בחנו וכתבו: שחר מיליס, אריק פלדמן


ליין הגרביטי המעודכן של ענקית הצמיגים הגרמנית קונטיננטל הוא אחד ה "דיבורים החמים" בתעשייה מאז שהושק. אחרי שמקומם של צמיגי הגרביטי של החברה נפקד כמעט לחלוטין ממסלולי האנדורו ו DH בשנים האחרונות, בטח אל מול מקסיס הענקית עם ליין הצמיגים הגדול והסופר מגוון שלה, נראה שהחברה הגרמנית עבדה קשה מאוד כדי להעלות את המוניטין של צמיגי ההרים שלה (בדגש על גרביטי כאמור) ולהתאימו למוניטין המצוין של צמיגי הכביש שלה ולשוק החשמלי המתפתח למימדי ענק במהירות מטורפת.

למותג הוותיק, שנוסד בשנת 1871, לא חסר ניסיון או ידע בגומי ובביצועים (בעיקר בעולם המוטורי וברכיבת כביש כאמור). אז, כשזה הגיע לעיצוב ובניה מחדש לחלוטין של קו הצמיגים שלה ליישומי גרביטי שמחוץ לאספלט, היא רתמה לצידה את רוכבי החסות המעולים שלה מקרב קבוצות ה DH והאנדורו הטובות בעולם (כמעט כולם בריטים אגב…) ביניהן Continental Atherton, Continental Nukeproof, Pivot Factory Racing ועוד

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

גומי טרי לחלוטין

ליין הצמיגים החדש פותח במשך כ 4 שנים בעזרת האתלטים של המותג כאמור, כשלאחים דן וג'י אתרטון היה חלק משמעותי ביותר באפיון, בפיתוח ובעיקר בבדיקת הצמיגים בתנאי "מעבדה" בבייק פארק הפרטי שלהם בווילס. משפחת הצמיגים החדשה באה עם כוונה לכסות טווח רחב, החל מרכיבת סינגלים של רוכבי סופ"ש (אגרסיבי יש לומר…), דרך אופנים חשמליים, ועד מירוצי DH  מלאים של מקצוענים. הליין מכיל ארבע דגמים בעלי איפיונים שונים Xynotal, Kryptotal, Argotal ו- Hydrotal. כולם אובחנו עם סיומת Tal, זכר לקונטיננטל ככל הנראה, אך משמעות השמות לעומקם טרם התבררה במערכת.

לכל אחד מהצמיגים יש איפיונים שונים בשלושה פרמטרים: סוליה– שהיא תבנית המדרך, החלק שבא במגע עם הקרקע. קייסינג– מארז הצמיג/ מבנה הצמיג ממנו הוא בנוי (דופן, ביד (bid), סוליה וכו'). תרכובת – הרכב הגומי ממנו בנויה הסוליה, רך יותר או קשה יותר. להלן פרוט האיפיונים:

דפוס סוליה– חמישה דפוסי סוליה: התאמה למשטחים קשים, דרדרת /אדמה משוחררת, תנאים מעורבים (קדמי ואחורי נפרדים), ובוץ.

קייסינינג- שלושה קייסינגים שונים כולם ב  120tpiלטובת גמישות הצמיג: טרייל, אנדורו ודאון היל. מה שמבדיל בין הקייסינג השונים הם מספר שכבות ההגנה בסיבי ניילון/Apex שמקבלת כל גרסה לטובת יציבות הצמיג ועמידותו כנגד פנצ'רים.

תרכובת גומי- שלוש תרכובות גומי בדרומטר שונה מ 40a ועד 60a: תרכובת Endurance קשה המשלבת בין עמידות והתנגדות גלגול נמוכה. תרכובת Soft רכה המאזנת בין אחיזה מעולה להתנגדות גלגול ומתאימה ליישומי גרביטי, ותרכובת Supersoft הרכה והאוחזת ביותר המתאימה לרכיבות DH ואנדורו קיצוניות.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ייעוד הקייסינג עפ"י מאפייני רכיבה:

צמיג TRAIL– בעל הדופן הדקה בהיצע הצמיגים ובעל תרכובת הגומי הקשה ביותר. צמיג הטרייל נועד לרוכבי שבילים, לרוכבים שמעדיפים צמיג שמתגלגל מהר, שיחזיק זמן רב או לרוכבי אופניים חשמליים שמנסים להפחית בשחיקת הצמיג (על פי נתוני החברה – על כך ארחיב בהמשך).

צמיג ENDURO– בעל עובי דופן בינונית, עם תוספת משקל של כ 90 גרם לצמיג, תרכובת הגומי רכה יותר ומוגדרת כבינונית. לשימושי גרביטציה, אופנים חשמליים או שבילים, בעל התנגדות גלגול סבירה.

צמיג DOWNHILL SOFT – היא גרסה בעלת דופן עבה יותר ובעלת תרכובת רכה שמייצרת יותר אחיזה על חשבון מהירות גלגול. מתאים במיוחד כצמיג אחורי באופני DH ובאופניים חשמליים כבדים בשילוב עם סופר סופט מלפנים

צמיג DOWNHILL SUPER SOFT – הגרסה בעלת קייסינג זהה אך עם תרכובת גומי סופר רכה, לתחרויות או כצמיג קדמי בו השחיקה מעט פחותה באופן טבעי. מתאים לאופנים אגרסיביים חשמליים או רגילים.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

פנים ושמות

כל הצמיגים מגיעים בקוטר "29 או "27.5 ורובם ברוחב של "2.4, חוץ מדגם אחד שמגיע גם ב "2.6 כרגע. לכאורה אין סוף אפשרויות לחובבי המורכבות והרבה סיבוך על הנייר (זה עוד לפני שנכנסנו לשמות…) לחובבי הפשטות. אבל תכלס, לא כל הדגמים זמינים בכל אחת מהאפשרויות אז הבחירה קצת יותר קלה, אבל עדיין לא חפה ממורכבות…

ואלה שמות ארבעת הדגמים, ייעודם ואפשרויות ההתאמה של כל אחד מהם למצב השטח/הרכיבה:

Xynotal צמיג למשטחים קשים ותנאים יבשים

  • רוחב: "2.4 בלבד בגדלי "29 או "27.5
  • קייסינג: טרייל, אנדורו, דאון היל
  • תרכובת:  supersoft, soft, endurance

Kryptotal צמיג לתנאים מעורבים. (הדגם הפופולרי ביותר בליין הצמיגים החדש)

  • מגיע כקדמי ואחורי נפרדים, אך ניתן להשתמש בכל אחד מהם בכל אחד מהמיקומים.
  • רוחב קדמי: "2.4 בלבד בגדלי "29 או "27.5
  • רוחב אחורי: "2.4 או "2.6 בגדלי "29 או "27.5
  • קייסינג: טרייל, אנדורו, דאון היל
  • תרכובת: supersoft, soft, endurance

Argotal צמיג לתנאי דרדרת

  • רוחב: "2.4 או "2.6 בגדלי "29 או "27.5
  • קייסינג: טרייל, אנדורו, דאון היל
  • תרכובת: supersoft, soft, endurance

Hydrotal צמיג לתנאי רטיבות ובוץ

  • רוחב: "2.4 בלבד בגדלי "29 או "27.5
  • קייסינג: דאון היל בלבד
  • תרכובת: supersoft בלבד

את ליין הצמיגים המלא פרט ל Hydrotal עם כל הקייסינגים והתרכובות ניתן למצוא באתר Recycels ובמגוון חנויות בישראל. את המבחן ערכנו על מגוון צמיגים בכמה קומבינציות, כל הצמיגים הורכבו על אופניים חשמליים, חלקם אופנים מהזן הקל יותר (Orbea Rise) עם מהלך בולמים של 160/140, וחלקם על אופני חשמליים כבדים (Orbea Wild, Santa Cruze Heckler, Specialized Levo). הצמיגים נבחנו לאורך כל השנה ובתנאי שביל משתנים במסלולי האנדורו של חורשן, משמר העמק, משגב, כפר החורש וברכיבות מדבר אגרסיביות.

Continental Argotal Endurance 2.4

בחן וכתב: שחר מיליס

משקל: 1040 גרם רשמי (1070 מדוד) לצמיג "29, ברוחב "2.4 בקייסינג טרייל (בתרכובת endurance)


הארגוטל הוא צמיג לתנאי דרדרת (LOOSE). למבחן קיבלנו את גרסת הטרייל, שהיא בעלת הדופן הדקה ביותר ובתרכובת הגומי הקשה ביותר בהיצע הצמיגים החדש של קונטיננטל. הרכבנו את זוג הצמיגים על אופני האורביאה רייז שלנו ויצאנו לבדוק איך עובד צמיג ייעודי לתנאי הקיץ שלנו. אני חייב להודות שאחד הצמיגים הקדמיים האהובים עלי לקיץ הוא מקסיס שורטי, צמיג צר בעל קוביות בולטות, חדות ומרוחקות אחת מהשנייה. הארגוטל מאד מזכיר אותו במהות ועל כן, אין מאושר ממני לצאת למבחן זה.

מוכנים?

על המוצר

כאמור קו המוצרים החדש של קונטיננטל מעוצב ומבודל מקו הצמיגים הישן. החל בהדפסת הלוגו בצהוב הכתמתם ועד שיטת הסימון של הצמיג החדשה של קונטי שאמורה להיות מובנת יותר לרוכב/ רוכש ומלווה גם באייקונים המסייעים להבין איפה הצמיג המדובר ממוקם בהיצע האפשרויות.

מבנה הקוביות מסודר בשתי שורות מרכזיות עם רווחים די גדולים ביניהן. מה שמיוחד הוא הפרופורציה של הקוביות, הן צרות וגבוהות באופן יחסי. קוביות הצד בולטות מאד ונראות כמו צריחים קטנים. צורת וסידור הקוביות של הצמיג מקנות לו מראה ייחודי ומובהק של צמיג שנועד לחפור באדמה ולייצר אחיזה.

צמיג הארגוטל מגיע בכל 4 וריאציות הנבדלות בעובי הקייסינג וסוג תרכובת הגומי. לצמיג זה אין גרסה נפרדת לצמיג קדמי/אחורי. צמיג הארגוטל מגיע בקוטר גלגל של "27.5 או "29 וברוחב "2.4. גרסאות הטרייל והאנדורו מגיעות גם ברוחב "2.6.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

על השביל

עם הרכבת הצמיג על חישוק ה RACE FACE הרחב שלי בולטת הפרופורציה השונה שלו. הצמיג נראה צר וגבוה. מדידה קפדנית מראה רוחב מדוד של "2.3 (צר מהרוחב המוצהר) אשר לי באופן אישי מרגיש תחרותי ונראה טוב. כרוכב שאוהב מאד את הדרדרת של חורשן, היו לי ציפיות גבוהות מאד מסט הצמיגים הזה. עבור הרכיבה הראשונה, נסענו עד משגב, שטח ראוי למבחן שכזה איתו אין לנו היכרות עמוקה, נהנינו מאד מהסינגלים החדשים הרבים ומגוון סוגי הקרקע והסלעים. כמו כל צמיג חדש, הרגשתי שיש צורך ב"הרצה" של הצמיג והאחיזה נראתה חיובית מאד אך לעיתים לא צפויה. ברכיבות הבאות בתאי שטח מוכרים יותר, נרקמה ביננו מערכת יחסים מושלמת – אני דוחף את האופניים לקצה והצמיגים מחזירים אהבה ואחיזה. למרות הקוביות הקטנות והמרוחקות, הצמיגים מצליחים לייצר כח בלימה מרשים ביותר ומפתיע. קוביות הצד הגבוהות נשתלות באדמה בחינניות אגרסיבית ומביאות את האופניים לזוויות שאפילו לי נראות מוזרות מבלי לרמוז אפילו על החלקה לא מבוקרת. הסינגלים המדורדרים, גם אלו המלאים באבנים קטנות ובעיקר הפודרתיים מרגישים כמו צמיג כביש על אספלט.

באמת שאין לי מילים לתאר את מידת ההתלהבות שלי מביצועי הצמיגים באדמה חופשיה (דרדרת על כל סוגיה). אבל, ויש כאן אבל. כנראה בגלל סוג התרכובת (endurance הקשה כאמור) , ובהחלט גם בהקשר לצורת התבנית של הצמיג, כל משטח מהודק מוציא את האופניים מאיזון. בין אם מדובר בבלימה או פניה ולצערי אפילו בטיפוס, כאשר הצמיגים עולים על משטחים קשים, הם מאבדים את המוג'ו שלהם. במבחן הטיפוס, שמנו שני רוכבים מנוסים על אופני פול פאוור חשמליים באתגר טיפוס משולב באדמה ומשטחי סלע גדולים (לא טיפוס מדרגות סלע) ושני הרוכבים צלחו את האתגר עם צמיג אחר אך נכשלו בו שוב ושוב עם צמיגי הארגוטל בתרכובת ה TRAIL. כאמור, לדעתי, בחירת גומי דביק יותר לצמיג זה הייתה משפרת את הביצועים פלאים, אך אסור לזלזל בתרומת מבנה הקוביות לעניין. יחד עם זאת, עבור רוכבים רבים, במיוחד אלו הרוכבים בחורשן, משמר וכפר החורש לצריכת ריגושי האנדורו שלהם, יכולות העל של הצמיג הזה יוכיחו את יתרונותיו, גם אם זה רק לעונה היבשה והמדורדרת של השנה, שבישראל נמשכת יותר מחצי שנה…

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


סיכום

הארגוטל בגרסת הטרייל משאיר אותי עם רגשות מעורבים. מחד, הוא מספק אחיזה שלא נראתה כמוה בדרדרת, מחזיק פניות שנראות בלתי אפשריות, מצליח לספק מספיק כח בלימה גם בשטח תלול מאד, מתגלגל מהר ואפילו במשקל סביר לאופניים קלים. אבל, ברגע שהקרקע הופכת למשטחי סלע או אדמה מהודקת, שומו שמיים, כאילו שמדובר בחיה אחרת. דריפטים לא רצוניים והחלקות בבלימה מורידות ממש את הבטחון. טיפוס אתגרי על משטחי סלע הוכיח נחיתות משמעותית מול צמיגים אחרים (עד כדי אי יכולת לסיים טיפוס מבלי להחליק ולטפס ברגל). סגנון הרכיבה המועדף עלי בהחלט מושך אותי לבחור בארגוטל כצמיג המתאים לי לפחות לחצי השנה שבין מאי לנובמבר.


יותר: אדיר בתנאים יבשים ומדורדרים

פחות: אחיזה מוגבלת על משטחי סלע או אדמה מהודקת.


Continental Kryptotal 2.4

בחן וכתב: אריק פלדמן  

משקל: 1,040 גרם לצמיג "29, ברוחב "2.4 בקייסינג טרייל, 1,125 גרם לצמיג "29, ברוחב 2.4" בקייסינג אנדורו


מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

קריפטוטל – צמיג לתנאים מעורבים

הקריפטוטל הוא צמיג לתנאים מעורבים ולשימושים מגוונים מרכיבת Trail, דרך אנדורו ועד דאון-היל- סוג של אולר שווייצרי מגרמניה… הקריפטוטל מגיע בגרסאות נפרדות ושונות ליישום כצמיג קדמי ואחורי, אם כי אפשר להרכיב אותו בכל קומבינציה בהתאם לדרישות של הרוכב מהשטח. במבחן יצא לנו להתנסות הן בגרסת הטרייל הקשה מלפנים ומאחור, והן בגרסת האנדורו הרכה והכבדה יותר מלפנים ומאחור.

מבנה הצמיג

תבנית הסוליה של הקריפטוטל בנויה ממיקס של קוביות גבוהות וקוביות בגובה בינוני בתמהיל לא צפוף במיוחד אך גם לא פתוח כמו בארגוטל. איזון שנראה הגיוני סה"כ בשביל צמיג שאמור להתמודד גם עם משטחים קשים מחד, אך גם עם דרדרת/ בוץ מאידך. הצמיג האחורי הוא בחתך מרובע יחסית עם תבנית סוליה הבנויה שתי שורות של שיניים מרכזיות רדודות וצפופות עם רווח גדול בינהן לטובת יכולת גלגול טובה, יחד עם קוביות צד גבוהות לתמיכה בסיבובים. הצמיג הקדמי הוא בחתך עגול יותר, הסוליה שלו צפופה יותר עם שיניים גבוהות במרכז ובצדדים לטובת יכולת אחיזה וסיבוב בשטח פחות יציב. כאמור ניתן להרכיב את כל אחד מהצמיגים הייעודים גם מלפנים וגם מאחור, חברים שרוכבים עימנו התקינו את הצמיגים הפוך ודיווחו על ביצועים מעולים.

הקריפטוטל מגיע בכל שלושת הקייסינגים, ובכל שלושת התרכובות, בגדלים של "29 או "27.5. הצמיג הקדמי מגיע ברוחב של "2.4 בלבד, והאחורי יכול להגיע ברוחב של "2.4 או "2.6. כך שבתאוריה אפשר לשחק בתמהיל גדול מאוד של תרכובות/קייסניג/כיוונים/גדלים.

על השביל

את המבחן התחלתי עם זוג קריפטוטל בגרסת האנדורנס טרייל הקשה. זוג הצמיגים הללו החליפו על אופני המבחן (גם כאן אורבאה רייז) את הדור הקודם של צמיגי הגרביטי מבית קונטיננטל, דר קייזר מאחור ודר ברון מלפנים, שניהם ב"2.4 כמו הקריפטוטל ושניהם בתרכובת הבלאק צ'ילי המפורסמת של היצרן הגרמני. ברכיבה הראשונה עליהם הפערים ברכות תרכובת הגומי דרשו סוג של הפנמה מבחנתי. מסתבר שתרכובת ה Trail היא קשה יותר (לפחות בתחושה שלי) מתרכובת הבלאק צ'ילי הוותיקה (והיחידה שהייתה), ובשטח שמורכב מקטעים סלעיים יחד עם קטעי דרדרת עמוקה נוצרו פערים גדולים מאוד באחיזה. בכל מה שקשור לשטח מדורדר ולא יציב האחיזה של הקריפטוטל הקשה בגרסת האנדורנס הייתה מעולה, אך המעבר בקטעים סלעיים מהירים בין לבין הוציא את הצמיגים מאיזון. נדרשו לי כמה סגמנטים של רכיבה על הקצה בכדי להבין את הפער, אך אחרי שהוא הופנם, הצמיג הפך הרבה יותר צפוי והרכיבה הרבה יותר נשלטת. זה אומר שהבנתי מה היא נק' ה"נטישה" של הצמיג ועל פיה נהגתי. בשטחים בעלי מאפיינים יותר דרדרתיים ופחות סלעיים כמו משמר העמק, כפר החורש ובעיקר חורשן, הצמיג זרח, ואני יחד איתו. אחיזה מצויינת בדרדרת, מהירות גלגול טובה, ויכולת סיבוב מעולה ובעיקר נשלטת. אך למרות הסופרלטיבים עדיין התחושה הייתה שאפשר לתת עוד מקצה שיפורים בתחום האחיזה.

ואז עברתי לגרסת האנדורו של הקריפטוטל מלפנים ומאחור… זאת עם הקייסינג המחוזק ובעיקר עם תרכובת הסופט- הללויה! הצמיגים הורכב מיד למקצה 2 של המבחן- ההרגשה הכללית זהה פחות או יותר, כלומר לא הרגשתי כל ירידה ביכולת הגלגול או את כובד המשקל מצד הגומי הרך יותר. אך האחיזה, אוי האחיזה, היא במובהק עלתה מדרגה. לא עוד רכיבה מבוקרת ונטישה נשלטת, אלא חופש מוחלט בידיעה שהצמיגים שומרים עלי. למען האמת יש לי תחושה שהתרכובת הרכה, מאוד דומה לתרכובת הבלאק צילי הישנה והזכורה לטוב (ע"י הגוף שלי). מבחינתי לעונות המשתנות במהרה כאן בישראל מצאתי את צמד הצמיגים האידיאלי- צמיג אחורי בעל תבנית וורסטילית מאוד, יחסית רך ועמיד לשחיקה, אך עם יכולות אחיזה וגלגול מעולות. מלפנים צמיג בעל מאפיני גרביטי מובהקים, בעל תרכובת רכה, אך לא רכה מידי, שנותן לי את אקסטרה האחיזה והביטחון הנדרש גם באפיזודות קצרות יחסית של אחיזה טובה שבין עונת הדרדרת האין סופיות של השטח הישראלי.

סיכום

עבורי הקריפטוטל מסתמן כאופציה מעולה לצמיג רב עונתי סופר וורסטילי. אהה זה היעוד המקורי שלו… רוצה לומר שמבחינתי קונטיננטל פגעו בול בהגדרה וביישום של הקריפטוטל כצמיג לתנאי קרקע מעורבים על אופניים חשמליים קלים או כבדים, או אופניים נעדרי מנוע וסוללה.


יותר: וורסטיליות, רב שנתיות, התנגדות גלגול נמוכה, אחיזה, משקל

פחות: בגרסת האדורנס טרייל אחיזה לא עקבית בין שטח משוחרר למשטחים קשים.


מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Kryptotal DH קדמי + Argotal Endurance 2.4 מאחור

בחן וכתב: שחר מיליס

ממש בתום תקופת המבחן לצמיגי הארגוטל המצויינים, התקנו מלפנים צמיג Kryptotal DH בגרסת  Super Softולהלן הרשמים.

ראשית, תרכובת הסופרסופט כל כך רכה שבמגע עם הצמיג האצבע ממש נדבקת אליו כמו לנחשי גומי. שנית, בתוך המארז המהודר ניתן ממש לראות סימנים שחורים של צמיג, מה שממחיש כמה רכה התרכובת. על השחיקה המהירה המתבקשת (או שלא) בהמשך.

ברכיבה

בהחלט יש הבדל בין צמיג הארגוטל לקריפטוטל. הקריפטוטל הרבה יותר וורסטילי כאמור ומייצר תחושה אחידה יותר על כל סוגי המשטחים. חשוב לזכור כי הוא מיועד לקרקע מעורבת ואכן הוא צמיג צפוי מאד על משטחי סלע או שטח מדורדר. בהחלט ניתן להבחין שבפודרה עמוקה, הוא פחות ננעץ בקרקע ומרגיש מעט נמרח, אך בשום אופן לא מראה סימני איבוד אחיזה, וגם כשמתחנו אותו לקצה, הוא מחליק בצורה נשלטת מאד. ההבדל הגדול כאמור הוא במשטחי הסלע, שיפועי הצד במסלולים מהודקים ואבנים קטנות. שם הצמיג מצליח להוריד את רמת הלחץ באופן משמעותי, מאפשר שמירת קו מצויינת בשיפועי צד ואפילו מאפשר לחדד פניות גם כשהמשטח בשיפוע הפוך.

הרכב מנצח לעונה המדורדרת

בשורה התחתונה, הקריפטוטל הקדמי בגרסת ה DH הוא צמיג שמתגלגל באופן סביר יחסית לדביקותו, אך יתרונותיו הגדולים נעוצים בהתנהגות צפויה על משטחי קרקע שונים, יציבות והחזקה בפניות, יכולת בלימה טובה ודופן מספיק עבה כדי לתמוך את האופניים, כולל אופניים חשמלים כבדים, גם בביצועים אגרסיביים. למרבה ההפתעה על אף העובדה שמדובר בתרכובת גומי רכה במיוחד, השחיקה של הצמיג הייתה איטית משחשבנו, והוא נשאר חד, מדויק ואוחז אחרי לא מעט שימוש אגרסיבי ולא ממש משמר.

הקומבינציה של הקריפטוטל בגרסת ה DH הסופר רכה (וגם בגרסת האנדורו הרכה) מלפנים יחד עם הארגוטל האחורי (עדיף בגרסת האנדורו/DH הרכה) בתנאי יובש ודרדרת כה אופייניים לאזורנו, היא לטעמי שילב מנצח לשימוש באופני אנדורו או באופניים חשמלים.

Comments

comments

כתבות נוספות