Lazer Genesis 2020

 קסדת קצה במבחן

יבואן: DAA  מחיר: 999 שקלים   משקל: 230 גרם למידה L

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: אריק פלדמן

חברת Lazer הבלגית מייצרת קסדות כבר למעלה מ 90 שנה והיא הטוענת לכתר יצרנית הקסדות הוותיקה בעולם. החברה הבלגית מייצרת קסדות לענפי ספורט שונים כבר מ 1919 ולפני כשנתיים נרכשה ע"י שימנו העולמית. קסדת הג'נסיס החדשה של לייזר עליה אנו דנים כאן, הפכה השנה מקסדת מיד ריינג' ותיקה לקסדת קצה המחזיקה בתואר הקסדה הקלה ביותר בליין של יצרנית הענק הבלגית/ יפנית. הג'נסיס החדשה מיועדת לרכיבת כביש והרים תחרותית ומצטרפת ל 1Z הוותיקה והמעולה בראש ליין קסדות האופניים של לייזר.

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

הג'נסיס מתאפיינת כאמור במשקל קל מאוד, אוורור יעיל מאוד, מערכת רכיסה משוכללת, נוחות והתאמה גבוהה למגוון מבני גולגולת. במשקל של קצת פחות כ 230 גרם למידה לארג', זוהי אחת הקסדות הקלות בשוק. היא כוללת 22 פתחי אוורור ענקיים, (יותר פתחים מקסדה…) היוצרים אפקט שאיבה שאמור להזרים את האוויר צמוד לקרקפת וליצור אוורור מעולה גם במהירויות נמוכות.

כיוונון הקסדה והתאמתה לראש מתבצע באמצעות מערכת ה(ARS (Advanced Rollsys של Lazer אשר מאפשרת התאמת היקף הקסדה בעזרת חוגה קטנה ומינימלית המותקנת בחלק העליון של אחורי הקסדה. בנוסף, ה"סל" הפנימי החובק את חלקה האחורי של הקסדה לראש ניתן לכוונון של 5 מצבי גובה להתאמה אופטימלית.

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הגרסה האחרונה של הג'נסיס עברה כאמור דיאטה רצינית יחסית לדגם הקודם הנושא את אותו השם בו התנסינו לפני מספר שנים. בנוסף ל 65 גרם שהושלו מהדגם הקודם, מספר פתחי האוורור גדל מ 19 ל 22, אך לא מדובר רק בהגדלה מספרית, אלה בשינוי מבנה כללי של הקסדה ושל פתחי האוורור. הפתחים בקסדה החדשה הם גדולים ומשמעותיים יותר, כך שלמעשה יש בקסדה הזאת יותר "אין חומר" מאשר חומר. לייזר עושים זאת ע"י שיטת יצור חדשה המחברת את הקליפה החיצונית ואת שכבת הפוליסטירן הפנימית ליציקה אחת. ע"י שימוש בשיטה זאת הם יכולים לוותר על חלקים רבים מהקונסטרוקציה, ומכאן הפתחים הגדולים או ה"אין חומר" הרב במבנה הקסדה.

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מנקודת מבט בטיחותית, ברור שהקסדה עומדת בכל תקני הבטיחות הדרושים, אך על מנת לשמור על המשקל בגרסת המבחן הספציפית הזו, לייזר מוותרים על תכונות בטיחות נוספות כמו טכנולוגיית RBS – Rigid Base System של לייזר הנמצאת על קסדת ה Z1 (במקרה פגיעה חלקי הקסדה יישארו בחתיכה אחת ולא יתפזרו) או טכנולוגיית MIPS. לאלה שלא מסתפקים בהגנה שנותנת גרסת הג'נסיס הרגילה, לייזר מציעים גם ג'נסיס עם Mips בתוספת 30 גרם וכך וכך שקלים נוספים.

הג'נסיס מגיעה גם עם שני סטים של רפידות ספוג פנימיות ואנטיבקטריאליות (חשוב בימים אלו), סט דק וקליל וסט עבה ומרופד יותר. הסט מורכב מארבע ספוגים נפרדים, כך שאפשר לערבב ביניהם לנוחות שימוש מקסימלית. את עניין הבדל המשקל ביניהם לא נראה שמישהו יחוש…

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

בשימוש

הג'נסיס היא קסדה קלילה אם זה לא הובן עד כה, וזה מורגש כבר במגע הראשוני בידיים ובעיקר על הראש. מבנה הקסדה הוא יחסית עמוק והוא נראה מתאים מאוד למגוון צורות גולגולת. לי בכל אופן הקסדה הייתה נוחה מאוד על אף מבנה גולגולת גדול ומורכב יחסית (גולגולת קרפטית…). הקסדה יושבת היטב ללא כל נקודת לחץ או רפיון. ההתאמה לראש פשוטה ונוחה, כאשר ההתאמה הראשונית היא של ה"סל" הפנימי והתאמת הARS מתבצעת בעזרת החוגה כאשר הקסדה כבר ישובה על הראש. הג'נסיס מגיעה בשלוש מידות, וחשוב מאוד למדוד את הקסדה לפני רכישה. הריפוד הפנימי נוח ואינו מורגש כלל.

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

הקסדה יפה מאד עיצובית לטעמי ומושכת תשומת לב, היא שומרת על הקווים הייחודיים והקלאסיים של לייזר, אך היא לא נמנית על ז'אנר הקסדות הגדולות שהפך לאופנתי מאוד בשנים האחרונות גם בסגמנטים סגפניים כמו כביש ו XC/ מרתון, זאת כנראה הסיבה שדגם ה Z1 עדיין נשאר בליין. אחד היתרונות הגדולים שאני מוצא בעיצוב זה הוא שדה הראיה המלא שמתקבל ומקום נרחב למשקפי שמש גדולים שתופסים יותר ויותר שטח פנים בשנים האחרונות – זה שיפור ניכר מקסדת הג'נסיס הקודמת ובאופן כללי בולט לעומת קסדות אחרות ועכשוויות בז'אנר.

רצועות הקסדה דקות ורכות, אבל עדיין שומרות על צורתן ולא מציקות כלל, גם אחרי רכיבות ארוכות וזיעה שמתקשה. אבזמי האוזן מאוד פשוטים לתפעול, הם אומנם ללא נעילה, אך הם לא זזים כלל גם אחרי רכיבות ארוכות ומטלטלות במיוחד.

גולת הכותרת של הקסדה היא ללא ספק מערכת האוורור, זרימת האוויר המשופרת מורגשת בצורה ברורה כבר במהירויות בינוניות, וגורמת לכך שרוב הזיעה מתייבשת לפני שהיא מספיקה לגלוש לעבר המצח והמשקפיים כפי שקורה בקסדות אחרות. זה לא שבמז"א ישראלי חם תישארו יבשים, אבל הנידוף כאן טוב בהרבה מקסדות אחרות שניסינו.

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020
קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כמה מילים על מדיניות החברה במקרה של תאונה. במידה וחס וחלילה הקסדה תיפגע כתוצאה מנפילה או תאונה, DAA יאפשרו לכם רכישה של קסדה חלופית בהנחה משמעותית (עד 50%) אפילו עד שלוש שנים ממועד הרכישה וזאת במסגרת ה- Crash Replacement Program של חברת לייזר העולמית אשר מיושמת בארץ ע״י חברת DAA.

קסדת קצה במבחן Lazer Genesis 2020

סיכום

הג'נסיס החדשה של לייזר היא אחת הקסדות הנוחות שניסיתי עד היום. למרות שלקח לי רגע להפנים את העיצוב ה"קטן" יחסית אחרי שהתרגלתי לרכב עם קסדות גדולות, מהר מאד היא הפכה לקסדה המועדפת עליי לכל סוגי הרכיבות, שטח, גראבל וכביש. השילוב של המשקל הקל מאוד, הנוחות, יכולת ההתאמה, ובעיקר האוורור היעיל הופכים אותה לטעמי לאחת הקסדות המובילות בז'אנר הצפוף הזה.

יותר: משקל, נוחות, אוורור, כיוונון    פחות: מחיר לא מתאים לכל כיס

Comments

comments

כתבות נוספות