Moustache Samedi Game 8

eMTB במבחן

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


יבואן: מוטואופן        מחיר האופניים במבחן: 29,900 שקלים


בחן וכתב: שחר מיליס     דוגמן מסלול: ישראל קאופמן       צילום סטילס, וידאו ועריכה: דותן הלוי

הישראלים ידועים כ EARLY ADOPTERS, לא רק כשזה נוגע לטכנולוגיות חדשות, אלא גם בתחום האופניים. טרנדים אזוטריים שונים הופכים בישראל למיין סטרים בן לילה ולעיתים רק כשנה שנתיים לאחר מכן, מאומצים במלואם בשאר העולם. בהיותנו ממוקמים במרכז העולם (סליחה, במזרח התיכון) אנו פוזלים הן לשווקים האמריקאים והן לשווקים האירופאים, ובגלל שאנחנו כאלה מיוחדים, לא פסחנו גם על המזרח, דרום אפריקה ואוסטרליה, כך שבישראל ניתן למצוא מגוון רב של מותגי אופניים וציוד בכמות שיכולה לרמז (בטעות) על גודל אוכלוסייה וקהל רוכבים גדול בהרבה מגודלו האמיתי של השוק הישראלי.

למה אני מציין זאת? כי בכל פעם אני מופתע לשמוע על חברה גדולה חדשה שאני לא מכיר. ואני חשבתי שאני מכיר כבר הכל… כמה גדולה? מסתבר שמאד.

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מוסטאש (שפם) היא חברה צרפתית צעירה שנוסדה לפני 10 שנים ע"י שני חברים, אחד מהם שימש  כמנהל תחום המוצר בלאפייר. התמחותה של החברה שפועלת ממחוז Vosges בצרפת היא אופניים חשמליים בלבד. לא חברה שיצרה אופניים רגילים ואימצה/עברה לייצור אופניים חשמליים, אלא חברה שהוקמה לצורך מטרה אחת בלבד- פיתוח וייצור אופניים חשמליים למגוון סגמנטים של רכיבה. לחברה קולקציה של 7 משפחות אופניים, מאופני דחיפה (היחידים ללא מנוע…), דרך אופני עיר, אופני מטען, אופני טאנדם חשמליים ועד כמובן אופני שטח חשמליים. סה"כ ליין של 65 דגמים שונים כולם מאלומיניום, וכולם נסמכים על מערכות חשמליות של בוש- פורטפוליו מכובד בהחלט.

את מוסטש מייבאים ומייצגים בישראל חברת מוטו אופן הוותיקה. כרגע ליין הדגמים המיובא לישראל כולל דגמי טאנדם חשמליים ודגמי אופני שטח במספר מפרטים. למבחן קיבלנו את דגם ה Samedi Game 8, דגם האנדורו של החברה עם מהלך 160/170 מ"מ שיוצע למכירה בשלב מאוחר יותר השנה. כרגע הדגם שנמצא במלאי ומוצע למכירה הוא ה Samedi Game 4, עם שלדה ובולם אחורי זהים, מפרט כמעט זהה עם מספר שינויים קטנים, ומזלג קדמי עם מהלך 160 מ"מ.

אגב באופן מפתיע, אין ולו ציור אחד של שפם על האופניים. לך תבין…

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

HIGHLIGHTS

  • שלדת אלומיניום עם מתלה ארבע זרועות (FSR)
  • מהלך מתלים 170/160מ"מ
  • גלגלי "29 עם צמיגי "2.5ASSEGAI
  • מערכת הינע Shimano XT
  • מערכת חשמלית Performance Line CX מבית BOSCH המספקת 250 וואט ומומנט של 85 ניוטון/מטר.
  • סוללת BOSCH 625 WH אינטגרלית ניתנת להסרה מהירה.
  • מעצורי Shimano XT M8120 מרובעי פיסטונים
  • זווית כיסא 73.6 מעלות.
  • זווית ראש 65 מעלות.
  • בסיס גלגלים 1244 מ"מ.
  • צ'יינסטיי באורך 460 מ"מ.
  • REACH 440 מ"מ
  • משקל: 24 ק"ג
  • נתונים למידה  L

גיאומטריה ומפרט מלא באתר היצרן

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

שלדה, מתלה ואבזור

באופניים חשמליים גדולים, אין כמעט חשיבות לחומר הגלם ממנו עשויה השלדה. אז נכון שרוב דגמי הקצה החשמליים כוללים שלדות קרבון, אבל כשיש מנוע חזק וסוללה גדולה, עוד כמה מאות גרמים לא עושים הבדל של שמיים וארץ. שלדת האלומיניום של המוסטאש בעלת צדודית נאה בעיני, עם דאון טיוב רחב אך נמוך, עובדה שמקנה מראה קליל יותר לאופניים. הצבע האדום/וורוד הזה יושב עליי טוב ובכלל, בנוגע למראה, המוסטאש אמנם לא מסובבים ראשים אבל נראים לא רע בכלל! למבחן קיבלנו את הדגם היקר יותר מהדגמים שיגיעו לארץ, סמדי גיים 8. בתג מחיר של 29,900 שקלים, ובהתחשב בחלקים, האופניים מהווים מוצר שחובה להסתכל עליו כמועמד לרכישה, עוד לפני שאנחנו יודעים איך האופניים רוכבים ומרגישים. בנוגע לאבזור, האופניים מגיעים עם מערכות מלאות מבית שימאנו (ברמת XT) כולל בלמי XT 8120 מצויינים עם 4 בוכנות, מזלג פוקס 38 פאקטורי עם מהלך של 170מ"מ ומנוע/סוללה של בוש עם מומנט של 85Nm וסוללה בקיבולת של 625 וואט/שעה. מוט הכסא של KS באורך 170מ"מ הוא בחירה מצוינת מבחינת אורך המהלך אך הרגיש בינארי ולא מספיק רגיש לעומק לחיצה של הידית בהשוואה למוצרים מקבילים. לסיכום האבזור, האבזור תואם את תג המחיר ומתפקד טוב. עם זאת, שתי בחירות הרימו לנו גבה. הראשונה, מדוע בחרו לשים כידון בקוטר 31.8 על כאלו אופניים? והשנייה (לכאורה…), מדוע בחרו להשתמש בבולם אחורי עלום שם (מבית חברת האביזרים הגנרית של מוסטאש – JUST) אבל על כך בהחלט ארחיב בהמשך.

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מערכת חשמלית

לב ליבה של המערכת החשמלית של הסמדי גיים 8 ובכלל של מוסטאש כאמור, הוא ה Bosch Performance CX. האופניים מגיעים עם סוללת 625 וואט/שעה המוטמעת באלגנטיות בצינור התחתון וניתנת לשליפה. יחידת השליטה והתצוגה בדגם זה היא פוריון הפשוט יותר המחובר על הכידון ומשמש גם כבקר השליטה על מצבי המנוע. זה מוצר שללא ספק הוכיח את עצמו כסוס עבודה, אולם בתג המחיר הזה כי היינו מצפים לקבל את ה Kiox הקטן והמקיף.

לאופניים במבחן 4 רמות סיוע – Eco, Tour, eMTB, Turbo, ללא מצב טור פלוס אשר הוצג בעדכון התוכנה האחרון של בוש.

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

על השביל

המוסטאש מגיעים עם מד סאג (קליפ און) המסייע לכוון את רמת השקיעה הרצויה עבור הבולם האחורי ה Magic Grip ממותג הבית שלהם כאמור. כוון קוקפיט ובולמים קצר ואני יוצא לשטח הר הבית שלי, הלא הוא הר חורשן. עדיין תוהה איזה אינטרס יש לחברה כלשהי היום לפתח בולם, לדאוג לחלפים, תחזוקה ושירות… יחד עם זאת מצהיר היצרן שבולם זה אינו זקוק לטיפולים תכופים, למעשה טיפול מומלץ כל 8,000 ק"מ. בכל מקרה צוות המכונאים של מוטואופן עבר הדרכה לטיפול בקיט האוויר של הבולם כולל הצטיידות במלאי חלפים גדול, במקרה של טיפול/ תיקון שיצריך התערבות במערכת ההידראולית, הבולם ישלח לחברה ובמקומו מוטואופן מתחייבת לספק בולם חליפי זהה.

טוב, לא הייתי צריך לתהות הרבה מכוון שעם הסינגל הראשון בירידה הרגשתי משהו שהפתיע אותי מאד. עם שחרור הבלמים ועליית המהירות, נראה שהאופניים עוברים ל BEAST MODE ונותנים תחושה של עקיבת קרקע מושלמת ושיכוך אלמנטים כל כך טוב עד שהרכיבה מרגישה מנותקת מהמציאות. אני למוד ניסיון ממבחני אופניים חשמליים רבים בהם המתלה עובד מצוין, עד מה שאני מעריך כמהירות של 30-35 קמ"ש ואז מתחיל המתלה "לבעוט". כן, זה קורה גם באופניים המהוללים ביותר במרשתת. עם סיום הראן, חשבתי לעצמי שאני בטח מדמיין ושתנאי השטח פשוט מצוינים היום, אך עם התקדמות הרכיבה שכללה את מיטב התלולים של חורשן (כל מי שרוכב שם מכיר את השפעת האופנועים על הסינגלים, כמות הסלעים/ חריצים ואבנים חופשיות) נפלה לי ההבנה שיש כאן קסם. אולי בזכות קינמטיקת מתלה מצויינת אך אולי בגלל (בזכות) הבולם הייחודי שלהם. אני יכול רק לנחש שמהנדסי החברה הבינו שלא יוכלו למצוא את מה שהם מחפשים בחוץ והחליטו לקפוץ למים העמוקים ולפתח בולם רק עבורם. בסוף היום מגיע להם שאפו ענק על כך, מוצר מצויין!

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

המידות של המוסטאש מעט מוזרות על הנייר, עם מידת REACH קצרה מאד למידת לארג' והאופניים אכן מרגישים מעט קטנים, אך לא הייתי שש לעלות מידה שכן הגיאומטריה יושבת מצוין עם בסיס הגלגלים הארוך, ומי שמחפש אופניים מתמרנים יותר לסינגלים צפופים דווקא יעריך את הקוקפיט הקטן יותר המאפשר יותר טווח תנועה לרוכב, בטח כאשר החרטום מופנה כלפי מטה ומנח הגוף מוטה לאחור.

מרכז הכובד הנמוך יחסית ותנוחת הרכיבה נוחות מאד ומרגישות "בתוך" האופניים, מה שגורם להם להיות צייתניים יותר ממה שציפיתי לאור משקלם. למרות הצ'יין סטיי הארוך, האופניים הרגישו זריזים ובזינוק לאוויר בדרופים, מורגש השיכוך העמוק והמצויין של מזלג ה 38 של פוקס שעובד בקורלציה מעולה עם הבולם האחורי והמתלה. המוסטאש כל כך יציבים בקו שלהם, והמתלה נשאר אקטיבי גם בבלימה תודות למתלה ה4 זרועות עם ציר על תומכת השרשרת. את כל זאת משלימים צמד צמיגי המקסיס אסגאי אשר הוכיחו שזהו צמיג מצוין לא רק כצמיג קדמי אלא גם כצמיג אחורי. האחיזה שלהם רצופה וצפויה גם בבלימה וגם בפניות ועזרו לאופניים להקנות המון בטחון ברכיבה.

מה הצד השני של המטבע? האופניים כל כך דבוקים לקרקע שקפצוץ קליל מעל חריץ או אפילו באניהופ ארעי הופכים לקשים יותר לביצוע. ותחושת ה"רכיבה על ענן" כל כך חזקה שמרגישים ממש מנותקים מהקרקע. באופן אישי אני מוצא את תחושה זו מעניינת ולא פוגעת בחוויה הכללית על האופניים, אבל כבר שמעתי תלונות על "ניתוק מתחושות הקרקע" ולכן תחליטו בעצמכם אם זה משהו שאתם אוהבים או פחות.

לאורך תקופת המבחן האופניים התנהגו באופן דומה גם בתאי שטח שונים ומגוונים, כולל שטח טרשי וסלעי, ואפילו מדורדר.

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

המוסטאש סמדי גיים הם אופניים חדשים בארץ, למעשה המשלוח הראשון של ה Samedi Game 4 ו ה Samedi Trail 4 (150/150 מ"מ) נחת ממש לא מכבר. כאמור, למרות שעל פניו הם לא מציגים שום פיצ'ר ייחודי במערכת החשמלית, שיטות הייצור או אבזור מאד ייחודי, נוכחנו לרכב על אופנים מאד שונים בנוף החשמליים המקומי (וכנראה העולמי) עם ביצועי מתלה מרשימים מאד, וציון רכיבה כללי גבוה מאד. באופן אישי הייתי כל כך מרוצה מהתנהגות הרכיבה שלהם עד ששקלתי מאד ברצינות להתחרות באליפות ישראל באנדורו על גבי האופניים הללו ולא על האופניים הפרטיים שלי.

אז כמו כל דבר, הם לא מושלמים, אך ביחס למחיר, ובעיקר למי שמחפש את חווית הרכיבה שבאופניים חשמליים ולא מחפש לקנות את ה"אופניים עם הסוללה הכי גדולה" המוסטאש הם בהחלט משהו לקחת בחשבון ולהזמין רכיבת מבחן.

ה Moustache Samedi Game 4 שנכנסו כרגע למלאי ומוצעים למכירה מידית, מבוססים על שלדה, בולם אחורי, ומערכת חשמלית זהה לאופני המבחן. השוני הוא בבולם הקדמי (RockShox, 35 Gold RL עם מהלך 160 מ"מ) ובמפרט החלקים הדומה בשימוש, אך פשוט יותר ברמה מה Samedi Game 8 שבמבחן. מחירם יעמוד על 23,900 שקלים.

eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8
eMTB במבחן-Moustache Samedi Game 8

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות