Orbea Wild 2023

גרסה חדשה, מעודכנת וקלה במיוחד לאופני האנדורו החשמליים של Orbea

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200


הודעה לעיתונות מאת Orbea ישראל:


אורבאה מציגים היום את ה-Wild החדשים, אופני אנדורו חשמליים חדשניים שהכל תוכנן בהם מאפס עם מיקוד ברור על ביצועים בשבילים- גיאומטריה, קינמטיקה, קשיחות ומשקל שיגרמו לאופני החשמליים החדשים הללו לטענתם, להתנהג כמו אופני האנדורו (הרגילים) הטובים ביותר.

אורבאה ספרד: Wild החדשים מציעים איזון מושלם בין גיאומטריה, קינמטיקה, ביצועים ומשקל נמוך, בשילוב עם הטכנולוגיה והעוצמה של מערכת המנוע CX ו CX-R החדשה, ה Wild החדשים לוקחים את קטגוריית האופניים החשמליים בעלי העוצמה המלאה לגבהים חדשים"

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

סוללה בגדלים שונים לבחירה ללא אפשרות פירוק לטובת משקל וביצועים מקסימליים

מטרת העל של אורבאה בפרוייקט הWild  החדשים לדבריהם, הייתה לייצר את האופניים החשמליים הנשלטים, המתמרנים ובעלי הביצועים הגבוהים ביותר בקטגוריית האופניים החשמליים הגדולים. כדי להגיע לאפיונים הללו ולעיצוב הסופי הם הסתמכו רבות על משוב ישיר מרוכבים, בעיקר מהרוכבים של Orbea FOX Enduro Team, קבוצת הפקטורי המצליחה מאוד של היצרנית הספרדית.

ככלל שלדות המאפשרות הסרת סוללה מהירה מחייבות פשרות מבניות רבות- בין היתר סלילה מיוחדת של כבילה, חלקים ייעודיים נוספים, תוספת משקל, מורכבות תפעולית, ובסוף פגיעה משמעותית בקשיחות השלדה. סוללה המקובעת באופן קבוע וחזק למקומה מאפשרת מבנה שלדה כמעט זהה לזה של אופנים רגילים (לא חשמליים). זה הוא מבנה בטוח יותר, המוריד את רעשי הקרקוש של תושבת סוללה מתפרקת ושל המכסה, ומקטין עד אפילו מעלים לחלוטין את הסכנה של פגיעה ונזק לסוללה.

מסיבות אלו, Orbea בחרו בעיצוב שלדה עם סוללה אינטגרלית ללא אפשרות פירוק, ויחד עם קרבון ה OMR שלהם, הם הצליחו לייצר שלדת אנדורו מקרבון בעלת ביצועים גבוהים מאוד שלדבריהם מתנהגת דומה מאוד לראלון, דגם האנדרו המוצלח מאוד שלהם.

ה-Wild החדשים קשיחים ב-51% מהגרסה הקודמת שלהם ועד 32.5% קלים יותר. משקל אופניים מלא בדגם ה LTD (עם סוללת 625Wh וללא פדלים) עומד על 20.5 ק"ג. משקל השלדה הוא 2,758 גרם בלבד, כבדה ב 68 גרם בלבד משלדת הראלון. כמו בכל דגמי האופניים של אורבאה, כל דגמי Wild כוללים אחריות לכל החיים על השלדה.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

גודל סוללה לבחירה

כל דגמי ה Wild מגיעים עם אפשרות בחירה בין שתי סוללות: 750Wh או 625Wh. הפרש המשקל בין הסוללות הינו 900 גרם, ניתן להגדיר את הבחירה באופן פשוט ואינטואיטיבי ביותר באמצעות תוכנית MyO באתר של אורבאה. רוכבים המחפשים את הטווח הארוך ביותר יבחרו ב 750Wh, בעוד שרוכבים המחפשים את התמרון והשליטה האולטמטביים יבחרו ככל הנראה בסוללת 625Wh קלה יותר.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

גיאומטריה עם דגש ניכר לביצועים ב 4 גדלים לבחירה

כאופני אנדורו בהגדרה, ה Wild חולקים חלק גדול מהגיאומטריה המצליחה של ה Rallon. עם זאת, ב-Wild החדשים נעשתה אופטימיזציה לגיאומטריה האמורה לשימוש ספציפי באופניים חשמליים. ה-Wild החדשים הם יותר slack ויותר ארוכים מאי פעם. זווית הראש עומדת על 64 מעלות והריץ' על  450 מ"מ (במידה M)- 25 מ"מ ארוכים יותר מהגרסה הקודמת. שני פרמטרים אלו מתורגמים ליציבות ושליטה נוספת, כמו גם לאפשרות תזוזה ותמרון נוחים יותר על האופניים עצמם.

זווית כיסא של 77.5 מעלות ממקמת את הרוכב במרכז האופניים ומאפשרת התמודדות עם עליות תלולות במיוחד. בנוסף לכך ה Wild מציגים את תומכות השרשרת הקצרות ביותר בקטגוריה: 448 מ"מ בלבד בכל הגדלים- זהו עוד אחד מהגורמים המשפיעים של יכול התמרון הגבוהה והזריזות של WILD החדשים.

תכונה נוספת וחשובה שה-Wild החדשים חולקים עם דגם הראלון הוא קונספט Steep 'N' Deep, אשר מאפשר להרכיב מוטות כיסא טלסקופיים ארוכי מהלך בכל הגדלים, ואפשר למתכננים לייצר שלדה ב 4 גדלים (להבדיל מהדגם הקודם) – S, M, L ו-XL.

דגמי אלומיניום במחירים נגישים יותר

סדרת ה-Wild החדשה מגיעה עם ליין של שבעה דגמים שונים: ארבעה על בסיס שלדת קרבון ושלושה על שלדת אלומיניום. שלדת האלומיניום חולקת את כל הטכנולוגיות של שלדת הקרבון אך במחיר כניסה נגיש יותר.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

מתלה פרוגרסיבי מותאם באופן אופטימלי לאופניים חשמליים

ה-Wild החדשים בנויים על מהלך מתלה אחורי של 160 מ"מ, אך הלקוחות יכולים לבחור מזלג של 160 מ"מ או 170 מ"מ באמצעות מערכת ה MyO.

המתלה הפרוגרסיבי של Wild משלב עקיבה מעולה של הגלגל האחורי עם תחושת אקטיביות. המתלה עבוד על יחס מינוף גבוה בתחילת המהלך ועם הרגשת bottomless לקראת סופו.

השינויים הגדולים ביותר בעבודת המתלה הם בחלק האמצעי של המהלך, שם המתלה תומך ויציב הרבה יותר מקודמו. לדברי אורבאה זהו למעשה המפתח להשגת הזריזות והשובבות של WILD. החלק האחרון של המהלך מתוכנן להציע פרוגרסיביות גבוהה יותר לטובת שליטה וספיגה טובה יותר של אימפקטים חזקים.

כל דגמי ה Wild מגיעים עם בולמי אוויר אחוריים, אך בגלל התכונות הפרוגרסיביות של המתלה אפשר להרכיב עליהם גם בולמי קפיץ.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

מנוע Bosch CX ו- Bosch CX Race על דגם ה LTD

כל הדגמים בליין החדש של ה Wild מקבלים את מנוע Bosch CX Performance Line עם הספק מקסימלי של 85Nm, עם זאת Orbea הוא אחד המותגים הבודדים כרגע המציעים גם את מנוע ה-CX Performance Line Race של Bosch בסדרה מוגבלת. זהו מנוע ייעודי למתחרים עם הספק זהה ומצבי סיוע דומים, אך הוא מציע גם מצב Race בנוסף למצבים האחרים (לטובת מנוחה בעליות ארוכות בתחרויות) וחוסך 200 גרם בהשוואה למנוע ה Bosch CX. מנוע זה יהיה זמין בדגם Wild M LTD בלבד.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

פשטות לטובת ביצועים

ב Orbea עבדו קשה על אינטגרציה ופשטות עם WILD, לדבריהם כעת יש פחות הסחות דעת מאי פעם עבור הרוכב, הכל על מנת שיוכל להתמקד רק בשביל שלפניו. השלט מיני החדש של Bosch מורכב על כל הדגמים ומציע שליטה אלחוטית, תפעול נוח, מראה נקי והרבה פחות פגיעות, בנוסף מערכת ה "SIC" החדשה של אורבאה (Sealed Internal Cables) מאפשרת קוקפיט נקי ושקט.

מערכת ה SIC מנתבת את הכבלים דרך ספייסר בהדסט לתוך השלדה, היא שומרת על מראה נקי, מפחיתה רעשים ותנועות כבלים מיותרות וכן שומרת על פתחי הכניסה אטומים לחלוטין. אורבאה טוענים כי המערכת מאפשרת החלפת כבל, כידון או סטם באופן פשוט ביותר. לדבריהם הדבר היחיד שידרוש פעולה יחסית מורכבת יהיה החלפת מיסבי ההדסט, וכדי לוודא שזה לא קורה לעתים קרובות מאוד, אורבאה משתמשים במייסב עליון עשוי מפלדת אל חלד על מנת לתת לו את אורך החיים הארוך ביותר.

על מנת להגן על השלדה מפני סיבוב יתר של המזלג/כידון בעת שינוע או נפילה, אורבאה עושים כאן שימוש במגביל תנועה בהדסט. בנוסף, הכבלים הורחקו מאזור הציר המרכזי ונותבו באופן בלתי נראה מהמשולש הקדמי לאחורי. פרט מרכזי אחרון שהושם עליו דגש כאן, הוא פתח הטעינה הארגונומי, מקום שלעתים קרובות יש נטייה להתעלם ממנו.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Wild בהתאמה אישית

אחד הדברים המבדילים את Orbea ממותגים אחרים היא תוכנית ההתאמה האישית שלה, שבה לקוחות יכולים להגדיר את האופניים שלהם לפני שהם מגיעים.

באמצעות MyO, הלקוחות יכולים לבחור רכיבים שונים כדי להתאים את ה-Wild החדשים שלהם לסגנון הרכיבה שלהם: שתי אפשרויות סוללה בכל הדגמים כאמור, אפשרויות בולמים שונים, גלגלים, מידות של חלקי קוקפיט, אורכי מוטות אוכף טלסקופיים וכמובן פלטת צבעים רחבה ואפשרויות קיסטום של צבע האופניים.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

זמינות ומחירים 

דגמי ה-Wild החדשים יהיו זמנים לרכישה בישראל בתחילת 2023, אבל כבר בקרוב ניתן יהיה להזמין אופניים דרך חנויות רסייקלס.

מחירים מומלצים כפי שנמסרו מהיבואן המקומי:

  • Wild H30- 24,999
  • Wild H20- 26,999
  • Wild H10- 30,999
  • Wild M20- 31,999
  • Wild M10- 36,999
  • Wild M-Team- 40,899
  • Wild M-LTD- 49,999

אופני המבחן שלנו עושים כרגע את דרכם לישראל, ממצאים ותובנות בקרוב מאוד ממש כאן. המשיכו לעקוב.

פרטים נוספים באתר רסייקלס.

חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג
חדשות: Orbea מציגים Wild 2023- גרסה חדשה, מעודכנת וקלה לדגם האנדורו החשמלי של המותג

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Comments

comments

כתבות נוספות