לקראת סמרתון 2023

אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200


ראיין וכתב: אריק פלדמן    צילומים: אלירן קדוש, עופר עיברי, יואב לביא, יפית כליפה


ב-2 למרץ יוזנק הסטייג' הראשון של סמרתון 2023, המהדורה ה-9 של מרתון אופני ההרים המדברי הישראלי. גם השנה ניתנה לנו הזכות הגדולה לשמש כשותף המדיה של אחד מאירועי האופניים הייחודיים והיפים במפת מרוצי האופניים הרב יומיים בעולם.
לאחר הפסקה של מספר שנים חזרנו למסורת הוותיקה של מפגש מקדים עם נימי כהן, מנכ״ל האירוע בשנים האחרונות והרוח החיה מאחוריו, כדי לספוג קצת מהטירוף ומהתשוקה שמניעים אותו כבר 9 שנים ברציפות ומתגברים משנה לשנה.
על הדרך גם באנו לשמוע מה חדש/ מה השתנה/ מה התווסף במהדורה הקרובה של אחד מאירועי הדגל של ענף האופניים הישראלי.

לפני שנצלול פנימה לפרטים המעניינים באמת, נבקש לציין דבר מאוד חשוב בשם ההפקה:
על אף שההרשמה הרשמית נסגרת באתר ב-10.2, ניתן עדיין לחפש חדרי אירוח בפנייה אישית ל״צור קשר״ באתר או ישירות ל [email protected] וההפקה מתחייבת לסייע כמיטב יכולתה בחיפוש חדרי אירוח פנויים במרחב. ללינה בקמפינג אין מגבלת מקום, אך חשוב מאוד לשריין מקום גם שם במייל [email protected]

כעת, לסמרתון 2023.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

סמרתון 2023 – כפר תחרות חדש, לראשונה בקיבוץ אליפז

לאחר כמה שנים רצופות בהן כפר התחרות הוקם בחניון האגם של פארק תמנע (פרט למהדורת 2021, מהדורת הקורונה), השנה כפר התחרות עבר לקיבוץ אליפז הסמוך לפארק תמנע. נימי מסביר: "לפני שנתיים עת קיימנו בתוך מגפת הקורונה את סמרתון 2021, נאלצנו לדחות את התאריך המקורי ועקב כך איבדנו את סוף השבוע הפנוי שהפארק שריין לנו. כמו בחיים הצלחנו לבסוף לסחוט מהלימונים לימונדה, ותוך פחות מחודש של עבודה מאומצת העברנו את כפר הרוכבים לקיבוץ יהל שנרתם לארח אותנו. יצאה אחת הלימונדות המדהימות, כי לפי תגובות המשתתפים מהדורת 2021 של הסמרתון הייתה אחת הטובות ביותר בתולדות המרוץ, ועל כפר התחרות המפנק בלב מדשאות הכפר בו שוכנו אוהלים לצד חדרים לצד פינות הזולה המשתתפים מדברים בשקיקה עד היום".

השת״פ המוצלח עם קיבוץ יהל ב-2021 "פתח להפקה את הראש", נלמדו ממנו הרבה דברים ומסקנות רבות הוסקו, וכפועל יוצא מכך, כפר התחרות השנה ימוקם לראשונה במתחם התיירות של קיבוץ אליפז, בסמוך לכביש הכניסה לפארק תמנע.
המתחם ייפרש בין חדרי האירוח הכפרי והמדשאות הירוקות של הקיבוץ. בריכת הקיבוץ מתוכננת להיפתח מוקדם מהצפוי במיוחד לטובת משתתפי הסמרתון, חדר האוכל של הקיבוץ ורחבתו יהפכו לחדר האוכל של המרוץ, במת טקסים והופעה חיה תוקם בלב המדשאות ועוד.

נימי מדגיש: "פארק תמנע הוא אחד  מאתרי התיירות המרכזיים והמבוקשים בארץ להפקות. כפועל יוצא הסמרתון הוא אירוע אחד ולא גדול מתוך עשרות אירועי ענק בשנת העבודה של הפארק, ויש לכך יתרונות לעומת חסרונות. כשקיבוץ קטן וחם כמו אליפז או יהל מארח אירוע ספורט רב-יומי גדול כמו הסמרתון, התחושה היא שכל הקיבוץ על שלל ענפיו ואנשיו נרתמים למשימה באופן ההדוק ביותר, כאילו האירוע הוא חלק בלתי נפרד מהווי הקיבוץ. היות וזה לא המיין ביזנס של הקיבוץ (אירוח אירועים), אנחנו בונים הרבה פונקציות מאפס, אך מאידך אנחנו ״הבייבי״ של הקיבוץ וזוכים ליחס מאוד מיוחד ומסביר פנים. זה יתבטא בנוחות ובפינוק של המשתתפים, בשירותיות ובזמינות הגבוהה של אנשי הקיבוץ המעורבים בסמרתון, ובעיקר באווירה כללית חמה וקהילתית לכלל האירוע". הוא מוסיף: "אודי כליפה המפיק הראשי של האירוע מ"דבש אירועים בטבע" ואני נמצאים על הציר מהמרכז לקיבוץ אליפז כבר חמישה חודשים, ומקבלים מענה מיידי לכל בקשה או הזיה שלנו. אני מאמין שכפר התחרות באליפז ייזכר ככפר הרוכבים הטוב ביותר עד כה, ואנחנו משקיעים לא מעט כדי לעשות זאת. בסמרתון בסוף כל סטייג׳ אתה עובר ל-mode של חופשת רכיבה מדברית עם החברים שלך, וכפר רוכבים ותחרות מפנק הוא המפתח לכך".

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

גם השנה לינות המשתתפים בסמרתון יתפרסו על כלל המרחב, בין אם זה בחדרי לינה כפרית באחד מיישובי החבל (נאות סמדר, יהל, לוטן, קטורה, אליפז, איילות) או לינה באוהלים מהבית (BYO) במתחם הקמפינג המפנק בכפר התחרות שבקיבוץ אליפז.
למעט ערב שישי, בכל אחד מימי התחרות המשתתפים יקבלו את ארוחות הבוקר וארוחות הערב במקום הלינה שלהם.
את התדריך היומי עם תיאור הסטייג' והדגשים ליום התחרות הבא אפשר יהיה לראות בלייב או בצפייה מאוחרת בעמוד הפייסבוק של האירוע בערב שלקראת כל אחד מימי התחרות, כך שלא צריך להגיע פיזית לראות את התדריך בכפר הרוכבים באליפז.
ביום שישי תהיה ארוחת ערב חגיגית, משודרגת ומשותפת לכלל המשתתפים מכלל מקומות הלינה בחדר האוכל של אליפז. בסיומה יוקרן סרטון הסיכום היומי כשהבר ימשיך למכור בירות, יין ושאר ירקות.
״אפרופו האוכל באירוע״ מדגיש נימי: ״בשנה שעברה קיבלנו משובים צוננים על ארוחות הצהריים. לקחנו זאת לתשומת ליבנו והשנה הכל שונה. ראשית גם ארוחת הצהריים החמה שמוגשת על קו הסיום של כל סטייג׳ תהיה בשרית (או חלבון  מן הצומח לאלו שלא אוכלים בשר). שנית, ספק האוכל השנה הוא חדר האוכל של קיבוץ אליפז, ולא קייטרינג חיצוני, דבר שהתחייב בפארק תמנע שלא מתפעל מטבח. בדקנו אישית את ארוחות הערב של חדר האוכל מספר פעמים במספר תפריטים והארוחות שמותאמות לספורטאים ששרפו הרבה קלוריות״.
הוא מוסיף: "ההשקעה שלנו בפונקציות של כפר התחרות השנה היא חסרת תקדים. זה קשור לחזון הסמרתון ול-DNA המדברי שלו. עוד בימי פסטיבל הדזרט צ׳אלנג׳ זכרונו צרור לברכה, הדבר שהכי חימם לנו את הלב  היה לעבור במאהל הענק בערב שישי, לראות חבורות חבורות יושבות על מחצלות או על כסאות קמפינג, ו-just chilling out. פה מוזגים כוסית וויסקי משובח, שם מישהו שופת קומקום תה צמחים, ונוצרה אווירה קהילתית, של חבר׳ה, של פלברה ושל הורדת קצב ודופק. הורדת קצב לא רק מהתחרות ומהרכיבה המאומצת, אלא מחיי היומיום, מהמרוץ, מהעבודה, מהטיפול בילדים, מהבוס… לא סתם המדבר מהווה מקום של בריחה, של מדיטציה, של התכנסות התחברות פנימה, לטבע ולאלוהות במשך דורות על גבי דורות.
אני חושב שזה חלק בלתי נפרד מהסמרתון, ואחד הדברים שהכי מייחדים אותו ביחס לכל אירוע אופניים אחר בעולם״.

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

מסלולי סמרתון 2023 – ההשקה הרשמית של ארבעה מקטעי מסלול חדשים לחלוטין!

הסמרתון מתקיים כבר 9 שנים באותו מרחב גאוגרפי, מה שמייצר אתגר תכנוני למארגנים שרוצים לחדש ולגוון את הרכיבות ואת המסלולים עבור לקוחות שחוזרים לאירוע שנה לאחר שנה.
הקסם מתאפשר בשתי דרכים: בנייה וסלילה נמשכת של סינגלים חדשים מזה כעשור, לצד קריאטיביות בבניית הסטייג׳ים, שימוש בהקפצות רוכבים ו/או אופניהם, שינויי כיוון וזינוקים וסיומים במקומות חדשים.
הדרך הראשונה היא תוצר של תכנית האב לתכנון וסלילת שבילי אופניים של המועצה האזורית חבל איילות, שהחליטה כבר לפני שנים רבות שתחום אופני ההרים הוא יעד תיירות נכנסת ראשון במעלה עבורה. בסיום יישום התכנית הזו המרחב יהפוך לפארק אופניים טבעי ענק, בדומה למואב שביוטה ארצות הברית, עם רשת שבילים צפופה ורחבה שתמשוך לפה תיירי אופניים מכל העולם. הסמרתון הוא אמצעי החשיפה, המיתוג והשיווק האפקטיבי ביותר לחשיפת אפשרויות הרכיבה בערבה עבור הקהלים האלו, ואכן, במשך שנותיו הושקו בו בין היתר סינגל המכרות בתמנע, סינגל המשפחות החדש בתמנע, סינגל יהל-קטורה, מורזין, מורזין-יטבתה, סינגל זוגן-מילחן החדש (10 ק״מ) ועוד.

נימי מוסיף: "בשנים הקרובות ייבנו בשטחי המועצה שני בתי מלון גדולים של מאות חדרים. אם הכל יעבוד כמו בתוכניות, המהלך הזה יושלם לצד סלילת עוד סינגלים ושבילים במרחב, ואז אינשאללה נוכל להגשים את חזון ה״סמרתון הכוכבי״. כלומר מרוץ בו כל המשתתפים לנים באותו מקום, אוכלים באותו חדר אוכל, מזנקים ומסיימים בכל הסטייג׳ים מאותו לוקיישן, מבלי להניע רכב או להשתמש בהקפצות ומבלי לחזור על אותם שבילים באף סטייג׳".
הדרך השנייה כאמור היא בבניית מסלולים יצירתית על ידי יוני אדלר מתכנן העל, ו"מבקר המדינה" נימי כהן. בכל שנה צוות המסלולים חופר לעומק על מנת למצוא אטרקציות וחידושים שטרם נרכבו. זאת הסיבה שלאורך שנותיו של הסמרתון סטייג׳ים מזנקים בכל פעם במקום אחר במרחב, ומקטעים לא מעטים נרכבים בכיוון הפוך לכיוון המקורי וכו'.
נימי מסביר: ״בגדול בעולם אירועי הרכיבה יש שני מודלים מרכזיים. מודל האירוע המדלג שמשנה מסלול בכל שנה או בכל שנתיים-שלוש כמו במקרה של אפיק ישראל, והמודל השני הוא אירוע שקבוע גיאוגרפית, כמו  הדזרט צ׳אלנג׳ זצ"ל, ה-Sea Otter Classic בקליפורניה, מרתון האיילה או הסמרתון. ברור שהאירועים ״הקבועים״, עדיין מחדשים ומשנים כל שנה, אבל הבסיס, 50%-70% מהמסלולים נשאר קבוע". נימי מוסיף: "אני יודע שלחלק מהקהל הוותיק או החוזר זו נקודת תורפה ומייצר רפטטיביות. אבל ההסתכלות שלי כרוכב היא שונה. תחרות שעושה לך את זה,  אירוע שאתה נהנה בו extra, חבל ארץ שאתה תמיד נהנה  מהרכיבה בו ומהסינגלים שלו, הם בהחלט  סיבה לחזור לאירוע ולמסיבה עם החבר׳ה שלך פעם בשנה. להשתתף בסמרתון, באירוע, בתחרות מול רוכבים חזקים אחרים שנלחמים איתך על מיקום ותוצאה זה דבר אחר לגמרי מאשר לרכוב את המסלולים הללו לבד עם חברים, שום דבר לא מוציא ממך חומרים של תחרות למעט תחרות״.
יחד עם זאת, מארגני הסמרתון מודעים למגבלות הקונספט, וכאנשי המקצוע המובילים בתחומם בארץ, הם מציפים למועצה את הצרכים החיוניים ביותר לסמרתון, שהם גם החיוניים ביותר להגשמת חזון פארק האופניים הבינלאומי כאמור. ״הדבר הבא שהצפנו למועצה ולמתכנניה הוא סלילת שביל אופניים במקביל למעלה שחרות, שיעשה למעלה הטחון הזה את מה שמעלה קטורה עשה לצד הצפוני של החבל״. על אף שהנושא תקוע כרגע מול התנגדות של הרט״ג, נימי מקווה שלכבוד חגיגות העשור לסמרתון ב-2024, זו תהיה המתנה של המדינה והמועצה האזורית לציבור הרוכבים ולמרחב.

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

הסינגלים החדשים של מהדורת 2023

השנה הסמרתון חושף ארבע מקטעי רכיבה חדשים לחלוטין, הבולטים שבהם הם שני מקטעי סינגל ארוכים, האחד באורך 10 ק״מ והשני באורך 12 ק"מ. בכל אחד מימי התחרות השנה משתתפי הסמרתון יזכו לרכב על מקטע חדש שהם מעולם לא רכבו עליו במהדורות קודמות.

נימי מרחיב: "אחד המקטעים החדשים החשובים ביותר לסמרתון כתחרות הוא בין הסוף של שביל ישראל משחרות לנחל זוגן ועד לבאר מילחן. באופן מסורתי זהו מקטע שחובה לעבור בו והוא ידוע לשמצה בקרב הסמרתוניסטים כמקטע שובר גוף ונפש של דרך ג'יפים רעה עתירת קורדרוי ודשדש שמתחילה צמוד לגדר של בסיס עובדה. השדרוג החדש הוא 10 ק״מ של סינגל חדש לחלוטין, סופר זורם עם סיבובים, ברמים, עליות, ירידות, מלכודות נמרים עתיקות וכו', מקטע מדהים שיוציא את הרוכבים 100 מטרים מחניון הלילה של באר מילחן.

סינגל חדש נוסף שמצטרף למסלולי הסמרתון השנה, ולחגיגת הסינגלים האין סופית שמתחילה בסינגל יהל-יוטבתה, הוא מקטע חדש באורך של כ-10 ק"מ מסוף "ירידת מורזין" התלולה שנחשפה בסמרתון 2021 ועד פאתי קיבוץ יוטבתה. השביל הישן שהוביל דרומה התבסס על דרכי ג'יפים וחציית ערוצי נחלים עתרי דשדש, אך במקומו יקבלו השנה משתתפי הסמרתון עוד מקטע סינגל מדהים וזורם, שמתבסס בחלקו על סינגל הדרקון הוותיק, לצד מקטעי ירידה ועלייה חדשים מדהימים, הבנויים גם הם בעבודת אומנות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של זרימה, דיפון ושימור מהירות ע"י סמר בייק אדוונצ׳ר ומנהל העבודה של השביל הנ״ל, שהוא לא אחר מאשר יוני אדלר מתכנן מסלולי הסמרתון.

שני סטייג׳ים מעגליים ורק סטייג׳ Point To Point אחד

נימי מעלה עוד שדרוג לוגיסטי למשתתפי סמרתון 2023: ״בשלוש השנים האחרונות זינקנו משלושה מקומות שונים בכדי לתת חוויית רכיבה מושלמת לרוכבים ולצמצם את כמות דרכי כורכר מישוריות ומשעממות המקבילות לכביש הערבה שזכו אצלנו לשם התואר הלא-מחמיא אך הכנה ״גארבג׳ מיילס״. הקמת שלושה מתחמי זינוק וסיום מלאים במקומות שונים היא משימה לוגיסטית מורכבת הדורשת השקעה עצומה מצד ההפקה. לרוכבים ההשקעה הזו אמנם משפרת את איכות הרכיבה, אך גם הם נושאים בעול, כי בסוף כל יום הם מוקפצים חזרה לרכבים, נוהגים בחזרה למקום הלינה לאחר יום ארוך על האוכף, ובעצם זמן ההתאוששות והמנוחה שלהם נפגע ומצטמצם עקב כך.
השנה, עקב הסלילה של שבילי רכיבה ייעודיים וסינגלים שייצרה מספיק מסה קריטית, יש שני סטייג׳ים מעגליים אך במקומות שונים (קטורה לקטורה בחמישי, אליפז לאליפז בשבת), וסטייג׳ ״נקודה לנקודה״ אחד, ביום חמישי (קטורה לאליפז), כך שרק ביום אחד תהיה הקפצות נהגים. "החסכון הזה בזמן התאוששות יקר ובלוגיסטיקה מורכבת, התאפשר השנה ללא פגיעה באיכות המסלולים וביחס הסינגלים לדרכי כורכר שאנו מקפידים עליו בסמרתון, וזו אחלה אבולוציה של המרחב״. נימי מדגיש.

יוני אדלר, מתכנן ומנהל המסלולים של הסמרתון, על מסלולי 2023

יוני הוא אחת הדמויות המרשימות אך הצנועות בענף שלנו. יוני הוא אדם של מעט מילים והרבה מעשים, וכשהוא פוצה את פיו, אנחנו מאזינים בשקיקה. הוא מדגיש בפנינו: "מסלולי סמרתון 2023 ייתנו למשתף בו תחושה כאילו הוא רוכב בשלוש מדבריות שונות: הסטייג' הראשון הוא יום של "מדבר מלוקק"- ברוב היום הרכיבה בסינגלים היא בסטנדרט החדש של שביל ישראל באופניים ושל המרחב הדרומי, על מסלולים חלקים ללא אבנים, זרימה, שיפועים וסיבובים סופר מדויקים שתוכננו ע"י המאסטר ירון דרעי. זהו יום בו אפשר להרים את הראש בביטחון ולהנות מהנוף המדהים. הסטייג' השני הוא יום של "מדבר אולד סקול"- שבילי אופניים שתוכננו ונבנו לפני כעשור וכיום מרגישים יותר הארד קור מדברי מחד, עם אבנים ודשדש, פחות זרימה ויותר מלחמה, אך מאידך הצצה למדבר אמיתי, פחות בנוי ושבור על ידי כלים מכאניים ויותר דומה לדבר עצמו. זהו יום שדורש מיומנות טכנית וכוח סבל. הסטייג' השלישי הוא יום של "קרוס קאנטרי מדברי קלאסי", עם סינגלים זורמים שדורשים לחיצה בדופק גבוה כשמסביב הנופים המדהימים של פארק תמנע, אחד המקומות היפים בעולם".

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

מסלולי סמרתון 2023 – תקציר

פירוט המסלולים המלא באתר

היום הראשון – 84 ק״מ, 1,070 טיפוס מצטבר, 55% סינגלים- סטייג' מעגלי שלם מקטורה לקטורה. הסטייג' מתחיל בקטורה, עולה צפונה עד קיבוץ יהל ומשם דרומה חזרה לקטורה כשהוא מנצל את כל קשת השבילים שיש במרחב, סינגלים פראיים ומהירים, ואדיות פתוחים, דרכי ג'יפים וכמובן שביל קטורה – יוטבתה החדש.

היום השני – 80 ק״מ, 1,100 טיפוס מצטבר, 45% סינגלים- סטייג' Point To Point מקטורה לאליפז. זהו יום בסימן חזרה לשבילים הקלאסיים של הסמרתון. הוא כולל חלקים רבים של שביל ישראל לאופניים הוותיק, מקטעים קלאסיים כמו מעלה שחרות, מקטע הסינגל החדש זוגן-מילחן, ירידה במעלה סיירים, נחל עתק וכולי.

היום השלישי – 52 ק״מ, 700 מ׳ טיפוס מצטבר, 65% סינגלים– סטייג' מעגלי מאליפז לאליפז המתבסס ברובו המוחלט על שני הסינגלים הקלאסיים של פארק תמנע, סינגל המכרות החדש וסינגל הנחושת הוותיק יותר כולל כמה דרכים מקשרות חדשות.

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

פרולוג חדשני על ה"כחול בבן שמן"

הסמרתון הוא אירוע השטח הראשון בישראל שקיים סטייג' פרולוג כחלק מתחרות רב-יומית. הפרולוג, מקצה דירוג, נועד לסדר את דבוקת הרוכבים במכלאות הזנקה (בּוּקסוֹת) ביום התחרות הראשון עוד בטרם יש תוצאות שעל-פיהן מסדרים את הרוכבים במכלאות בשאר ימי התחרות.

נימי מסביר: "על מנת לקיים סטייג' פרולוג ראוי בערבה נדרשנו להביא את כל המשתתפים יום לפני התחרות לדרום ליום שלם, וכל זאת כדי לרכוב מקטע רכיבה קצר ומהיר של 14-18 ק"מ בסה"כ. זה היווה סוג של מטרד לרוכבים, אבל כאמור לא הייתה לנו ברירה כי רצינו להיחשב כמרתון רב-יומי לפי אמות המידה של ה-UCI. לפני כשנתיים ה-UCI פיצל את ניקוד המרתון מהניקוד האולימפי והחלטנו לרדת מהתקנות הקשיחות של הגוף הזה, ולחזור לפורמט של שלושה ימי תחרות. זה אפשר לנו גם להקל על המשתתפים וגם לפתוח את המרוץ חזרה לקהלים רחבים יותר. עדיין חיפשנו דרך יצירתית לדרג את הרוכבים בבּוּקסוֹת כבר ביום התחרות הראשון. אשתקד ניסינו לקיים פרולוג וירטואלי על בסיס טריינרים בכמה מרכזים בארץ. הניסוי הזה כשל ממספר סיבות, וכחלק מהפקת הלקחים בעקבותיו החלטנו השנה לפשט את העניין. השנה הפרולוג הווירטואלי אינו וירטואלי אלא אמיתי, בשטח, ביער ובסינגל. לקחנו מקטע רכיבה פופולרי, נגיש, מסומן וידוע ביער בן שמן, סינגל הרצל או ה"כחול", ואותו יוכלו לרכב משתתפי הסמרתון במשך חודש שלם על בסיס אפליקציית סטראבה, כמה פעמים שהם רוצים. את התוצאות הטובות ביותר של שני בני הזוג אנו נעבד לזמן מצטבר שיקבע את המיקום שלהם במכלאה הרלוונטית ביום התחרות הראשון. רוכבים שלא יצליחו לבצע את הפרולוג במשך החודש שהוקצה לכך יזנקו מהמכלאה האחורית".


* ממש לפני ירידת הכתבה לאתר החליטו המארגנים להאריך את משך הזמן לרכיבת הפרולוג ב-10 ימים נוספים בשל מזג האוויר החורפי הקשה שפקד את מחוזותינו, ותאריך סיום הפרולוג החדש הינו 25.2.23 (סה״כ פרק זמן של 40 ימים) ולא כפי שפורסם קודם לכן.


שיטה זאת נתונה למגוון אילתורים ו"רמאיות", אבל זה לא ממש משנה להנהלת ושופטי התחרות כפי שנימי מסביר: "תמיד יהיו רמאים בספורט ולעיתים רחוקות אף יתפסו אותם. במקרה שלנו במידה ומישהו אכן יבחר לזייף את התוצאה והוא למעשה לא נמצא בכושר או בכישורים של שאר הרוכבים במכלאה שלו, בסטייג' התחרות הוא אשכרה יידרס כבר בתחילת הסטייג׳ הראשון שנפתח בדרכי כורכר רחבות ומהירות על ידי הרוכבים החזקים של אותו הבוקס". יצוין שכל הזינוקים בסמרתון הם על דרכי כורכר במגמת עלייה מתונה מתוך מטרה ברורה לפורר את דבוקת הרוכבים לקראת מקטעי הסינגלים, כך שזיופי תוצאות ככל הנראה לא יועילו.

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

סמרתון חד יומי- מקצה סולו בכל אחד מימי התחרות

לצד הסמרתון המלא הזוגי בין שלושת הימים שהינו לב ליבו של האירוע כבר מיום היווסדו, גם השנה הפקת האירוע פונה לרוכבים הפחות תחרותיים ומאומנים ומאפשרת השתתפות בקטגוריות "קלות יותר", של יום אחד בלבד, או שניים (או שלושה…) מתוך כלל האירוע, וכך לחוות אותו, את ה-vibe, את כפר הרוכבים והאווירה בסיום, אבל על אש קטנה.

נימי מסביר: "מתוך ראיית העולם שלנו כי הסמרתון לא מיועד רק לרוכבים מקצוענים, תמיד פתחנו אפשרויות השתתפות מגוונות במרוץ. בשנים הראשונות זה היה ה״מיני-סמרתון״ לצד הסמרתון המלא, בווריאציות שונות של חלק מהמרחק או חלק מהימים, ובשנתיים האחרונות אנו מציעים את הסמרתון החד-יומי. ניתן לרכוב לבד, סולו, את כל אחד מימי התחרות כמרתון ארוך חד-יומי".

בשנים האחרונות הקליטה הסלולרית באזור השתפרה, כמות הרוכבים במרוץ גדלה ואיתה הנוכחות של צוות לאורך המסלולים (מרשלים, רכבי רפואה, רכבי ניהול, רכבי מדיה, אבטחה), מה שאפשר להפקה להפוך את המקצה החד יומי למקצה סולו.

בשנתיים האחרונות כל אחד מימי התחרות מוצע כתחרות חד-יומית נפרדת למשתתפי סולו בלבד. משתתפי הסולו החד-יומי יכולים להיות רוכבים שלא מסוגלים מבחינה גופנית לרכוב את שלושת הסטייג'ים, רוכבים שאינם פנויים בגלל עבודה/משפחה וכו' לסופשבוע ארוך הרחק מהבית, רוכבים דתיים שמעוניינים לחזור הביתה בשישי לפני כניסת השבת, או לחילופין רוכבים סוליסטים חזקים או פחות חזקים, שלא מעוניינים (כל אחד מסיבותיו) להתחרות עם בן זוג.

רוכב שבחר להשתתף בתחרות החד יומי מוזנק למעשה בכל יום לתחרות חדשה בזינוק נפרד מהמרתון המלא. בסופו של כל יום יש פודיום יומי בכלל הקטגוריות, אך אין תוצאה מצטברת, דירוג כללי, זינוק מדורג ממכלאות ביום המחרת, חולצת מוביל וכולי. משתתף סולו חד-יומי יכול לרכב יום אחד, יומיים או שלושה בכל תמהיל ימים שהוא יבחר.

לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Shimano Israel חוזרים – ואיך זה משדרג את התחרות?

"השנה נזכה לארח לצד הצוות הטכני הגדול של ספשלייזד/מצמן את לובשי המדים הכחולים של "SHIMANO נימי מציין. מעבר לתוספת הברוכה של עוד מכונאים ואנשי מקצוע מה-top, כוח האדם הנוסף אפשר למארגנים להעמיד שתי תחנות תמיכה טכנית בעומק השטח במקום אחת בלבד כבשנים עברו. ״ההצטרפות מחדש של שימאנו ישראל לאירוע אפשרה לנו לתת תמיכה טכנית חסרת תקדים בארץ לאורך המסלולים. בכל סטייג׳ יהיו שתי תחנות רענון ״כבדות״ בהן מחלקים איזוטוני, ג׳לים, מיני מזון ומים, ובכל אחת מהן יהיה מכונאי מיומן עם כלי עבודה לתפעול תקלות רציניות, אחד של שימאנו ואחד של מצמן את מירוץ. זכינו״ מספר נימי בהתרגשות.

מלכת ומלך ההר בחסות Sigeyi

מדי הוואטים המצוינים של Sigeyi נחשפו לראשונה לקהל רוכבי השטח הישראלים דרך סמרתון 2021. מאז השם הלא-קל להגייה הזה הפך לשגור בקרב כל מתאמן.נת רציניים, והחברה הקטנה הפכה לגיטימית כמו השמות הוותיקים והיקרים יותר. לכבוד שנת השת״פ השלישית בין הסמרתון ל-Sigeyi, החליט המפיץ הישראלי להגריל 3 מדי וואטים (מחיר צרכן של 1,977 שקלים). הראשון יוגרל טרום התחרות מקרב המשתתפים ויורכב על אופני הזוכה. השני והשלישי יוגרלו מקרב מתחרי מלכת ומלך ההר. תחרות מלך/מלכת ההר הן תחרויות בתוך הסטייג׳ הרגיל, בהן מקטע עלייה משמעותי ידוע מראש (מסומן על גרף התחרות ומסומן בשטח עם דגלול) פתוח לרכיבה אישית all out, ובו מדורגים כל הרוכבים שהעלו את הרכיבה שלהם בתום הסטייג׳ לאפליקציית STRAVA.


פרטים נוספים על המרוץ, מסלולים, חבילות הרשמה וכו' ניתן למצוא כאן


לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן
לקראת סמרתון 2023- אחד על אחד עם נימי כהן

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Comments

comments

כתבות נוספות