בחן וכתב: צחי אוחובסקי 


ל Goodyear, חברת הצמיגים האמריקאית שנוסדה בשנת 1898, יש מורשת עשירה בייצור צמיגים. למרות שהם ידועים בעיקר בזכות צמיגי הרכב שלהם, לא רבים יודעים שהם החלו את דרכם בייצור צמיגים לאופניים, נטשו את התחום, וחזרו אליו לפני מספר שנים תוך שיתוף פעולה עם יצרן צמיגים טייואני המייצר תחת המותג Goodyear. כיום מותג צמיגי Goodyear (המחודש) מציע ליין צמיגים רחב למגוון דספלינות רכיבה, מצמיגי כביש, דרך צמיגי גראבל, ועד כל יישומי השטח מ XC מהיר ועד צמיגי DH/אנדורו/דירט קשוחים. צמיגי Goodyear מיובאים לארץ באופן סדיר ע"י חברת Joe's No Flats ומצטרפים לליין חומרי האיטום, השימון ותחזוקת האופניים של היצרנית הישראלית הנודעת. למבחן מעמיק הועברו אלינו מגוון צמיגים מדספלינות הרכיבה המרכזיות בכלל זאת צמיגי אנדורו, צמיגי כביש וצמיגי גראבל. הסקירה שלפניכם היא על ה Peak, אחת משלוש סדרות צמיגי הגראבל של החברה, המיועד על פי הפרסומים לשלב בין רכיבת תחרותית ורכיבת הרפתקאה. 

מאפיינים עיקריים

  • משקל: 630 גרם לצמיג במידה 700×45 עם 120tpi
  • תקן TC – Tubeless Complete: הצמיג מיועד להתקנת טיובלס וכולל שכבת הגנה ייעודית לשמירה על לחץ אוויר ומניעת קרעים.
  • R:Shield Protection: שכבה גיפור נוספת בתוך המעטפת מתחת לסוליית הצמיג מספקת עמידות מוגברת בפני פנצ'רים.
  • עיצוב סוליה אופטימלי לאחיזה מקסימלית בגראבל, עם זוויות משתנות של קוביות הצמיג לטובת שיפור האחיזה בפניות בתנאים יבשים ורטובים כאחד, עם מרווח מספיק כדי להשיל בוץ ביעילות. 
  • תרכובת Dynamic Silica 4: תערובת גומי שנועדה להוריד התנגדות גלגול ולספק אחיזה גבוהה. 
מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

בשימוש

הצמיגים נראים בשרניים ואגרסיביים במידה מספקת לשבילים הקשוחים באזרנו. הקוביות במרכז הצמיג נמוכות ומרווחות יחסית, בעוד הקוביות החיצוניות הקרובות לשוליים גדולות ובשרניות יותר, ומוסיפות למראה האגרסיבי. 

התקנת הצמיגים עברה בצורה קלה וחלקה, הם עלו בקלות על החישוק, התיישבו היטב ותפסו טיובלס כבר בניפוח ראשון באמצעות בלון אוויר. הצמיג נפתח יפה על החישוק ובבדיקה במד זחיח (קליבר) הוא נמדד ברוחב של 45 מ"מ מדויקים על חישוק ברוחב פנימי של 23 מ"מ. 

את צמיג ה Goodyear Peak TC 700×45 בחנו על פני כ 700 קילומטרים מגוונים וקיציים, משבילי גראבל קלאסיים ומהירים, דרך שבילים חוליים ועד שבילים קשוחים שככה"נ לא יכנסו להגדרה הקלאסית של הז'אנר- בקיצור גראבל ישראלי, לא פיקניק לשום צמיג.

אחיזה- ברכיבה, הצמיגים גילו אחיזה מצויינת, גם במקטעים חוליים, ובעיקר בעליות מדורדרות שבהן לא מעט צמיגי גראבל "נופלים". במקרה של ה Peak הוא יצר עקיבה ממש טובה עם השטח וכמעט לא "פרפר". בפניות הצמיגים מספקים תחושת בטחון ונראה שהקוביות החיצוניות הגבוהות והבשרניות אכן עושות את העבודה. 

התנגדות לגלגול– מהירות הגלגול של הצמיגים הללו יחסית טובה. כלומר הם אולי לא הצמיגים הכי מהירים בהם נתקלתי (והם לא אמורים להיות כאלה), אבל אם לוקחים בחשבון את האחיזה שהם מספקים, מתקבלת מהירות גלגול טובה לכל הדעות, ובעיקר יחס מצויין בין אחיזה לגלגול.  

עמידות- למעט מסמר 80 מ"מ שחיכה לי על השביל כבר ברכיבה השנייה, וטופל מיידית באמצעות תולעת, הצמיג גילה עמידות טובה לפנצ'רים, ולא נתקלתי בשום ירידת אוויר או תקלה מהזן הזה כל תקופת המבחן. אגב ברכיבות בשבילים אגרסיביים במיוחד בהר חורשן ואזור בן שמן, בהן חבריי לרכיבה התפנצ'רו, הרכיבות שלי עברו ללא שום תקלה. נכון סטטיסטית זה לא אומר הרבה, אבל בתחושה הצמיגים נתנו הרגשת ביטחון מסויימת ולפעמים זה מספיק. 

סיכום

מגוון הצמיגים בארץ לתחום הגראבל עדיין לא שווה ערך לזאנרים אחרים, אבל לשמחתינו הוא הולך וגדל עם התרחבות התחום, וה Peak של GoodYear הוא בהחלט תוספת טובה ומעניינת. זהו צמיג מצויין לעונת הקיץ הישראלי, בה הדרכים מדורדרות והאחיזה בעייתית. הצמיג משלב משקל סביר, אחיזה מצויינת, גלגול מהיר יחסית, ועמידות טובה. רוחב 45 מ"מ מסתמן כרוחב האולטימטיבי לצמיגי גראבל בקוטר 700 במתאר המקומי, וה Peak נותן תחרות טובה לצמיגים אחרים בקטגוריה. 


יותר: אחיזה, גלגול, עמידות

פחות: בתנאים הנוכחיים לא מצאנו דבר, יתכן וירגיש מעט איטי בתנאי קרקע מהודקים יותר

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Comments

comments

כתבות אחרונות