מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

בחן וכתב: אריק פלדמן


Fox Racing אחת מחברות הציוד והביגוד הנודעות ביותר בסגמנטים האקסטרמיים של רכיבת האופניים השיקה באוקטובר האחרון את ה-Crossframe Pro. קסדה חדשה לחלוטין המכוונת לראשונה ע"י החברה לסגמנטים ה"רגועים" יותר בשטח בכלל זאת קרוס קאנטרי וגראבל, ואולי אפילו כביש.

ה-Crossframe Pro היא גם הקסדה הראשונה של פוקס ללא מצחייה (וויזר). במקום זאת היא מציגה עיצוב ייחודי עם פרונט הנוטה מעלה באופן קיצוני ומאפשר כניסה משמעותית של אוויר לשלושת הפתחים הענקיים שניצבים שם בחזית.

מעבר לעיצוב הייחודי מאוד של ה-Crossframe Pro, פוקס רתמו בקסדה זאת את מיטב טכנולוגיית הבטיחות, הנוחות והאוורור העומדת לרשותם בשאר ליין הקסדות הרחב שלהם. יצאנו לבדוק איך יצא, הישארו עימנו.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

מאפיינים עיקריים

  • עיצוב מינימליסטי ייחודי ללא וויזר
  • 22 פתחי אוורור
  • גוף הקסדה עשוי EPS מוזרק בצפיפות משתנה עם מעטפת פוליקרבונט
  • מיגון Mips להפחתת עומס סיבובי בעת נפילה
  • מיגון נרחב ביחס לקסדות XC אחרות
  • מערכת כיוונון מבוססת מנגנון BOA
  • התקן ייעודי לקיבוע משקפי שמש כשלא בשימוש
  • ספוגים פנימיים אנטי בקטריאליים נתיקים ורחיצים מבית Ionic+
  • אבזם סגירה מגנטי מבית FIDLOCK
  • משקל 350 גרם (מדוד) למידה L

בשימוש

המראה הייחודי של הקסדה הוא הדבר הראשון שקופץ לעין מיד כשמוציאים אותה מהקופסא, והוא גם הדבר הראשון שקופץ שחובשים אותה על הראש. התגובות של הסובבים נעות בין, "וואוו מגניב ואחר", לבין "אחי חבשת את הקסדה הפוך…" בכל מקרה אי אפשר להתעלם מהמראה. רמת הגימור של הקסדה גבוהה מאוד ונראה שחשבו כאן על כל פרט. הצללית שלה קטנה יחסית ולהבדיל מקסדות  XC/כביש אחרות במידה L, ה Crossframe נראית קומפקטית ובעיקר פרופורציונלית.

נוחות

במהלך תקופת המבחן רכבנו עם ה Crossframe רכיבות XC אינטנסיביות ורכיבת גראבל עתירות קילומטרים. בכל המתארים וסוגי הרכיבות הקסדה נחוותה כסופר נוחה. מערכת הראש של הקסדה מאפשרת כיוון בשני ממדים: הקטנת ההיקף ע"י חוגת ה Boa הנוחה מאוד לשימוש, ושינוי גובה חזית הקסדה ע"י הזזת מיקום מערכת ההידוק בשלושה מיקומים. קסדות XC הן לרוב קסדות רב תכליתיות המיועדות לכביש וגם לשטח, מתוקף היותן כאלה הן מבוססות לרוב על מבנה גוף מינימלי, מכאן גם נובע משקלן הנמוך ביחס לקסדות המיועדות לסגמנטים בעלי סיכון גבוה יותר. במקרה של הקרוס פרייס, פוקס הגדירו אותה מראש כקסדת שטח וזה בהחלט מסביר את מבנה הקסדה העמוק יותר והמשקל הגבוה יותר מקסדות XC/כביש אופייניות. הקסדה יושבת עמוק ויציב על הראש ללא כל נקודות לחץ, ממש עוטפת את הראש ולפחות בהרגשה נותנת מעטפת ביטחון גדולה יותר. עודף המשקל לכאורה לא מורגש כלל- גם ברכיבות מאוד ארוכות המשקל לא הציק והתחושה לא הייתה שונה במאומה מקסדת 220 גרם שאנו רוכבים איתה בד"כ. רצועות האוזניים  של ה Crossframe קבועות ומקובעות לקליפת הקסדה ללא אפשרות לקצרן או להאריכן, אפשר רק לשנות את זווית הרצועות ביחס לאוזניים. כמקובל בקסדות ברמה זאת גם כאן הרכיסה הסופית נעשית כאן ע"י האבזם המגנטי הנוח והאינטואביטי של Fidlock.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

אוורור

פוקס כאמור ייצרו צורה ייחודית ואחרת לגמרי לקסדת ה XC/גראבל הראשונה שלהם וזה בהחלט "מוכר". אבל מסתבר שהצורה הזאת התקבלה ממשחקים תכנוניים צורניים של גוף הקסדה, מבנה פתחי האוורור ומיקומם על מנת לייצר זרימת אוויר אופטימלית בעת רכיבה. אמנם טרם יצא לנו להתנסות עם הקסדה במרק הלחות של יולי אוגוסט, אבל כמה רכיבות אביב חמות וארוכת במיוחד נתנו לנו את הרושם שפוקס הצליחו שם ככל הנראה. הקסדה מרגישה מאוד מדויקת באוורור, מייבשת את הזיעה יחסית מהר ומנקזת את זאת שלא הספיקה להתייבש מחוץ לטווח המשקפים. בחזית הקסדה יש שני פתחים מצופים גומי שתפקידם לאחוז את משקפי השמש כשהם לא בשימוש. יש קסדות רבות עם פיצ'ר כזה, אך פוקס הצליחו לייצר את "חניית המשקפיים" היעילה ביותר שחווינו. אפשר לדחוף פנימה את זרועות המשקפיים מבלי שהם יפצעו את המצח ומבלי שיזוז גם בסינגלים מטלטלים. שאפו!!

הגנה

כאמור המבנה העמוק והעוטף של הקסדה מייצר תחושה של ביטחון, אך במקרה זה ההרגשה גם מגובה בטכנולוגיה. גוף הקסדה מבוסס על יציקת EPS ברמות צפיפות שונות לטובת ספיגה ופיזור אנרגית המכה בהתאם לאזורי האימפקט השונים בעת חבטה. בנוסף הקסדה מגיעה עם מנגנון Mips מעודכן להפחתת העומס הסיבובי בעת נפילה המיושם בקסדה באופן שטוח במיוחד מבלי לתפוס כמעט כלום מהנפח הפנימי של הקסדה.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

סיכום

ה Crossframe היא אמנם קסדת ה XC/גראבל הראשונה של Fox אך נראה שכל הניסיון ארוך השנים בקסדות גראביטי נתן לחברה האייקונית מספיק כלים על מנת לייצר קסדת XC/גראבל לא פחות ממעולה. פוקס ייצרו כאן קסדה בעיצוב שונה וייחודי, נוחה מאוד בשימוש, מאווררת מאוד ועתירת טכנולוגיות הגנה.


יותר: עיצוב ייחודי, נוחות, הגנה, אוורור

פחות: לכאורה על הנייר משקל- אך הוא לא הורגש כלל בגלל הנוחות הגבוהה.


Comments

comments

כתבות אחרונות