הודעה לעיתונות מאת ריסייקלס- אורבאה ישראל


ה Orca הם דגם אופני הכביש הקלאסיים של אורבאה. ספינת הדגל של החברה הבסקית בתחום אופני ה- All Around התחרותיים. הגרסה האחרונה שהושקה בשנת 2021 הייתה מעין גרסה יותר ורסטילית לאופני האירו של החברה. הם חלקו עיצוב דומה ומראה אירו קלאסי רק מעט פחות קיצוני. הדגש היה על אופני טיפוס עם נגיעות עיצוביות שמזכירות אופני אירו. מבחינת משקל הם אומנם היו קלים יותר מאופני האירו על מלא אבל לא בהרבה, והקריבו יכולות טיפוס ואף נוחות לטובת אירודינמיות משופרת.

Orca 2024 בסימן חזרה למקורות- אופני טיפוס טהורים

הדור השביעי של אופני האורבאה אורקה, שמושקים היום, חוזר למקורות שמהם הכל התחיל עם שלדת טיפוס טהורה. אי אפשר לטעות בייעוד של האופניים – להגיע לפסגה כמה שיותר מהר. האופניים האלה מיועדים לאנשים שאוהבים לטפס, מהר והרבה מבלי להקריב נוחות, קשיחות ויעילות דיווש. ניתן בקלות להבחין בשורשים הבאסקים של הדגם הזה, אופניים שנולדו בחבל ארץ הררי וקשוח במיוחד.

אורבאה, עם האורקה החדשים, למעשה מכריזים שתמו הניסיונות למצוא את האחד – לא יותר זוג האופניים אחד שעושה הכל בצורה טובה (גם מהיר ואירודינמי במישורים וגם קל משקל בעליות) מבחינתם זה פשוט לא אפשרי. מהיום בליין של אורבאה יש אופני אירו למי שמחפש מקסימום מהירות במישור ואופני טיפוס למי שמחפש מקסימום קלילות ויעילות בעלייה.

בבדיקות שעשו צוותי הפיתוח התגלה חיסכון של 3 וואט אל מול אופני האירו של החברה בעלייה בשיפוע של 5%. כאשר השיפוע עולה ל- 10% החיסכון גדל ל- 6 וואט. הוספת משקל כתוצאה מהפיכת השלדה לאירודינמית יותר, למעשה מבטל את היתרון הנ"ל ולכן לא משפר את יכולות האופניים במתאר הררי. הניסויים הללו גרמו לאורבאה להבין שישנו צורך באופני טיפוס טהורים שאינם מתפשרים על המשקל לטובת אירודינמיות.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

אלוהים נמצא בפרטים

להגיע לשלדת טיפוס טהורה במשקל של 730 גרם (דגם OMX במידה 53) עם מזלג ששוקל 360 גרם בלבד דרש ירידה לפרטים הכי קטנים. המטרה של אורבאה הייתה להגיע לחיסכון משמעותי במשקל מבלי לפגוע בתכונות הדינמיות של השלדה. אורבאה שיכללה את תהליך סידור יריעות הקרבון על מנת להקטין את החפיפה בין השכבות השונות. היא גם עושה שימוש ביריעות גדולות יותר מה שהופך את התהליך למורכב וקשה יותר, אבל בסופו של דבר נדרש פחות קרבון ונחסך משקל משמעותי בשלדה. אורבאה גם ביצעו אופטימיזציה לתהליך ההדבקה של היריעות והם עושים שימוש בפחות אפוקסי על מנת לחבר את יריעות הקרבון.

הדיאטה לא נעצרה בשלדה ובמזלג. גם החלקים עברו תהליך דומה בהם בוצעה עבודה משמעותית להפחתת כמויות החומר בשימוש בכל חלק. גלגלי הקרבון החדשים של חברת OQUO (חברת הגלגלים החדשה של אורבאה) שוקלים רק 1,380 גרם לפרופיל 35 מ"מ. גם הכידון והסטם עברו טיפול להפחתה משמעותית במשקל שלהם.

כמו שאמרנו, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אז גם תהליך הצביעה וההרכבה עבר אופטימיזציה על מנת לחסוך כמה שיותר משקל בצבע ובברגים המשמשים לחיבור והרכבת האופנים.

בסופו של דבר, אורבאה הגיעו למשקל של 6.7 ק"ג לאופניים מלאים, כאשר לדבריהם מדובר על אופניים קשיחים, זריזים, ונוחים אשר יעמדו בכל האתגרים שיוצבו להם. לטענתם לא מדובר פה על אופני תצוגה לתערוכה, אלא על אופניים של העולם האמיתי אשר ישמשו לרכיבות בכל המתארים האפשריים, אבל יבריקו במיוחד בטיפוסים קשים וארוכים.

קסטום מלא- שלדה בשתי רמות קרבון ומגוון חלקים לבחירה

הפחתה משמעותית של משקל מגיעה לפעמים על חשבון קשיחות והעברת כוח – לא במקרה של האורקה החדשים. לדברי אורבאה העברת הכוח היא מיידית, ותחושת הקשיחות של האופניים, במיוחד בסיבובים חדים היא בולטת במיוחד.

למעט קיצור קל של תומכות השרשרת, הגיאומטריה כמעט ולא שונתה מהדגם הקודם. הפרופיל העגול של צינורות השלדה מספק שיכוך זעזועים, מה שתורם לנוחות ברכיבה. ובנוסף, אפשרות להתאים צמיגים ברוחב של עד 32 מ"מ אשר משפרים את האחיזה ותורמים לנוחות בכבישים משובשים.

בשביל לשמור על מראה נקי (וכן, גם יותר אירו) כל הכבלים נסתרים ועוברים בתוך השלדה.

הקונה יכול לבחור בין שני סוגי קרבון לשילדה – OMX ו- OMR כאשר השני מעט כבד יותר.

גם בתחום החלקים ישנה בחירה נרחבת בין מותג הפרמיום של אורבאה OC Components לבין מותגים זולים יותר של אורבאה או של חברות צד שלישי.

מבחינת גלגלים, ניתן לבחור במספר פרופילים שונים: 35, 45 או 57 כאשר כולם מגיעים ברוחב פנימי של 21 מ"מ על מנת לאפשר הרכבת צמיגים רחבים.

לבסוף, האופניים נכללים בתוכנית ה- MyO של אורבאה אשר מאפשרת התאמה אישית של האופניים לרוכב כולל צביעת קאסטום ללא תוספת מחיר.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות