Fizik Gravita Tensor Clip

נעלי אנדורו במבחן

יבואן: CTC   מחיר: 899 שקלים

Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן
Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: בני(בנג'י) גרנות.


שלוש נקודות עיקריות מחברות אותנו לאופניים ברכיבה, הישבן שיושב על האוכף, הידיים שאוחזות בכידון והרגליים שמחוברות לפדלים. אם אחת מנקודות אלה לא ירגישו טבעי ונוח, ככל הנראה הרוכב יהיה פחות מרוכז ברכיבה ויתעסק עם כאבים או אי נוחות. על האוכף אנו יושבים כאמור, הגריפים מקשרים את הרוכב לכידון והנעליים מחברים את הרוכב לפדלים ומכאן החשיבות הרבה בבחירת החלקים/אביזרים אלו שישפיעו על הנוחות ועל הביצועים.

את יצרן האוכפים Fizik אני מניח שרובכם מכירים או לפחות שמעתם בשיחות על עכוזים כאובים או בחיפוש אחר אוכף איכותי, אז לייצרן האיטלקי הענק הזה יש גם ליין שלם של נעלי שטח וכביש לדיסציפלינות הרכיבה השונות. מאחר וטרם נחשפתי לנעליים של Fizik גם מאוד סקרן אותי לבדוק את אחד מזוגות הנעלים שלהם לרכיבת שטח וגם תהיתי האם אצליח סוף סוף להחליף את מותג הנעלים הנצחי בו אני משתמש שנים רבות? למבחן קיבלנו את דגם ה Gravita Tensor זהו אחד מדגמי השטח של היצרן המיועד לרכיבה אגרסיבית מחוברת. להלן הממצאים:

Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

  • משקל: 410 גרם לנעל מידה 42.
  • מנגנון הידוק א-סימטרי ע"י שרוכים ורצועת וולקרו עבה להידוק.
  • טווח חיבור קליטים רחב בסטנדרט 2 חורים .SPD
  • סוליה תחתונה Vibram XS EVO rubber נגד החלקה, סוליית ביניים על בסיס EVA סופגת זעזועים.
  • גפה עשויה אריג RipStop נגד קרעים עם חיזוקי TPU במיגון אצבעות קדמי היקפי.
Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

עוד לפני אקט הרכיבה עצמו עם הנעליים רואים את השוני והייחודיות בעיצוב הנעל. החל ממנגנון רכיסת השרוכים הא-סימטריים וכלה בבחירת החומרים מהם בחרו ליצור נעל קלה יחסית מבלי לוותר על קשיחותה וההגנה הנדרשת לרכיבות אנדורו ודאונהיל.

הנעליים מרגישות ארגונומיות ונוחות מאוד כבר מרגע הראשון. אין נקודות לחץ פנימיות ולא נדרש זמן הסתגלות שלעיתים קיים בנעליים אחרות. התחושה היא שכל בוהן ובוהן ברגל מקבלת את תשומת הלב והספייס שהיא צריכה על מנת להרגיש "בבית". הידוק השרוכים כאמור א-סימטרי ומהדק את הנעל לרגל בצד ולא באמצע הרגל ובאופן זה מפחית לחץ וחיכוך מיותר. המילה כפפה נאמרה כבר?

התקנת הקליט בתחתית הנעל סטנדרטית ומאוד פשוטה, המגרעת (תעלת החיבור לקליט) מספיק רחבה וארוכה כך שניתן לכוון את הקליט ללא מגבלות ובכך גם לייצר יציבות ושליטה טובה ברכיבה וגם לשלוט בקלות בחיבור/ניתוק מהיר של הקליט מהפדל.

מרגע הדיווש הראשון והלחיצה על הדוושות הורגשה קשיחות מעולה של הסוליה בהעברת האנרגיה. אין שקיעה מיותרת של הסוליה לתוך הפדל והיציבות הכללית של הנעל מורגשת היטב כל הרכיבה.

Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן
Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

חלק מדרישות הסף של רוכבים האגרסיביים לצד נוחות ועמידות, היא ההגנה על כף הרגל והאצבעות מאימפקטים חזקים. ה Gravita Tensor בהחלט עומדת בדרישת סף זאת ומספקת מעטפת הגנה קשיחה מאוד בקדמת הנעל ששומרת היטב על האצבעות מפגיעות ישירות של סלעים, גדמים וכו'. בנוסף לכך בחלקה האחורי של הנעל יש הגנה על צידו הפנימי והפגיע של הקרסול. הגנה חשובה ביותר ששמורת על חלקו הבולט של הקרסול משפשופים ומכות מכאיבות במיוחד בזמן רכיבה.

כפי שכבר צוין, הנעל לא מורגשת על הרגל גם לאחר שעות רבות של רכיבה. הנוחות, המשקל והחומרים ממנה עשויה בהחלט תורמים לכך. אריג ה- Ripstop ממנו עשויה הגפה, דוחה נוזלים וחזק מאוד כנגד קרעים. מעליו מתהדקת רצועת וולקרו עבה שמקבעת את הנעל לרגל וגם אוספת ומצמידה את שאריות השרוכים לנעל כדי שלא יפתחו תוך כדי רכיבה.

סוליית ה Vibram החיצונית מחולקת למספר אזורי אחיזה עם תרכובות גומי שונות ושינוי במתווה המדרך בהתאמה למידת הנעליים. כלומר אזורי האחיזה משתנים ומותאמים בין מידה למידה לצורך אחיזה מקסימלית. בשורה התחתונה הסוליה מייצרת אחיזה מצוינת בשטח בזמן הליכה לצד האופנים. השכבה הפנימית של הסוליה עשויה פולימר EVA קפיצי שטורם לספיגת זעזועים מהשטח ולא מעביר אותה אל הרגל.

Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן
Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן
Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

עמידות

במשך שלושה חודשי רכיבה אינטנסיביים ביותר כולל רכיבות מדבר ורכיבות טכניות ביערות, הנעליים לא גילו עייפות חומר או כל בעיה אחרת בסוליה, תפרים או גפה.

Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן
Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

סיכום

ה-Fizik Gravita Tensor Clip היא אחת מהנעליים החדשניות ביותר שיצא לי לבדוק. יש לה מראה מגניב, מערכת יעילה וייחודית, קשיחות מעולה, הגנה על הקרסוליים בפרופיל נמוך וסוליית גומי רכה עם חיבור לקליטים. הGravita Tensor היא אחת הנעליים הקלות והנוחות שיצא לי לנעול ולרכב איתן, ואני נהנה לרכב איתן בכל פעם מחדש. בעיני התכנון של הנעליים עונה על רוב דרישות הרוכב האגרסיבי והתקבל כאן מוצר קל, חזק, נוח ומעוצב.

הנעל משווקת בארץ בשני צבעים, שחור/אדום או שחור/שחור, ולחובבי הפלאטים ניתן לרכוש אותה עם סוליה שטוחה.


יותר: נוחה מאוד, קלה, מעוצבת, חזקה ומגינה.

פחות: מחיר גבוה יחסית, בארץ לא משווקים חצאי מידות כמו בחו"ל


Fizik Gravita Tensor נעלי אנדורו במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות