתקיים טקס הסיום השנה, אך ברור לנו שהוא הולך להתרחש על גדות אגם תמנע, ברור לנו שחלקו יהיה ווירטואלי ומותאם קורונה, ומעל הכל ברור לנו שהוא הולך להיות מרגש לא פחות מהרגיל.

rt_awol18_05629-custom
Alyn Wheels Of Love
rt_awol18_07519-custom

KTM  1070×200
פאנקייר1 1070×200
CTC 3.20  1070×200
DAA 09 1070×200

הזדמנות ייחודית לרכיבה בקבוצות אורגניות וגמישות בחבילות ההשתתפות

בגלל המבנה הייחודי של המסע השנה שהוא כאמור פועל יוצא מהנחיות הקורונה, ובגלל תא השטח המיוחד עליו יתקיים המסע, נפתחה לנו הזדמנות להציע רכיבות ייחודיות עבור קבוצות סגורות. חבורות אורגניות שמחפשות תחליף לחופשת רכיבה בחו"ל שהתבטלה (כביש 10 ורכיבת שטח עמוק בהרי אילת הם לא פחות נדירים מרכיבה באלפים…) או קבוצות רכיבה שמחפשות מחנה אימון ברמה גבוהה בכביש או בשטח, יוכלו לרכב במסע כקבוצה אורגנית. רכיבה עם המאמן שלהם או מוביל מטעמנו בקצב שלהם ואפילו במסלול מיוחד שייתפר במיוחד בשבילים, כולל ליווי צמוד, כל התיאומים הנדרשים וכל המעטפת הלוגיסטית המעולה שלנו לפני הרכיבה, תוך כדי וכמובן אחרי הרכיבה.

כפי שצויין בכתבה הראשונה על מסע גלגלי אהבה, ככלל הפקת המסע מתנהלת באופן מאוד גמיש, ובפרט בעת מורכבת זאת. אי לכך השנה ניתן יהיה לתפור חבילה מותאמת אישית להשתתפות חלקית במסע, הן בכביש והן בשטח. יתרה מזאת, ההפקה מציעה לרוכבים וורסטיליים ללא בעיית זהות, לעשות "מסע גלגלי אהבה היברידי"- סוג של חופשת אופניים חלומית, המשלבת בחמשת ימי המסע היילייטס מרכיבת הכביש יחד עם היילייטס מרכיבת השטח. כמובן שנדרש מספר מינימלי של משתתפים ע"מ לקיים זאת, אך במידה ותהיה דרישה, שום מגבלה לוגיסטית לא תעצור זאת מלצאת לפועל.

פרטים על המסע, אופן גיוס הכספים והרשמה ניתן למצוא כאן.

p1180724
rt_awol18_04549-custom
rt_awol18_04606-custom
rt_awol18_09407-custom
camel

כתבות אחרונות