מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הודעה לעיתונות מאת Orbea ישראל/ ריסייקלס


כאשר Orbea השיקה את Rise הראשונים בשנת 2020, היא הרעידה את עולם אופני השטח החשמליים. הם אמנם לא המציאו את קטגוריית האופניים החשמליים הקלים, אבל הם בהחלט שינו את התפיסה של מה האופניים בקטגוריה ייחודית זאת יכולים לעשות. ה Rise הציעו רמת אינטגרציה, ביצועים, תחושת טבעיות וטווח רכיבה שהפכו לבנצ'מארק והמאיץ העיקרי של קטגוריית האופניים החשמליים הקלים שלא מפסיקה להתפתח מאז.

ה Rise הם אחד מהדגמים המוצלחים ביותר שאורבאה הוציאה תחת ידיה, במהלך השנים הם שיפרו את הדגם, הוסיפו גרסאות אלומיניום וסוללות גדולות יותר ונתנו לחברה הבסקית את "ראשות הבית" בקטגוריה. חמש שנים אחרי שוק האופנים החשמליים הקלים הוא כבר לא אזוטרי ואורבאה משיקים את גרסה החדשה לחלוטין עם יומרות לשנות שוב פעם את אמות המידה של הקטגוריה.

ה Rise החדשים הוצגו לנו בהשקת זום לעיתונאים לפני כחודש, להלן עיקרי הדברים.

Orbea Rise 2025 מאפיינים עיקריים

 וורסטיליים יותר, מהירים יותר, חזקים יותר וקלילים כמו תמיד

  • שלדת Rise תוכננה מחדש לחלוטין והיא מתבססת בעקרונות ובמראה על דגם ה Occam החדש והמוצלח של אורבאה. השלדה החדשה מציעה קשיחות גבוהה יותר מקודמתה, גיאומטריה עדכנית ויותר מהלך מתלה.
  • המנועי ה EP של שימנו מקבלים את מערכת ה RS Gen2 החדשה של אורבאה- מערכת ניהול מנוע מהדור החדש המאפשרת להפיק מהמנוע את המומנט המקסימלי של 85Nm עם אותה תחושת העברה טבעית כמו בדגם הקודם.
  • שתי סוללות ה Rise החדשות הן המתקדמות בשוק היום. הן בעלות צפיפות התאים הגדולה ביותר בשוק, מה שאפשר לאורבאה להגדיל את טווח הרכיבה מבלי להעלות את המשקל.  
  • שני דגמים מוצעים- דגם LT (150/160 מ"מ מהלך), דגם SL (140 מ"מ מהלך).

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

שלדה חדשה עם דגש על ביצועים

קשיחות מוגדלת ומותאמת לגודל השלדה קשיחות המשולש הקדמי גדלה ב-8% מהדגם היוצא ואת קשיחות המשולש האחורי הצליחו להגדיל ב-14%. לדברי אורבאה נתונים אלו הם האיזון המושלם בין קשיחות לספיגה כדי שהשלדה תהיה קשיחה מספיק עבור פניות קשות ובלימה, אבל לא נוקשה מדי כדי להגביל את האחיזה ולהגביר את עייפות הרוכב. העיצוב החדש של השלדה מאפשר לשמור על קשיחות זהה בכל אורך צינור, כלומר בכל גודל שלדה.

עיצוב א-סימטרי עיצוב השלדה הא-סימטרי החדש של Rise, שכבר הוכח ב-Occam שנבחנו אצלנו לא מכבר ו-Rallon החדשים, הוא המפתח לדבריהם למציאת הביצועים המבניים המושלמים. מיקום הקורה המרכזית, יחד עם SBS (מערכת סוללות פנימית מאובטחת) של Orbea מגבירים את קשיחות השלדה כנגד עומסי פיתול.

Steep'n'deep צינור האוכף בשלדה החדשה מאפשר שימוש בדרופרים ארוכים במיוחד כדי לאפשר הרבה יותר תנועה ושליטה על האופניים. ב Rise החדשים ניתן להתקין מוט אוכף מתכוונן באורך של עד 200 מ"מ בכל המידות, ו 230 מ"מ בשלדות בגודל L ו- XL.  

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מערכת ניהול מנוע חדשה RS Gen2 עם שני מצבי רכיבה

ה RS היא מערכת ניהול מנוע ה Shimano EP8 הייחודית של אורבאה והיא למעשה האחראית העיקרית לאופי הייחודי של ה Rise ביחס לאופניים האחרים בקטגוריה (בעיקר לאלו המצוידים במנוע הסטנדרט של שימנו).

הקושחה והאלקטרוניקה של RS Gen2 של ה Rise מאפשרות להגדיר את תפוקת המנוע עד למומנט המקסימלי של 85Nm. אורבאה טוענים שבזכות העברת הכוח המיידית, ללא השהיות, העלייה בהספק מרגישה לא פחות טבעית מהדור הקודם עם ה 60Nm. לטענתם, הרוכבים שהתנסו על המערכת החדשה מעידים שזה מרגיש טבעי יותר בקדנס נמוך יותר, למשל בשבילים טכניים או עליות קשות יותר. הרייז החדשים מציעים כעת 40 אחוז יותר כוח ככלל, ו15% יותר כוח בקדנס נמוך בהשוואה לדגם הקודם.

שני מצבי רכיבה הניתנים להגדרה באמצעות אפליקציית Shimano E-Tube

מצב RS מציע מקסימום 54Nm של מומנט, עם סיוע טבעי וגמיש יותר הניתן בטווח הקדנס הטבעי שבו הגוף עובד בצורה הטובה ביותר.

מצב RS+ מנצל את מלוא המומנט של המנוע עם 85Nm כדי לתת העברה עוצמתית הרבה יותר למהירויות גבוהות או אתגרים טכניים בעליה ובירידה.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הסוללות המתקדמות ביותר בשוק מוסיפות 16% יותר טווח רכיבה על כל גרם

מערכת ה RS החדשה מאפשרת שימוש יעיל וחסכוני יותר בסוללה. בנוסף לזאת אורבאה מציגים על ה Rise החדשים שלוש סוללות חדשות לגמרי עם סידור התאים המתקדם ביותר בשוק האופניים החשמלים כיום- 21,700 תאים עם 5.8Ah. לטענתם הסוללות החדשות מוסיפות 16% יותר טווח על כל גרם. את הסוללה אפשר לבחור מראש במערכת ה MyO בעת הזמנה.

  • סוללת 420Wh משקל 1,960 גרם– סוללה לרוכבים המחפשים את האופניים הקלים המתמרנים והמהנים ביותר עם התחושה הטבעית ביותר. רוכבים אלו ישתמשו לרוב במאריך הטווח החדש לרכיבות ארוכות ואינטנסיביות יותר.
  • סוללת 630Wh משקל 2,880 גרם– לרוכבים המחפשים את הטווח הארוך ביותר, רוכבים טכניים מאוד או רוכבים כבדים.
  • מאריך טווח 210Wh משקל 1,037 גרם– קטן יותר משמעותית מהגרסה הקודמת, למעשה קטן יותר מבקבוק מים. ניתן להוסיף אותו לכל אחת מהסוללות המוצעות, כך שטווחי הסוללה נעים בין 420Wh, דרך 630Wh (לסוללה קטנה+אקסטנדר), ועד 840Wh לסוללה גדולה+אקסטנדר.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

שני דגמים לבחירה LT או SL עם התנהגות ומהלך מתלה שונים

אורבאה מציעים שני דגמי Rise לבחירה על אותה פלטפורמה (SL ו-LT). את הדגמים ניתן להגדיר בזמן הרכישה עם תוכנית הקיסטום MyO של Orbea. מה שמבדיל את שני הדגמים זה מזה הוא תושבת הבולם האחורי ובחירת הבולמים.

דגם ה Rise LT לרוכבים אגרסיביים יותר עם מזלג פוקס 36 בעל מהלך של 160 מ"מ מלפנים ומהלך מתלה של 150 מ"מ. גיאומטריה אגרסיבית יותר עם מצבי Low ו- High עם זווית ראש של 64 או 64.5 מעלות. Orbea הגדילה את הפרוגרסיביות של עקומת המתלים ל-23% לטובת התמודדות טובה יותר עם מתארים אגרסיביים וגם עובדת היטב עם בולמי אוויר או סליל אשר מוצעים לבחירה. משקל האופניים בתצורת LT החל מ 17.8 ק"ג (עפ"י נתונים שנמסרו מהיצרן)

דגם ה Rise SL פונה לרוכבים שמחפשים את הזרימה ואת יתרונות המשקל הקל. מהלך מתלה של 140 מ"מ מלפנים ומאחור על בסיס פוקס 34. קנימטיקת מתלה עם קצת יותר אנטי-סקוואט כדי לתת יעילות דיווש טובה עוד יותר (זהה לדגם היוצא), ותושבת בולם אחורי עשויה קרבון. גאומטרית שבילים מודרנית עם זווית ראש של 65.5 מעלות.  משקל האופניים בתצורת SL החל מ 16.2 ק"ג (עפ"י נתונים שנמסרו מהיצרן).

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אפשרות קסטום מלאה ללא תוספת עלות במסגרת תוכנית MyO

אורבאה מציעים על מירב הדגמים שלהם תוכנית קיסטום מהמתקדמות ביותר בשוק. זה מתחיל בבחירה של LT ו-SL כאמור וממשיך ב-MyO Configurator לבחירת גודל הדרופר, שינויים במערכת ההינע כולל אפשרות בחירה במערכת XT Di2 לטובת ה autoshift של שימנו, שינויים בקוקפיט, גלגלים שונים מבית OQUO (מותג הגלגלים של אורבאה), מדבקות הגנה בתצורות שונות ועד בחירת צבעי שלדה לפי הטעם האישי.  

מחירים וזמינות בישראל

את דגמי רייז החדשים ניתן להזמין באתר ובחנויות ריסייקלס כבר מעכשיו, האופניים יהיו זמנים בישראל החל מתחילת יוני. להלן מחירים מייצגים כפי שנמסרו מרסייקלס יבואני אורבאה לישראל:

  • Rise M-LTD SL- סוללה 420Wh מחיר 57,890 שקלים
  • Rise M-Team LT- סוללה 630Wh מחיר 53,990 שקלים
  • Rise M10 LT- סוללה 630Wh מחיר 41,990 שקלים
  • Rise M10 SL- סוללה 630Wh מחיר 39,890 שקלים

אז האם ה Rise החדשים הולכים "לעולל" לשוק האופניים החשמליים הקלים את מה שעשה הדגם היוצא? האם סטנדרט חדש נולד זה עתה? אין לנו תשובה כרגע, אבל ללא ספק הולך להיות מעניין כאן. הRise  החדשים שאורבאה שלחנו לנו למבחן נחתו בישראל בימים אלו ונכנסים אצלנו למבחן מעשי כבר בשבוע הבא, רשמים ותובנות בקרוב מאוד, המשיכו לעקוב, הולך להיות מעניין.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות