סט ביגוד גרביטי במבחן- 100% R-Core-X

יבואן: מוטוליין      מחיר מכנסיים ארוכים: 390 שקלים   מחיר חולצה ארוכה: 245 שקלים

סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים


כתב: שחר מיליס


אני לא יודע אם זה רק אני, אבל יכול להיות שיותר ויותר רוכבים ישראלים רוכבים עם ביגוד ארוך? ואני לא מדבר רק על חודשי החורף, האם אני רואה יותר גם בקיץ? הרי רק לפני כמה שנים בודדות, לראות רוכב עם מכנס ארוך שלא ביום גשום ובוצי גרר מבטים מזלזלים של: "תראה את זה, לקח את הבגדים של האופנוע". ואיכשהו הם תמיד, אבל תמיד, נראו מצ'וקמקים ומוזנחים. חולצות ארוכות היו נחלת הכלל גם בעבר מכוון שאפילו מעט ההגנה שמספק שרוול ארוך במפגש עם הקרקע, שפשוף על עץ או אפילו כהגנה מפני השמש הצדיק את לבישת החולצה הארוכה גם כשהטמפרטורות מרקיעות שחקים. לעומת זאת, מכנס ארוך היה מאז ומעולם מוקצה בעולם האופניים (בישראל) – אך לא עוד. עם המגמה, המאד חיובית לדעתי, של רוכבים שלוקחים את התחביב שלהם ברצינות, עם ליגת אנדורו שמכתיבה טונים חדשים, עם המהירויות ההולכות וגדלות, האופניים בעלי יכולות על והמון שיפור טכנולוגי ועיצובי גם בתחום הטקסטיל – מכנס ארוך הוא משהו שאפשר וכדאי לשקול.

כמו בכל תחום תחרותי, מובילי האופנה הם אתלטי העל המתחרים באליפויות העולם. בענף שלנו מדובר באתלטי ה DH. עם איסור ה UCI ללבישת חליפות אווירודינמיות מלאות בשנת 2018, המשיכו היצרנים והקבוצות לדרוש יותר מהלבוש שלהם. הבדים הפכו יותר אלסטיים, הגזרות יותר צמודות כך שלרוכב תהיה כמה שפחות התנגדות אויר בראן המדוד וכמובן, מבלי לפגוע בחופש התנועה או בלבישת ציוד מגן מתחת לבגדים. ה UCI אף עדכנו את דרישות הלבוש שלהן לרוכבי הגרביטי ל 2023 וגם השנה לא מאפשרים חליפות גוף צמודות אלא מכנסיים ארוכים (שיכולים להיות צמודים) או קצרים ומגיני ברכיים ושוקיים עד הקרסול. חולצות צריכות להיות צמודות במותן או בתוך המכנס ואסור שימוש בחולצות XC או כביש… כמובן שמיד אחרי ענף ה DH, תחרויות האנדורו בליגת ה EWS הן מקור המשיכה הבא. רוכבי אנדורו בעלי פרופיל חשיפה גבוה מייצגים חברות ביגוד ודורשים אף יותר מהביגוד שלהם. הרי באנדורו, בניגוד ל DH, בנוסף לדרישות הביצועים, ישנו הצורך לפדל שעות רבות במהלך יום תחרות, וזה דורש התייחסות מצד ייצרני הביגוד. צורך זה אפילו פתח תת קטגוריה של ביגוד ייעודי אצל מרבית היצרנים. מכאן, הדרך לארץ הקודש היתה קצרה. עם קיום ליגה סדירה ומקצועית של תחרויות אנדורו הרוכבים מבינים את יתרונות הביגוד המתקדם ואנו רואים יותר ויותר ציוד וביגוד ייעודי לסגנון רכיבה זה. מיותר לומר אך חשוב לציין שהביגוד המודרני פשוט נראה טוווובבבב, ובמרבית המקרים פשוט יותר נוח ובטיחותי.

סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X
סאם היל ובן קטרו מדגמנים את אופנת הביגוד הצמוד פוסט 2018 שהפכה ללא חוקית מאז

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

סט ביגוד רכיבה, מאפיינים- מה הופך ביגוד רכיבה לטוב? לא בהכרח מחיר!

מעבר להתפתחות הטכנולוגית של הבדים, ההלחמות, והאביזרים שמרכיבים ציוד רכיבה, המראה או ה"טוטל לוק" תופס חלק נכבד בבחירת המלתחה. לא נפריז כשנאמר שמרבית הרוכבים מתאימים את הביגוד גם לאופניים/ לקסדה/ לכפפות/ לגרביים או הנעליים/ לגריפים ולפדלים/ למשקפי השמש או משקף האבק. חלקכם קוראים שורות אלו בגיחוך על ההגזמה, אך פתחו עיניים וראו איך פתאום כולם נראים פשוט יותר טוב. נוסיף לזה את העובדה שהיום ציוד רכיבה מגיע כסט. וזה לא תמיד היה המצב.

אריג/בד – ישנם בדים שיושבים טוב, אינם מתבלים בקלות, אינם נדבקים או הופכים לכבדים ומורגשים כשזיעה מצטברת ונספגת מכל קשת טווח המחירים. ישנם מאווררים יותר או פחות ועמידים לפרימה יותר או פחות, ובכלל – סוגי בדים, טכנולוגיות תפירה והלחמות, והתאמת סוג הבד לעונה זה משהו שנפוץ יותר ויותר היום.

גזרה – גזרה בביגוד מודרני היא פרט חשוב מאד. לא מדובר כמובן רק אם הגזרה מחמיאה לגוף או פחות, אלא כמה נוח לכופף ולפשוט את הרגל או היד, מניעת חיכוך באזורים שלא אמורים להתחכך ברכיבה (רכיבה על אופניים כמובן…). מניעת החלקה מעלה או מטה, התאמה ללבישת מיגון מתחת לביגוד וכדומה.

פונקציונליות – פונקציונליות היא מושג רחב. אתייחס כאן בעיקר לחורי אוורור, בדים באלסטיות שונה או ברמת עמידות שונה וכמובן – כיסים!

ומילה אחת על החלופות הזולות מהמזרח, עלי-אקספרס ודומיהם- נכון שלרוב המחיר מפתה, וגם אני מצאתי את עצמי מתפתה מול חולצה ב 50 שקלים או מכנס ארוך ב100. כמובן שפסקה זו תיצור דיון מעמיק על מציאות ועלויות לא שפויות של ציוד, אבל המציאות שלי מוכיחה שבכל זאת יש הבדלים, הבדים לא אותם בדים, הגזרות לא גזרות, התפרים, ועוד גורמים למוצרים הזולים להיות בולטים אבל גם להראות זולים בהשוואה למותגים המקוריים.

סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

100%

חברת 100% נוסדה בארה"ב בשנות ה- 80 של המאה כחברה לייצור ציוד מוטוקרוס. כאשר המוטו המוביל של החברה הוא: How Much Effort Do You Give? התשובה המתבקשת היא כמובן 100%.

בשנים האחרונות החברה התפתחה לכיוונים נוספים כגון אופני הרים, כביש, BMX, טריאתלון וסקי. כשבליין המוצרים העצום שלה ניתן למצוא משקפיי שמש, משקפי הגנה, ביגוד, קסדות, כפפות, מגינים וכו'. 100% היא אחת החברות עם הפרופיל הגבוה ביותר כיום על מסלולי המרוץ השונים בעולם באמצעות תמיכה בספורטאים מענפי ספורט אקסטרים שונים. סלבס כמו פיטר סאגאן, אמילי בטי, טראביס פסטרנה, ריאן הווארד, יולנדה נף ועוד. וגם קבוצות אופניים כמו קבוצת השטחGiant Factory Racing וקבוצת מוביסטאר בכביש. גם נהג הראלי האגדי, קן בלוק, שנהרג לאחרונה בתאונת אופנוע שלג היה בין הספורטאים ש- 100% לקחה תחת חסותה.

מכנס וחולצת ה R-CORE-X שבמבחן הועברו לנו ממוטוליין, יבואנית ומפיצת מותג 100% החדשה בישראל.

סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

מכנס ארוך R-CORE-X מאפיינים עיקריים

  • שימוש בבדי פוליאסטר וספנדקס ב-4 כווני מתיחה
  • רכיבה במנגנון BOA להתאמה מקסימלית
  • הדפסת סיליקון במותניים למניעת החלקה
  • כיסים צידיים עם רוכסנים
  • חורי אוורור בחיתוך לייזר
  • מחיר: 390 שקלים
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

חולצה ארוכה R-CORE-X מאפיינים עיקריים

  • בד פוליאסטר מאוורר להפחתת טמפ' הגוף
  • נידוף זיעה והרחקת לחות
  • גזרה אחורית נמוכה המותאמת לכל תנוחות הרכיבה
  • מטלית ניקוי למשקפיים תפורה בצידה הפנימי
  • מחיר: 245 שקלים
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

בשימוש

סט הרכיבה של 100% בצבעי הכחול/ שחור עם הנגיעות בצבע אדום מתכתבים יפה גם עם משקפי האבק של המותג ויוצרים חליפה מושלמת מבחינת נראות. הגזרות אינן צמודות מאד ויאפשרו גם לרוכבים פחות דקיקים להראות טוב בחליפה. הן בחולצה והן במכנס יש מספיק מקום למגיני מרפקים/ברכיים מבלי להגביל את התנועה או להרגיש מגושם. המכנס צר מספיק באזור הקרסוליים והבד האלסטי גורם לו להראות טוב ממש על כל אחד. חורי האוורור במכנס מורגשים בעיקר באיזור הירך הפנימי ובבד המחורר בעדינות בחלקו האחורי. אם יש משהו שאני ממש אוהב במכנס הזה (תתפלאו אבל זה לאו דווקא מנגנון ה BOA), זה מיקום וכוון הרוכסנים של המכנס. הרוכסנים ממוקמים כך שהם לא מפריעים לרגל בכפיפה מחד ומנגד, אפשר לתפעל אותם ביד אחת ללא צורך לתמוך בכיס עם היד השנייה. מצאתי את זה מאד שימושי כשרוצים להוציא את הטלפון כדי למצוא חבר שאחר לרכיבה או לצלם תוך כדי רכיבה. מנגנון הבואה עובד נפלא- כמו שBOA  תמיד עובדים. היתרון שלו הוא בקלות התפעול ובכך שאין רצועת פלסטיק בצורת ראצ'ט שעלולה להפריע. כאמור, זה לא הפיצ'ר הכי חשוב במכנס אבל הוא בהחלט נחמד ויוקרתי.

החולצה התואמת בעלת בד מנדף באופן לא רע, אך אינה חולצה קייצית במיוחד (דווקא טוב בעונה זו). אני אוהב את ההקפדה שבצבעים והלוגואים המולחמים על החולצה, הצווארון בעל התחתית השטוחה נוח מאד ובעל נראות ייחודית. מה שפחות אהבתי בחולצה הינה העובדה שהשרוולים מסתיימים בתפר פשוט ולא עם בד אלסטי כלשהו שמחזיק את השרוול. התוצאה היא שלרוב, קצה השרוול מתגלגל מעט וחושף את צידו הפנימי הלבן של הבד. החולצה ארוכה יותר בחלקה האחורי כמצופה מחולצה מתחום הגרביטי, כך שניתן להכניסה לתוך המכנס גם אם משתמשים במגן גב ארוך מתחת לחולצה.

עמידות: סט הביגוד נמצא אצלנו במבחן כבר כמה חודשים ועבר מספר לא מבוטל של כביסות. אני יכול להעיד שבינתיים הצבעים אינם דוהים, הקישוטים המולחמים מחזיקים מעמד והציוד הצליח לעמוד גם בכמה נפילות ותפיסות של ענפים. נראה שבדי המכנס מותאמים לאזורי השחיקה המועדים ויוצרים מוצר נוח ועמיד.

סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X
סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

סיכום

מוטוליין מוכיחים שוב ששוק האופניים הישראלי רווי המותגים יכול וצריך להכיל מותגים נוספים. המותג 100% עושה את דרכו לצמרת בעולם והיום גם בישראל. עם המחירים הנכונים, המוצרים האיכותיים והשימושיים, אני מאמין ומקווה שאנו הצרכנים נהנה מתחרות בריאה, מלאי זמין ומחירים הוגנים (דבר שקשה מאד למצוא בישראל) סדרת R-CORE-X מותאמת במיוחד לרוכבי הגרביטי, נראית טוב ומותאמת לעבוד בסנכרון מושלם עם שאר מוצרי החברה. כל זאת בפער מחירים משמעותי מול מוצרים של מותגים מתחרים, וברמת מחיר דומה /נמוכה יותר (במקרים שבדקנו) מול אתרי האינטרנט הגדולים מחו"ל.


יותר: מראה, מחיר, מנגנון בואה, מיקום וזווית הכיסים במכנס

פחות: שרוולי החולצה נוטים להתגלגל


לעמוד המוצר של מכנסי R-CORE-X באתר מוטוליין לחצו כאן

לעמוד המוצר של חולצת R-CORE-X באתר מוטוליין לחצו כאן

סט ביגוד גרביטי במבחן, 100% R-Core-X

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות