צמיגים במבחן- Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

יבואן: CTC טרק ישראל    מחיר: 295 שקלים לפני הנחות מועדון     משקלים: בגוף המבחן

צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue
צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: שחר מיליס     


עולם הצמיגים לסגנונות ה XC השונים עבר טרנספורמציה איטית בכוון מאד מוגדר בשנים האחרונות. עם השימוש הגובר בחישוקי קרבון, ועם גידול עקבי של רוחב החישוקים, רוב היצרנים אט אט זונחים את הצמיגים הצרים ברוחב "2 או "2.1 ואפילו "2.2 ועוברים ל "2.3 ו "2.4 לאותם יישומים. הנפח המוגדל מספק אחיזה טובה יותר, שיכוך משופר שיוצר אחיזה טובה יותר ומפחית עייפות, והפלא הגדול – מספר מחקרים הראו שצמיג רחב יותר (בעיקר בזכות הנפח הגדול יותר) גם מתגלגל מהר יותר! שומו שמיים! בדיוק ההיפך ממה שחשבנו שידענו. את ההסבר המדעי מאחורי זה תוכלו לקרוא בפסקה שעוסקת ברוחב צמיגים מודרניים בכתבה של תמיר אשל.

מאפיינים כללים XR3, XR2 Team Issue TLR

ה XR2 הוא צמיג בעל חתך עגול מאד ובעל תבנית קוביות צפופה יחסית בסוליה. גובה הקוביות נמוך מה שמבטיח מהירות גלגול משופרת. מבנה הXR2 מוכר לנו כצמיג קל משקל, בעל תכונות גלגול מצוינות והתאמה למשטחים קשים כגון דרכי עפר וסינגלים מהודקים. גרסת ה "2.35 המנופחת היא תוספת חדשה יחסית והולכת יד ביד עם טרנד הגדלת הנפח שאנו רואים בדיסציפלינת ה XC. באופן מפתיע הצמיג נראה ונמדד בפועל יותר מאשר הרוחב המוצהר שלו והוא נראה עגול ונפוח. משקלו הוא 675 גרם.

ה XR3 כבר נועד לשימושים שדורשים מעט יותר נשכנות. עובי דופן הצד שלו מרגישה קשה ועבה יותר, דבר אשר נותן הגנה טובה יותר מפני קרעים וסנייקבייט לעומת אחיו הקטן והנפוח XR2. ל XR3 קוביות צד משוננות וגבוהות יותר ופרופיל החתך שלו מעט חד יותר, כמעט שפיצי במרכז, דבר שתורם לגלגול מהיר ומסייע "להפיל" את האופניים לפניות. למרות שרוחב הצמיג המוצהר הינו "2.4, הוא נראה צנום יותר מה XR2 שרחב וגבוה ממנו. יחד עם זאת, ה XR3 מספק אחיזה מפתיעה יחסית לגובה קוביות הצד שלו ולמבנה המרווח יחסית. עובי הדופן העבה באה ליידי ביטוי במשקל שעומד על 750 גרם (זהה פחות או יותר לרוב צמיגי מקסיס, שוולבה וקונטיננטל מקבילים).

צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue
צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

צמד צמיגי ה XR הותקנו על אופני ה XC מרתון שלנו בתקופת הקיץ שלפני אפיק ישראל על חישוקי קרבון ברוחב פנימי של 28 מ"מ. רכבנו עליהם כבר כמעט 2,000 ק"מ של שבילים לבנים ויבשים, סינגלים רווי סלעים, מעט כביש והרבה אקשן מעורב, כולל לחיצות לא רעות בסינגלים משולבים. הסט-אפ שבחרנו היה להרכיב את הצמיג בעל הקוביות הקטנות יותר, ה XR2 כצמיג אחורי (כי אני מוכן לקבל פשרות באחיזה בגלגל האחורי ופחות בקדמי), ומלפנים את הצמיג הקשוח יותר שנועד לאחוז טוב יותר. הפשרה היחידה אם כן, הייתה שהצמיג האחורי בעל דופן דקה יותר ורגיש יותר למשחקים בלחץ אויר, ומכאן הוא פחות סלחן להתנגשויות בסלעים (למנוע תקרים). אני חייב להודות שלצמיגי ה XR מהדור הקודם לא הצלחתי להתחבר עקב אחיזה מתפשרת לעומת שאר הפרמטרים של משקל וגלגול, כמו כן החתך העגול מידי לא נתן לי מספיק אחיזת צד. הדור הנוכחי (ואנו רואים זאת אפילו ב XR1) נראה ומרגיש טוב יותר. תרכובות הגומי מרגישות נכונות וההבדלים בין הדגמים מורגשים וברורים כבר בשלב הקניה.

צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אז איך הרגיש ה XR2? המשקל הקל, הקוביות הצפופות והנפח הגדול יוצרים צמיג שמתגלגל מהר. הוא אכן קל משקל יחסית לנפחו, והנפח הגבוה מאפשר שיכוך מצוין לרכיבה, כזה אשר אפילו מייצר אחיזה רק מעצם המגע עם הקרקע. אמנם הצלחתי לחטוף סנייקבייט באחת הרכיבות הראשונות, אבל שתי תולעים אחר כך, ועד היום הצמיג מחזיק מעולה ללא סימני שחיקה בולטים או הרגשת פשרה כלשהי בבחירתו. בתקופה האחרונה שבה הגשמים שוטפים מעט את הדרדרת, הXR2 ממשיך להוכיח שהוא צמיג מצוין לרכיבות מרתון מכל בחינה שהיא.

צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue
צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ומה לגבי ה XR3? האם הוא צמיג "שבילים" או שגם הוא מתאים ל XC? ובכן, לדעתי, ה XR3 הוא צמיג XCO או דאון-קאנטרי מצוין! הוא אינו כבד יותר מהצמיגים המקבילים, קוביות הצד שלו יוצרות אחיזה לא רעה בכלל. החתך החד שלו יוצר אופניים סנאפיים ומהירים מאד (תכונה חשובה לאופניים תחרותיים) ולעומת זאת קוביות הצד מצליחות לאחוז בקרקע. הדופן המוקשחת תומכת בצמיג בפניות ונראה שגם מגנה לא רע מפני פנצ'רים. תקופת המבחן הארוכה יחסית הצליחה לייבש כליל את נוזל האטימה שבצמיגים אך ללא שחיקה נראית לעין בתרכובת הגומי או דופן הצמיג.

צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

מעולם לא חשבתי שצמיגי XC צריכים להיות שונים מצמיגי מרתון. להבנתי, צמיג שמתגלגל מהר והוא קל משקל זה מספיק. תוסיפו אחיזה סבירה ויש מנצח. מבחן זה שנעשה לשני צמיגים במקביל לימד אותי שההנחה שלי אינה מדויקת מכוון שישנן תכונות נוספות שמייחדות כל אחד מתת ענפי הרכיבה השונים הללו. חשוב לי לציין שמה שאני כותב כאן אינו נתמך באופן רשמי מבונטרגר והצמיגים לא "מיועדים" לסגנון כזה או אחר. יחד עם זאת, חשתי שצמיג ה XR2 על משקלו הקל, נפחו הגדול והמשכך, וגלגולו המהיר מתאים מאד לרכיבות ארוכות בהן חשובה יעילות הגלגול והפחתת עייפות. צמיג ה XR3 לעומתו אוחז יותר, קל מאד לשינוי כוון ובעל תמיכה טובה יותר של דופן הצמיג בפניות – תכונות חשובות מאד בתחרויות קשוחות של XCO.

בשורה התחתונה בונטרגר הצליחו לקלוע בול לקו הדק והעדין שבין שני סגנונות כל כך קרובים בתת הקטגוריה של ה XC. שאפו ענק למפתחים על היכולת לייצר שני צמיגים כל כך דומים אך כל כך מובדלים זה מזה בהבדל זעיר של 80 גרם לצמיג בלבד.

גם הצמיגים הללו, כמו חלק גדול ממוצרי בונטרגר נכללים בשירות ה "30 יום התנסות" הייחודי של בונטרגר. רכשתם ולא אהבתם מכל סיבה? יש לכם אפשרות החלפה לכל מוצר בונטרגר אחר ללא כל שאלה.


יותר:

XR2 גלגול מהיר, משקל מצוין ושיכוך

XR3 אחיזה, תמיכה של דופן הצמיג, עמידות בפנצ'רים

פחות:

XR2 עדין ורגיש ללחצי אויר

XR3 לא מצאתי דבר


צמיגים במבחן Bontrager XR2 & XR3 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות