קסדת XCכביש במבחן Bontrager Circuit Wavecel

יבואן: CTC חברה לסחר אופניים בע״מ     מחיר: 750 שקלים        משקל: 350 גרם (מידה M)

קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


בחן וכתב: צחי אוחובסקי


יצרנית הקסדות בונטרגר, מבית טרק, הציגה לפני כ-3 שנים טכנולוגיה בטיחותית חדשה הנקראת Wavecel. כמו טכנולוגיית MIPS הותיקה, וה Kineticore החדשה מבית Lazer, טכנולוגיות אלו אמורות לאפשר תנועה סיבובית של הראש בתוך הקסדה בעת מכה חזקה, בכך להפריד את הגולגולת ממעטפת הקסדה ולמנוע פגיעת ראש קשה יותר. להבדיל מקסדות הפוליסטירן ("קלקר") המסורתיות עם שכבת ה MIPS ה"צפה", ה Wavecel וה Kineticore הן חלק בלתי נפרד ממבנה הקסדה עצמו, ולא עוד שכבה צפה על שכבת החומר המוקצף כאמור. עפ"י בונטרגר היתרון המרכזי של ה Wavecel על פני ה MIPS היא העובדה שמדובר על שכבת הגנה תלת מימדית שיכולה לספוג אנרגיה בכמה כיוונים ובכך לספק הגנה טובה יותר לכל משך המכה ולא רק בפגיעה הראשונית. בכל מקרה שלושת טכנולוגיות בטיחות אלו זכו לביקורות טובות והצליחו יפה במבחני ריסוק. החסרון שלהן בדר"כ (ביחס לקסדות ללא מערכות הבטיחות הללו) הוא תוספת המחיר והמשקל, ולעיתים גם פגיעה באוורור של הקסדה. נשמע מחיר סביר מול האפשרות של פגיעה ראשית. 

בעבר בחנו פה את דגם ה Specter ואילו הפעם קיבלנו למבחן את דגם ה Circuit שבעבר הגיע עם טכנולוגיית MIPS וכעת מגיע כאמור עם טכנולוגית ה Wavecel. זהו דגם ביניים של היצרן, המיועד לרכיבת כבישXCגראבל.

קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel
קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel
קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כלליים

  • קסדת כבישXC עם טכנולוגיה בטיחותית מתקדמת Wavecel
  • מנגנון Boa להתאמת הקסדה לראש
  • רצועות מתכווננות עם מצליבי רצועות קבועים ואפשרות כיוון זווית הקסדה.
  • 2 תושבות מגנטיות לאביזרים כמו פנס, נצנץ או מצלמת ספורט
  • החלפה חינם במקרה תאונה בשנה הראשונה.
  • משקל 350 גרם (למידה מדיום)
קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel
קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel
קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

הCircuit היא קסדה מודרנית בעלת מעטפת עגולה וחלק אחורי היורד מטה להגנה חלקית על העורף. מראה הקסדה יפה ונקי, למרות שהעיצוב נראה מעט מיושן יחסית לקסדות אחרות בשוק. לקסדה 14 פתחי אוורור גדולים יחסית, אולם הפתחים מכוסים בשכבת Wavecel- כאמור סבכת פלסטיק במבנה כוורת שאמורה להתכווץ ולהידחס במקרה של פגיעה בקרקע, לשאת גם אימפקט סיבובי ובכך להקטין את הסכנה לפגיעת ראש קשה. שכבת ה Wavecel חוסמת מעט את מעבר אור השמש וזרימת האוויר. 

לקסדה יש ריפוד עבה יחסית ונוח, והיא כוללת מערכת התאמה והידוק של היקף הקסדה בעזרת מנגנון BOA. מערכת הרצועות נוחה מאד, היא כוללת מצליבי רצועות קבועים, וניתנת להתאמה בקלות. מעבר לכך ישנה גם אפשרות להתאמת זווית ה"תקיפה" של הקסדה (כלומר, הורדה או העלאה של החרטום ביחס לעיניים). 

בנוסף, הקסדה מגיעה עם שתי תושבות מגנטיות, אחת למעלה ואחת מאחור, אליהן ניתן לחבר מגוון פנסים ונצנצים של בונטרגר, כמו גם מצלמת ספורט כגון GoPro. התושבות ניתנות להסרה בקלות. בחלק האחורי יש גם שתי מדבקות מחזירות אור לשיפור הנראות בחושך.

קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

התחושה הראשונה של הקסדה היא שהיא מעט כבדה – כ 350 גרם למידה מדיום, למעשה היא שוקלת כ 150 גרם יותר מהקסדה הרגילה שלי שאינה כוללת מערכת MIPS או דומותיה. זה לא הרבה, אבל כשמתרגלים למשקל כה נמוך, מרגישים בהתחלה את התוספת. הקסדה נוחה מאד על הראש, וההתאמה למבנה ולמימדי הראש נעשית בצורה קלה ונוחה. לאחר ההתאמה הקסדה יושבת על הראש בצורה יציבה מאוד גם ברכיבה בשטח משובש, ותוספת המשקל נשכחת מהר מאוד ולא מורגשת כלל. 

מבחינת אוורור הקסדה מרגישה מעט פחות מאווררת מהקסדה הרגילה שלי שאינה כוללת מערכת Wavecell, אולם היא עדיין מאווררת, והיתה נעימה ונוחה רכיבה גם בסוף הקיץ הישראלי.

חשוב לציין את מדיניות ההחלפה של בונטרגר בנוגע לקסדות מתוצרתה ראשית כמו על כל מוצרי בונטרגר, גם בקסדה יש אפשרות החלפה של המוצר תוך 30 יום מכל סיבה שהיא. מעבר לכך הקסדה נכללת בתוכנית כיסוי מקיף וקבלת קסדה חדשה במקרה של כל פגיעה בזמן רכיבה לאורך שנה שלמה לאחר הרכישה.

קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel

סיכום

הWavecel של בונטרגר היא קסדה מודרנית, נוחה, ואם להאמין לחומר השיווקי הנתמך ע"י מבחני הריסוק, גם בטיחותית מאד. בשנים האחרונות יצא לי לראות ולחוות מספר נפילות בהן הקסדה הגנה יפה על ראשי וראשיהם של חברי. גם אם היו אילו קסדות פוליסטירן "סטנדרטיות", עושה שכל לאמץ טכנולוגיות חדשות שאמורות לשפר את ההגנה. המחיר של כך הוא המשקל והעלות הגבוהה יותר. לגבי משקל, כל עוד הקסדה נוחה לרכיבה, כנראה שה 150 גרם האלה הן מחיר זניח. 

לגבי עלות, ה Wavecell של בונטרגר מתומחרת ברמת ביניים, וברמה כזאת שלדעתי מצדיקה את ההשקעה הנוספת. נקווה שלעולם לא נבדוק את ביצועיה בפועל, אבל כמו ביטוח טוב, נראה שזה שווה את ההשקעה. 


יותר: נוחות, בטיחות, אבזור

פחות: משקל, אוורור


קסדת כביש/שטח במבחן Bontrager Circuit Wavecel

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות