בחן וכתב: שחר מיליס

קסדות מלאות הן אביזר מיגון חובה ברכיבות אנדורו ו-DH. בשנים האחרונות, נראה שהקסדות המלאות הקלות מחליפות את קסדות ה DH לחלוטין, גם כאן בישראל, ומסיבה טובה. קסדות DH כבדות יותר ומאווררות הרבה פחות. במדינתנו שטופת השמש והלחות, ציוד הרכיבה חייב להיות מותאם, מאוורר ומנדף. בנוסף לחסכון במשקל של כ 200-400 גרם, הקסדות הקלות לרוב בעלות פתחי אוורור גדולים יותר ומאפשרים הגנה טובה לראש והפנים. יחד עם זאת, יתרונותיה של קסדת DH הם קליפה קשה יותר המותאמת למהירויות גבוהות, התאמה מושלמת לראש על ידי ריפודים מותאמים ובידוד הראש מפגיעות בצורה מושלמת. בנוסף קסדות DH עומדות בתקנים מחמירים יותר.

ה AIRCRAFT 2 של 100% היא קסדת הדור השני של ה AIRCRAFT אשר מציגה שיפור בכל פרמטר, החל ממשקל, שימוש בקרבון ופלסטיק מוזרק, מערכת ראש חדשנית, מבנה סופג זעזועים וכמובן, פתחי אוורור חסרי תקדים עבור קסדה מסוג זה.

מי שעוקב אחר ליגת האנדורו העולמית ותחרויות ה DH אולי הבחין באיירקרפט 2 על ראשיהם של רוכבים חזקים מאד ביניהם ריס ווילסון, לוריס ורג'ייר, איזבו קורדרייר ועוד רבים, זאת מפני שקסדת האיירקראפט תוכננה לביצועים מקסימליים בסביבה תחרותית. במראה ראשוני הקסדה דומה מאד לגרסה הקלה של 100% ה- Trajecta שנבחנה כאן ממש לאחרונה. למרות ששתי הקסדות חולקות מאפיינים רבים, כולל פתחי האוורור הגדולים ומערכת ההגנה SMARTSHOCK, למעשה הן שונות בתכלית כאשר אחת נועדה לתת את ההגנה הנוספת מול קסדת אופניים רגילה תוך שמירה על האוורור והמשקל הקל, ואילו השנייה נועדה להגנה מקסימלית בתנאים קשים.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

מאפיינים עיקריים

  • גוף הקסדה עשוי EPS מוזרק בצפיפות משתנה עם מעטפת קרבון ומחבר לסת מפוליקרבונט
  • 20 פתחי אוורור מוגדלים לזרימת אויר מוגברת
  • מערכת SMARTSHOCK ייחודית עם 14 נקודות חיבור/ בולמי זעזועים להגנה מפני אימפקט סיבובי בעת פגיעה.
  • וייזור מתכוונן עם מקום ייעודי למשקפי אבק
  • בעלת תקןCPSC (16 CFR 1203), CE (EN 1078:2012+A1:2012) , ASTM F1952-15 תקן הסמכה לקסדות  DH
  • ספוגים פנימיים אנטי בקטריאליים נתיקים ורחיצים.
  • אבזם D לרכיסה מיטבית
  • שתי מידות לבחירה S/ M-L /XL עם 2 סטים של 4 ספוגים פנימיים בעובי שונה
  • משקל של 1,060 גרם למידה סמול (מדוד)
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

בשימוש

כבר עם פתיחת הקופסא בחנות של מוטוליין בעפולה ניכר שהמוצר הוא מוצר קצה. הקסדה מגיעה בתיק מגן קל לפתיחה ונשיאה, עם מקום ייעודי גם למשקפי המגן ופדי מיגון להחלפה. צוות מוטוליין יסייע למי שצריך במדידה והתאמה מיטבית (מי שלא יודע, קסדת פולפייס יש לבדוק כאשר משלבים את הידיים מאחורי הראש ומושכים את הקסדה קדימה כדי לזהות את מידת הרווח והחופש שבין הקסדה לראש). בהשוואה לקסדה המלאה שרכבתי איתה עד לא מזמן, הקסדה מרגישה כבדה יותר ו-350 גרם המבדילים בין הקסדות מורגש על הראש. עוד פרט קטן אך חשוב הוא איכות הספוגים/ פדים של הקסדה. פדי הלחיים והצוואר רכים וגמישים כמו שלא ראיתי בקסדות שטח לאופניים, ספוגים אנטיבקטריאלים אלו יוצרים לחץ אחיד ומאוזן על הלחיים וזאת מבלי לייצר נקודות לחץ או אי נוחות. ריפוד הראש מחוברים דרך פטריות ה SMARTSHOCK לקליפת הקסדה מצד אחד ולחורים (כמו כפתורים) לריפוד. כל אחת מה"פטריות" הללו גמישה מאד וכולן יחד יוצרות מן "ציפה" של מערכת הראש. ציפה אשר סופגת אנרגיה סיבובית בפגיעה ומפחיתה את הסיכוי לזעזוע מוח.

בהשוואה לקסדות עם מערכת MIPS, אני אוהב שהספוגים יושבים צמוד לראש ללא קרקושים או תחושת ניתוק בין הראש לקסדה, אך עדיין מאפשרים את התנועה הסיבובית הנדרשת בעת הצורך. למרות שברוב הקסדות אני "יושב טוב" על מידת M, ה-AIRCRAFT 2 הרגישה טוב יותר דווקא ב S. המעבר מ M ל S נעשה בקלות מפני ששתי הקסדות משתמשות באותה קליפה ומובדלות רק בעובי הספוגים. 100% מספקים שני גדלים של ספוגים עם הקסדה, וקיימים גדלים נוספים להתאמה מרבית. כל הספוגים מצויידים בלשונית קטנה המציינת את העובי שלהם כך שניתן לדעת בקלות לאיזו מידה להחליף. עד שלא החלפתי את הריפודים בעצמי, לא הבנתי כמה קל להסיר ולהרכיב את הריפודים במידה ורוצים לכבס אותם, או כמו במקרה שלי, להתאמה מקסימלית. אגב, ניתן להחליף כל אחד מהריפודים בנפרד ואין צורך להחליפם כסט, כך שניתן להתאים את הקסדה כמעט לכל ראש.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

אמנם התחלנו את המבחן בשלהי הסתיו בואכה חורף, אך פתחי האוורור של הקסדה בהחלט מורגשים ולא רק נראים. זו ללא ספק קסדת ה DH הכי מאווררת שראיתי וחוויתי.

ברכיבה, משקל הקסדה הרגיש רגיל, או יותר נכון לומר, לא מורגש, כבר לאחר 2-3 רכיבות. אך עדיין, בכל פעם שאני חוזר לקסדת החצי שלי או אפילו לקסדה המלאה הקלה, הבדל המשקל מורגש מאד על הצוואר. הוויזור המתכוונן ארוך ונוח להטיה. ניתן לשים את משקף האבק מתחתיו או כמובן להפוך אותו ולהשעין רק את הרצועה מלפנים ואת המשקף מאחור.

נראות– ה-AIRCRAFT 2 היא בליגה משל עצמה, עם מראה שתי וערב של הקרבון, הקווים החדים, הצורה הקרבית, היא נראית מיליון דולר ומסובבת ראשים. עם איכות הפדים ומערכת ההגנה סמארטשוק, ה- AIRCRAFT2מספקת את הסחורה.

ניתן לרכוש את ה- AIRCRAFT2 באחד מ-4 צבעים. שלושה מהם בגימור קרבון עם כיתובים בצבעים שונים וקסדה שחורה עם עיטורים בצבע אדום. לטעמי חסרה גרסה יותר צעקנית וצבעונית.

סיכום

ה-AIRCRAFT 2 קלה יותר, בטוחה יותר נראית טוב יותר ובעיקר מאווררת יותר מרוב קסדות ה DH. המשקל שלה עדיין מורגש על הראש בהשוואה לקסדות קלות אליהן התרגלנו ובאופן אישי הייתי מעדיף רכיסה מגנטית על פני טבעות D, אך כשזה נוגע לחבילה השלמה, לנוחות, לאיכות ולבטיחות, ה- AIRCRAFT2 היא הבחירה שלי לכל הרכיבות האגרסיביות. ואם מוסיפים את אפקט הנראות, אין ספק שיש כאן מוצר מנצח.


יותר: בטיחות, התאמה ונוחות, איכות הריפודים ומראה

פחות: משקל, רכיסת טבעת D, צבעים כהים בלבד.

מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
מוטוליין כללי קבוע
פוקס יוניון
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות