קסדה במבחן- Seven IDP M2

יבואן: DAA ספורט וטכנולוגיה         מחיר: 522 שקלים באתר רסייקלס    משקל: 350 גרם למידה M/L

קסדה במבחן- Seven IDP M2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: טל רוזוב


חברת Seven IDP מתמחה במיגון לרכיבת אופניים מרגל ועד ראש ולסגנונות רכיבה שונים משבילים ועד דאונהיל.

ליין קסדות השבילים שלהם דווקא מצומצם יחסית עם שני דגמים: ה-M5 הפשוטה יותר וה-M2 המאובזרת יותר שאיתה יצאתי לרכיבות המבחן.

מאפיינים כלליים

 הקסדה בסגנון All Mountain ומיועדת לספק מיגון היקפי קצת יותר טוב לעומת קסדות XC, בעיקר על החלק האחורי של הראש.
הקסדה נראית מצוין עם מצחיה קצרה, ללא צבעוניות מיותרת או הבלטה צעקנית של מדבקות שונות והעיצוב נותן בעיקר לצורה ולצבע לדבר. אהבתי.

הקסדה מגיעה עם מנגנון הידוק של BOA, טכנולוגיות Conehead לספיגת זעזועים מוגברת, 19 פתחי אוורור ורשת הגנה מפני חרקים וחלקיקים בפתחי האיוורור הקדמיים.

קסדה במבחן- Seven IDP M2
קסדה במבחן- Seven IDP M2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מנגנון ההידוק

המאפיין העיקרי של הקסדה הוא מנגנון ההידוק מבית BOA אשר מותח ומתאים את הקסדה אל הראש, בניגוד לגלגלות פלסטיק שונות שיש ברוב הקסדות.
בפועל המנגנון בהחלט עובד מצוין, קל לשימוש ובעיקר נותן תחושה שההידוק מתבצע בצורה שווה והיקפיות, לא רק בחלק האחורי הסמוך למנגנון ההידוק עצמו.

יפה לראות את המנגנון של BOA יוצא מגזרת הנעליים ומגיע גם לקסדות, הקונספט מיושם ועובד מצוין.

קסדה במבחן- Seven IDP M2
קסדה במבחן- Seven IDP M2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מיגון Conehead

בתקופה שבה ה-Mips ודומיו הפכו לכמעט סטנדרט, 7idp לוקחים גישה קצת שונה כדי לספק הגנה מפני זעזועים והם משתמשים בחומר מוקצף אשר בנוי בשתי רמות צפיפות כדי למתן את הזעוזעים במקרה של נפילה.

קסדה במבחן- Seven IDP M2
קסדה במבחן- Seven IDP M2
קסדה במבחן- Seven IDP M2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

אני רוכב שנים עם קסדות בסגנון TrailAM וגם אל המבחן הזה עברתי מקסדה בסגנון דומה. על הראש הקסדה נוחה (עניין אישי כמובן) ונותנת תחושה יחסית פתוחה ומאווררת, פחות כזו שממש עוטפת את הראש.

לטובה העניין הזה נותן תחושה יותר קלילה וכנראה יעיק פחות בעיקר ברכיבות קיץ חמות. מצד שני מי שאוהב תחושת מיגון גבוהה, לא שהתחושה תמיד אינדקיציה לרמת ההגנה, יעדיף אולי קסדה קצת יותר מאסיבית.

על הסקאלה של בין קסדות XC לקסדות אול-מאונטיין, ה-M2 מתמקמת בצד הקל של הקסדות המותאמות לרכיבה טכנית.

הקסדה נוחה מאוד עם משקפי שמש ללא הפרעות או לחיצות מיותרות, ויש לה גם מגרעת קטנה בצד האחורי כדי למנוע מרצועה של גוגלס לברוח. מצוין לרוכבי האנדורו שרוצים את המראה הקרבי של גוגלס עם הקלילות והאיוורור של קסדת חצי.

קסדה במבחן- Seven IDP M2
קסדה במבחן- Seven IDP M2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

בסך הכל מדובר בקסדה שעושה את העבודה עם כמה פיצ'רים שאינם משני משחק אבל נחמדים בהחלט.  אם אתם מחפשים קסדה לסגנון טרייל/אול מאונטיין שלא מרגישה מאסיבית מדי ומשאירה קצת איוורור ותחושת קלילות, ובתג מחיר מצוין, היא בהחלט יכולה להתאים לכם.

חשוב לזכור! קסדה יכולה להיות סופר נוחה לרוכב אחד ולא מתאימה בעליל לרוכב שני – אני ממליץ לכל הרוכבים שאני מדריך לרכוש קסדות בחנות מקומית כך שתוכלו למדוד אותם לפני כן.


יותר: הרגשת קלילות, נוחות כללית, אוורור, מחיר

פחות: כסוי על הצד הפחות נרחב ביחס לקסדות TrailAM אחרות בשוק


קסדה במבחן- Seven IDP M2

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות