Lazer Impala

 קסדת שטח במבחן

יבואן: DAA  מחיר:  449 שקלים באתר ריסייקלס   משקל: 345 גרם למידה M

קסדת שטח במבחן Lazer Impala

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בחן וכתב: שחר מיליס

אימפלה היא סוג של אנטילופה שחיה באפריקה, חיה קלילה ואצילית שחיה בקבוצות, מדלגת בקלילות בערבות בחופש מוחלט. את הדימוי הזה בקשו ב LAZER הבלגית/ יפנית להקנות לקסדת האימפלה ולרוכבים שירכבו איתה. האימפלה היא קסדת שטח מהדור החדש שמאפייניו הם משקל נמוך, אוורור ופיזור חום מתוכנן בקפידה, מערכת ראש טובה והגנה מלאה (עמוקה) בצדדים ובעורף. נוסיף לכך פיצ'רים מיוחדים כמו מתקן למצלמת אקסטרים ועיצוב מודרני וקרבי ויש לנו מוצר נחשק.

קסדת שטח במבחן Lazer Impala
קסדת שטח במבחן Lazer Impala

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

האימפלה היא חלק מהליין הטרי והגדול במיוחד של לייזר שהושק השנה כפועל יוצא מהבעלות החדשה של שימנו על החברה הבלגית הוותיקה. האימפלה ממוצבת קצת מעל קסדת הלייזר קיוטי שבחנו במגזין לאחרונה. היא מעט גדולה יותר, בעלת מצחיה מתכווננת ובעלת עוד מספר פיצ'רים אופייניים.

בצדודית, לקסדה קו עיצובי מרשים ועדכני בעל מצחיה ארוכה והשתלבות מוקפדת של תצורה, גרפיקה ופונקציונליות. נראה שכל פרט ופרט נבחר בקפידה כדי לשרת מטרה. בין אם אלמנטים עיצוביים, אלמנטים בטיחותיים או אוורור. לקסדה פתחים גדולים מאד המאפשרים כניסת ויציאת אויר לשיפור הזרימה והסעת האויר החם מהראש. בנוסף, LAZER הוסיפו פתחי אוורור מעל הגבות ותכננו את המבנה הפנימי של הקסדה עם חריצים עמוקים המסייעים בניתוב והחלפת האויר הצמוד לראש. ניתן להבחין בנקל שזוהי אכן אחת מקסדות ה AM היותר מאווררות, מה שמהווה יתרון משמעותי בארצנו שטופת השמש ורוויית הלחות.

קסדת שטח במבחן Lazer Impala
קסדת שטח במבחן Lazer Impala

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

LAZER מספקים את הסחורה. וניכר שרמת הגימור והחומרים נבחרו בקפידה. ספוגי ההגנה, שניתנים להסרה ולשטיפה, עבים ומרגישים איכותיים. חסרה במעט הגנה מפני זליגת הזיעה לעיניים אם כי לקח זמן רב לספוגים להגיע לקצה יכולת הספיגה שלהם ולטפטף מטה לתוך עדשת המשקפיים שלי. מעבר לכך, אני משתדל לרכב COOL ולא להזיע… תכנון חלקה האחורי של הקסדה עמוק ומורם מאחור כך שמאפשר חופש תנועה בהרמת הראש יותר מאשר קסדות אחרות בקטגוריה בזכות מערכת הראש הלופתת את הגולגולת בצורה טובה. בגלל המעטפת החיצונית הרחוקה באופן יחסי מן הראש, ותכנון זרימת האויר הקפדני, תחושת האוורור הכללית היתה מורגשת אפילו בסאונה הארצישראלית של האביב רווי השרבים. בחלקה העליון של הקסדה ישנו חור אוורור מרכזי נוסף אליו נכנס מתאם המצלמה הייעודי. החלק מותאם בצורתו ומידותיו לחור הייעודי אך צורת רכיסתו בעזרת שני סקוצ'ים מעט מסורבלת ולא אלגנטית. המתאם אינו מוקלק למקום ויציבות המצלמה תלויה במידת הידוק הסקוצ'ים אותם קשה למתוח עקב נגישות נמוכה ומיקום צמוד מידי לקסדה. הסקוצ'ים נרכסים מעל הספוגים העליונים בראש ולמעשה לוחצים ומעוותים אותם. כבר פגשתי מתאמי קסדה מוצלחים מזה אך אם חיברתם את המתאם כראוי, המצלמה יושבת באופן ישר ויציב במקומה.

רצועות הסנטר מתלכדות מתחת לאוזן עם אבזם פלסטיק נאה ששומר על הרצועות באוריינטציה הנכונה, על גבי הרצועות מודפס הלוגו של לייזר שמוסיף יוקרתיות למכלול. משקל הקסדה המוצהר הוא 345 גרם ובמדידה שקלנו 350 גרם למידה מדיום. לא רע בשביל קסדת AM

קסדת שטח במבחן Lazer Impala

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

לקסדה מערכת הידוק יעילה הנקראת  (Advanced Turnfit System- ATS) החובקת את היקף הראש בצורה אחידה וניתנת לכוונון מידת העומק של הקסדה כך שזו תוכל להשאר צמודה גם ללא הידוק מופרז של רצועת הסנטר. המערכת מותאמת בעזרת סיבוב של כפתור מרכזי וניתנת לתפעול טוב ופשוט בעזרת יד אחת בלבד. עם חבישת הקסדה על הראש לראשונה, מיד מורגשת הנוחות של הספוגים האיכותיים ושל מערכת ההידוק שמפעילה לחץ אחיד ומאד עדין בצורה היקפית טובה. ניכר כי היא חובקת את הראש בצורה טובה ושהראש ממוקם עמוק יותר מאשר בקסדות אחרות, ובכך מאפשרת מיגון טוב יותר. למעשה, קשה להסיר את הקסדה ללא שחרור מערכת ההידוק, ועוד יותר קשה לחבוש אותה מחדש ללא פתיחה של זו. בניגוד לקסדות "עמוקות" אחרות שבחנו, וכשיפור מקסדות קודמות של הייצרן, באימפלה אין בעיה להרכיב משקפי שמש גדולים ואלו לא יתנגשו בקסדה או יזוזו בשפשוף תוך כדי חריטה על האוזניים. כמובן שניתן להרכיב גוגלס (משקפי אבק) ואפילו למקם אותם מתחת לוויזור כשאלו לא בשימוש. והבונוס הגדול, בניגוד לקסדות אחרות שנוטות לקבל הטיה של כומתה על הראש שלי, האימפלה נשארת ממורכזת יחסית ומפחיתה את הצורך בהצדעות למדידת מרחק הקסדה מהגבה…

קסדת שטח במבחן Lazer Impala

הויזור (או שיש לאמר "המצחיה") מתכווננת לגובה ללא נעילה בין המצבים אלא בהקלקה ע"י שימוש בחריצים בצידי הקסדה. לטענת החברה, הדבר מאפשר הרמת הויזור למיקום מהיר של משקפי אבק (גוגלס) מעל הקסדה. את הויזור אפשר להרים ולהוריד ביד אחת בקלות רבה (מדי). כל כך בקלות שבגינות סלעים אלימות, הוויזור הארוך גולש ונופל למצב הנמוך ביותר. ובמצב זה, קצה הויזור נכנס ומפריע לשדה הראיה. נסיון לחזק את הברגים המחזיקים את הויזור לא סייע מכוון שהוויזור עצמו גמיש. כמו כן, הגרפיקה של הקסדה משתלבת יפה כשהוויזור נמצא במצב הנמוך, לכן ניתן להסיק שזהו מצב ה "0" שלו – אם כך, עדיף היה לו היו מרימים במעט את זוית הויזור בתכנון.

קסדת שטח במבחן Lazer Impala

ללייזר יש מדיניות החזרת מוצר תוך 30 יום. במידה ורכשת את המוצר ומכל סיבה אינך מרוצה, תוכל להחזירו ולהחליפו במוצר אחר או לקבל את כספך בחזרה. מדיניות זו חריגה בנוף וקיימת למיטב ידיעתי רק למוצרי טרק/ בונטרגר ולייזר. מעבר לבטחון שקנית מוצר שתוכל לאמת ללא הפתעות שהוא מתאים לך, זוהי מדיניות של חברה שבטוחה במוצריה ולנו כצרכנים נותר רק לברך על כך. מעבר לכך ללייזר יש מדיניות ריסוק המאפשרת החלפת הקסדה במקרה תאונה בהנחה של עד 50% (בהתאם למדיניות החברה).

האימפלה מגיעה במגוון צבעים בין סולידים של שחור, ולבן/שחור ועד כחול עם כמופלאז', ירוק זית, ואדום. אך בארץ ניתן למצוא 3 צבעים בלבד: לבן, שחור ואפור. קצת חבל בעבור מי שרוצה לבלוט בשטח עם צבעים פחות שגרתיים. בנוסף, כמעט לכל הקסדות בליין המוצרים של לייזר קיימת גרסת MIPS (שכבת פלסטיק פנימית אשר מפחיתה את הפגיעה הסיבובית הנגרמת מנפילה ובעלת סיכוי להפחית את הסיכוי לקבלת זעזוע מח). לצערנו, נכון למועד פרסום הכתבה, לא מיובאות גרסאות ה MIPS של לייזר לארץ.

קסדת שטח במבחן Lazer Impala

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

האימפלה היא קסדת AM נוחה מאד, הבנויה ברמת תכנון והרכבה איכותים, בעלת קו עיצובי אופייני, עדכני ובולט. ההתאמה של הקסדה על הראש ופתחי האוורור היעילים הופכים אותה לבולטת בשוק וגרמו לי לבחור בקסדה זו גם ברכיבות שלאחר כתיבת המבחן.

יותר: עיצוב, התאמה ונוחות, איכות, משקל ותמורה למחיר   פחות: ויזור קליקים שעלול להפריע לקו הראיה. מתאם מצלמה לא יציב מספיק

קסדת שטח במבחן Lazer Impala

Comments

comments

כתבות נוספות