Orbea Rise H30

גרסת האלומיניום של ה Rise במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

יבואן:רסייקלס     מחיר האופנים במבחן: 24,999 שקלים


בחן כתב:אריק פלדמן  דוגמן מסלול: אור בלדב      צילום סטילס, וידאו ועריכה: דותן הלוי

ה-Orbea Rise פרצו לשוק החשמלי הסוער בסוף 2020, כשהם מציעים אלטרנטיבה מתקדמת מאוד לקונספט האופניים החשמליים הקלים, ויומרה לטשטש את הגבול שבין אופניים הרים רגילים לבין אופניים חשמלים כבדים. עד אז קונספט חדש זה הוכתב ונשלט עד ע"י  Levo SLשל ספשלייזד שפיתחו מנוע ייחודי לדגם בעל מימדים/ משקל נמוכים יותר, עוצמת מנוע מופחתת של 35nM וכמובן צריכת מתח נמוכה מסוללת 360Wh. ה-Rise של אורבאה הבסקית לקחו את הקונספט עוד יותר קדימה והציעו אופניים במראה כמעט רגיל, במשקל קל מאוד (16.2 בדגם הקצה ו 17.5 בדגם הביניים) עם מנוע EP8 של שימנו (מנוע סטוק) בעוצמה מופחתת של 60Nm, מערכת ניהול מנוע חדשנית (להלן ה RS) ומותאמת לקונספט, וסוללה קטנת ממדים ומתקדמת מאוד גם היא בעוצמה של 360Wh. אהבנו מאוד את הקונספט והתרשמנו מאוד מהאופניים, כמה מאיתנו אף הגדילו לעשות ורכשו לעצמם את האופניים כאלה אחרי המבחן. מאז בילנו המון זמן והמון קילומטרים על ה Rise בגרסת הקרבון (M10), התובנות שלנו התחדדו מאוד, וכל התהיות מהמבחן ההתרשמות הראשוני שעשינו כאן בפברואר 2021 קיבלו מענה ועליהן נרחיב בהמשך.

dh5_0704-copy_optimized
dh5_0715-copy_optimized

ואז הגיע דגם אלומיניום

לפני כשלושה חודשים להפתעת כולם אורבאה הציגו את האח החדש במשפחת הרייז, ה Rise Hydro. הרעיון מאחרי סדרת ה-H הוא למזג את הביצועים של האח הגדול מהקרבון עם שלדת אלומיניום, סוללה גדולה, ומפרטים נמוכים יותר, וע"י כך להנגיש את הקונספט הייחודי למגוון לקוחות גדול יותר (הדגם הנמוך ביותר במשפחת ה H, נמכר במחיר של 25,000 שקלים לעומת הדגם הנמוך ביותר של משפת ה M נמכר במחיר של 30,000 שקלים). כל סדרת ה H בנויה על מנוע Shimano EP8 RS זהה לדגם הקרבון, עם סוללה מוגדלת של 540Wh מהלך מתלה של 140 מ"מ מאחור, 140/150 מ"מ מלפנים ושלדת אלומיניום כאמור. מרסייקלס היבואן המקומי קיבלנו את דגם ה H30, הדגם הנמוך בסדרה שהעמיד את המשקל על 21 ק"ג רטוב, ויצאנו לבדוק האם מדובר על אותם אופניים ייחודיים ומהנים או שמה תוספת המשקל מוציאה את העוקץ מהקונספט המוצלח. הישארו עימנו.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

HIGHLIGHTS

  • שלדת אלומיניום מלאה
  • מהלך מתלים: 140מ"מ מאחור, 140מ"מ מלפנים
  • מתלה UFO של אורבאה- ארבע זרועות בתצורת ציר יחיד עם ציר אקסצנטרי סביב ציר הגלגל
  • מערכת פיקוד חשמלית RS ייחודית לאורבאה, מבוססת מנוע Shimano EP8 המספק 250 וואט ומומנט של עד 60 ניוטון/מטר.
  • סוללה פנימית של אורבאה בנפח 540 וואט שעה
  • אופציה לסוללה חיצונית נוספת בנפח 252 וואט שעה בכלוב הבקבוק במשקל 1.4 ק"ג
  • זווית ראש 66 מעלות
  • זווית כיסא 77 מעלות
  • תומכות שרשרת באורך 445 מ"מ
  • משקל רטוב 21 ק"ג לגרסה שבמבחן כולל פדלים וכלוב בקבוק, מידה L

מפרט מקורי וגיאומטריה באתר היבואן

dh5_0711-copy_optimized
dh5_0705-copy_optimized
dh5_0720-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

קווים לדמותו של דגם ה RISE בפרספקטיבה של זמן

כאמור במהלך החצי שנה האחרונה צברנו (ארבעה רוכבים מאוד מנוסים וותיקים) לא מעט ק"מ על הרייז קרבון ומרכיבה לרכיבה אספנו יותר נסיון ותובנות בנוגע לאופניים ייחודיים אלו. התכונה הבולטת ביותר של האופניים הללו היא כמובן יכולת התמרון והניהוג שלהם, כזאת שכל פעם מחדש הפתיעה אותנו בכמה היא קרובה לתחושה על אופניים רגילים. למשקל יש כמובן חשיבות גדולה מאוד בתחושה זאת, אך לא רק. החיבור של מתלים מעולים, אופן עבודת המנוע, הזווית, חלוקת משקל סופר מדויקת, המנח על האופניים וכמובן המשקל הקל, מייצרים כאן שליטה אבסלוטית על האופניים, תחושת קופצניות ופאפיות, המון "משחקיות" וזרימה, ובעיקר תחושה הוליסטית של חיבור עם האופניים, ממש כמו באופניים רגילים חפים מסוללה ומנוע.

בסוף מבחן ההתרשמות (שהיה מוגבל מאוד בזמן) היו לנו מגוון תהיות בנוגע להתמודדות המנוע המוחלש עם אתגרים טכניים, ו/או רכיבה בקבוצות מעורבות של אופניים חשמליים גדולים. התקופה הארוכה על הרייז של ארבעה מאיתנו אפשרה לנו לקבל תשובות מאוד ברורות בנוגע לסוגיות אלו. ראשית מנוע ה Ep8 המוגבל עם 60Nm יחד עם המשקל הקל של האופניים והיכולת להזיז את אותם בקלות יתרה, הם הרבה יותר מתחשיב פיסיקלי של משקל אל מול תאוצה. זאת עובדה שדפקטו מעמידה את הרייז כשווים בביצועים שלהם לאופניים גדולים ברוב המקרים, בתנאי שהרוכב עליהם מוכן "לתת עבודה". את האינדיקציה של "לא מקופחים" אנו מקבלים כמעט בכל רכיבה בקבוצות "חשמלוקים" מעורבות עם כלים בעלי מנוע עוצמתי של85Nm לכל הפחות במתארים של עליות טכניות קיצוניות כמו המסלולים הפיראטיים בהרי ירושלים, או במסלולים הקיצוניים של צפון מדבר יהודה. גם בסעיף קיבולת הסלולה ה Rise לא מפסיקים להפתיע. אז נכון 360Wh אף פעם לא יהיו 720Wh, אבל על מנת לרכב כ 40 ק"מ של רכיבת אנדורו עם כ 1200-1300 מטר טיפוס מצטבר, לא צריך יותר מזה כשרוכבים על הרייז. יתרה מזאת עם מגדיל הטווח שנכנס במקום הבקבוק ושוקל רק 1,200 גרם, השמיים הם הגבול. רכיבות טכניות לעומק המדבר של כ 60 ק"מ עם טיפוסים משמעותיים החזירו איתנו לרכבים תמיד עם יותר סוללה מאחינו הגדולים, וזאת רק דוגמא מייצגת. היכולת לרכב על הרייז לאורך זמן על מצבים של אקו וטרייל בקלות יתרה בצמוד לאופניים הגדולים שלא יכולים לרדת למצבים אלו בגלל התנגדות שמייצר המשקל העצמי הגבוה של האופניים הוא יתרון עצום.

dh5_0826-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

עבודת המנוע של הרייז היא מעולה לטעמנו. נכון יש "דיבור" על הכוח במנועים של שימנו, אבל כפי שאנו רואים זאת הוא מגיע מתוך תפיסה לקויה ושמועות, וככל הנראה פחות מתוך התנסות. אנו יכולים להעיד כאן על עבודת ה Ep8 על הרייז בלבד, וכאן הוא עושה עבודה נהדרת. למרות ה 60Nm המנוע מרגיש חזק על הרייז, הוא נכנס לעבודה בטבעיות ובאופן חלק, העברת הכוח היא מעולה ומאוד תואמת את הכוח שהרוכב מכניס (מרגיש מאוד טבעי). המנוע עדיין משמיע את הרעש אותו צליל "משוחרר" מעצבן ולא נעים בעת טלטול, אבל אנחנו כבר לא שומעים אותו… אפליקציית ניהול המנוע, ה E-TUBE PROJECT של שימנו מאוד ידידותית, פשוטה ובעיקר מאוד מעילה לשינוי מגוון פרמטרים של עבודת המנוע.

 אגב אם זה לא הובן עד כה, אז חשוב לדעת שבכדי שהרייז יתנו לכם את מה שהם מסוגלים אתם חייבים לעבוד!!! להבדיל מאופניים גדולים אלה בפרוש לא אופניים שיעשו בשבילכם את העבודה. בשביל להגיע לביצועים טובים עליכם להשקיע (לא, לא כמו באופנים רגילים, אבל דומה…), וככול שתשקיעו יותר כוח, המנוע ייתן לכם יותר עוצמה והרבה הרבה יותר הנאה.

לסיכום המבוא הקצר, הרייז קרבון (במקרה שלנו M10 עם מהלך מזלג של 150 מ"מ וצמיגי אנדורו) הם ממש כמו הקלישאה עליהם: להיות עם ולהרגיש בלי. המשקל נמוך, המנוע חזק דיו, הסוללה גדולה מספיק, המתלים מעולים, והביצועים חלום..!!! הרייז הם אחד מהזוגות המהנים ביותר שרכבנו עליהם בכל המתארים, הן מסלולי אנדורו קיצוניים (משמשים כאופני הבדיקה הרשמיים של כל מסלולי ליגת האנדורו הישראלית), רכיבות מדבר ארוכות עתירות אלמנטים טכניים ומסלולי קק"ל זורמים ומהירים. הם למעשה החליפו בבושת פנים ובלי להביט לאחור את אופני האנדורו האהובים של כולנו…

חמוש בכל התובנות האלה יצאתי מסוקרן מאוד לבדוק איך כל הטוב הזה בא לידי עם שלדת אלומיניום וסוללה גדולה הרבה יותר? להלן התובנות

dh5_0871-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Orbea Rise H30

מבט חטוף בעין בלתי מזויינת על ה H30 לא ירמוז ולא במקצת שמדובר כאן על דגם אחר מדגם הקרבון, הם נראים לחלוטין זהים. צלילה עמוקה למבט מקרוב יגלה צינור תחתון מעט עבה יותר וריתוך סביב תושבת המנוע והמשולש האחורי. למעשה אלה הריתוכים היחידים שתראו על המשולש הקדמי, כל שאר הריתוכים מוחלקים עד לרמה שלא תצליחו להבדיל בין הקרבון לאלומיניום כאמור. הרייז אלומיניום כמו הדגמים ארוכי המהלך של היצרן הספרדי מתבססים על מתלה ה UFO שלהם. מתלה ארבע זרועות עם ציר אחורי אקסצנטרי סביב ציר הגלגל. גם כאן כמו בכל הדגמים האחרים של אורבאה המתלה מרגיש מצוין, הוא מאוד יציב בדיווש אך מעניק עומק רב ושיכוך מעולה ומדויק בכל מתאר.

מנוע וקונספט ה RS

רק נזכיר שתפיסת העולם עליה מתבסס דגם הרייז על שלל משפחותיו הוא קונספט ה RS של אורבאה (Rider Synergy). הקונספט לא עוסק אך ורק בהפחתה משמעותית במשקל האופניים אלא עוסק בחווית הרוכב על האופניים בכלל, או כפי שאורבאה מגדירים זאת "יותר אופניים ופחות "E.

לשם כך, ה-Orbea Rise משתמשים במנוע Shimano EP8-RS. זהו מנוע זהה מבחינה מבנית למנוע המדף הרגיל של שימנו ה EP8, רק שאורבאה הגבילה כאן את המומנט בשיא מ 85Nm ל 60Nm. בנוסף לכך גם תוכנת ניהול המנוע שונה, בעיקר באופן שבו הכוח מועבר מהמנוע, כך התחושה שמקבל הרוכב מרגישה חלקה יותר מאשר של e-MTB מסורתי, הכל כאמור למען חווית רכיבה טבעית יותר שנשענת פחות על המנוע ויותר על הרגליים.

סוללה

להבדיל מדגם הקרבון שמתבסס על סוללת 360Wh, דגם האלומיניום קיבל סוללה גדולה יותר בקיבולת של 540Wh, אם כדי לפצות על תוספת המשקל בשלדה, או כשיפור טבעי בפיתוח הסוללה. עיצוב הסוללה הוא ייחודי לאורבאה, ועושה שימוש 21,700 תאים מהדור המתקדם ביותר בתחום כדי לשמור על משקל נמוך ופרופיל סוללה דק ככל הניתן. המשקל של הסוללה החדשה הוא רק 2.7 ק"ג – רק 500 גרם כבד יותר מהסוללה המשמשת את דגמי הקרבון. בנוסף לכך גם בדגם האלומיניום אורבאה מציעים סוללה מגדילת טווח בקיבולת של 252Wh ובמשקל של 1.4 ק"ג שנכנסת במקום הבקבוק בשלדה ונותנת קיבולת כללית של סה"כ 792Wh.

dh5_0707-copy_optimized
dh5_0713-copy_optimized
dh5_0722-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

חלקים בולטים

ה H30 הוא הדגם הנמוך במשפחת ה Hydro, אולם תמהיל החלקים הוא בהחלט סביר, אם כי יש כמה פריטים שבאופן אישי היינו מחליפים. בגזרת הבולמים ה H30 מגיעים עם בולם Fox Float DPS ברמת פרפורמנס עם שלושה מצבים מאחור, מלפנים ניצב מזלג Marzocchi Bomber Z2 עם רגלים בקוטר 34 מ"מ ומהלך של 140 מ"מ. זאת התנסות ראשונה שלנו עם המזלג הזה, ולמעשה התנסות ראשונה עם מרזוקי מאז שנקנו ע"י פוקס והפכו להיות חלק בלתי נפרד מליין הייצור שלהם. הוא אמנם שונה חיצונית מהפוקס 34 ברמת פרפורמנס, אבל הוא מכיל את אותו הדמפר ומתנהג בדיוק אותו דבר. בשורה התחתונה מדובר על בולם לא רע בכלל, ולמרות החשש שלנו "לרדת" ל 34 אחרי שהתרגלנו לרכיבה ממושכת על הרייז עם 36 במהלך 150 מ"מ, מאוד הופתענו לטובה מיכולת השיכוך שלו. בגזרת מערכת ההינע וההילוכים, אורבאה הלכו כאן על תמהיל בטוח של שימנו ברמת דאור ו SLX עם 12 הילוכים, כאמור סוס עבודה אמין שתפקד מצוין. זה המקום לציין שבגלל המומנט הנמוך של המנוע מערכת הילוכים המותאמת לאופניים רגילים עובדת מצויין על הרייז, זאת להבדיל מאופן העבודה של מערכות רגילות על אופניים חשמליים גדולים וחזקים. האופניים מגיעים עם גלגלים מבוססי חישוקי Race Face AR  ברוחב פנימי של 30 מ"מ על נאבות של שימנו עם הצמיגים הייחודים לרייז ה  Dissector 2.40" 60 TPI מלפנים, וה Rekon 2.40" 120 TPI 3CMaxxTerra Exo+ מאחור (שיוצר במיוחד עבור אורבאה ע"י מקסיס) שהם בחירה מצוינת למי שרוצה אופניים וורסטיליים. מי שרוצה יותר אחיזה ועמידות על חשבון משקל וגלגול עדיף לו שילך לצמיגים קצת יותר אגרסיביים כמו צמד הקונטיננטל שאנו משתמשים בהם, הדר-קייזר מאחור והדר-בארון מלפנים, שניהם ברוחב "2.4. שני הפריטים היחידים במפרט שבכ"ז פגעו לנו בחוויה על האופניים הם: מעצורי ה MT410 של שימנו, הם לא מספיק חזקים לאופניים אלה ובעיקר מגיעים עם ידיות מאוד לא נוחות. הפריט השני הוא הכידון: לרוב זה פריט שאפשר לחיות איתו, אולם ה H30 מגיעים עם כידון גנרי מבית אורבאה, אמנם ברוחב 780 ובקוטר 35 מ"מ עדכני, אך הזוויות שלו בהטיה למעלה ואחורה הם משהו שלא הצלחנו להתרגל אליו. שני הפריטים הללו הם ברי החלפה בתוספת תשלום לא גדולה כבר במעמד הקניה, ואנו ממליצים לקחת זאת בחשבון. אגב ה H30 מגיעים עם מסך תצוגה סטנדטי SC-E7000, להבדיל מדגמי הקרבון שמגיעים ללא תצוגה. באופן אישי התרגלנו לרכב עם הגרמין או ברייטון שמתקשר עם מערכת ה RS של אורבאה ושימנו בהתאמה, אבל המסך הקטן ממש לא הפריע, אולי אפילו הוסיף…

dh5_0721-copy_optimized
dh5_0709-copy_optimized
dh5_0717-copy_optimized
dh5_0724-copy_optimized
dh5_0706-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ברכיבה

מסוקרנים מאוד מתוספת המשקל ובעיקר מתוספת הסוללה, יצאנו לבדוק את הרייז אלומיניום ברכיבות מעורבות שבהם נכחו גם רייז קרבון וגם eMTB גדולים. בוא נתחיל ממשקל ברשותכם: את עניין תוספת המשקל הרי אפשר כבר לחוש בשנייה הראשונה שעולים על האופניים, או במקרה זה יותר נכון להגיד אי אפשר לחוש… למרבה ההפתעה למרות פער של 2.5 ק"ג לחובת דגם האלומיניום על פני דגם הקרבון, הבדלים בולטים לא מורגשים. היה לנו חשש מסוים (ודי הגיוני סה"כ) שהרייז אלומיניום ירגישו יותר כמו אופניים גדולים מאשר הרייז הקלאסיים. אבל כאמור זה ממש לא כך, ואף רחוק מזה. הם אמנם מתקרבים במשקל לאופניים גדולים קלים, כמו למשל ה Santa Cruz Heckler שבחנו בעבר, אבל ההתנהגות היא לחלוטין מעולמות האופניים הקלים. הם זזים בזריזות, חלוקת המשקל מדויקת מאוד, יכולת התמרון שלהם מאוד גבוהה הן במקומות צפופים ובכלל, הם פאפים וקופצניים מאוד ונשלטים באוויר בקלות, אך בעיקר משדרים תחושה של אופניים רגילים לגמרי. צריך לצבור קצת קילומטרז' על רייז קרבון על מנת להרגיש שאכן יש הבדל מסויים בהתנהגות האופניים כי משקל הוא משקל. לסיכום פרק המשקל, הם מרגישים הרבה הרבה יותר רייז מאשר אופניים חשמליים מסורתיים. נקסט.

dh5_0821-copy_optimized
dh5_0820-copy_optimized
dh5_0786-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ככלל הרכיבה על ה H30 מאוד הפתיעה אותנו, למרות הנחיתות של החלקים האופניים הרגישו נהדר, גם בהרבה מתארים מדבריים וגם ברכיבות אגרסיביות במשמר העמק למשל. ברוב המקרים והתנאים שרכבנו בהם צמד צמיגי המקסיס הייחודיים עשו יופי של עבודה, לא הרגשנו חוסר באחיזה מצד אחד, מצד שני אי אפשר שלא להתרשם מהמהירות והגלגול של הצמיגים הללו. השיכוך של המזלג כאמור מרשים, אבל במקומות אגרסיביים במיוחד הרגשנו את נחיתות שלו, הן במהלך הקצר שלו והן בקשיחות של צינורות ה 34. ובעניין זה כמה מילים על הגיאומטריה של הרייז באופן כללי ושל הדגם הנבחן באופן פרטני. הגיאומטריה של הרייז אמנם זהה בין דגמי הקרבון לאלומיניום, אבל מאחר ובקרבון אנו ספציפית רוכבים על מזלג 150 מ"מ ולא 140 מ"מ, זה בדיוק מה שנתן לנו את החיזוק והקביעה החד משמעית שעלתה כבר במבחן הקודם, על העובדה שהרייז ככלל מתפקדים הרבה יותר טוב עם מזלג 150 מ"מ מאשר 140 מ"מ. ועכשיו לנימוק: ברכיבה מישורית ובעליות, מזלג ה 150 מ"מ מלפנים לא פוגע כלל ביעילות ובמנח הרוכב על האופניים הללו, אך מנגד בירידות ההבדל הוא משמעותית גדול לטובת ה 150 מ"מ. בראש ובראשונה המהלך הארוך יותר ומעטפת ההגנה שנוצרת איתו, אבל גם בגיאומטריה, במנח הכללי של הרוכב ובקשיחות המזלג (ה150 הוא על מזלג 36). חיזוק נוסף לכך הוא התאמה למתלה האחורי של הרייז. מתלה ה UFO של אורבאה הוא מעולה בכל קנה מידה. הוא קשיח צידית, יציב בפידול ובאמצע המהלך, ומאוד עמוק ומדויק בכל מתאר ומהירות כאמור. עם מזלג 140 מ"מ ממש ניכר פער גדול בין עבודת החלק האחורי של האופניים לזה הקדמי וחבל… אורבאה כנראה מבינים זאת (או קוראים את המבחנים שלנו) והם מציעים את דגם ה H15 שמגיע במפרט כללי דומה, אך עם בולם אגרסיבי יותר ומזלג 36 עם מהלך 150.

dh5_0866-copy_optimized
dh5_0864-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סוללה שמחזיקה לעד…

אז על המנוע של שימנו ועל מערכת הניהול של אורבאה דיברנו בפסקה שעסקה בקווים לדמותו של הרייז, עכשיו בוא נעסוק בסוללה. נחזור רגע למנוע ונספר שתוספת המשקל הכללית לא ממש מורגשת בהשפעתה על עבודת המנוע. את המנוע על הרייז אלומיניום במבחן כיילנו ב E-TUBE PROJECT בדיוק כמו בדגם הקרבון שלנו, כשהרכיבה המשמעותית הראשונה הייתה למעשה ניסוי כלים של קיבולת הסוללה. שמנו את האופניים על מצב בוסט בתחילת הרכיבה ויצאנו למסלול מדברי אגרסיבי, הכולל עליות תלולות, סינגלים מהירים, ונאקבים אגרסיביים בירידות תלולות. סה"כ 55 ק"מ ב 1,400 מטר טיפוס. לא נכביר יותר ידי מילים על הרכיבה עצמה, רק נספר שהיא הייתה אחת הכיפיות… אבל בוא נעבור לתוצאות: בסוף הרכיבה חזרנו לרכבים כשהצג מראה 2 מתוך 5 פסים בסוללה. בחישוב מתמטי מדויק זה אומר שחזרנו עם 40 אחוז סוללה, נתון מעולה בכל קנה מידה. משם והלאה הנתונים המעולים של צריכת הסוללה הפכו להיות סוג של אנקדוטה בין החברה בכל רכיבה בכל מתאר ובכל אורך- הסוללה הזאת פשוט לא נגמרת. לא יודע מה הכוונה של אורבאה בעתיד, אבל אני חייב להודות שזה דיי טלטל את בעלי הרייז קרבון עם סוללת  360Whבסביבה. אמנם אי אפשר להכניס את סוללת ה 540Wh לשלדת הקרבון (בדקנו…), אבל התוספת הזניחה של 500 גרם בלבד על ה 360Wh, גורמת לכולנו למחשבות כפירה. תוסיפו לכך את מגדיל הטווח שמעמיד את הסוללה על קרוב ל 800wh ואפשר בקלות לפתוח עסק להקפצות או לתכנן טיול בייקפקינג ללא הטענות…

dh5_0800-copy_optimized
dh5_0837-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

אורבאה לא עוצרים לרגע והם בהחלט עשו זאת שוב. הם אמנם לא אומרים זאת בפרוש, אבל  ה Rise Hydro הם לא רק אלטרנטיבה זולה לדגם הקרבון, הם בפרוש התפתחות של הדגם. אורבאה יצרו כאן אופניים כבדים יותר וזולים יותר, אבל הצליחו באופן מדהים לשמור על האופי המאוד קליל, זריז וכלכך מהנה של הרייז קרבון. תוספת קיבולת הסוללה בעוד 50 אחוז עם קנס משקל של 500 גרם בלבד הוא בכלל הישג מטורף. מעניין מה מבשלים לנו שם בלב הבאסקים על דור הבא של הרייז…


dh5_0819-copy_optimized
dh5_0850-copy_optimized

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות