Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי חדש מבית קסטלי במבחן

יבואן: IsraVelo    מחיר: 699 שקלים

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בחן וכתב: אורי ניצן      צילום: קסניה דמירוב, ניב כאל, יח"צ

אחת לכמה חודשים, אני מקבל שיחת טלפון מפתיעה מלני אנגלהרט, היבואן הרשמי של ביגוד קסטלי לישראל. לרוב זה אומר שלני מבשל איזו הרפתקה הזויה חדשה ומחפש שותף, או שהוא חשב על איזה פרויקט מעניין ומעוניין לשתף. אבל מדי פעם, יש בפיו בשורה מסוג אחר, שאותי משמחת במיוחד – פריט לבוש חדש מבית קסטלי שאני נדרש לבחון למגזין Bike.il.

פעם היתה זו חולצת הגאבה החדשה, בהזדמנות אחרת היה זה ביב האקסטרה נוחות המיוחד והפעם הבשורה מבית קסטלי היא ביב אירו תחרותי חדש.

מדובר על ביב הקצה של קסטלי, המשמש את רוכבי הפרו טור של קבוצת Quick-Step בתחרויות הכביש הגדולות בעולם, ועכשיו הוא זמין לרכישה גם לקבוצות ורוכבים ישראלים.

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אי אפשר בלי קצת היסטוריה

מכנס ה- Free Bibshort של קסטלי הוצג לראשונה ב- 2007 וסימן שתי מהפכות משמעותיות בתחום הנוחות שממשיכות ללוות את הביבים של קסטלי עד היום. הראשונה, ביטול הקפל בקצה המכנס. אותו קפל בד שהיה נהוג באותם ימים נועד להצמיד את קצה הביב לרגל ולמנוע תזוזה. רק מה, שהוא לחץ על הארבע ראשי והירך, ויצר אזור של חוסר נוחות ולחץ ברכיבות ארוכות.

המהפכה השנייה היתה סביב רצועות הכתפיים. באותה תקופה היה נהוג להאריך את החלק האחורי של הביב במעלה הגב עד הכתפיים על מנת לספק תמיכה טובה יותר לביב ולמנוע החלקה שלו כלפי מטה. תוספת בד משמעותית זו באזור הגב הפכה את הביב לסוג של שכבת בסיס נוספת אשר העמיסה על הרוכבים ובימים חמים במיוחד היתה כה בלתי נסבלת עד שהם נאלצו לגזור בה חורים גדולים לטובת שיפור האוורור.

מאז, ועם כל גירסה חדשה של ביב ה- Free, קסטלי ממשיכה לשפר את מבנה הביב כאשר שתי הנקודות הללו ממשיכות להוות עוגן משמעותי בעיצובו. עם השנים נושא האירודינמיות קיבל פוקוס בכל תחומי הציוד וכך גם בביגוד, וקסטלי הוסיפו אלמנטים המשפרים את האירודינמיות של הביב וגם שינו את שמו ל- Free Aero.

כיום, הביב המודרני של קסטלי עדיין נשען על שלושת הרגליים הללו: נוחות, אירודינמיות ואוורור. מכיוון שהביב הספציפי הזה, בליין הביגוד של קסטלי, מיועד לתת מענה לרוכבים מקצוענים מהטובים בעולם אשר ללא ספק ייקחו את הביגוד שלהם לקצה, הושם פה דגש מיוחד גם על עמידות.

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מה חדש ב- Free Aero RC

הבשורה המשמעותית ביותר בביב החדש היא העדר כל סוג של פס הדבקה שהוא. אין פסי סיליקון, אין בד אלסטי נצמד ואין סופית מכנס שמיועדת להצמיד את קצה הביב לרגל. אז איך הביב נשאר במקום? ובכן, קסטלי בחנו 28 סוגים שונים של בדים בדרגות אלסטיות שונות ובתרכובות שונות עד שהגיעו לבד הנבחר. המטרה היתה למצוא בד קיצי, נושם, סטרצ'י ונוח לכל הביב אשר ישמש גם לקצה המכנס מבלי שיזוז במהלך הרכיבה.

לאחר ניסויים רבים, חלקם בשיתוף קבוצת האופניים Quick-Step, קסטלי הגיעו לנוסחה המנצחת. למעשה כל הביב עשוי מאותו סוג בד, לכל אורך הרגל, ללא צורך בפסי סיליקון והמכנס פשוט נצמד לרגל ולא זז.

ומי שרוצה to geek out אז הבד באזור הרגל הינו בעובי של 215 גרם/מ"ר (מה שאומר שהוא בד עמיד ולא מאוד עדין) ומורכב מ- 32% ספנדקס ו- 68% ניילון. הניילון תורם לעמידות המכנס, והספנדקס הוא זה שנותן את האלסטיות הרבה, תחושת ההיצמדות לרגל והקומפרשן על השריר. בנוסף, הבד עשוי מסיבים דקים במיוחד אשר נותנים לו תחושה רכה ונעימה למגע על הגוף וגם משפרים את הנידוף שלו.

אספקט נוסף שעבר שדרוג משמעותי הוא הרצועות. גם פה קסטלי ממשיכים בקו שמלווה אותם כבר 15 שנה – less is more – ומשתמשים בכמות החומר המינימלית אשר תעשה את העבודה. בניגוד לביב ה- Premio Black בו נעשה שימוש בחומר דק ועדין לרצועות, פה קסטלי עושים שימוש בחומר יותר עמיד ומשמעותי אשר מספק תמיכה ואחיזה טובה במכנס, אבל מקפידים שלא להשתמש בכמות חומר מעבר למינימום הנדרש. אזור הגב עשוי רשת דקה בגיזרה סופר צרה על מנת שלא להכביד ולא לחמם את האזור ברכיבות ארוכות בימים חמים. מכיוון שהביב מיועד לרוכבים תחרותיים, קסטלי לא שכחו להוסיף כיס קטן מאחור בשביל מכשיר הקשר. רוכבים חובבנים כמונו יכולים להשתמש בכיס הקטן בגב הביב לאחסון כרטיס אשראי, כסף או מפתחות.

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בואו נדבר על העיצוב

בהמשך למגמה של קסטלי שהחלה עם ביב ה- Premio Black, גם הביב החדש הזה מגיע עם מעט מאוד לוגואים אדומים בוהקים. למעשה, הביב מגיע עם לוגו עקרב יחיד די קטן בחלקו האחורי עליון של הביב.

הדגם אותו קיבלתי למבחן שומר על קו עיצובי נקי למדי, מכנס שחור חלק, ורצועות מפוספסות. הרצועות יורדות די נמוך בחלק הקדמי של הביב כך שניתן לראות אותן מציצות מתחת לחולצה, אבל ממש בקטנה. מי שרוכש את הביב יכול לבחור בין שחור כחול או אפור כהה.

כאמור, הביב מיועד לקבוצות רכיבה, כך שלרוב יעבור עיצוב קאסטום לפי דרישות הקבוצה, ספונסרים, צבעי הקבוצה וכו'.

לסיום הפרק העיצובי, הביב מקבל שני פסים זוהרים בחלקו האחורי על מנת לשפר את הנראות והבטיחות של הרוכב ברכיבה בתנאי חשיכה, למשל בשעות הבוקר המוקדמות, או כאשר עוברים במנהרה במהלך טיפוס באלפים.

הביב מגיע גם בגירסה ללא כתפיות ובגירסה עם כתפיות אבל מיוחדת לנשים. גירסת הנשים זהה בכל הפרטים הטכניים לגירסת הגברים אולם הגיזרה שלו מותאמת יותר לגוף הנשי והפד שונה ומתאים יותר לנשים.

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אז איך הוא מרגיש ברכיבה

כפי שמשתמע מהתיאור הטכני, הביב הזה בנוי היטב, וזה מורגש. התחושה שונה מאוד מתחושת ה- "להיות עם ולהרגיש בלי" של ביב ה- Premio Black. כאשר מתלבשים בבוקר אין שום צורך להיזהר פן נמשוך את המכנס חזק מדי והוא יקרע. הבד מאוד אלסטי ומרגיש עמיד ומשמעותי. הביב מחזיק היטב את הרגל, ולא זז לאורך כל הרכיבה. קצה הביב באזור הארבע ראשי מרגיש כמו ביב compression והשריר מוחזק היטב. גם הכתפיות יושבות באופן הדוק על השכמות ומחזיקות את המכנס שלא יגלוש מטה במהלך הרכיבה. הכתפיות גם כן עשויות בד עמיד וחזק ומורגשות במהלך הרכיבה. בעצירות שירותים זריזות לצד הכביש הגמישות והסטרצ'יות של הביב מאפשרות שחרור מהיר ללא סכנה לשלמות הבגד.

הפד של הביב הינו אותו פד מצוין Progetto X2 Air המשמש את קסטלי בכל ליין הקצה שלהם. הוא נוח, מרופד אך לא עבה מדי, ומספק נוחות לאורך זמן.

מבחינת נידוף ואוורור במזג אוויר חם, אני חייב לציין שאת המבחן ביצעתי בתקופת החורף והאביב ומזג האוויר היה נעים ונוח, כך שאין לי ניסיון עם הביב הזה ספציפית ברכיבות במזג אוויר חם ולח במיוחד. מניסיון עבר עם ביב ה- Free Aero מהדגם הקודם אני יכול להעיד שהוא ממשיך להיות נוח גם בתנאים חמים למדי, אולם במזג אוויר קיצוני אני מעדיף את ביב ה- Superleggera הקליל והדק שמיועד למזג אוויר חם ולח במיוחד. רק לשם השוואה, הבד של ביב ה- Superleggera באזורים מסוימים מגיע גם ל- 90 גרם/מ"ר (בהשוואה ל- 215 של הביב הזה).

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

ביב ה- Free Aero RC ממשיך את ליין ביגוד הקצה של קסטלי המיועד לרוכבים מקצוענים. הביב עשוי טוב, איכותי ועמיד. הוא נוח מאוד ברכיבה, יושב טוב ושומר על הרגליים מהודקות. הוא לא זז מילימטר, גם לא בשילוב מחממי ברכיים. הוא נצמד היטב לרגליים ומחזיק את השרירים באופן הדוק. רצועות הכתפיים גם כן עמידות וחזקות ומחזיקות את המכנס במקום. באזור הגב הן חוברות יחד לרשת דקה ואוורירית וכך שומרות על פרופיל צר על מנת שלא להכביד על הרוכב בתנאי חום.

הוא לא הביב הכי קל וגם לא הכי מנדף. ביום חם במיוחד הייתי בוחר לרכב עם ביב אחר, אבל בכל יום שגרתי של רכיבה עם הקבוצה, בתחרות או באימון, ובעיקר ברכיבות הארוכות והקשוחות, בהן חשובה הנוחות לאורך זמן, העמידות ותחושת האחיזה של הביב את הרגל הייתי שולף את ביב ה- Free Aero מהארון פעם אחר פעם ללא התלבטות.

Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן
Castelli Free Aero Race RC- ביב תחרותי במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות