Technomousse green constrictor

אינסרט הגנה במבחן

יבואן: Goforide    מחיר: 480 שקלים ליחידה     משקל: 340 גרם ליחידה

אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: שחר מיליס


אינסרטים- עולם חדש של מיגון

אני זוכר איך לפני מספר שנים היינו יושבים לראות את אליפות העולם ב DH מול מסכי טלוויזיה שלא הרבה יותר גדולים ממסך המחשב שלי היום. אני זוכר איך מידי פעם רוכב עם ראן מושלם פתאום האט באופן לא מובן (לנו) עד שנתגלתה האמת המרה – שוב פנצ'ר! אני זוכר איך התפלאנו שבעידן המודרני של אופני DH עם זויות ראש פסיכיות של 66 מעלות וכידונים רחבים של כמעט 700 מ"מ, לא מצליחים לפתור עניין כל כך מהותי כמו מניעת פנצ'ר בראן תחרות, ואהרון גווין "נאלץ" לסיים ראן תחרות מלא על חישוק בלבד כדי לשמור על מיקומו הכללי… מאז, כמה שנים מאוחר יותר, זויות הראש התחדדו, הכידונים התרחבו ואפילו נמצא פתרון לפנצ'רים (טוב, כמעט…). אינסרטים הפכו פופולרים מאד בשלושת השנים אחרונות. עם רוכבי DH מהירים, יותר רוכבים שפונים לסגמנט האנדורו וכניסתם המאסיבית של אופניים חשמלים כמעט ואין מנוס מלרכב עם אינסרט אחד או שניים. אינסרטים הם מוצרים עשויים פולימרים אשר מוכנסים לתוך הצמיג ונועדו להפחית או למנוע פנצ'רים הנגרמים מצביטה (כאשר פוגעים במשטח חד במהירות גבוהה, הצמיג נחתך בנקודת המגע עם החישוק ולרוב נקרע בשתי נקודות – סנייקבייט) בנוסף, תפקיד האינסרט הוא להגן על החישוק באותה פגיעה. רוכבים רבים יעידו שאינסרטים מאפשרים להם גם לרכב בלחץ אויר נמוך יותר וכך לקבל שיכוך טוב יותר מהצמיג.

Technomousse

Technomousse הוא מותג האינסרטים והמוסים של חברת GNALI ETTORE האיטלקית, חברה וותיקה מאוד לייצור חומרי פלסטיק. המותג שנוסד ב 2010 עוסק בעיקר בתחום מיגון פנצ'רים לאופנועי שטח, ובמהלך השנים תפסה לעצמה החברה מקום מכובד בין החברות המובילות בתחום המוסים (אינסרטים לאופנועים). ב 2015, Technomousse נכנסה לתחום האופניים כשהציגה אינסרט על בסיס פולימר בעל תכונות יציבות ועמידות וללא תאריך תפוגה. ב 2018 עם הגידול בפופולריות של תחום האינסרטים, Technomousse הציגה ליין חדש לאופניים הכולל 3 מוצרים ייעודים לתחומי רכיבה שונים, מאינסרט קליל ומינימליסטי המיועד לאופני גראבל, ועד אינסרט מסיבי המיועד לאופני DH ואופניים חשמליים כבדים, כולם מיוצרים באיטליה. את מוצרי Technomousse מייבא לארץ גופר סימנר מחנות האופניים Goforide.

אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor
אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

אינסרט הקונסטריקטור של Technomousse אותו קיבלנו למבחן, שונה מאד בנוף האינסרטים הקיימים היום בשוק, וזאת מכמה סיבות. ראשית, זהו אינסרט שמאפשר רכיבה בטוחה מפני פנצ'רים גם בשימוש עם פנימית. אמנם בישראל זנחנו את קונספט הפנימית כמעט לחלוטין (רק כגיבוי), אך בעולם במיוחד במקומות בהם אין קוצים, עדיין רוכבים עם פנימיות. שנית, מכוון שמבנה האינסרט אינו פס של חומר פולימרי אשר צמוד לחישוק אלא מעין צינור הפתוח מבפנים, אין צורך בוונטיל מיוחד. ניפוח אויר מגיע ישירות לחלל הצמיג. ופרט נוסף ומעניין, בגלל צורתו, הרכבתו על הגלגל אינה מסובכת כמו אינסרטים אחרים ולא נדרשים קיבועים של אזיקונים או רצועות כדי להתקינו.

כבר על הנייר, אני רואה לפחות שני דברים שבולטים לטובה. הראשון, גם במקרה של חתך בצמיג, הצינור הפולימרי קשיח מספיק כדי לאפשר רכיבה בחזרה גם ללא אויר. בנוסף, במידה ויש קרע שאינו ניתן לתיקון בשטח, ניתן להכניס פנימית לתוך חלל האינסרט ולרכב כרגיל. זאת להבדיל מאינסרטים שיושבים על החישוק המחייבים פירוק בשטח (קשוח מאוד לרוב), ופתרון נשיאה של האינסרט עצמו (לא קטן בכלל) בהמשך הרכיבה. וזה אם לא הבנתם עד כה, עניין מהותי מאוד!

האינסרט בנוי כחישוק מלא (ולא צינור חתוך) צורת החתך שלו דומה לצמיג מעובה והוא עשוי ספוג פולימרי אשר אינו סופג נוזלים (או חומר אטימה) כמעט ואינו נשאר עם צלקות אחרי פגיעות. מבנהו קשיח ובגלל צורתו, הוא משלים וממלא את הצמיג באופן מלא בצידו החיצוני, אך יורד עד שפתי החישוק ובכך מייצר יציבות של הצמיג על גבי החישוק.

משקלו גבוה – כ 340 גרם ליחידה ולכן, בעיני הוא פריט המתאים בעיקר לרוכבי DH ואופניים חשמליים ופחות לאופני שבילים או אנדורו מסורתי- משיקולי משקל בלבד.

אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

במבחן

קיבלנו את האינסרט למבחן כשהוא בקרטון ענקי, כאמור האינסרט קשיח וצורתו סגורה כך שהוא בקוטר של גלגל עם צמיג. אתר היצרן מספק הוראות הרכבה די ברורות ולמרות שזו היכרותנו הראשונה עם המוצר, הצלחנו להתקינו בקלות יחסית, אך למדנו כמה דברים על הדרך – כאלו שלא ראינו אליהם התייחסות. ראשית, גוף האינסרט אינו כולל חורים או חריצים ולכן, פתאום היכה בנו שאם מוזגים חומר אטימה דרך הוונטיל, הוא כלוא בחלל הפנימי של האינסרט ללא דרך לצאת החוצה ולהגן על הצמיג מפני פנצ'רים… בנוסף, מכוון שהאינסרט כל כך אטום, גם לאוויר קשה לעבור מצד לצד (לפחות במצב סטטי) ולמרות שניפחנו את הצמיג לכמעט 50 PSI, הצמיג נמרח על הרצפה כמו בלחץ של 15. הלחץ בסופו של דבר התאזן – אל דאגה. עוד דבר שלמדנו, בגלל שהאינסרט בצורה של צמיג, כל מה שידענו על לחץ אויר בלחיצה על הצמיג לא תקף. במדד האצבע, הצמיג מרגיש מנופח מאד תמיד – ללא קשר ללחץ האויר האמיתי. רק הפעלת משקל מלא על הגלגל נותנת אינדיקציה ללחץ האויר (כאמור, גם מד לחץ לא תמיד מראה את הלחץ הנכון בגלל ההבדל בין פנים האינסרט לחוץ.

באופן אישי אני מאד רגיש למשקל מסתובב ולרוב מעדיף לרכב על צמיגים בעלי דופן דקה וקלה. אני שוקל כ 72 ק"ג ולרוב לא סובל מדנטים או צביטות בצמיגי אנדורו גם ללא אינסרט. אתם יכולים לדמיין כמה חששתי מתוספת של 340 גרם לגלגל! אז המשקל אכן מורגש, אך לא באופן הנחרץ ממנו חששתי. עם ריבוי הרכיבות, תוספת המשקל פחות ופחות הורגשה והיתרונות של האינסרט המלא בלטו יותר ויותר. ברכיבות הראשונות, נראה שרכבתי עם לחץ אויר נמוך יותר ממה שכיוונתי אליו. הייתי מנפח ל 35 PSI ומגלה שהצמיג עם בטן על הרצפה כמו 15 PSI. לאחר מספר משחקים והתאמות, הבנתי שאין ערך למדידת לחץ הניפוח ומדדתי לפי מידת המעיכה של הצמיג על הרצפה. אני חייב לציין שלמרות שחששתי לקלף את הצמיג בפניות חדות או "פליקים", אפילו ברררררפ (של בריחת אויר) לא שמעתי ממנו… הצמיג נשאר יציב ומלא אוויר עם האינסרט. עם הזמן – הכל למען המבחן – התחלתי לבחור דווקא קווים אלימים יותר, עם סלעים חדים וללא תנועות גוף מספקות כדי לפצות, כל זאת כדי לראות האם אצליח להגיע למשהו שדומה לצליל של חישוק בסלע. נכשלתי! עד היום לא הצלחתי להוציא אפילו ציוץ מהאינסרט, אפילו שהוא מצומד לצמיג בעל דופן דקה יחסית (קונטיננטל ארגוטל TRAIL). תחושת השיכוך מהצמיג מעט שונה עם האינסרט ומרגישה כאילו שסגרתי את כפתור הריבאונד כמה קליקים, תחושה נחמדה מאד בשטח מאד אלים ומהיר אך דורשת הסתגלות.

אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor
אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor

סיכום

אני מאמין שהקונסטריקטור הוא מוצר בעל יתרונות ברורים למי שרוכב חזק מאד, רוכב על אופניים חשמליים גדולים או DH, במיוחד לבעלי מסת גוף (שריר או שומן) גבוהה. בתקופת המבחן גיליתי שצורתו הייחודית אכן מאפשרת לרכב עם לחץ אויר נמוך יותר מבלי להתקלף מהחישוק, רכבתי ללא פחד על החישוקים, ללא פחד מסלעים או פנצ'רים באופן כללי וללא חשש שאצטרך לחזור בהליכה. אמנם יש למוצר כמה דברים שדורשים הסתגלות, כמו הגעה ללחץ אויר אופטימלי, אבל בסוף, בשורה התחתונה, Technomousse ייצרו מוצר שונה ממתחריו בעל יתרונות יחסיים.


יותר: אפשר לשים פנימית ולהשאר מוגנים מקוצים, יציב, עובד מצויין

פחות: מאד כבד באופן יחסי, מחיר


אינסרט במבחן- Technomousse green constrictor

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות