Bontrager Flatline – Flat Pedal Shoe

יבואן: CTC  טרק ישראל ן  מחיר: 585 שקלים

נעלים במבחן – Bontrager Flatline
נעלים במבחן – Bontrager Flatline
נעלים במבחן – Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: שחר מיליס

מזה מספר שנים שבונטרגר הם כבר לא רק מותג רכיבי OEM המסופקים כברירת מחדל על אופני טרק. תחת מותג הבית של טרק ניתן למצוא היום ליין מוצרים רחב מאוד בדיסציפלינות רכיבה מגוונות ובתחומים שונים כגון, חלקי שליטה, נעליים, צמיגים, גלגלים, אוכפים ועוד. בתחום ההנעלה, דגמי הקליטים של החברה נחשבים מהטובים והמובילים בז'אנר ומציעים רמות גימור ומחיר שונים.

ה Flatline הוא למעשה הפניה הראשונה של בונטרגר לקהל הרוכבים המעדיפים להתחבר לשטח אך לא לפדל. אלו שאוהבים את הפידבק הקרוב והמדוייק מהשטח העובר דרך סולייה גמישה ולא דרך קליט וסוליה שמרגישה לעיתים כמו גשר בטון מתחת לרגליים. הפלאטליין מתאימה גם לאלו שרוצים "רק" לתרגל ולשייף את טכניקת הרכיבה שלהם ובשאר הזמן לרכב מחוברים.

מאפיינים כללים

הפלאטליין היא נעל קלה מאד, כ 388 גר' לנעל בודדת במידה 44, (משקל דומה מאד לנעלי ה 9GR החדשות של שימנו). הנעל מורכבת בתהליכי ייצור מתקדמים מחומרים סינטטיים דקים, קלים וקשיחים המולחמים ברוב נקודות החיבור ומחוזקים בתפרים בנקודות העיבוי והחיבור בין חלקי הגפה. החומרים מרגישים איכותיים ומאפשרים לנעל להרגיש קשיחה ומגינה בנקודות המעובות (תמיכה בקרסול ובהונות) ולהיות גמישה מספיק כדי לשמש נעל נוחה לימים ארוכים על האוכף ומחוצה לו.

עיצוב הגפה השחורה במראה נקי עם שרוכים ועיטורים בצבע אדום מקנים לנעל מראה ייחודי וצנוע יחסית. לשונית הנעל עשויה אריג מאוורר המאפשר לרוב החום הנאגר והלחות להתפזר. חורי אוורור נוספים ממוקמים בצדה החיצוני והפנימי של הגפה. בחלקה הקדמי העליון ישנה שורה אחת של חרירי אוורור, מיעוט חורי אוורור בחלקה הקדמי של הגפה מעיד על העובדה שהנעל אטומה יותר לכניסת מים ברכיבה בעשב רטוב או שביל בוצי, ועבור ימי הקיץ, האוורור מהצדדים מספק פתרון ראוי.

הידוק הנעל נעשה בצורה המסורתית על ידי שרוכים דרך לולאה אלסטית בעלת נקודת אחיזה מגומי עם לוגו בונטרגר שתפקידה למנוע את השתחררות ההידוק במהלך הרכיבה.

לנעל סוליית ויברם בעלת שלושה איזורים: קדמי+אחורי בעלת תבנית זיגזג לשיפור אחיזה לאותם מקומות בהם צריך לדחוף את האופניים או לשימוש יותר קז'ואלי לפני או אחרי הרכיבה. והאיזור המרכזי בעל תבנית מרובעת עם חריצים רדודים המתאים באופן מושלם לאחיזה בפיני הפדל. אני רוצה לציין לטובה את התבנית הפשוטה של האיזור המרכזי והחשוב של הנעל. ברוב נעלי הפלאטים יש תבניות מסובכות ועמוקות מדי, דבר הגורם לפיני הפדל להחליק ולא לאחוז. התבנית הפשוטה גיאומטרית, בעלת שטחים גדולים וחריצים מאד רדודים יוצרים משטח אחיזה שכמעט אדיש לתנוחת הרגל על הפדל וחשוב מכך, מספק מספיק כח עצירה במקרה החלקה (החריצים הרדודים).

נעלים במבחן – Bontrager Flatline

בשימוש

את המבחן התחלתי ממש BACK TO BACK למבחן נעל שימאנו 9GR. באופן מיידי מורגשת הנוקשות של הגפה והתחושה הסינטטית של הפלאטליין. מבנה הנעל רחב מאד וגבוה מאד ומתאים לבעלי כף רגל רחבה ו/או עבה במיוחד. באופן מובהק יש המון מקום בתא האצבעות בנעל הזו. דבר נוסף ומאד מורגש הוא איזור קשה וחד באיזור לולאת השרוכים העליונה. זו ננעצת ברגל ומהווה נקודת לחץ כואבת המאלצת לרכוס את הנעל באופן רפוי מאד. השרוכים האדומים ארוכככככים מאד ומשאירים שרך ארוך במיוחד אפילו ברכיסה רפויה ומעבר דרך כל לולאות הנעל. דבר שלא מפריע כל כך לרכיבה אך מורגש אסטטית.

המשקל הנמוך של זוג הנעליים מורגש מאד ומרגיש נכון יותר בהשוואה לנעליים אחרות כבדות יותר. מבנה הנעל מספיק קשיח לתמוך במשקל הגוף על הפדל אך אינו קשה מדי ומחזיר פידבק מהשטח בצורה טובה. הוא מאפשר הליכה רגילה ללא התאמת צורת ההליכה כפי שקורה לא מעט כאשר לנעל מבנה קשה מאד. למרות שכצפוי, סולית הויברם נמצאת על הצד הקשה של סקאלת רכות החומר, הפלאטליין מספקת תוצאות טובות מרוב הנעליים שבחנתי, ואינה מציבה את הרוכב בבעיה של הפער בין מזג אויר יבש לרטוב באופן שכמעט משתווה למוביל השוק. הדבר מהווה ייתרון במבחן ארוך הטווח ובוורסטיליות של המוצר.

נעלים במבחן – Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

במבחן הזמן

הנעל אצלנו במבחן מספר חודשים ובינתיים אינה מראה סימני שחיקה ניכרים הן בגפה והן בסוליה. תחושת הקושי והסינטטיות נעלמה כליל אך נקודת הלחץ באיזור לולאת השרוכים העליונה חיה ובועטת. עם הזמן למדתי לרכוס את הנעל מספיק אך לא יותר מדי. הייתי רוצה להדק את הקשירה יותר לו היה ניתן לעשות זאת ללא תחושת מכשיר עינויים.

מבנה הנעל עמיד, קווי ההלחמה נשארים סגורים ויציבים, התפרים מחזיקים מעמד ואין סימני שקיעה בחומר המוקצף בולם הזעזועים EVA, סדקים או קימוטים יוצאי דופן. הסוליה אפילו לא מראה צלקות משמעותיות מפיני הפדל. המסקנה הנובעת מכך היא שנעל זו צפויה להחזיק תקופה ארוכה או שימוש אינטנסיבי ארוך ולהישאר פונקציונלית.

נעלים במבחן – Bontrager Flatline

סיכום

כשניגשתי למבחן למוד נסיון מנעליים רבות ומגוונות נוחות יותר או פחות, מעוצבות יותר או פחות, קלות, כבדות, קז'ואליות או טכניות. דבר אחד ידעתי מראש: אצטרך להתפשר על האחיזה לעומת תרכובת הגומי של סטנדרט התעשייה ה 5.10. חייב להודות שהפעם התבדיתי. זה לא שתרכובת הגומי כאן היא סופר סטיקי, אך שימוש בתבנית נכונה ומשטח רחב וגדול הביא תוצאות רצויות וזאת מבלי להתפשר על אורך חיי המוצר. שאפו. רוחב הנעל וחלל תא האצבעות הגדול יהוו יתרון לרוכבים רבים. נקודת הלחץ באיזור לולאת השרוכים אמנם לא התרככה עם הזמן אך ייתכן שלא תפריע לכולם (בהתאם למבנה הרגל).

בשורה התחתונה, בונטרגר קלעו למטרה לא רע עבור מוצר ראשון בתחום, וזו ללא ספק תשמש אותי עוד זמן רב (מתוך בחירה)

 

יותר: משקל, אחיזה, עמידות ן פחות: נוחות

Comments

comments

כתבות נוספות