3Lines Shepherd 29

אופני אנדורו/שבילים במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

יבואן: זילכה ספורט    מחיר האופניים במבחן: 16,995 שקלים

בחן וכתב: שחר מיליס    דוגמן: יפתח סלע   צילום: דותן הלוי

על יצרנים יבואנים וחשקים

3III (שלושה קווים) או באנגלית 3Lines הוא מותג אופניים חדש בעולם שאת מוצריו ניתן למצוא כרגע רק בישראל. את מוצרי המותג מתכננים, מייצרים ומייבאים לכאן חברת זילכה ספורט, אחד היבואנים המשמעותיים של ציוד אופניים לישראל בשנים האחרונות (leatt, DVO, Devinci, Uswe, Industry nine). ליין המוצרים כולל כרגע מגוון חלקים, פרטי ביגוד ושלוש שלדות אופני שטח, אנדורו/שבילים 150/160, שבילים 130/130 ואופני דירט/פאמפטרק.

רן זילכה, האיש מאחורי זילכה ספורט והיזם של 3Lines, בקש להביא לשוק הישראלי אופניים שייתנו תמורה ראויה למזומנים ובעיקר יתאימו לצרכים האמיתיים/המדויקים של הרוכבים המיועדים. כרוכב ותיק וכמי שמעורה חזק מאוד בשוק האופניים בכלל ובשוק הישראלי בפרט, רן חשב שאופניים בתג מחיר נמוך יותר, מתפשרים על דברים חשובים כדי לשמור על מחיר סביר ובכוונתו לשנות זאת. ליין האופניים החדש של 3Line מבוסס על שלדות קרבון (למעט אופני הדירט) המיוצרות בסין במפעל בעל מוניטין מצוין. יצרן השלדות נבחר בקפידה אחרי אין ספור בדיקות של אופן הייצור והחומרים, אפיוני המוצר לפרטי פרטים, בכלל זאת השלדה עצמה והקינמטיקה של המתלה האחורי, וכמובן בדיקות על בדיקות של לא מעט גרסאות של המוצר המוגמר ברכיבה ובמעבדה עד זיקוק סופי של הגרסאות המשווקות.

דגם השפרד אותו בחנו כאן פונה לקהל רוכבי האנדורו הישראלי ובעזרת מפרט דרישות דקדקני, הותאמה השלדה לדרישות המתלה והבולמים שבמפרט.

dh5_0677-copy
dh5_0681-copy
dh5_0697-copy
dh5_0695-copy

Highlights

  • שלדת קרבון "29
  • מתלה FSR המייצר מהלך של 150 מ"מ
  • מזלג DVO עם מהלך 160 מ"מ
  • אורך צינור עליון 617.7 מ"מ
  • זווית צינור ראש 66 מעלות
  • זווית צינור כיסא אפקטיבי 74 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 452 מ"מ
  • בסיס גלגלים 1190 מ"מ
  • משקל כולל חומר בצמיגים לא ­כולל פדלים-  14.33 ק"ג

נתונים למידה M

גיאומטריה ומפרט מלא באתר היצרן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

carbonshepherdgeometry_1800x1800-copy

חלקים בולטים

כאמור על פי ראיית העולם של רן, תג מחיר נמוך אינו צריך לבוא על חשבון איכות החלקים החשובים. בסעיף זה אני רוצה לשבח את צוות LINES3, אמנם החבילה הכוללת אכן משתלמת ביותר, זאת אומרת שהתמורה גבוהה לכמות הכסף שתוציאו, אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא שרן והצוות בנו מפרט שישרת את הרוכב בצורה הטובה ביותר ולא כזה שישמע הכי טוב (פול XTR וכיוצ"ב). זה בא ליידי ביטוי באיכותם של החלקים המשמעותיים ביותר לאופני שבילים/AM מסוג זה, דהיינו: בולמים, בלמים, גלגלים וצמיגים. ברשותכם נסביר:

dh5_0688-copy
dh5_0686-copy
dh5_0694-copy
dh5_0696-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בולמים: זה אחד החלקים (שניים ליתר דיוק) שמשפיעים יותר מכל על התנהגות אופני שיכוך מלא, והם הראשונים המקבלים עליהם את פשרת האיכות בחבילת המחיר אצל רוב היצרנים. לא במקרה זה, כאן השפרד מצוידים במזלג DIAMOND D1 DVO בעל מנגנון אויר/ קפיץ ובולם אחורי  TOPAZ T3 גם הוא מבית DVO אשר הרגישו מעולה! מבלי להרחיב יותר מידי על המזלג, אומר שהוא רגיש (רספונסיבי) לשינויים בריבאונד וקומפרשן, עובד חלק מאד ושקט בצורה בלתי רגילה. כמו כן, בשילוב עבודת המתלה המצוינת, הרכיבה הרגישה חלקה מאד גם בשטח טרשי במהירות גבוהה ולא נמצאו נקודות מתות גם באימפקט גדול או מכשולים גדולים.

dh5_0689-copy
dh5_0684-copy

בלמים (מעצורים): אופניים שנועדו לרכיבה בשטח קשה זקוקים לבלמים טובים. לטעמי בלמי הXT (8020) בעלי 4 בוכנות הן בחירה מצוינת ככלל ולאבזור "חכם" בפרט. בלמי שימאנו XT מספקים כח עצירה מרשים, אחיד שאינו דוהה גם בירידות ארוכות יחד עם מודולציה מספקת. בלם אשר נותן כח עצירה צפוי כשהידית נמצאת באותו מקום בכל פעם, זה בדיוק מה שאני מצפה מבלמים. הרזולוציה של המודולציה היא משהו שמתרגלים אליו אחרי 10 דקות, ובכל מקרה לי באופן אישי אין כל בעיה עם המודולציה של ה XT.

dh5_0693-copy
dh5_0690-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

גלגלים: השפרד מאובזרים בסט גלגלי שימנו TRAIL XT רחבים. הסט החדש של שימאנו, בעל  רוחב חישוק פנימי של 30מ"מ ומבנה אסימטרי לצורך מתח שפיצים שווה בין הצדדים. סט הגלגלים קשיח מספיק והנאבה השקטה ממש מוסיפה לרכיבה השקטה הכללית של האופניים. לסט גלגלים זה אחריות מלאה של שנתיים.

צמיגים: הדבר החם היום בצמיגי שבילים/אנדורו הם צמד צמיגי קונטיננטל ברון וקייזר. הצמיגים הגרמניים הם בעלי תרכובת גומי עם אחיזה אינסופית, דופן מספיק עמידה לרוב הרוכבים ומשקל סביר מאד. בעיני, בחירה מעולה אשר מקנה המון בטחון ברכיבה.

הכידון והסטם מבית פרו טייפר אשר נראים ומרגישים מצוין. על מערכת ההינע אחראים חלקים טובים מבית שימנו, קראנק מבית 3Lines, מעביר דאור 6100 ומוט כיסא מצוין של ONE UP.

dh5_0699-copy
dh5_0691-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

על השביל

לרכיבה הראשונה, לקחתי את האופניים למקום בו הם ירגישו הכי בבית, רשת השבילים האין סופית של משמר העמק. מזג האויר הגשום שפקד אותנו בתקופה הארוכה האחרונה הותיר את הקרקע רטובה מאד, עם סלעים ושורשים חלקים והמון פאן ומשחקי שליטה (באופניים, לא כאלו עם מסיכות עור ומילות ביטחון). רכיבה בבוץ תמיד מאתגרת, אך תכלס עם הכלי המתאים, השד אינו נורא כל כך… מזג האויר הקר והרטוב גרם לכך שנדרש חימום ארוך ולכן התחלתי בעליה הארוכה לכוון פינקי. עליה מתונה בכביש היא מקום מצוין לראות כמה אופניים הם יעילי דווש. את המבחנים אני מתחיל עם בולמים פתוחים ובמידת הצורך משתמש בפלטפורמות השונות עד כדי נעילה. הפעם, לא נדרשתי לכך. גרף המתלה (על פי תחושה בלבד) עובד סביב 100% אנטי סקוואט באיזור ההילוך השלישי -רביעי בקסטה. המשמעות היא שפידול בהילוכים אלו, אשר מספקים פידול בסל"ד נוח בעליה מתונה, כמעט ולא משפיעים על המתלה ולא מורגש נדנוד בפידול. הדבר עוזר לאופניים להרגיש קלילים ויעילים יותר.

dh5_0753-copy
dh5_0834-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בירידה, מיד מבחינים בכמה שקטים האופניים. למרות הובלות הכבלים הפנימית, ולמרות שמגן תומכות השרשרת אינו אינטגרלי אלא מולבש על השלדה, האופניים שקטים מאד. זו בעיקר תוצאה של עבודת בולמים שקטה, חוסר צקצוקים מהשלדה והרכיבים וכמובן נאבה אחורית שקטה כאמור. למעשה, האופניים כל כך שקטים שהרכיבה עליהם מרגישה קצת כמו דאיה באוויר. עם הסיבוב הראשון בברם, אני מגלה אופניים מאד צייתניים, השלדה הקשיחה והגיאומטריה המתונה יחסית עובדים טוב יחד והאופניים מרגישים ממש בבית. המתלה עובד מעולה ומצליח להצמיד באופן מיטבי את הגלגל האחורי לקרקע גם בתנאי אחיזה גבוליים כאמור. גאפ קטן, וגם באוויר האופניים יושבים טוב ומגיבים לשינויי מיקום ללא היסוס. למרות שהשביל חלק, אני מוצא את עצמי בתנוחה הנכונה מעל מרכז הכובד בקלות והחלקות של שני גלגלים הופכות לטבע שני ככל שהרכיבה מתקדמת וכמות הראנים עולה. בסוף הרכיבה גם הסטראבה שלי מתיישרת עם ביצועי האופניים ויחסית לעובדה שזאת רכיבת הפתיחה שלי על האופניים ההשגים לא רעים בכלל…

dh5_0817-copy
dh5_0852-copy
dh5_0863-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מי שקרא מבחן או שניים שלי כבר בטח יודע שלרוב, אני מגיע לאופניים מבלי להסתכל על הנתונים היבשים כמו זוויות ואורכים ונותן למוצר השלם לדבר. גם הפעם נהגתי כך, ואני שמח מכיוון שבמבט לאחור, על הנייר, נראה שזווית הראש מעט קהה מידי לטעמי, תומכות השרשרת ארוכות, והגיאומטריה על הצד השמרני יותר. אולם שברכיבה התגלו אופניים זריזים, עם מתלה מעולה, כאלה שלא מפחדים גם משטח תלול ודרופים, והם בעיקר סלחניים וכיפים. כיף הוא עניין סובייקטיבי כמובן, ואם נשווה אותם לאופני אנדורו עם זווית ראש של 64 מעלות, מן הסתם נקבל ביצועים שונים והתנהגות רכיבה שונה, אך אם סוכמים את כל מאפייני הרכיבה של השפרד, וזה בדיוק תפקידנו כבוחנים, מתקבלת כאן תוצאה מרשימה מאד.

באחת מרכיבות המבחן, הוצאנו את האופניים לסיבוב מדברי קשוח וארוך מאוד בדרום מדבר יהודה. למדבר מגיע הכבוד שלו ורכיבה במדבר בשבילים "אולד סקול" מביאה הרבה רוכבים וכמובן גם את הציוד לקצה. המדבר שופע באבנים גדולות רופפות אשר מוציאות את הרוכב משיווי משקל, המון דרופים וסיבובים צפופים, כשמיד אחריהם עליה קצרה ותלולה. סכינים צרים ומהירים שדורשים מהרוכב שליטה מלאה בכידון, בלמים ומרכז כובד. גם ברכיבה זאת השפרד הוכיחו שהם כל כך ורסטיליים גם במתאר אלים זה והצליחו לייצר אחיזה, שליטה והרבה פאן גם במקומות הקשוחים ביותר.

dh5_0841-copy
dh5_0865-copy
dh5_0870-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

הקהל הישראלי הוא Early adopter בכל נושא, ובאופניים בפרט. יחסית לכמות הרוכבים (שהיא תוצאה ישירה של גודל האוכלוסייה) יש כאן המון מותגים וכמעט תמיד, תקנים חדשים או טרנדים חדשים מאומצים בישראל מוקדם יותר מבשאר העולם. ככאלו, ניתן להסתכל על הגיאומטריה של השפרד ולטעון שיש כאן אופניים מעט מיושנים. (אותו דבר אפשר לטעון גם לגבי IBIS, ובכל זאת אלו אופניים מצוינים). השפרד הקפיצו לי את חדוות הרכיבה על אופניים גדולים, אחרי שלאחרונה רכבתי בעיקר על אופני XC או אופניים חשמליים. השפרד אפשרו לרכב בכל תנאי מזג אויר בשליטה מלאה תוך כדי משיכה לקחת אותם ואת עצמי לקווים חדשים ויותר מאתגרים. האופניים התמודדו יפה עם כל מה שזרקנו עליהם ובשורה התחתונה, אנחנו מרוצים מאד מהתמורה הכוללת של האופניים. לא רק מבחינת מחיר ורכיבים, אלא בעיקר, הפאן פקטור והמסוגלות הגבוהה.

שמח לראות חברה ישראלית שעשתה את טבילת האש ולקחה את הסיכון שבבנית מותג אופניים ועל כך אנו מברכים. קודוס.

dh5_0854-copy

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות