צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

יבואן: CTC מחיר: 310 שקלים משקל: 440 גרם

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: צחי אוחובסקי

רוחב הצמיג הדק יחסית וקשיחות האופניים, גורמים לכך שצמיגים הם אחד האלמנטים המשמעותיים בחווית הרכיבה בגראבל. אופני גראבל מודרניים מאפשרים בדר"כ הרכבת צמיגי 700 בקוטר של עד 42 מ"מ, ולפעמים אף יותר, אולם צמיגים ברוחב 40 מ"מ (700X40) הם הצמיגים הנפוצים היום בשוק. בשנה האחרונה נכנסה גם בונטרגר לשוק והשיקה שני דגמי צמיגים המיובאים ע"י CTC. אילו צמיגים שפותחו במיוחד עבור הז'אנר המתפתח, בשאיפה לענות על הצרכים של רוכבים חובבנים, כמו גם רוכבים תחרותיים המשתתפים בתחרויות גראבל ארוכות ומפרכות כמו הDirty Kanza ודומיו. מבחר צמיגי הגראבל המיובאים לארץ באופן סדיר אינו גדול, ולא לעיתים קרובות מזדמן לנו לקבל צמיגי גראבל למבחן.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

מאפיינים עיקריים

צמיגי גראבל 700X40

מוכנים לטיובלס

קירות צידיים בטכנולוגיית Inner Strength לעמידות גבוהה במשקל קל

משקל: 440 גרם

מחיר: 310 ש"ח

פרטים נוספים באתר היצרן

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

על הנייר

הGR2 Team Issue הינו הצמיג האגרסיבי מבין שני הדגמים. בעוד שהGR1 מיועד לכבישים משובשים ודרכי עפר מהודקות, הGR2 מיועד, על פי היצרן, לספק מהירות ואחיזה גם בדרכי העפר המשובשות ביותר, במגוון של סוגי קרקע. הקוביות שלו גדולות, עמוקות, ומרווחות יותר מהGR1. הקוביות העבות יחסית בצידי הפרופיל מיועדות לתת אחיזה גבוהה בפניות. הקירות הצידיים הדקים והרכים (120 TPI) בטכנולוגיית Inner Strength אמורים לספק עמידות תוך שמירה על משקל נמוך. ב 440 גרם לצמיג, לGR2 אכן משקל דומה לצמיגים מתחרים (מעט קל יותר מהמקסיס רמבלר הפופולרי).

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

הGR2 הוא Tubeless Ready, וההרכבה שלו אכן קלה יחסית, למרות שהדפנות הדקות מחייבות שימוש במדחס אויר בלחץ גבוה (או משאבת טיובלס יעודית). לאחר ההרכבה הצמיג שומר לחץ אוויר בצורה טובה. על החישוק הצמיג מרגיש רחב יחסית, ואכן מדידת רוחבו מגלה רוחב אמיתי של 42 מ"מ על חישוק ברוחב פנימי צנוע יחסית של 22 מ"מ. הצמיגים נבחנו במהלך החורף הקשה העובר עלינו והדרכים החוליות באיזור השרון, (בהן אני עושה את עיקר הרכיבות), מהודקות יחסית. הצמיגים מתגלגלים יפה ומספקים אחיזה טובה גם כשהחול נהיה עמוק יותר. התחלתי את המבחן בלחץ גבוה של כ 50PSI ואכן הצמיגים הרגישו קשיחים. ירידה לאיזור ה40PSI עושה הבדל משמעותי גם בנוחות הרכיבה וגם באחיזה בקרקע רכה, וזהו הלחץ האופטימלי למשקל שלי (כ70ק"ג). הורדת לחץ נוספת אמנם תוסיף לנוחות ולאחיזה, אך הצמיג כבר נוטה להפחס לחישוק בבורות ומקטעים משובשים יותר. על דרכים מהודקות ומקטעי כביש הצמיגים מתגלגלים מהר ובשקט יחסי, ומרגישים מהירים. בשבילים הרריים ומשובשים יותר הצמיגים מספקים אחיזה טובה, גם בטיפוס וגם בפניות ונוסכים תחושת בטחון. במקטעי בוץ הצמיגים הרגישו חלקים יחסית לצמיגים אחרים כמו הרמבלר, למרות שלא תפסו כמות גדולה של בוץ ולא היוו בעיה. אחרי כ 200 ק"מ בתנאי שטח מגוונים לא נתקלתי בשום בעית עמידות עם הצמיגים, אולם זה לא מספיק בשביל לחוות דיעה אמיתית לגבי עמידותם. על פניו הם נראים בסדר גמור.

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

תמחור

קהילת הגראבל הישראלית צומחת לאיטה, אך לצערינו כמות האופניים והציוד הנלווה המיובאים לארץ באופן סדיר מוגבלת יחסית. אחת ממטרות מועדון הגראבל הישראלי היא להגדיל את כמות הרוכבים וע"י כך גם את מגוון הציוד המיובא לארץ באופן סדיר. בינתיים יש היצע נמוך ומחירים גבוהים יחסית. המחיר לצרכן של צמיגי הGR2  הוא גבוה יחסית בהתחשב בכך שמחירו בחו"ל הוא $65. זהו גם התמחור הרשמי של המקסיס רמבלר המתחרה הנפוץ, אולם הרמבלר נמכר בדר"כ באזור ה250 ש"ח. אני מעריך שגם הGR2 יוצע בהמשך מתחת למחיר הרשמי, בין אם באופן סדיר או במבצעים. נראה ששיטת תמחור מוצרים בארץ לפי מחירי ארה"ב + מע"מ, בעיקר לאופניים, תופסת לאט לאט והופכת את הקניה בארץ ולא בחו"ל הגיונית יותר. אני מקווה שמגמה זו תתרחב גם לתחום הציוד והחלקים לאופניים. כמובן שתמיד אפשר למצוא באינטרנט מבצעי מכירה מטורפים בחו"ל, אבל אני מקווה שהרוכבים יבינו שבכל זאת עדיף לנו לשלם פרמיה קטנה ולקנות בארץ, כל עוד הפרמיה סבירה, כך שהיבואנים והחנויות יוכלו להמשיך לפעול ולמכור לנו מגוון רחב של מוצרים.

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

סיכום

שמחתי לגלות את צמיגי הGR2 שמיובאים כעת לארץ ע"י CTC (שהחלו גם ביבוא דגם הגראבל החדש של טרק ה Checkpoint). אילו הם צמיגי גראבל מודרניים ואיכותיים המתאימים בהחלט לשבילי ארצנו. מעניין יהיה לראות את העמידות שלהם בתנאי הקיץ הישראלי, אולם אחרי כ 200 ק"מ בתנאי קרקע שונים, ההתרשמות שלי מהם היא בהחלט חיובית.

צמיגי גראבל במבחן Bontrager GR2 Team Issue

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות