כמו הטמפו שבחנו בשנה שעברה, נעל הטרה Powerstrap X4 של פיזיק מציגה מערכת לרכיסה והידוק הנעל מבוססת רצועות עם סגירת וולקרו, במקום גלגלות BOA/ דומיהן הנפוצות היום. רצועות הוולקרו מעוצבות כך שהן אמורות לספק רמת הידוק גבוהה תוך שמירה על נוחות. בנוסף, בעיקר בנעל שבמבחן, הרצועות נותנות לוק מיוחד ואופנתי. 

מאפיינים עיקריים

סדרת מוצרי ה- Terra נמצאת בקטגוריית הנוחות בליין מוצרי הנעלת השטח של פיזיק. בסדרה מספר דגמים, כאשר רובם משתמשים במערכת BOA. הדגם שבמבחן הינו כאמור דגם הPowerstrap X4, עם שתי רצועות וולקרו עבות במיוחד המאפשרות הידוק חזק של הנעל לרגל.

בסיס הסוליה מבוסס על פלסטיק מחוזק בסיבי קרבון, עם סוליה חיצונית מגומי וניילון ברמות קושי ועמידות שונות. הגפה עשויה עור סינטטי מחורר. משקל הנעל עפ"י היצרן הוא 292 גרם לנעל במידה 42. הנעל שקיבלנו למבחן במידה 44 שקלה 360 גרם. התרכובת של הסוליה מיועדת לספק קשיחות להעברת כוח טובה אולם יחד עם קצת גמישות לטובת נוחות משופרת ברכיבות ארוכות. הסוליה החיצונית מספקת אחיזה טובה ועמידות בהליכה על הקרקע (כן, ברכיבת גראבל הרפתקנית הליכה עם האופניים היא עניין שבשגרה). הגפה הסינתטית מיוצרת מיחידה אחת של חומר כמעט ללא תפרים, ושילוב רצועות הרכיסה העבות תורם לתחושת הידוק אחידה לכל אורך כף הרגל.

הדגם מיובא לישראל בשלושה צבעים: צבע בוץ, אפור בהיר ושחור. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

הנעליים בצבע אפור בהיר עם רצועות שחורות שקיבלנו למבחן נאות מאד בעיננו ובעיקר בעלות מראה לא שגרתי ביחס למבנה הנעליים הגנרי המקובל. הרכבת הקליטים קלה ונוחה כאשר התושבת ניתנת לכיוון וכוללת שנתות למיקום מדויק של הקליטים.  

רצועות הוולקרו הרחבות מאפשרות פתיחה מלאה של הנעל בתנועה אחת מהירה ומאפשרות כניסה ויציאה קלה ומהירה של הרגל. לשונית הנעל אינה נופלת לפתח הנעל ותורמת לכניסה הקלה של הרגל. 

על הרגל הנעליים נחוו כנוחות מאד. הידוק הנעל לרגל נעשה כאמור ע"י שתי רצועות הוולקרו. הרצועה הקדמית עוטפת את כף הרגל מצד לצד בתצורת האות Z, בעוד הרצועה העליונה סוגרת את חלקה העליון של הרגל בתנועה אחת. הנעל מחבקת את הרגל ומספקת תחושה הדוקה אך נעימה. כמי שהתרגל בשנים האחרונות לנעליים עם מנגנון BOA, לוקח רגע להתרגל שוב לרצועת וולקרו. את רצועות הוולקרו קשה יותר להדק תוך כדי רכיבה, כך שיש חשיבות גבוהה להתרכז בזמן נעילת הנעל ולהדק את הרצועות בצורה טובה. עם ה-BOA מצאתי את עצמי בהרבה מקרים נועל את הנעל ברשלנות ואז מהדק תוך כדי רכיבה, עם הוולקרו זה פחות אפשרי. הידוק טוב לפני הרכיבה החזיק לי ברוב המקרים לכל הרכיבה, למעט רכיבות עם הרבה טיפוס בעמידה, בהן נוצר לחץ על הרצועות, מה שגורם להן להתרחב מעט. במקרה כזה ניתן להדק את הרצועות תוך כדי רכיבה, אבל זה דורש ריכוז גבוה יותר מאשר עם מערכת BOA. היתרון של שתי רצועות נפרדות הוא שניתן להדק כל רצועה בנפרד, ובכך להתאים את רמת הלחץ על הרגל באופן מיטבי.

הנוחות של הגפה, בשילוב עם הסוליה החיצונית בעלת קוביות גבוהות יחסית, מאפשרים הליכה נוחה מאד עם הנעליים עם תחושת ביטחון גם בהליכה בשטח משובש. מבחינת אוורור, הגפה מחוררת למדי ומספקת אוורור טוב לחלק העליון של כף הרגל, אולם הסוליה אינה מחוררת כלל ואינה מאפשרת זרימת אוויר בתחתית כף הרגל. לי זה לא הפריע לי, גם לא במזג אוויר קייצי וחם במיוחד.

מדיניות החלפה ייחודית 

CTC יבואני פיזייק לישראל מציעים מדיניות החלפה ייחודית לישראל על חלק ממוצרי החברה האיטלקית. במסגרת המדיניות מתאפשר לכם לרכוש נעליים חדשות של Fizik לרכוב איתן 30 יום, ואם לא תהיו שבעי רצון מהן תוכלו להחזירן לאחת מחנויות טרק ישראל, לקבל שובר זיכוי על הזוג המוחזר ולבחור זוג אחר או כל מוצר אחר ממוצרי החנות. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

פיזיק מצטרפים לסצנת הגראבל עם מוצר אופנתי ויעיל. לעומת חלק מהמתחרים שהלכו על רכיסה באמצעות שרוכים, פיזיק בחרו מערכת רצועות וולקרו, שמוכיחה את עצמה כנוחה ויעילה. הנעל נוחה לשימוש על האופניים וגם על הקרקע, אלמנט חשוב בסגנון רכיבה הרפתקני כמו גראבל. זוהי נעל ברמת ביניים מבחינת מחיר ומשקל, והיא נותנת תמורה מצוינת בעד הכסף, תוך שמירה על סטייל ועדכניות. בנוסף, מעבר לאיכות המוצר שנדונה כאן, מדיניות ההחלפה המצוינת של היבואן המקומי מאפשרת התאמה אופטימלית של הנעל לרוכב ברכיבה אמיתית ומפחיתה משמעותית את הסיכוי להיתקע עם נעל לא נוחה.


יותר: נוחות, עיצוב, מדיניות החלפה, מחיר  

פחות: משקל

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות