מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

כתב: אריק פלדמן    צילומים: דותן הלוי, יח"צ Elephant Skin


אולי זה משבר האקלים, או אולי יותר מדי שנים על האופניים, אבל נראה שבשנים האחרונות הקוצים בארץ הפכו להיות גדולים ואכזריים יותר. נכון? בכל מקרה מה שבטוח העמידות/ סבילות שלי ושל סביבתי אליהם ברכיבה הולכת ויורדת ככל שנוקפות השנים.

למעשה אם נעשה סקר ונשאל מה בעיקר מאפיין את שטח הרכיבה בישראל, סביר להניח שיעלו דברים כמו חום, לחות, דרדרת, מדבר בחורף, סינגלי קק"ל בשפע וכמובן… קוצים!  

במקום שבו בחרנו לחיות ולבלות את רוב הזמן על האופניים, הקוצים מלווים אותנו רוב חודשי השנה. הם מתחילים ללבלב בנחמדות אי שם בתחילת עונת החורף, גדלים ומתעצמים בתחילת האביב, ופולשים/ חוסמים/ צדים רוכבים בסינגלים בדיוק כשמצב הקרקע נמצא בשיאו, ועם זה אנו נשארים תקועים עד סוף הקיץ.

חברת אלפנט סקין פיתחה מגן ידיים המורכב על הכידון שנועד להסיט ולהגן על כפות הידיים של הרוכב מפני פגיעות קוצים, שיחים ואף מכשולים גדולים מאלו ולאפשר רכיבה נטולת דאגות ומכאובים.

אנחנו כמובן תמיד שמחים לראות פיתוחים ישראלים רואים אור ומגיעים לשוק. הפעם מדובר במוצר שלא רק פותח ומיוצר בישראל על ידי רוכבים, אלא כזה שהגיע הלכה למעשה מתוך צורך אמיתי (וכואב) של רוכבים מקומיים.

בשורות הבאות ננסה להביא כאן חלק מתמצית תהליך האפיון והפיתוח של המוצר בו שימשנו בין השאר גם כקבוצת מיקוד של נסייני קוצים.

למה צריך מגן ידיים, כפפות לא יספיקו?

קוצים הם כאמור בעיה מוכרת וכואבת, על כך אין מחלוקת. מעבר לכאב ולאי הנוחות הכרוכה במפגש איתם ובשליפתם, לעיתים הרעלנים בקוצים יוצרים תגובות דלקתיות שנמשכות ימים ושבועות, ופרקטיקה של חפירה בעור מול הכאב עם מחט או פינצטה מוכרת לכולנו. מספיק מעבר אחד בסינגל שוהם/פטרה/עין השופט/קנדה וכו' באמצע האביב בשביל להבין שאין כפפה בעולם שתעצור גדילן מצוי מלהתעלל בך, וכבר כמה שנים אנו רואים בשטח מגוון אלתורים לידיים או לכידון עשויים בקבוקים או קלסרי פלסטיק שעברו הסבה למגינים עם יעילות אולי בסדר…, אבל עם אסתטיקה מסמרת שיער. אחרים מגדילים לעשות (תרתי משמע) ומתקינים מגיני ידיים של אופנועים.

הסיבה והתוצאה- גרסת 2019

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

בשנות העשרה של המאה הנוכחית, פיתחה חברה צרפתית בשם AVS מגיני ידיים שנועדו להגן על הידיים מפני פגיעות. מעבר לעובדה שמדובר במוצר מבוקש, מחירם גבוה מאד, אין להם יבואן בארץ ולא ניתן להזמינם באופן ישיר לישראל. הבודדים ששמו ידם על מגן זה (שהוא מגן הידיים הראשון שתוכנן עבור אופניים) הבינו שמידת ההגנה שלו מקוצים סבירה ולא יותר מזה, כי הוא ממוקם רחוק מכף היד ושטח ההגנה אינו מספק. מאז, קמו חברות אירופאיות נוספות שפיתחו מגיני ידיים, יפים יותר או פחות, בעלי פיצ'רים שונים. מה שמשותף לכולם הוא שהם לא ישראלים. לא במובן של לא פטריוטים חלילה, אלא יותר במובן של לא מבינים ממש מה זה קוצים ישראלים… וכאן ההבדל!

עונת הקוצים החלה, זה הזמן ל Elephant Skin- מגן ידיים כחול לבן

מגן AVS (בשחור) לעומת אב הטיפוס הראשון של האלפנט סקין (בלבן)

עונת הקוצים החלה, זה הזמן ל Elephant Skin- מגן ידיים כחול לבן

אב הטיפוס המודפס הראשון תופס מקום על הכידון

קצת על אלפנט סקין, ומה עומד מאחורי זה

אלפנט סקין היא חברה ישראלית, שהוקמה ב 2021 על מנת להביא פתרונות פשוטים ויעילים לצרכים הקשורים באופניים. מי שעומד מאחורי הרעיון הוא שחר מיליס, (הבוחן הראשי של Bike.il במידה ופיספסתם…) מהנדס מכונות ובוגר MBA מהטכניון, מנכ"ל ומייסד של חברת ביוטק ורוכב אופניים אדוק. בהיותה חברה ישראלית שמפתחת ומייצרת את כל חלקי המוצר בישראל, יתרונה העיקרי טמון בהבנה של הרוכב המקומי והתאמת המוצרים לצרכיו. המוצר הראשון של אלפנט סקין הוא מגן הידיים אשר הושק לראשונה לפני שנתיים ומאז עבר מספר וורסיות לשיפור המוצר.

"חשוב לנו מאד שהמוצרים שלנו ייתפסו כמוצרים איכותיים. אנחנו לומדים המון ומשפרים את המוצרים כל הזמן. מגיני הידיים אינם משמשים רק כנגד קוצים. למעשה, כל מי שרוכב בסינגלים ישים לב מיד לכך שהוא רוכב נכון יותר, ובשליטה רבה יותר. זאת למדנו דווקא ממשוב משתמשים אשר דווחו על כך שמגיני הידיים עוזרים להם להשאר בשליטה במהירות גבוהה גם אם פוגעים בשיח או ענף".

שחר מיליס

אלפנט סקין השיקו לאחרונה גם את הגריפים פרי פיתוחם בנוסף לחולצות דריי-פיט קצרות וחולצת אנדורו בעלת שרוול ארוך שנותנת ערך מוסף לרוכבים (מיגון מקומי במרפקים, אפשרות להזמין שם המיוצר עם הבד ולא מודפס לאחר מכן – Full Pro הם קוראים לזה).

מאפיינים כללים של מגן הידיים

  • הגנה מפני פגיעות בכלל – מזעור הפגיעה על ידי פיזור שטח המגע, ושימוש אופטימלי בחומרי גלם גמישים ועמידים
  • הגנה מפני קוצים בפרט – מזעור נעיצת קוצים בכף היד והאצבעות
  • נראות טובה ונחשקות – עיצוב, מיתוג, מדבקות
  • הרכבה פשוטה – ללא פירוק גריפים, אפשרות להסיר את המגן ללא כלים
  • התאמה לדיסציפלינות שונות – פניה גם לרוכבי השבילים וה XC ולא רק אנדורו וחשמלי
  • קל משקל –זוג מגינים כולל ברגים שוקל 64 גרם בלבד
  • מוצר כחול לבן – תכנון, בדיקת אבי טיפוס וייצור 100% בישראל
  • שמירה על הסביבה – שימוש בחומרים ממוחזרים הן במוצר והן באריזה.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

על המוצר

המוצר מגיע ארוז באלגנטיות בתוך קופסת קרטון וניתן לזהות את צבע המדבקות שבפנים על ידי דוגמת צבע המודבקת על הקופסא מבלי לפתוח אותה. אריזת הקרטון החומה שבה מגיעים זוג המגינים משדרת בעיננו ענווה מסוימת. לא עוד מוצר בוהק וראוותני אלה חיבור לאדמה ולערכים של רכיבת שטח. המגינים שחורים בבסיס והם מגיעים עם מדבקות בצבע שבחרתם מהמגוון שמוצע באתר. אלפנט סקין הוסיפו משפט בהפתעה המסתתר בחלקו הפנימי של המגן הימני ולמעשה הלקוח לא יודע איזה מסר הוא יקבל – עוגיית מזל גרסת הפוליקרבונט.

על האריזה מופיע קוד QR שיפנה אתכם אוטומטית לסרטון ההרכבה המלוטש באתר. ככלל, ההרכבה די פשוטה אך יש לשים לב לחיבור נכון בין החלקים עד השמע הקליק המחבר בין שני חלקי המגן, פעולה שדורשת כח מסוים. אחד הפיצ'רים הפשוטים והחשובים של המוצר הוא גמישות של חבק הכידון כך שאין צורך בפירוק או הזזת הגריפ. פיצ'ר נוסף שהפתיע אותנו (כי לא חשבנו שנשתמש בו) הוא היכולת להסיר את המגן עצמו מהמוט המקשר לכידון באופן מיידי וללא שימוש בכלים. בכל פעם שמכניסים אופניים לתוך הרכב, או כשמעמיסים יותר מזוג אחד על מנשא, מתחילות בעיות הלוגיסטיקה והמלחמה על המקום. פירוק המגן נעשה בקלות וחוסך הרבה תסכול וחשש לפגיעה באופניים.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

בשימוש

אני חייב להודות שהמראה של מגיני ידיים על הכידון נראה מוזר בהתחלה אך מתרגלים אליו מהר מאד והוא אפילו מוסיף לקרביות של האופניים. היום, לאחר שימוש של כשנתיים על אופני ה XC והאנדורו שלי, הם הפכו לחלק בלתי נפרד מהאופניים, אני לא יכול לחשוב על רכיבה ללא המגינים. אגב, גם בעולם חלה התקדמות מטאורית בתחום מגיני הידיים. חברות נוספות קמו, רוכבי אנדורו מתחרים ומתאמנים באופן קבוע עם מגיני ידיים (להזכירכם – בארצות ללא קוצים)

התכנון של המגן קפדני מאוד, צורתו הייחודית ומיקומו אינו מפריע כלל לאחיזת הגריפ או ללחיצה על ידיות הבלם. אפילו המיקום של האצבע המורה נלקח בחשבון, והמגן מאפשר לאצבע הלוחצת על ידית הבלם לנוע ולהתמקם בחופשיות במקומה הטבעי.

ברכיבה, כל נקישה בשיח קידה או בראש של גדילן שימחה אותנו כאילו עכשיו סיימנו את העלייה לשוקף הי"ד, ומיד תהינו למה טרם פיתחו גם מגן לאמה שהמשיכה לחטוף… ככל שנצברו הקילומטרים עם עור הפיל, גילינו שאט אט אנחנו בוחרים קווים שיש בהם יותר קוצים ופחות מתחשבים בחברים ללא מגינים…

במהלך תקופת הניסויים, וכמובן בשימוש היומיומי שלנו, יצא שהתרסקנו מספר פעמים (רק כי חוזה הניסוי חייב זאת…). להפתעתנו המגן הגמיש נשאר שלם גם באירועים לא נעימים שהובילו לחבלות ושפשופים. עם זאת, במקרה והמגן ישבר עקב נפילה, מציעה החברה לרוכש המקורי לרכוש חלקי מוצר חליפים בהנחה משמעותית של 50% על פי מדיניות האחריות, No questions asked.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

סיכום

אז מה הערך המוסף? נראה שאלפנט סקין תכננו את מגן הידיים שלהם לטיפול בבעיה הנפוצה והכואבת ביותר בכל אקלים ים-תיכוני – שיחים וקוצים. על ידי תכנון חכם ומוקפד שלוקח כל פרמפטר אפשרי בחשבון וחשיבה מחוץ לקופסא, הם הצליחו להתגבר על הדיסוננס שבין "קל משקל" ל"חזק" וזאת על ידי גמישות שתסיט את עוצמת הפגיעה בכידון וברוכב כלפי חוץ וכך יוכל הרוכב לחזור לשליטה מהר יותר. מעבר לכך, אלו הדברים הקטנים שעושים לנו את זה, כמו האפשרות להרכיב ולהסיר את המוצר מבלי לפרק את הגריפים, ה"שחרור המהיר" של המגן כשמכניסים את האופניים לאוטו ואפילו המשפט בהפתעה שפונה אל הרוכב ושונה בין מגן למגן.

בסוף היום המטרה העיקרית של המוצר היא לא להגן מפני קוצים, אלא לאפשר רכיבה זורמת, מדויקת ומהנה וללא כל הסחות דעת.


גילוי נאות: מפתח המוצר הוא חלק מצוות המגזין. כפועל יוצא חלק מהצוות לקח חלק בניסויים על המוצר בתקופת הפיתוח וזאת ללא כל תמורה. למרות האמור להעיל סקירת השימוש נעשתה באוביקטיביות מלאה כמו כל הסקירות והמבחנים במגזין

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Comments

comments

כתבות נוספות