צמיגי XC/ מרתון במבחן

Continental Race King ShieldWall Pure Grip

יבואן: DAA  מחיר: 179 שקלים  משקל: 640 גרם

צמיג XC במבחן Continental Race King

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתבאריק פלדמן

ה Race King של קונטיננטל הגרמנית הוא אחד מצמיגי ה XC הוותיקים והמוכחים בשוק. הוא מוצע במספר רמות הנבדלות ביניהן בעיקר בתרכובות הגומי ובטכנולוגיית ההגנה והעמידות שהוא מציע. הפעם אנחנו בוחנים את הגרסה הפשוטה יותר בליין של משפחת הרייס קינג עם טכנולוגית ה ShieldWall לדפנות הצמיג ועם תרכובת Pure Grip.

צמיג XC במבחן Continental Race King
צמיג XC במבחן Continental Race King

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים עיקריים

כשמו כן הן, זהו צמיג המיועד ל XC תחרותי ומאופיין בפרופיל עגול ובמתווה קוביות יחסית מרווח ושטוח, מה שהופך אותו על הנייר לצמיג מאוד מהיר אך פחות אוחז. (דבר שהופרך במהלך תקופת המבחן, בהמשך נרחיב על כך). תרכובת ה Pure Grip ממנה עשוי הגומי של הצמיג מוצגת כתרכובת השנייה לתרכובת הדגל של קונטיננטל ה Black Chili. תרכובת ה Pure Grip מיוצרת ומיושמת בסין ולא בגרמניה כמו תרכובת הדגל, אך מציעה פחות או יותר את אותן תכונות של שילוב אופטימלי בין אחיזה, התנגדות גלגול נמוכה ועמידות.

צמיג XC במבחן Continental Race King
צמיג XC במבחן Continental Race King

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

אנחנו חייבים להודות שאת הגימור של צמיגי קונטיננטל תמיד אהבנו, משהו במוצר הגרמני הזה זועק איכות מכל עבר. המשקל, הגומי, האריזה ורשימת הטכנולוגית הארוכה של היצרן על כל צמיג. זהו צמיג טיובלס רדי, אך הוא אחד מהצמיגים היותר ידידותיים להעלאה על החישוק שהתנסנו בהם ולא נדרשנו ליותר ממכת אוויר אחת בבוסטר ביתי ע"מ להושיב אותו בקול נפץ עז על החישוק. (בעבר היו לא מעט בעיות עם העלאה של צמיגי קונטיננטל) הצמיגים הוצמדו לזוג גלגלי   XMC 1200יוקרתיים ורחבים עליהם נפרסם מבחן בקרוב, והורכבו על פלטפורמת ה XC של Bike.il, ניינר RKT עם מהלך מתלה של 100 מ"מ ומהלך מזלג של 120 מ"מ. החיבור בין צמיג 2.2 בעל פרופיל עגול וחישוק ברוחב 30 מ"מ, יצר צמיג בחתך רחב מאוד, דבר שהתקבל בסבר פנים יפות מאוד מבחינתנו. כך גם המשקל הנמוך שבפועל היה אף נמוך יותר מהצהרת היצרן וכמובן תג המחיר המאוד אטרקטיבי ביחס לחשודים העיקריים בז'אנר.

על פי תאור היצרן הצמיג מיועד לתנאי יבשים, בדיוק התנאים של הקיץ הישראלי, אבל לא בטוח שהגרמנים שחשבו על תכונות הצמיג לקחו בחשבון את ישראל בסוף אוגוסט. ככלל אלו התנאים הקיצוניים ביותר לבחינה של צמיג, אבל זה הבית ואלו התנאים.

צמיג XC במבחן Continental Race King
צמיג XC במבחן Continental Race King

אז תחושת הגלגול המהיר שמתקבלת מיד מהדיווש הראשון הייתה צפויה, אך גם האחיזה היחסית שהגיעה איתה הייתה הפתעה- ממש הפתעה. אחרי שכבר התייאשנו מהתנאים בתקופה זאת של השנה ולא ממש בנינו על אחיזה, במיוחד עם צמיג במתווה קוביות שטוח ופרופיל עגול, בא הרייס קינג והכניס משב רוח רענן לאוגוסט המהביל והבלתי אפשרי שלנו. ללא שום יחסיות למהירות הגלגול המצטיינת של הצמיג, האחיזה שהוא מייצר בתנאים לא תנאים היא פנומנלית, שכה יהיה לנו טוב. זה בלט עד כדי כך שאפילו קיבלנו הערות על העניין משותפים לרכיבה בעלי רגישות יתר לאחיזה/ חוסר אחיזה.

טכנולוגית ה ShieldWall להגנה על דפנות הצמיג היא נחותה יותר מטכנולוגיית ה ProTection של קונטיננל ובפועל כנראה גם פחות מגינה כשצריך (למשל בתנאי מדבר), אך כל תקופת המבחן לא חווינו כל עניין עם פנצ'רים או קרעים בצמיג שגם זה סוג של הישג בתקופה זאת של השנה.

צמיג XC במבחן Continental Race King
צמיג XC במבחן Continental Race King

סיכום

לקבל הפתעה בצמיג XC בתקופת שיא הקיץ הישראלי היא סוג של אוקסימורון, אך ה Race King היה מבחינתנו הפתעה מרעננת מאוד. אמנם בדקנו אותו על חישוק רחב במיוחד, ולטעמנו הוא שינה את תכונותיו לטובה, אך זהו אחד הצמיגים בעלי יחס גלגול/ אחיזה מהטובים ביותר שרכבנו עליהם. מתווה הקוביות שלו אולי לא יתאים לתנאי לחות או רטיבות, אך אם באוגוסט הוא תפקד כפי שהוא תפקד במבחן, התנאים האחרים במהלך השנה יעשו לו ולרוכבים עליו רק טוב. אם תוסיפו לעניין את תג המחיר הנמוך שלו, ואת משקלו הסביר פלוס, יש כאן ללא ספק מוצר מנצח שיתחרה בעוז מול כל הצמיגים הפופולריים האחרים והיקרים בהרבה יותר בז'אנר- אהבנו מאוד!

יותר: התנגדות גלגול נמוכה, אחיזה, מחיר, משקל   פחות: לא מצאנו דבר

צמיג XC במבחן Continental Race King

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות