Trek Powerfly FS 7 2022
eMTB במבחן
יבואן: CTC טרק ישראל מחיר: 29,700 שקלים
בחן, כתב ודגמן: אריק אבגי צילום סטילס, וידאו ועריכה: דותן הלוי
מגוון דגמי האופניים בסגמנט אופני השטח החשמליים הולך ומתרחב. זה כבר לא רק חברות הענק עם הכיסים העמוקים ומחלקות הפיתוח הענקיות, אלא גם יותר ויותר יצרנים קטנים וחברות בוטיק ייחודיות שהצטרפו לשטף ומייצרים אופניים איכותיים ועדכניים. בבחינת עומק של הדגמים ובדגש על אלו המיובאים ארצה נראה שהרוב המוחלט מציגים אופניים אגרסיביים בעלי מהלך מתלים ארוך וזוויות קרביות מתוך גישה שאם זה חשמלי אז למה לא?! לגיטימי ומובן בהחלט, אבל יש חיים גם מחוץ לירידות התלולות, השבילים המסולעים והאתגרים הטכניים.
בדיוק מתוך המקום הזה תאגיד טרק הענק מרחיב את היריעה ופונה לקהלים חדשים המחפשים אופניים פחות מאיימים ושיתאימו בעיקר לתיור וטיול בשטח. במגוון הדגמים החשמליים לשטח שטרק מציע, ניתן למצוא את ה E-Caliber, פלטפורמה קלה במיוחד עם מערכת הינע מוחלשת, מתפרקת ונשלפת, מהלך מתלה של 60 מ"מ בלבד ומשקל קליל במיוחד. ואת מושא המבחן שלנו הפעם ה Powerfly FS העדכניים עם מנוע רב עוצמה, סוללה גדולה, מהלך מתלים קצר של 120מ"מ בחזית ו 100 מ"מ צנועים מאחור, מפרט איכותי ואפיונים הנותנים דגש ניכר על נוחות וביטחון. יצאנו לבדוק מי קהל היעד ומה הערך המוסף באופניים מסוג זה.

HIGHLIGHTS
- שלדה עשויה אלומיניום Alpha Platinum עם מתלה ABP של טרק
- מהלך מתלה 100 מ"מ מאחור, מהלך מזלג 120 מ"מ.
- גלגלי 29 אינץ' עם צמיגי "2.4
- מערכת הינע 12 הילוכים מבית שימנו ברמת SLX/XT
- מערכת חשמלית Performance Line CX מבית BOSCH דור 4 המספקת 250 וואט ומומנט של עד 85 ניוטון/מטר.
- סוללת BOSCH 625Wh אינטגרלית ומתפרקת.
- מערכת שליטה Bosch Kiox
- מעצורי ארבע פיסטונים מבית שימנו M6100 lever, M6120 calliper
- זווית כיסא 67.5 מעלות.
- זווית ראש 66.5 מעלות.
- בסיס גלגלים 120.6 ס"מ.
- תומכות שרשרת באורך 470 מ"מ.
- משקל: 25 ק"ג כולל פדלים וחומר בצמיגים
- נתונים למידה M
- גיאומטריה ומפרט מלא באתר היבואן
שלדה
יצא לי לבחון בעבר מעל דפי (האינטרנט) של מגזין זה מספר דגמים של טרק בינהם את ה Rail וה Powerfly FS בגרסתם הראשונה, בשניהם התרשמתי מאוד מאיכות השלדה ותכנונה.
גם פה ניכרת תשומת הלב לפרטים. זה מתחיל בראש ובראשונה משלדה אלומיניום יפיפה באיכות גימור מרשימה ביותר, ממשיך לצינור העליון המשתפל מטה לטובת ירידה ועלייה קלים מהאופניים. גם כאן טרק משתמשים במתלה ה ABP הוותיק והמאוד מוצלח שלהם. המתלה המבוסס על ציר מתלה אחורי המחבר את תומכות הכיסא ותומכות השרשרת דרך ציר הגלגל האחורי ומאפשר עבודת מתלה/ בולם אקטיבית גם תוך כדי בלימה של הגלגל האחורי. הבולם האחורי ניצב במקום שונה מאוד מהמקובל והוא ממוקם מחוץ למשולש הקדמי בכדי לאפשר הכנסת בקבוק מים גדול. הוא מוגן ע"י מגן בוץ איכותי, אך אני חושש שבמרווח הצר הוא יתקשה להתמודד עם הבוץ הישראלי.
הישיבה על האופניים זקופה ונוחה כמעט כמו באופני עיר, ועם בסיס גלגלים באורך 120.6 מ"מ למידה מדיום ותומכות שרשרת באורך 470 מ"מ תמצאו שהאופניים יציבים מאוד ושומרים כיוון היטב.
נציין שבמדינות מסוימות מחוץ לגבולות המנדטוריים של כנען, היצרן מציע מגוון אביזרים משלימים לאופניים כגון סבלי נשיאה ויחידת תאורה המיוצרות ספציפיות עבור האופניים.




מערכת חשמלית
ה Powerfly FS מצוידים בגרסת הקצה של בוש בגרסתה, הcx פרפורמנס דור 4, עם סוללת ה 625Wh שמהכרות עימה מייצרת שילוב מצוין של טווח לעומת משקל. על הכידון תמצאו את צג הkiosk היוקרתי שייתן לכם את כל המידע שתצטרכו החל ממהירות טווח וכמובן מצב סוללה ואפילו העלאת קובץ ניווט.
ידית השליטה על מצבי הסיוע היא מסוג CVCV והיא נוחה לתפעול. גם הצג וגם הידית בולטים ונוחים שזה יתרון שימושי, אך גם חיסרון בנפילה או כשרוצים להפוך את האופניים. באופן אישי הייתי מעדיף צג וידית שליטה שנמצאים במקומות מוצנעים ופחות פגיעים.
הסוללה כמיטב המסורת של טרק פריקה ונשלפת הצידה, זה מצוין, נוח ומאפשר הורדת משקל האופניים בקלות לטובת העמסה על הרכב וכן טעינה בנפרד מהאופניים. מאוד יעיל ומאוד חשוב.
לא אכביר מילים על המנוע מדובר באחת ממערכות החשמל הטובות בשוק עם אמינות מצוינת וטווח נסיעה מעולה. המנוע מפיק הספק מירבי של 85 ניוטון מטר ומציע 4 מצבי סיוע בכללם הEmtb המוכר והמעולה, שמאפשר התאמה אוטומטית של עצמת המנוע לעוצמת הדיווש שמפעיל הרוכב.





אבזור
בחירת החלקים נעשתה בצורה מושכלת ונראה שיש התאמה מעולה בין יעוד האופניים לאבזור.
מערכת ההינע היא על טהרת חברת שימנו ובעלת 12 הילוכים, הקסטה בעלת מנעד של 10 עד 51 שיניים ומאפשרת מחד מהירות ומאידך יכולת טיפוס מצוינת. המעצורים מבית שימנו הם מטיפוס 4 בוכנות עוצמתיים, הם נוחים, עוצמתיים ויעילים ועבדו מצוין לאורך המבחן. הבולם הקדמי הוא RockShox Gold RL בעל רגליים בקוטר 35 מ"מ ומהלך של 120 מ"מ. המזלג תפקד מצוין והפתיע לטובה גם כשמהירות עלתה. הבולם האחוריRockShox SID Lux Select+ גם הוא מבית תאגיד סראם מספק מהלך צנוע של 100 מ"מ כאמור. על הגלגלים הולבשו צמיגים ממותג הבית בונטרגר מסוג xr4 ברוחב "2.4 שהתגלגלו מצוין והפגינו עמידות טובה לתקרים. את הרשימה חותם מוט אוכף מתכוונן עם מהלך מעט קצר באורך 100 מ"מ בלבד, הייתי שמח לקבל מהלך ארוך יותר לטובת תמרון ושליטה טובים יותר של הרוכב.




על השביל
יצאתי אל השביל מתוך הבנה שמדובר באופניים קצרי מהלך שאינן מיועדים לרכיבה אגרסיבית, עם זאת סיקרן אותי לבדוק כיצד הם יתנהגו על השביל ובסינגלים.
הישיבה על האופניים היא זקופה וגבוהה יחסית, וכבר בדיווש ראשון התחושה היא של אופניים נוחים ובטוחים מאוד לרכיבה. בזכות בסיס הגלגלים הארוך ותומכות השרשרת הארוכות האופניים יציבים מאוד וממש משרים תחושה של מעטפת הגנה לרוכב. כאמור הצינור העליון משתפל מטה ומאפשר עלייה וירידה קלה מהאופניים, עוד תכונה סופר חשובה המשפרת את מימד הביטחון של המשתמש.
בשבילים כבושים היטב האופניים מרגישים מצוין ומי שיבלה את רוב זמנו שם יגלה שהם מתגלגלים מצוין ומהירים, ולמרבה ההפתעה גם חסכניים בצריכת הסוללה באופן יחסי, ככל הנראה בזכות צמיגי "2.4 עם התנגדות גלגול נמוכה מאוד.



כשנכנסים לסינגל האופניים בהחלט מפתיעים, הם יחסית זריזים בתמרון אך בעיקר מהירים מאוד. אמנם תכונות של יעילות דיווש כמעט נעלמו מהלקסיקון בעולם החשמלי, אך כאן בזכות מהלך המתלים הקצר והצמיגים הצרים, האופניים פשוט טסים! עם זאת צריך להכיר במגבלות המתלים והראשון להתריע הוא המתלה האחורי שמתקשה לעקוב וננעל ככל כשהקצב עולה. בטיפוס התכונות שמניתי קודם יחד עם מנוע הבוש המצוין מאפשרים לאופניים לטפס בביטחון וביעילות. בקטעי ירידה מהירים כל עוד מודעים למגבלות המהלך של הבולם הקדמי ניתן בהחלט לייצר קצב נינוח ובטוח.




סיכום
כאמור ההיצע והמגוון בגזרה החשמלית מתרחב. הטרקPowerfly FS מביאים לשוק הישראלי אופניים נוחים מאוד לרכיבה, כאלו שיתאימו לרוכב שמחפש טיולים בנוחות רבה ובביטחון. מצאתי ש Powerfly FS נוחים מאוד לרכיבה, הם מצוינים על שבילים לבנים וניתן לבלות עליהם יום טיול של רכיבה מהנה.
במעבר לסינגלים האופניים מתפקדים היטב ואף ניתן לייצר איתם קצב מהיר מאוד ואיתו מקדם פאן מפתיע, בין השאר בזכות הצמיגים הצרים יחסית 2.4 אינצ'. עם זאת הרוכב צריך להכיר במגבלותיהם וכשהשטח נהייה מסולע המתלה האחורי מתקשה להתמודד ומגיע לסוף מהלך.


למי הם מיועדים?
האופניים יקדמו בברכה סינגלי קק"ל ובמיוחד כאלה שפחות מסולעים, וגם רוכב XC המחפש מהירות יוכל למצוא כאן הנאה כל עוד ירכב במתארים הנ"ל ודומיהם.
פרט לכך, בזכות הסגמנט החשמלי אנו רואים לא מעט רוכבים שחוזרים לשטח. מדובר ברוכבים שעם השנים צמצמו פעילות ודווקא האופניים החשמליים הסירו במידה מסוימת חלק מהחששות ואפשר להם לשוב לפעילות.
נדמה לי שה Powerfly FS של טרק יוכלו להרחיב את קהילת הרוכבים ולהכניס לשטח גם רוכבים מתחילים, כאלה שאינם זקוקים לאופנים אגרסיביים מרובי אינצ'ים ויכולים להסתפק באופניים קצרי מהלך המאפשרים רכיבה נינוחה ובטוחה.
להתראות בשבילים


























































































Facebook
Telegram
WhatsApp