מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בחן וכתב: שחר מיליס


Kask הוא מותג קסדות חדש יחסית אשר נוסד באיטליה ב 2004. בעשרים שנות קיומו (כלום ביחס למותגי הקסדות הגדולים) המותג "הצעיר" הזה ביסס את עצמו היטב בחזית ייצור הקסדות העולמית והפך להיות אחת המותגים הנחשקים בשוק האופניים. קסדות קאסק מיוצרות כולן באיטליה, מפותחות, ונבדקות בלב ליבה של סצינת הרכיבה האירופית. לצד קסדות סקי, רכיבת סוסים, אאוטדור והגנה, בליין קסדות האופניים הענק של Kask ניתן למצוא מגוון דגמי קסדות שונים לכל הדיסציפלינות המקובלות בעולם האופניים.

אמנם התאמה ונוחות הן עניין אינדיבידואלי, אבל כשמוצר מרגיש טוב "כמו כפפה ליד" אתה מזהה את זה מיד. כל מי שרוכב עם קסדות XC/כביש מכיר, ואפילו מצפה להרגשת נקודות המגע של הראש עם הקסדה. זו לא "אי-נוחות" אלא השלמה עם זה שריפוד מינימלי פשוט מרגיש כך. הפרוטון אייקון של קאסק נותנת קבלת פנים אחרת כבר מהשנייה הראשונה.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

עם עיצוב מתוחכם ומתקדם, מראה ייחודי, גימור ללא רבב ומבחר צבעים הפרוטון מסובבת ראשים.  הפרוטון קלה מאד באופן אובייקטיבי אך היא גם מרגישה קלה. אם נכנס קצת לפילוסופיית מציאות נתפשת אז זה מקביל לשאלה מה יותר כבד, קילו נוצות או קילו ברזל? המשקל זהה כמובן אבל קילו נוצות מרגיש קל יותר כי זה נראה גדול יותר ולכן המח שלנו מצפה שיהיה כבד יותר; בחזרה לקסדות- קאסק יצרו קסדה שהיא לא רק קלה, אלא גם מרגישה קלה מכוון שהיא אינה דקיקה ואוורירית אלא נוכחת ומורגשת. הדבר נובע מהעיצוב המתקדם של הקסדה שמכיל שלדה קשיחה שמוטבעת בתוך הקסדה, מעטפת קשיחה וקלה ופתחי אוורור גדולים.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

נתונים יבשים:

  • משקל 230 גרם למידה M
  • עומדת בבדיקות מעבדת WG11 לאימפקט סיבובי.
  • עומדת בתקן CE / UKCA – EN 1078
  • מנגנון הידוק +OCTOFIT, בסגנון BOA, מערכת ראש היקפית עם גובה מתכוונן אוטומטית "צף" המסייע לספיגת אנרגיה סיבובית
  • 20 פתחי אוורור גדולים ותעלות לדחיפת אויר דרך הקסדה ואידוי הזיעה
  • עשויה תרכובת EPS המכילה שלדה קשיחה למניעת התפרקות הקסדה באימפקט ומעטפת תרמופלסטית מלאה השומרת על ה EPS מפני שפשופים ומעיכות.
  • ריפוד COOLMAX מתפרק וניתן לכביסה
  • מחזיר אור להגברת הבטיחות והנראות מוטבע בחלקה האחורי של הקסדה
  • 3 גדלי מעטפת – S, M, L

הפרטים הקטנים הם אלו שמבדילים מוצר מצויין ממוצר טוב. והפרוטון אייקון מלאה בפנינות איכות מורגשות, בהתאמת החלקים ומורגשת ירידה לפרטי פרטים במבנה הרצועות והאבזמים. למשל רצועות האוזן לא ניתנות לכוונון, אלא תפורות לרצועת הסנטר. ההתאמה מושלמת עבורי ובעיקר מונעת אי סימטריה או סממני צ'קמוק אחרים המלווים לרוב ברכיסת קסדות. אזורי המגע עם העורף מצופים בגומי נעים למגע ומגביר חיכוך המייצב את הקסדה על הראש ומסייע למערכת הראש לספוג את האנרגיה הסיבובית במקרה פגיעה. רצועת הסנטר עשויה עור סינטטי נעים למגע שמבלי משים, מאפשר רכיסה הדוקה יותר של הקסדה. אמנם הפרוטון אייקון משתמשת באבזם פלסטיק ולא במנגנון פידלוק מגנטי, אך גם זה אינו סטנדרטי ומרגיש מעולה וקל לתפעול ביד אחת. הספוגים עבים יותר מהמקובל בז'אנר זה, מה שמוסיף לנוחות הכללית. ריפוד אוורירי ונוח מונע חיכוך עם מעטפת הקסדה.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מערכת הראש הOCTOFIT+, ייחודית בכך שהיא אינה מעוגנת בחלקה האחורי (איפה שבמנגנוני ראש אחרים מכוונים את גובה המערכת. אלא מובלת דרך מוביל עם ראצ'ט בעל התנגדות נמוכה, המאפשרת החלקה במקרה של תנועה סיבובית פתאומית. הקסדה מתאימה את עצמה לראש באופן כמעט קסום, והידוק מערכת הראש נותן חיבוק יציב של הקסדה.

הפרוטון מגיעה במגוון רחב של 14 צבעים, חלקם מבריקים וחלקם בגימור מט. את הקסדה בצבע ירוק זית מט שבמבחן לקחנו לאחר שירות מילואים ארוך והיא מתאימה בהחלט לשאר הציוד הטקטי ברוח התקופה. מעבר לכך, היא פשוט נראית טוווובבבב!

בתקופת המבחן ביצענו מספר רב של רכיבות במזג אויר קר וחם. חייב להודות שהקסדה כל כך מאווררת שבבקרים קרים מאד הורגש הבדל מצמרר לעומת קסדות אחרות. במזג אויר חם, שום ספוג לא יכול לכמויות הזיעה הניגרות מהרוכב וזיעה בסופו של דבר מגיעה גם אל המשקף. אך לחיצה אחת על הקסדה אשר סוחטת את הזיעה החוצה, קונה זמן ניכר עד הגעה חוזרת לרוויה.

הקסדה מותאמת לשימוש עם משקפי שמש גדולים מבלי שאלה שיפגעו בחזית הקסדה בעת רכיבה מטלטלת. באופן אישי אני לא מוריד את המשקפיים מהעיניים בעת רכיבה, בעיקר משיקולי הגנה על העיניים, ולכן רוכב עם עדשות פוטוכרומיות, אבל מכיר בצורך למקם את המשקפיים על הקסדה. למרות שבקסדה אין מקום/תא ייעודי למשקפיים עם פטנט אחיזה כלשהו, בפרוטון אפשר למקם משקפי רכיבה על הקסדה דרך חורי האוורור מלפנים באופן יציב אך אולי מעט רפוי (תלוי בסוג המשקפיים).

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

לסיכום

הפרוטון אייקון היא קסדת כביש/שטח/גראבל מהקצה העליון. עם משקל מאד תחרותי, מראה ייחודי, מערכת ראש לא קונבנציונלית ותכנון הנדסי מרהיב היא ללא ספק מתמודד ראוי כשבוחרים קסדה לעונה הקרובה. אמנם הדגם הזה הושק כבר ב 2022, אך עכשיו מגיע אלינו לישראל עם מחירים שפויים ותחרותיים יותר שמקפיצים את דירוגה בעיני כמה רמות מעלה.

חוויתי האישית עם הפרוטון אייקון מצויינת, בעיקר בזכות כמה היא אינה מורגשת על הראש, ללא נקודות לחץ והאוורור האפקטיבי.

זה שהיא מסובבת ראשים כבר אמרתי? אז בהחלט! לעיצוב, לצורה והסילואטה הכללית יש הרבה תרומה לציון הגבוה שהיא מקבלת אצלי.


יותר: מראה, התאמה ונוחות, משקל

פחות: בשביל שלמות- חסר תא משקפיים יציב יותר


מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות