מסלול רכיבה בצפון מדבר יהודה

ארץ המרדפים

כתב: מאור דרור ן צילום: מאור דרור וחברים

אומרים שדברים טובים באים בצרורות (בטח בעונה זאת של השנה), אז יאללה קבלו עוד תופין מדברי משובח.
האמת… זה לא כל כך קשה כשגרים 5 דקות מאלמוג, מכירים את מוחמד ואפילו קצת יודעים להסתדר בשטח הכי מדליק בארץ!
כן כן הכי מדליק, נשמע יומרני? זה רק אומר שעוד לא טעמתם מספיק מדבר יהודה … זה הכל.
אז אחרי שכולנו כבר מכירים את המועכף, החרמון ובקעת הורקניה, ואחרי שהבנו שהסוכר תמיד רכיב,  אבל בחייאת יש פה עוד 700 ק"מ של סינגלים בצורת שבילי גמלים, עיזים ויעלים … אז אחרי שהבנו את כל זה אפשר קצת לדלג צפונה.

ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה

בארץ המרדפים

לא הרבה יודעים אבל אי שם מעבר להרים נמצאת ממלכה עתיקה ומיוחדת במינה…  קוראים לה "ארץ המרדפים". היא אדירה, כבירה, מפתיעה ובעיקר רכיבה.
אז רק כמה מילים לפני שנמשיך כי בכל זאת צריך להבין מה הולך פה. ארץ המרדפים הוא חבל ארץ של ספר מדבר, זה אומר בעצם צומת טופוגרפית של אזור הרי בנימין מצפון, בקעת הירדן ממזרח ומדבר יהודה מדרום. שטח שמקבל לא מעט גשם באופן יחסי, מרובה בעדרים ומקומיים חביבים ובעיקר מרובה בסינגלים מרהיבים שרק מחכים שיגיע תורם.
השם "ארץ המרדפים" מגיע מתקופה קצרה שלאחר מלחמת ששת הימים. באזור זה התנהלו קרבות גרילה בין מחבלים ירדנים שנקראו הפאדיון לבין צה"ל גיבורנו האהוב… לא נלאה בפרטים ובטח לא נכניס שום פוליטיקה… אבל כן נו… הסוף ידוע, אנחנו פה.

ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה

על ואדי קלט כולנו שמענו, לא מעט גם הספיקו ליהנות מהנוף המיוחד של הירוק המדברי הנהדר הזה בשילוב של סינגל פראי ותוואי מאתגר… אוחחח תענוג גדול ללא ספק.
אז ואדי קלט גם הוא חלק מארץ המרדפים המדוברת ואם תיסעו לאט בכביש המגיע לישוב אלון, ממנו יורדים לואדי קלט תבחינו בשלט עתיק וקטן שאולי עוד נמצא כאן מאז הימים ההם, ארץ המרדפים כתוב בו…
הסינגל של ואדי קלט רץ על הגדה הדרומית של הנחל ומפלרטט עם אמת המים העתיקה שהובילה מים לארמונות החשמונאים שמעל יריחו. האמה שוקמה בתקופה העותומאנית ומתוחזקת לא רע על ידי הבדווים היושבים בנחל.
מה שיפה במסלול הזה והופך אותו לכל כך אטרקטיבי בעיניי זה השילוב הנדיר בין מסלול אופניים טכני, זורם ומתאגר, יחד עם טיול אמיתי רווי נופים ייחודיים מעיינות שופעים ומלא מלא קסם מדברי שלא ניתן להסביר במילים, חבילה מושלמת – לא פחות.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Victoria's secret

טוב, לוויקטוריה יש סודות… גם לנו יש קצת ואנחנו פה בשבילם.
עם כל הכבוד ויש הרבה, לא באנו לספר על ואדי קלט
אז ככה….מצפון לואדי קלט בלב ליבה של ממלכת ארץ המרדפים יש רכס שמשתפל ויורד ממזרח לישוב מצפה דני ועד העיר יריחו. לרכס הזה קוראים ג'אבל קרנטל.
לא פגשתי רוכב אחד מעל גיל 50 ששמע את השם זה ולא קפץ לו איזה חיוך קטן עם פרץ סיפורים וזיכרונות מאי שם כשפעם… זה מרגש אותי כל פעם מחדש הקטע הזה.
בכל אופן פעם היה פעם … ומי שמכיר אותי יודע שנוסטלגיה זה לא אני – אצלנו עסוקים בלייצר חוויות לא בלהמרח על פעם.
בחוויות אנחנו עוסקים כן?… אז הקרנטל הוא הר או נכון יותר רכס גדול ויפיפה, מדרום לו ואדי קלט שכבר הזכרנו, ומצפון נחל מכוך. סביבו פינות קסומות כמו זהרת א'טבק שהיא תצפית נהדרת על המכוך או מפל "אום דירבה" שבו תמיד אפשר להתפנק על הנוף הקיצוני . אם נעז טיפטיפה נגיע גם קצת מזרחה עד למבצר דוק המדהים ביופיו, ממנו אפשר לתצפת על יריחו עיר התמרים היפיפייה מזוויות שרק מחמיאות לה.

ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה

את כווול זה נחבר פה, נקשור שם והינה יצא לנו עוד אזור שלם מלא במסלולי אפניים! מהקרנטל אפשר בקלות להגיע לגדה הצפונית של הקלט ומשם כדאי לרדת באחת מלפחות 7 ירידות מהירות ומאתגרות אשר מתחברות באופן טבעי למדי לסינגל הידוע של ואדי קלט בגדה הדרומית.
מחפשים אקשן? יש והרבה! אבל תעשו לעצמכם טובה בצורה של ביקור בעין קלט ואל תסתפקו במבט חפוז… תשקיעו כמה דקות תורידו נעליים ותנו לעצמכם לטעום שלווה מדברית … האדרנלין לא יברח, ההפך, מקטע הסיום העיקרי שמחזיר אותנו מהתצפית על סנט ג'ורג' לרכב באלמוג הוא בלתי נשכח… המקומיים קוראים לו "הקצר" והוא יכול בקלות לאתגר כל סינגל AMENDURO שתמצאו בארץ.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה

קבלו שני מסלולים לארץ המרדפים+ מסלול בוסט חדש ומשודרג

מכוך, קנטרל וואדי קלט מסלול להרפתקנים שביננו. ומסלול זורם וקצר יותר ממצפה דני לאלמוג. שניהם מכילים כל טוב עם דאבלים נוחים ומעניינים, נאקבים מטורפים פראיים ומזניקי דופק, גדה צפונית או דרומית, תצפית על המכוך, קפה בעין קלט או בתצפית על מנזר סנט ג'ורג', קצת הייק א'בייק מידי פעם… הכל מהכל ומובטחת חוויה ששוב תנעץ את החיוך הענק עם שני מסמרי 10!
גם טיול וגם אדרנלין…. ככה אנחנו אוהבים את זה.

ארץ המרדפים 2

מכוך, קנטרל וואדי קלט

 ארץ המדרפים בוסט–  חם מהתנור עוד מסלול ששווה להכיר …

הפעם ההתחלה מתונה יותר, הדאבלים הגולשים מזרחה ועשרות הצבעים עם הזריחה בפנים …חוויה מיוחדת בפני עצמה.

הגענו לשפת הקלט המרהיב והגענו לאחת הירידות הנהדרות ביותר באזור כולו.
את הירידה הזו רכבו איתי קבוצות בממוצע גילאים שנושק לשישים וגם כרישי אנדורו, איכשהוא כולם יצאו מבסוטים עד הגג.
הפעם לא נחבור לקלט הקלאסי בגדה הדרומית, נמשיך מזרחה במורד הנחל אל מנזר סנט ג'ורג'.
קטע יפיפה וזורם מאד שישאיר אתכם בחצי הגובה של הנחל ממש עד המנזר.
גרם מדרגות ארוך ומתפתל, רכיב בחלקו ברובו למאותגרים במיוחד והנה המנזר, עשרות תיירים במבטים משתאים… מאיפה נחתו פה הקרנפי מדבר האלה פתאום? עולים יחדיו בשביל המתפתל אל מחוץ למנזר, הדופק מטפס אבל הנוף והתיירים מסביב עוזרים להיות גיבור לרגע. מהיציאה מהמנזר נעלה לתצפית הצלב המוכרת, זה הסיום של הקלט הקלאסי….
אבל ספינים בעלילה זה מקצוע ולא רק תחביב. את הדאבל הקשוח מהצלב למעלה אנחנו מכירים, אבל הפעם לא נרד ב"קצר" (כן ההוא מהכתבה בקיץ) אלא נמשיך עוד טיפה למעלה בשני מקטעים עוצרי נשימה על שפת המצוק. בעצם עלינו על נאקב מדהים מדהים שמושך דרומה מתחת לחשוב מצפה יריחו. ממנו נכנס למקטע עבודה מגניב במיוחד, ירידה לנחל שזורח בורוד אחרי הגשם השני
"כל ההר" מידברי במיטבו…

ארץ המרדפים בוסט

כמה דברים קטנים אך חשובים – חלק משמעותי מהאזור שבין מצפה דני לקרנטל הוא שטח אש פעיל שמשמש את בסיס מג"ב הסמוך – בסופ"שים אין בעיה אך באמצע שבוע כדאי להיות ערניים.
הנחלים המוזכרים כאן הם שמורות טבע…נדיר מאד שמרחיקים רוכבים מהקלט אבל גם זה קרה, בכל אופן לשמור על הטבע תמיד צריך, ובמיוחד באזור מיוחד כזה, רכיבה בשבילים הקיימים בלבד זה כלל חשוב!
מזרח הקרנטל בעקרון מוגדר שטח B, בפועל משמש את מג"ב והמקומיים תמיד שמחים כשרוכבים מגיעים… שכל אחד יעשה וינהג כרצונו בעניין הזה.. מבחינה ביטחונית אין שום בעיה ולהפך.
מבחינת לוגיסטיקה והתארגנות – המקפיצנים מכירים היטב את הישוב מצפה דני שמהווה נקודת יציאה עיקרית לרכיבות בארץ המרדפים, חלקם גם מכירים פרטני נקודות שונות שמומלץ להתחיל בהן.

ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה
ארץ המרדפים- מסלול טיול בצפון מדבר יהודה

Comments

comments

כתבות נוספות