צמיגי כביש במבחן ארוך טווח Continental GP 5000

יבואן:  DAA Sport & technology מחיר: 259 שקלים

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בחן וכתב: אורי ניצן    צילום: אורי ניצן

בסוף 2018 ענקית הצמיגים מגרמניה שחררה פצצה. היא הודיע שאחרי 14 שנה של שירות מסור היא הולכת להוציא לגמלאות את אחד הצמיגים הנמכרים ביותר בליינאפ של החברה, הקונטיננטל Grand Prix 4000. הצמיג הוותיק הינו אחד מצמיגי ה all-round הטובים ביותר אם לא הטוב מכולם, והוא ללא ספק הצמיג המועדף עלי ועל רבים מחבריי הרוכבים.

לנעליו הגדולות של ה- GP4000SII נכנס צמיג חדש דנדש שנקרא Continental Grand Prix 5000 או בקיצור GP5000. הצמיג החדש, כך מבטיחים, מספק אחיזה משופרת, עמידות משופרת, ואפילו מהירות גלגול משופרת.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

קונטיננטל טוענים שזהו צמיג חדש לחלוטין ולא סתם גרסה משודרגת של ה- GP4000. ולכן גם קוראים לו GP5000 ולא GP400SIII.

בינואר השנה קיבלתי מ- DAA, היבואן הרשמי של קונטיננטל, זוג צמיגי GP5000 מבריקים ונוצצים על מנת לבדוק אם יש אמת בטענות היצרן והאם קם יורש ראוי לצמיג שכל כך הרבה רוכבים ישראלים אוהבים.

קונטיננטל GP5000 נתונים כלליים

מידות: 700X23, 700X25, 700X28

משקל: 220 גרם (למידה 25 מ״מ)

מחיר: 259 ש״ח

הצמיג גם קיים בגרסת טיובלס שנקראת GP5000 TL.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000
גראן פונדו ירושלים. צילום: גלעד קוואלרצ׳יק

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הבהרה קצרה לפני שצוללים

לפני שאנחנו צוללים למבחן עצמו, אני מרגיש צורך להבהיר שתי נקודות. כשאני בוחן צמיגים למגזין אני תמיד מעדיף להשתמש בהם לאורך זמן. כך שאספיק לבחון אותם בכל מני מתארים ומצבים. הרכבתי את הצמיגים על אופני הכביש שלי בסוף ינואר 2019, מאז הספקתי לרכוב איתם בגשם שוטף, בכבישים משובשים, בתחרויות איגוד האופניים, בגראן פונדו ירושלים ועוד המון קילומטרים שונים ומגוונים (בסה״כ קרוב ל- 3,000 ק״מ). בנוסף, למרות היותי חובב טיובלס גם בכביש, קיבלתי למבחן את גרסת הקלינצ׳ר הרגילה של הצמיגים – פשוט גרסת הטיובלס עדיין לא היתה זמינה במלאי. אבל אם הייתה, סביר שהייתי הולך עליה.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000
צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

ההבטחה הגדולה

קונטיננטל טוענים ל- 12% שיפור בהתנגדות גלגול (Rolling Resistance), 20% שיפור בעמידות לתקרים, ובנוסף, שיפור ניכר בבלימת זעזועים, נוחות ברכיבה ואחיזה משופרת לעומת ה- GP4000SII. הצמיג מתהדר בכמה טכנולוגיות חדשניות שמסייעות לקונטיננטל להשיג את המטרות השאפתניות שהציבו לעצמם.

את השיפור בהתנגדות לגלגול ואחיזת הכביש הם זוקפים לתרכובת הגומי הייחודית שלהם שנקראת BlackChili. ללא מעבדה מיוחדת קשה מאוד לבדוק את התנגדות הגלגול של צמיג מסויים, אבל בשביל זה המציאו את גוגל. אתר www.bicyclerollingresistance.com בדק ומצא שהטענה של קונטיננטל לשיפור של 12% נכונה ואפילו שמרנית. בחלק מהבדיקות הם הגיעו לשיפור של עד 18%.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מעבר לתרכובת הגומי החדשה, על האחיזה אחראית גם טכנולוגיה אותה קונטיננטל ממתגים LazerGrip. אלו הם חריצים קטנים שצרובים בדפנות הצמיג בעומק ותבנית שאמורה לשפר את אחיזת הכביש בסיבובים. החריצים מתחילים בקטן קרוב לנקודת המגע עם הכביש, וככל שיורדים לכיוון החישוק החריצים מתרחבים ותופסים שטח פנים יותר גדול, כך שהאחיזה הולכת ומשתפרת ככל שזווית ההטיה הולכת וגדלה. עומק החריצים גם כן הולך וגדל ויוצר כמעט ״קוביות״ בדופן הצמיג בדומה לצמיגי שטח.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

לטובת עמידות נגד תקרים, קונטיננטל משלבים בצמיג, מתחת לשכבת הגומי העליונה, יריעת Vectran. זוהי למעשה יריעה פולימרית שעשויה סיבים דקים וקלים מאוד, אבל עמידים מאוד בפני קריעה. זהו אותו החומר המשמש להגנה מפני תקרים גם בצמיג ה- 4-Season העמיד של קונטיננטל. במבחני מעבדה שביצע אתר www.bicyclerollingresistance.com נמצא שהעמידות של ה- GP5000 דווקא ירדה לעומת ה- GP4000SII. בחלק העליון של הצמיג העמידות ירדה מציון של 11 לציון של 10 נקודות, ובדופן הצמיג הציון ירד מ- 5 ל- 4.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

מבחינת נוחות הרכיבה, קונטיננטל משתמשים בטכנולוגיה שנקראת Active Comfort שאמורה לבלוע זעזועים קטנים שמגיעים מהאספלט ולהפוך את הרכיבה לחלקה ונעימה יותר.

טכנולוגיה במבחן המציאות

אז איך כל הטכנולוגיה הזאת מתורגמת להתנהגות הצמיג בכביש? הדבר הכי מורגש כבר ברכיבה הראשונה שלי עם הצמיגים האלה, זה עניין הנוחות. הצמיגים מרגישים רכים, לא רכים כאילו לא נופחו מספיק, אלא רכים כאילו הגומי שלהם רך ומפנק. הרכות והשיכוך העדין מורגשים מאוד, מה שגרם לי לחשוש שמה הצמיגים האלה עדינים מדי ולא יחזיקו לאורך זמן.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

גם בתחום זה הופתעתי לטובה. אני רוכב עם הצמיגים הללו מסוף ינואר, ורכבתי איתם בשלל אירועים, תחרויות, ואימונים בתנאים שונים ומשונים. בסה״כ רכבתי כ- 3000 ק״מ בתקופה הזאת, ואני חייב להודות שהצמיגים אפילו לא התחילו להראות סימני שחיקה. כשהכנתי את האופניים לצילומים עבור הכתבה, שטפתי וניקיתי את הצמיגים וחיפשתי סימן למרחק הרב שעברנו יחד. אני מוכרח להודות שהיה לי קשה למצוא. הצמיגים נראים די חדשים. אולי הצבע של הלוגו קצת דהוי, אבל חוץ מזה, מצב הגומי טוב מאוד.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

עמידות בפני תקרים זה משהו שקשה למדוד בעולם האמיתי. במעבדה ניתן למדוד את עובי הדופן, קשיחות הגומי ויכולת החדירה של קוצים, אבל בכביש אפשר לפעמים לעבור אלפי קילומטרים ללא פנצ׳רים ואז לחטוף שניים באותה הרכיבה. זה פשוט עניין של מזל. בכל התקופה שלי עם הצמיגים האלה, לא קיבלתי אפילו תקר אחד. יכול להיות שזה קשור לתקופת החורף בה יש פחות קוצים על הכביש והגשם שוטף את האספלט, ויכול להיות שזה קשור לתרכובת הגומי ושכבת ה- Vectran שמוסיפה הגנה. סביר ביותר שזה שילוב של שניהם.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

שיפור באחיזה ומהירות בפניות

בתור רוכב שטח לשעבר שהתרגל לצמיגים שמנמנים עמוסי קוביות, קשה לי עם פניות וסיבובים חדים במהירות גבוהה על אופני כביש עם צמיגי 25 מ״מ. אני לא הדיסנדר הכי מהיר בפלוטון, וכישורי ה- bike handling שלי הם לא משהו שאפשר להתרברב עליהם. ובכל זאת, עם הצמיגים האלה הרגשתי שמשהו בי השתחרר. אני מרגיש יותר ביטחון בירידות, אני נכנס יותר מהר לפניות ומצליח להחזיק מהירות גבוהה יותר בתוך הפנייה. הגומי הרך יחד עם החריצים העמוקים בדפנות הצמיג מקנים לי תחושת ביטחון בסיבובים כמו שחוויתי בעבר רק עם צמיגי הטובולאר התחרותיים שלי. בהחלט מרשים.

צמיגי כביש במבחן Continental GP 5000

סיכום

נראה שקונטיננטל הצליחו לעשות את הבלתי יאמן ולשפר את אחד מצמיגי ה- all-round הטובים ביותר בעולם. ה- GP5000 מצטיין ביכולת שלו לשלב אחיזה גבוהה עם התנגדות גלגול נמוכה ולספק רכיבה רכה ונעימה גם כשהאספלט פחות ממושלם. גם בתחום האחיזה בפניות הם הצליחו לייצר צמיג מאוזן שמשדר ביטחון ושלווה לרוכב כשהכביש הופך פתלתל. עכשיו אני רק צריך לשים את ידי על גרסת הטיובלס שלהם ונראה לי שמצאתי את הצמיג המושלם.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות