סינגל יחיעם המשודרג, סינגל כברי וטיפוס לאורך נחל כזיב, מהנחלים היפים בארץ

כתב: אדוארדו אוקסמן            צילומים: אדו טים


כמוביל רכיבות שלוש פעמים בשבוע (נתון שמסתכם בכ-150 רכיבות בשנה+ קצת רכיבות חו"ל), אתגר הקיץ הוא הקשה מכולם. הו לרוכב והן למתכנני מסלולים: חם, לח ומדודרדר ולכן המסלול צריך להיות כזה שיציע צל ככל שמתאפשר ורצוי שתהיה בו טבילת התרעננות.

כשראיתי את הפוסט של עדי סנטיה בפייסבוק, עם תמונות המסלול שמתוארת בכותרת, הבנתי כי רק רוכב מקומי יכול לחשוב על תפירה מוצלחת שכזאת!!!

כשעשינו את המסלול עם קבוצת רוכבי EDU TEAM, ממש בסיום המסלול התקשרתי לשרה יופה (דרכה הגעתי למסלול של עדי) וסיפרתי לה כמה נהנינו, ומיד לאחר השיחה איתה, התקשרתי לעדי וחזרתי על דבריי: פשוט מסלול מבריק!!!

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

לפני הכל נתונים טכניים ואזהרה

  • מסלול מעגלי
  • אורך: 44 ק"מ
  • גובה מצטבר: 834 מטרים
  • נק' התחלה וסיום: מושב מעונה
  • זמנים: הקבוצה שלנו מחושמלת, ולקח לנו קרוב ל-6 שעות כולל שתי הפסקות קפה וטבילות ארוכות. הקבוצה של עדי הוגה המסלול, רוכבת על אופניים רגילים, אך חבריה הם בכושר יוצא מן הכלל.
  • למי מיועד המסלול: המסלול מיועד לרוכבים בכושר מצוין המתורגלים ברכיבת סינגלים (חלק מהסינגלים במסלול הם ברמה טכנית בינונית.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סינגל יחיעם המשודרג

יצאנו ממעונה במגמת ירידה כאמור ודי מהר נכנסנו לסינגל יחיעם שבשנה האחרונה, קק"ל שינתה קצת את התוואי והסינגל הפך לנוח וזורם יותר. הרכיבה בו בכיוון מערב הינה רכיבה במגמת ירידה, והרכיבה בתוך יער האלונים פשוט כיפית.

סינגל יחיעם בנוי לפי הסטנדרטים החדשים של קק"ל: סינגלים עם מעט אלמנטים טכניים, פניות ותלוליות שבמהירות הנכונה, מקפיצות אותך. בקיצור: רכיבה בקצב של טיסה נמוכה.

לאחר שחוצים את קיבוץ יחיעם, הסינגל נמשך מעל למצוקי נחל יחיעם, כשהנוף אל עבר הכפרים הדרוזים (ירכא וג'וליס) ולעבר הים התיכון, מפרץ חיפה ורכס הכרמל, פשוט מפעים.

סיום תוואי סינגל יחיעם הוא באנדרטת שיירת יחיעם, מקום מורשת חשוב, ואפשר להתעכב כמה דקות בהסברים על תקופת טרום מלחמת העצמאות והשיירות לגליל, לירושלים ולגוש עציון. במקום שולחנות קק"ל, בהם קיימנו את הפסקת הקפה הראשונה וגם אכלנו: חשוב כי מצפה לנו קטע חשוף ובמגמת עליה.

למה ההתחלה במעונה בכיוון ירידה אתם שואלים?

מתכנן מסלול תמיד יתחיל בטיפוס, ויסיים בירידה (הטיפוס בתחילת הבוקר באוויר צונן, ולסיים בירידה לאוטו בחיוך רחב… ברור).

אבל כאן יש אילוץ אחר: אני רוצה לטפס את נחל כזיב המוצל והרטוב בשעות החום, ולכן, הפעם, המסלול מתחיל במגמת ירידה. באמצע הבוקר, סביב השעה 9:00-10:00 מגיעים לעין חרדלית ופוגשים את המים המצננים כאשר הגוף כבר חם ובשל לטבילה קפואה.

סינגל כברי וקטע קישור בין סינגל כברי לסינגל מצובה

מקטע זה היה חדש עבורי. סינגל כברי זורם ביותר, חלקו בטיפוס חשוף.

המשכו בדאבלים בעליה שגם הם די מדורדרים. הירידה לעין חרדלית טכנית במידה נכונה ומשם הגענו לטבילה המיוחלת.

נחל כזיב בכיוון עליה

המפגש עם עין חרדלית פשוט רטוב מאד!!! אנחנו כבר לאחר קרוב ל-3 שעות רכיבה והגוף השתוקק להתרעננות. טבילה במי הכזיב פשוט עושה ריסט כללי לגוף ומכינה אותו לטיפוס המתון והמוצל לאורך נחל כזיב.

הרכיבה עד לעין טמיר הינה די מוצלת ובשיפוע נוח. בעין טמיר עשינו את ההפסקה השנייה (לטבילה, קפה ואנרגיה). עין טמיר – או נכון יותר: "בריכת גן עדן" הממוקמת כ-200 מטר מערבית לעין טמיר, היא אחת הבריכות היפות בנחלי הצפון. מקום טבילה חובה.

הטיפוס מעין זיו למעלות

לאחר שטבלנו בעין טמיר, 15 דקות פידול יביאו אותנו למתקן מקורות ממנו שואבים את מי הנחל.

מעבר צר ליד גדר המתקן, יחייב אותנו בהליכה רגלית בת 20 מטר ואז נגיע למפל שחרור עודפי המים. ממליץ לכולם לטבול שוב במפל, כי מכאן יש לנו טיפוס חשוף על הכביש של כ-15 דקות לאופניים חשמליים או 25 דקות לאופניים רגילים. רצוי כי כל הגוף יהיה רטוב כי אנחנו מדברים על שעות צהריים חמות.

ממעלות, רכיבת כביש מנהלתית לאוטו.

המלצה לפלאפל בסיום הרכיבה: פלאפל עווד בתחנת סונול בכניסה למעיליא


על המחבר: אדוארדו אוקסמן (אדו) מוביל קבוצות רכיבה בארץ ובעולם מעל ל-20 שנים.

ניתן ליצור קשר ב: [email protected]


Comments

comments

כתבות נוספות