בחן וכתב: אריק פלדמן


לוגו השועל של פוקס הוא ככל הנראה מותג ההלבשה והמיגון המזוהה ביותר בעולם עם רכיבת שטח על אופנועים וגם על אופניים. בעוד שלרוכב האופנוע פוקס תמיד הציעו חבילה כוללת מלאה "מכף רגל ועד ראש", לרוכב האופניים תמיד חסרו נעלי רכיבה בקולקציה המלאה. ובכן לא עוד…

לאחר שנתיים של פיתוח פוקס האמריקאית הציגה בתחילת השנה את נעל רכיבת השטח הראשונה שלה ה- Fox Union. למעשה זאת לא נעל אחת, אלא סדרת נעלים המכילה שלושה דגמים שאמורים לכסות את כל תחומי הרכיבה על אופני הרים. שני דגמי נעלים לחיבור קליט ונעל אחת לשימוש בפדל פלאט. דגמי הקליט מגיעים בגרסת שרוכים+ וולקרו ובגרסת Boa כפולה, ודגם הפלאט מבוסס על רכיסת שרוכים בלבד. מ Foxhead Israel קיבלנו למבחן את דגם הפלאט ואת דגם ה Boa בוא נעסוק בסקירה זאת.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

מאפיינים עיקריים

גפה- כל סדרת ה Union של פוקס מבוססת על גפת נעל זהה. הגפה בנויה מקשה אחת של חומר סינטטי עמיד למים, שנועד לספק הגנה מפני פגעי מזג האוויר ולעמוד בפני שחיקה. חזית הנעל נוקשה ומחוזקת במיוחד כדי לשמור על הבהונות מפגיעות אבנים ומכות. אזור העקב מחוזק גם הוא ומעוצב באופן בו הוא אמור למנוע שליפה של הרגל בזמן דיווש חזק או הליכה.

גפת ה-Union לא מחוררת במיוחד, ועיקר האוורור מגיע מחורים בגדלים שונים בחלק הקדמי מעל אזור הבהונות, ובצידי הרגל בחלק הפנימי והחיצוני באזורים הפחות פגיעים של הרגל.

הנעל מרופדת היטב באריג נושם שנראה מאוד עמיד ביחס לנעלים אחרות בז'אנר. עיקר הריפוד הוא על לשון הנעל ומסביב לקרסול. הריפוד הוא אמנם לא מהעבים שנתקלנו בהם אך הוא מרגיש נוח, איכותי, יציב ומוצק.

פוקס מציעים עם כל נעל שתי תוספות תמיכה לקשת הרגל, מאוד פשוטות וישימות להחלפה בעזרת וולקרו. הנעל מוצעת במידות 37 עד 47 שחלקן אף מוצעות בחצאי מידות- שאפו ענק על כך!! 

כאמור גפת הנעל זהה בכל הדגמים, מה שמייחד את נעל ה-Union BOA בה אנו עוסקים כאן, הוא השימוש במנגנון רכיסה מבוסס שתי חוגות Boa Li2 עם מרווח קליקים קטן מאוד, המאפשר התאמה מושלמת למבנה הרגל ויישום מהיר גם On The Fly יחד עם פתיחה פשוטה ומהירה בעת חליצת הנעל.

סוליה– הסוליה החיצונית עשויה מגומי Ultratac של פוקס, היא בנויה במתווה של קוביות נמוכות ואחידות במרווחים זהים. הסוליה הפנימית מחוזקת סיבי ניילון לטובת קשיחות והעברת כוח משופרת.

תושבת הקליטים היא ארוכה ורחבה יחסית ומאפשרת למקם את הקליט איפה שתרצו. אם אתם צריכים עזרה בעניין ההתאמה והאחידות בין שתי הנעלים, פוקס סימנו חריצים ברורים לאורך התושבת ובנוסף לכך הם מיקמו שם כיתובי Power ו- Control עם חיצים כדי שיהיה לכם ברור איך ישפיע מיקום הקליט על חווית הרכיבה שלכם.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

בשימוש

בכל הקשור לנראות אין כל ספק שפוקס יודעים מה הם עושים (תמיד ידעו…), כל הדגמים של היוניון נראים ממש טוב לטעמנו, אבל גרסת הBoa  בצבע מוקה/חם/דז'רט היא חתיכת יציאה בעיננו. הגימור של הנעל מרשים ומלוטש מאוד, החיבור בין הסוליה לגפה ניראה חזק, כמעט ואין תפרים על הגפה (הרוב עשוי מיחידה אחת) ואלו שבכ"ז שם, נראים מאוד עמידים. השילוב של קטעים מחוספסים, חלקים ומחוררים על הגפה יוצר קומפוזיציה מאוד נאה בעיננו.

הרושם הראשון שלנו מהיוניון בשימוש היה הנוחות הבולטת של הנעל. למרות שכותב שורות אלו לא ניחן בכפות רגליים צרות, היוניון התאימו בול כבר במפגש הראשון. יתרה מזאת במקרה שלנו האפשרות לבחור חצי מידה הפכה את עניין ההתאמה לעוד יותר מדויק ונוח. באופן אישי מנגנון Boa הוא שיטת הרכיסה המועדפת עלי, תמיד אעדיף לבחור נעל עם מנגנון Boa על נעל מבוססת וולקרו או שרוכים. זאת בעיקר מהטעם של נוחות השימוש- לא צריך להדק שרוכים, לדאוג שלא יבלטו ובעיקר לא לפרום אותם בסוף השימוש. ברור שאפשר להגיע להתאמה מושלמת גם על ידי שרוכים וולקרו, אבל עם Boa זה הרבה יותר פשוט וקל, ולרוב זה לא מייצר נקודות לחץ. במקרה של היוניון, הפריסה של שני המנגנונים עובדת מעולה ולא משנה ככה חזק סגרנו את החוגות, עדיין לא הרגשנו באזורי לחץ ניכרים בנעל. מנגנון ה Li2 מאוד צפוף בקליקים וממש מאפשר מיקרו התאמה של הנעל לרגל גם תוך כדי תנועה כמובן. ההיחלצות היא בכלל תענוג, ה Li2 מאפשר פתיחה מהירה במשיכה ושחרור כמעט מלא של לשון הנעל. המיקום שלהם קצת חשוף לשיחים ולהפרעות על השביל, אבל בכל מקרה כל מנגנוני Boa מגובים באחריות מלאה לכל החיים והחברה שולחת מנגנון חדש על כל אחד שנשבר ישירות ללקוח.

הנעל נחוותה כנוחה מאוד גם ברכיבות ארוכות מאוד. היא קשיחה ביחס לנעלים אחרות בז'אנר שהתנסינו עימן: ברכיבה זה מרגיש מעולה בעיקר על פדלים עם כלוב לא רחב במיוחד (שימנו XTR), בהליכה זה מרגיש אולי מעט נוקשה מידי, או יותר נכון להגיד לא גמיש דיו. אבל זאת נעל רכיבה כאמור…

החיבור לפדלים מאוד אינטואיטיבי (קליטים שימנו), תושבת הקליט היא מאוד ארוכה, רחבה ולא עמוקה, ולא צריך "לחפש את החיבור". הניתוק אותו דבר, אין בסוליה חלקי גומי בולטים שמקשים על הניתוק.

יצא לנו לפחות פעם אחת לבדוק את חיזוקי הנעל אל מול אבן שהחליטה להתחבא עמוק בדרדרת של חורשן – בסוף היום לרגל שלום, לנעל גם, לאבן אולי פחות… ההגנה המאסיבית והרחבה של חזית הנעל ממש שמרה לנו על הבהונות במקרה זה. מעדיפים לא לחשוב איך זה היה מסתיים אם לא הייתה שם ההגנה הזאת. ואם בדרדרת עסקינן, אז בחירת צבע נעליים בגוון דרדרת קיץ הוא חתיכת שוס. ראשית זה נראה הרבה פחות מדורדר… וחוץ מזה החומר הסיננטי הוא כזה שדי בהעברת סמרטוט לח כדי להחזיר לנעל מראה כמעט חדש- שאפו פוקס!

החירור המועט על הנעל אמור לכאורה להפוך אותה לחמה, אבל מהחוויה שלנו שהייתה כולה ביולי גהינום שעוד שניה מסתיים, לא חשנו שהיא חמה יותר מנעלים אחרות עם יעוד דומה. יתרה מזאת בתנאי הדרדרת הקשים של הקיץ שלנו אולי עדיף נעל אטומה לאבק מאשר נעל מאווררת מאוד שהופכת את פנים הנעל לשלולית בוץ.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

סיכום

נראה שהישיבה של פוקס על גדר ההנעלה לרכיבת שטח השתלמה להם. נעל הרכיבה הראשונה שלהם בגרסת ה-Boa מציעה איכות גימור מרשימה, נוחות גבוהה, התאמה אישית סופר מדויקת, והגנה מוגברת, זאת לצד קשיחות והעברת כוח מעולה לטובת ביצועים. היא אולי לא הנעל הנוחה ביותר להליכה וגם לא הכי זולה בשוק, למרות שהמחיר בישראל זהה או אף זול יותר ממחיר חו"ל, אך בעבור רוכבי שטח, במיוחד אגרסיביים, המחפשים הגנה וביצועים לצד נראות ונוחות שימוש גבוהה במיוחד, ה Fox Union BOA היא בחירה מעולה.


יותר: נוחות כללית, נוחות שימוש (Boa), גימור, הגנה מוגברת

פחות: מחיר גבוה ביחס למתחרים, אך מתומחר בישראל במחיר זהה לחו"ל ואף זול יותר, פחות נוחות להליכה

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות