נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

יבואן: מצמן את מרוץ  מחיר: 1,795 שקלים  משקל: 610 גרם למידה 44

נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בחן וכתב: צחי אוחובסקי

ה S-Works הינה סדרת מוצרי הקצה של ענק האופניים האמריקאי ספשלייזד. היא נבדלת מיתר המוצרים של היצרן בגישה, בחומרים, בטכנולוגיה וכמובן בתג המחיר. הסדרה כולל כמעט את כל ליין המוצרים של החברה, בכלל זאת אופניים מכל הדיסציפלינות של היצרן, ביגוד, קסדות והנעלה. למעשה זה סוג של סדנת שיפורים למוצרים המעולים בלאו הכי של המגה מותג. נעלי ההרים מסדרת S-Works תמיד היו מהבולטים והמבוקשים בסדרה וככלל כבר כמה שנים הם שם דבר בשוק נעלי הרכיבה. יציאתו של הדגם החדש לשנת 2019, הRecon, היא הזדמנות מצוינת לבדוק אם השמועות של המשתמשים האדוקים אכן נכונות.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

מאפיינים כללים

כצפוי מנעל קצה של מותג קצה מדובר בנעליים תחרותיות, שנוצרו במטרה לספק שילוב של ביצועים ונוחות מרביים בתחרויות הרים, סייקלוקרוס וגראבל. על הקשיחות ויעילות הפידול אחראית סוליית קרבון בדרגת קשיחות הגבוהה ביותר של המותג, בשילוב עם סוליה פנימית בטכנולוגיה מוגנת הפטנט ה Body Geometry, כמו גם מבנה עריסה פנימי להידוק העקב. טכנולוגיית ה Body Geometry כוללת מספר מרכיבים שנועדו להתאים את תנוחת האגן, כף הרגל והברך, במטרה למנוע פציעות ולאפשר זרימת דם חופשית לבהונות. גפת הנעל בנויה ממספר שכבות הכוללות שכבות חיצוניות גמישות הכולאות ביניהן שכבות קשיחות יותר באזורים שונים של כף הרגל במטרה להבטיח לכף הרגל מעטפת צמודה וקשיחה תוך שמירה על נוחות.

הנעל מצויידת המערכת רכיסה ייחודית מבית Boa. להבדיל ממנגנון הפלסטיק המוכר מדגמים קודמים ומהמתחרים, דגם זה כולל מנגנון אלומיניום עם חוגות בעלות עיצוב השונה ממה שראינו עד היום בדגמים אחרים. מנגנון זה אינו כולל שחרור מהיר במשיכת החוגה כפי שהיה בדגם הקודם אלא שחרורו מתבצע ע"י סיבוב. בנוסף לשתי החוגות, יש גם רצועת וולקרו להידוק קדמת הנעל.

בתחתית הסוליה ניתן למצוא מתאם לקליטים עם שני חורים עשוי מטיטניום. בעקב, בבסיס כף הרגל ובקדמת הסוליה יש קוביות גומי על מנת לאפשר הליכה נוחה ואחיזת קרקע, וקיימת אופציה לחבר שני "פקקים" בקדמת הנעל, מה שבדרך נדרש רק למרוצי סייקלוקרוס או שימוש הכולל הליכה וטיפוס עם האופניים על הכתף. הדגם החדש מגיע בצבע שחור או אדום וכולל כיתוב גדול יחסית על לאורכו של החלק החיצוני של הנעל. מי שרוצה להסתיר את העובדה שאילו נעלי S-Works פחות יאהב את זה. משקל הנעליים הכולל הינו 610 גרם לזוג במידה 44.

נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

התאמת הנעל לרגל ורכיסה

כבר במגע ראשון הנעליים מרגישות קלילות. חוגות הBoa החדשות נעימות למגע, וסיבוב קל שלהם משחרר את הכבלים ומאפשר להרחיב את הנעל ולהחליקה על הרגל. מידה 44 שהיא בדר"כ המידה שלי מרגישה מדויק על הרגל אבל התחושה היא מעט צפופה. הנעל לא לוחצת בשום נקודה, אבל נותנת תחושה של נעל צרה יחסית. סגירת חוגות הBoa גם היא רכה וקלה. הידוק נוסף של רצועת הוולקרו והנעל יושבת על הרגל בול. נדרש לי ניסיון נוסף על מנת לוודא שלשון הנעל יושבת בדיוק במקום.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

כבר בצעדים הראשונים לכיוון מחסן האופניים ניתן להרגיש את קשיחות הנעל. הנעל נוחה, אך ניתן מיד להרגיש את קשיחות הסוליה. אני עולה על האופניים, מקליק את הפדלים בקלות, ומתחיל לפדל. העברת הכח שונה ממה שהכרתי עד כה בנעלי הרים ומזכירה תחושה של נעלי כביש. הסוליה קשיחה ללא פשרות. הגזרה הצרה יחסית של הנעל עושה את העבודה והנעל אוחזת את הרגל בצורה מושלמת – מהודקת אך מבלי להציק, וללא שום איבוד כח מהחלקות או תזוזת הנעל על הרגל. זה נכון בפידול בישיבה כמו גם במעבר לפידול מאומץ בעמידה. חלק ממאפייני מבנה הנעל גורם לכך שמנח הרגל מעט משופע לפנים, אך אין עם זה בעיה. הרכיבה הראשונה עוברת ללא שום בעיות.

ברכיבה השנייה לעומת זאת, כ 5 דקות לתוך הרכיבה אני מרגיש כאב עז בחלק בפנימי של הקרסול. מעין דקירה בזמן פידול בזווית מסוימת. אני עוצר, מוריד את הנעל, מרחיב מעט את מפתח הקרסול עם האצבעות ובודק שלא נפגם שם משהו מאז הרכיבה הקודמת. אני לא מזהה שום דבר מיוחד. עולה על האופנים וממשיך לרכב, והכאב לא מרפה ומופיע מידי פעם עד לסוף הרכיבה. החלטתי להמשיך ולרכב ככה עוד מספר רכיבות למרות תחושה לא נעימה, ואכן לאחר כ 10-15 שעות רכיבה, נעלם הכאב והנעל חזרה לשבת על הרגל בצורה מושלמת. מוזר.

בהמשך רכבתי עם הנעליים עוד תקופה ארוכה ללא כל הפרעה, כשאני נהנה מהקלילות שלהם, מאחיזת הרגל המדויקת, ומיעילות הפידול יוצאת הדופן. יצא לי גם ללכת איתם לא מעט, וכאן אין הפתעות – ניתן ללכת איתם, אבל זהו לא היעוד העיקרי שלהם. אחיזת הקרקע טובה, אבל קשיחות הסוליה והגפה מורגשות. כנראה שזו לא הנעל האידאלית לטיולי בייקפקינג, למרות שההעדפה האישית שלי היא קשיחות פידול על חשבון נוחות בקטעי הליכה.

נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon
נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

סיכום

כצפוי מנעל קצה של המותג המוביל, הRecon הם נעליים תחרותיות חסרות פשרות. הם מספקות אחיזה מושלמת לרגל ויעילות פידול יוצאת דופן. הקשיחות אינה נטולת מגבלות, ולי אישית לקח זמן ארוך יחסית עד שהנעל התאימה את עצמה למבנה הרגל שלי, מה שלא קרה לי עם נעליים אחרות בעבר. מרגע שהושגה ההתאמה לא נתקלתי בשום בעיות. המסקנה המתבקשת מבחינתי היא שחובה לנסות את הנעל על הרגל לפני הרכישה, למרות שבמקרה שלי גם זה לא היה עוזר כי הרכיבה הראשונה עברה ללא שום בעיה. בכל אופן, כמי שהתנסה במספר נעליים ברמה מקבילה מיצרנים מתחרים אין ספק שמדובר בנעל תחרותית ברמה הגבוהה ביותר, המתאימה לרוכבים תחרותיים עם כיסים עמוקים.

יותר: עיצוב, משקל, קשיחות    פחות: מחיר, במקרה שלי זמן ארוך יחסית עד להתאמה מושלמת לרגל

נעלי שטח במבחן Specialized S-Works Recon

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות