נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

יבואן: CTC טרק ישראל      מחיר: 595 שקלים

נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: שחר מיליס     


את הפלאטליין הראשונות של בונטרגר בחנו כאן כבר ב 2018. זאת היתה הנעל הראשונה של בונטרגר לפדלים שטוחים ונעל זו זכורה לנו לטובה. השנה, נעל זו עברה מתיחת פנים ועדכונים בגפה. הסוליה נשארה זהה. האם זה טוב? האם הנעל החדשה טובה מקודמתה?

המשיכו לקרוא

את הדיון והויכוח של קליטים או פלאטים כבר מזמן מיצינו. לכל אחת מהבחירות יש יתרונות וחסרונות. כמי שנהנה משני העולמות ורוכב גם מחובר וגם לא (בתלות במצב רוח והעונות בשנה), אני חייב להודות שאני יותר אוהב לרכב עם פלאטים… אני אוהב את הפידבק הקרוב והמדוייק מהשטח העובר דרך סולייה גמישה ולא דרך קליט וסוליה שמרגישה לעיתים כמו גשר בטון מתחת לרגליים. את החופש לזרוק רגל כשרוצים או כשחייבים ובעיקר את הנוחות של הנעל באותם רגעים שמחוץ לפדל.

נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

כאמור, מתיחת הפנים של הפלאטליין נעשתה בגפה בלבד. ככלל, הפלאטליין היא נעל קלה מאד, כ 388גר' לנעל בודדת במידה 44. הנעל מורכבת בתהליכי ייצור מתקדמים מחומרים סינטטיים דקים וקשיחים המולחמים ברוב נקודות החיבור והפעם המעיטו מאד בתפרים. החומרים מרגישים איכותיים יותר מהנעל היוצאת ומאפשרים לנעל להיות קשיחה ומגינה בנקודות המעובות (תמיכה בקרסול ובהונות) ולהיות גמישה מספיק כדי להיות נעל נוחה לימים ארוכים על האוכף ומחוצה לו.

עיצוב הגפה החדשה היא קפיצת דרך משמעותית של הנעל, במראה נקי ובצורה צמודה יותר לרגל ופחות בטטואיד (חסר צורה מוגדרת) מהנעל היוצאת. הנעל עדיין משתמשת בשרוכים, והעיטורים האדומים הוחלפו בכיתוב בצבע זהב על הלשונית. בניגוד לנעל היוצאת, הגפה מלאה בחורי אוורור אשר ממש מורגשים! בחלקו הקדמי נוספו חרירי אוורור רבים. לשונית הנעל עשויה בד מאוורר המאפשר לרוב החום הנאגר והלחות להתפזר. חורי אוורור גדולים נוספים ממוקמים בצדה החיצוני והפנימי של הגפה.

 

נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הידוק הנעל נעשה בצורה המסורתית על ידי שרוכים, וגם בנעל זו לולאה אלסטית בעלת נקודת אחיזה מגומי (הפעם ללא סמל בונטרגר) להכנסת השרכים ומניעת פרימת הקשר ברכיבה. ובנוסף, נוספה לולאה בעקב, המסייעת לנעילה קלה יותר של הנעל.

לנעל סוליית ויברם בעלת שלושה איזורים: קדמי+אחורי בעלת תבנית זיגזג לשיפור אחיזה לאותם מקומות בהם צריך לדחוף את האופניים או לשימוש יותר קז'ואלי לפני או אחרי הרכיבה. והאיזור המרכזי בעל תבנית מרובעת עם חריצים רדודים המתאים באופן מושלם לאחיזה בפיני הפדל. אני רוצה לציין לטובה את התבנית הפשוטה של האיזור המרכזי והחשוב של הנעל. ברוב נעלי הפלאטים יש תבניות מסובכות ועמוקות מדי, דבר הגורם לפיני הפדל להחליק ולא לאחוז. התבנית הפשוטה גיאומטרית, בעלת שטחים גדולים וחריצים מאד רדודים יוצרים משטח אחיזה שכמעט אדיש לתנוחת הרגל על הפדל וחשוב מכך, המספק מספיק כח עצירה במקרה החלקה (החריצים הרדודים).

נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline
נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

על השביל

אחת הביקורות שלי על נעל הפלאטליין היוצאת (ולמעשה גם ל RALLY) היא שבונטרגר מיקמו פלסטיק קשיח ללולאות האחרונות של השרוכים. פלסטיק זה יצר איזור קשיח אשר ננעץ באופן מורגש ולא נעים ברגל. אני שמח לבשר שהפלאטליין החדשה מעוצבת באופן הרבה יותר ארגונומי, הנעל ממש חובקת את הרגל ומצליחה להעלים כל נקודת לחץ (הדגם היוצא הרגיש נוקשה מאד) או מחשבה על הנעל מהרגע שנועלים אותה – וכך זה צריך להיות!

המשקל הנמוך של זוג הנעליים מורגש מאד ומרגיש נכון יותר בהשוואה לנעליים אחרות כבדות יותר. מבנה הנעל מספיק קשיח לתמוך במשקל הגוף על הפדל אך אינו קשה מדי ומחזיר פידבק מהשטח בצורה טובה ומאפשר הליכה רגילה ללא התאמת צורת ההליכה כפי שקורה לא מעט כאשר לנעל מבנה קשה מאד. למרות שכצפוי, סולית הויברם נמצאת על הצד הקשה של סקאלת קשיות החומר, הפלאטליין מספקת תוצאות טובות מרוב הנעליים שבחנתי, ואינה מציבה את הרוכב בבעיה של הפער בין מזג אויר יבש לרטוב באופן שכמעט משתווה למוביל השוק. הדבר מהווה ייתרון במבחן ארוך הטווח ובוורסטיליות של המוצר.

נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

במבחן הזמן

הנעל אצלנו במבחן מספר חודשים ובינתיים אינה מראה סימני שחיקה ניכרים הן בגפה והן בסוליה. למעשה, הפלאטליין הקודמות עדיין אצלי והצליחו להחזיק מעמד עד כה (בשימוש לא רצוף).

מבנה הנעל עמיד ולא מתקמט או מאבד צורה, קווי ההלחמה נשארים סגורים ויציבים, ואין סימני שקיעה בחומר המוקצף בולם הזעזועים EVA, סדקים או קימוטים יוצאי דופן. הסוליה אפילו לא מראה צלקות משמעותיות מפיני הפדל.

נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

מתיחת הפנים של הפלאטליין עשתה למוצר חסד. הפלאטליין מיישרת קו עם הנעליים הטובות בשוק מבחינת הרכבה, נראות ונוחות. נוסיף לזה את הסוליה הטובה והעמידות לאורך זמן ונראה שיש כאן ממוצר מנצח. לגבי הסוליה, מכוון שבגזרה זו לא נעשה שינוי, קבלו את דעתי בת ה-4 שנים: "כשניגשתי למבחן למוד נסיון מנעליים רבות ומגוונות נוחות יותר או פחות, מעוצבות יותר או פחות, קלות, כבדות, קז'ואליות או טכניות. דבר אחד ידעתי מראש: אצטרך להתפשר על האחיזה לעומת תרכובת הגומי של סטנדרט התעשיה. חייב להודות שהפעם התבדיתי. זה לא שתרכובת הגומי כאן היא סופר סטיקי, אך שימוש בתבנית נכונה ומשטח רחב וגדול הביא תוצאות רצויות וזאת מבלי להתפשר על אורך חיי המוצר. שאפו."


יותר: משקל, אחיזה, עמידות, מראה

פחות: לא מצאנו


נעלי פלאט במבחן- Bontrager Flatline

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות