מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200


בחן וכתב: בני(בנג'י) גרנות

מעצורי האופניים היו מאז ומתמיד נושא לדיון נרחב. כוח עצירה, אמינות, מודולריות, נוחות, תחזוקה, שירות, חלקים ומחיר כמובן הם מהפרמטרים העיקריים שסביבם מתקיים הדיון….

בשוק קיימים לא מעט מעצורים ממותגים שונים כשלרוב הם מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות, מעצורים שעובדים עם נוזל בלמים מינרלי כשמייצגם העיקרי הוא שימנו, ומעצורים שעובדים על נוזל בלמים סינטטי (DOT) המיוצגים לרוב ע"י מעצורי סראם. לכל אחד מנוזלי הבלמים תכונות עבודה ותחזוקה שונות וכמובן השפעה אחרת על אופן הפעולה ברכיבה ותפקודם בתנאי רכיבה וסביבה שונים.

Hope הבריטית היא מה שניתן לכנות חברת "בוטיק" בתחום המעצורים. עם מחזור יצור ומכירות קטן יחסית, יומרה להנדסת אנוש גבוה וייחודית, מגוון דגמים גדול, צבעים שונים ותהליכי יצור מתקדמים, ומוצרים סופר מלוטשים ובאיכות גבוהה היא בהחלט ראויה לתואר זה.

מחברת מצמן את מרוץ, היבואנים הוותיקים של החברה הבריטית קיבלנו למבחן את  דגם ה- Hope Tech 4 בגרסתם הרביעית. המעצורים הוותיקים והנודעים ביותר של הופ שעובדים באופן מסורתי על נוזל DOT תוכננו מחדש מאפס והפכו די מהר למעצורי פרמיום מבוקשים עם יכולות גבוהות על הנייר. הכצעקתה? יצאנו לבדוק הישארו עימנו.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

מאפיינים כללים

ה-Tech 4 V4 מביאים לידי ביטוי את הניסיון של 25+ שנים של חברת HOPE בתכנון וייצור מערכות בלמים הידראוליות. המעצורים אשר עובדים כאמר על נוזל DOT 5.1 מיועדים לרכיבות אנדורו, אופניים חשמליים ורכיבות דאונהיל. בגרסתם העדכנית שם שיפרו חלקים פנימיים וידיות מעצור, המגבירים את כוח הבלימה הפוטנציאלי לעומת הדורות הקודמים של המעצור.

ה-Tech 4 משתמשים באיטום פנימי חדש לחלוטין וידית מעצור חדשה שסבה על מיסב כדורי ולא ציר מתכת כמו שנהוג לרוב. לדברי הופ כל זאת נועד על מנת להפחית את החיכוך של המערכת, להוריד לחץ מהקפיציות של הידית ולאפשר פעולת מנוף קלה יותר ומדויקת יותר. דבר שמתבטא ברכיבה בהפחתת עייפות הרוכב ושמירה על תחושת עבודה עקבית.

קליפר V4 המעודכן שמכורסם ומעובדת בעבודת CNC מדהימה מגוש אלומיניום 2014 T6 אחד משתמש ב 4 בוכנות נירוסטה (פיסטונים) בשני גדלים שונים (2 של 16 מ"מ ו-2 של 18 מ"מ) עם אינסרט פנול (מוריד את רמת החיכוך הטבעי של המתכת) המאפשר תנועה חלקה יותר בטמפרטורות גבוהות.

ידית ה Tech 4 החדשה היא הסיפור המרכזי כאן. היא מתהדר בגיאומטריית מנוף חדשה ובחלקים פנימיים משופרים, שלטענתם החברה הבריטית מפחיתים את החיכוך ומסייעים בתחושת עבודה טובה ורציפה כאמור. זה מתבטא בפועל בידית ארוכה יותר, שלטענת Hope מוסיפה לחץ בלימה של 30 אחוז למערכת לעומת קודמתה. הידית די ישרה, עם "כדור" קטן בקצה כדי לשמור על חיבור האצבעות, ומספר חירוצים/גומות על חלקה החיצוני כדי לסייע באחיזה.

מיקום הידית ביחס לגריפ מתכוונן עם חוגה חיצונית קטנה (REACH), כמו גם נקודת "הנשיכה" של הרפידות (CONTACT), באמצעות חוגה דומה. בפועל זה מועיל ומפשט מאוד את כוונון הידית בהתאם למבנה כף היד וסגנון הרכיבה.

צינורות המערכת המסוככים של הופ ארוכים ואיכותיים ביותר. הם משוריינים ברשת פלדה, גמישים וחזקים דיו כדי לעמוד בעומסי לחץ שמן גבוהים מבלי להתרחב ולשנות את תחושת הלחיצה כאמור.

תהליך הבליד (החלפת/הוספת נוזל) הוא תהליך פשוט למדי. יש מכסה עליון ותא בליד ייעודי למיכל השמן, ניתן למלא נוזל DOT באופן פשוט ביותר ולבצע בליד כשנדרש. ניתן לרכוש גם ערכה ייעודית של הופ לביצוע פשוט באופן עצמאי ולהוציא את כל בועות האויר בצורה נפלאה וטובה ועושה את החיים אפילו קלים יותר.

המעצור מגיע בחמישה צבעי מכסה בוכנה ומכסה ידיות מוצעים (כתום, אדום, כחול, שחור, סגול), בעוד הידית והקליפר מגיעים בשחור או בצבע מתכת.

ניתן להתאים למערכת 3 סוגי רפידות: Race Comound Organic החדשות של Hope (ירוק), ה-All-Conditions Organic (אדום), ולאופניים חשמליים (סגול).

המערכת נמכרת כסט פרה בליד מלא של מעצור אחורי לחוד ומעצור קדמי לחוד, או כסט קדמי ואחורי מלא. רוטורים לא כלולים במחיר וניתן לרכוש אותם לחוד. הופ מציעה מגוון של תצורות רוטור עבור הבלמים שלהם, מפלדת אל חלד סטנדרטית בחיתוך לייזר, דרך רוטור צף ואפילו רוטור צף מאוורר. ה Heavy-Duty, הוא הרוטור החדש ביותר בליין. הוא עשוי נירוסטה בחיתוך לייזר בעובי של 2.3 מ"מ, כשמטרתו להציע את ביצועי הבלימה העקביים ביותר בירידות אגרסיביות ומתמשכות על ידי ניהול חום טוב יותר ועמידה בפני עיוות. אלה זמינים בבחירה של 180 מ"מ, 200 מ"מ או 220 מ"מ.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

בשימוש

דבר אחד שתמיד היה עקבי בכל קו המוצרים של Hope הוא איכות הגימור שלהם. כל חלקי ה-CNC שלהם נראים מדהימים עשויים בדיוק רב ויורדים תמיד לפרטים הקטנים ביותר. הTech 4 V4 אינם יוצאי דופן, עם מראה תעשייתי אך מעודן שלא חוסך בחומר במקומות שבהם הוא נדרש, צלעות קירור גדולות בקליפר כדי לעזור לסלק חום שמצטבר וליצור מראה אגרסיבי – המראה של Tech 4 V4 מבהיר מאוד את העבודה להם הם נדרשים- עצירה מפלצתית! רציתי לבחון את המעצורים של Hope מבחן אמיתי כדי להבטיח שהקסם הראשוני שלהם במראה לא ישפיע על דעתי, מה שהביא לכך שזה היה מבחן ארוך טווח שנפרש על פני חצי שנה רצופה במגוון תנאי אקלים על אופני שטח חשמליים כבדים שנרכבו מספר פעמים בשבוע.

כוח הבלימה הוא מסוג הדברים שמייד מרגישים אותו, אבל החוכמה היא לשמר אותו באופן עקבי לאורך זמן ובכך הוא למעשה נמדד. במקרה של ההופ כוח העצירה שלהם נשמר לאורך כל הרכיבה בכל רכיבה עד היום מבלי כל ירידה או סימן לירידה בביצועיו. לצד כוח הבלימה הגבוה, ה Tech 4 V4 נותנים יכולת וויסות (מודולציה) מצויינת שמאפשרת לשמור ולשמר את הכוח בצורה מבוקרת ללא נעילת גלגלים. בפועל זה אומר שהם נתנו לי אקסטרה מעטפת ביטחון בירידות תלולות ומדורדרות בעוד שחברי לרכיבה נאבקים לייצר אחיזה עם גלגל אחורי שננעל ומאבד קווים.

לרוב מעצורים המתבססים של נוזל DOT (בעיקר אלה של סראם) דורשים ניקוזים או בלידינג תכוף בעיקר במז"א חם ובשימוש אינטנסבי. במקרה של ההופ, אל אף היותם מבוססים של נוזל DOT, לאורך כל שלבי המבחן הארוך, כולל בקיץ הקטלני שלנו לא הרגשתי כל ירידה בביצועים של המעצורים ולפיכך לא נדרשתי לבלינדינג מכל סוג שהוא. אולם, כאמור במידה והוא היה נדרש, ההליך כאן הוא סופר פשוט וידידותי.

אני רכבתי עם רוטורים של מותג אחר ולא יצא לי לבחון רוטורים ייעודיים מעובים של הופ שלפי מבחנים וסקירות שפורסמו הם מוסיפים אפילו עוד לכוח העצירה. אבל כאמור המעצורים הצליחו להעניק עבורי את כל מה שאני מצפה ממעצור איכותי לעשות: לעצור בצורה מבוקרת וחזקה כשצריך, לא לעייף אותי לאורך רכיבה ארוכה וממושכת וכמובן לשמור על אמינות לאורך זמן.

סיכום

בשורה התחתונה הופ הצליחו כאן לתכנן מאפס מעצורים חדשים שיענו לצרכיו של הרוכב האגרסיבי וכבד המשקל שמחפש מעצור פרמיום איכותי וייחודי שיוכל לספק כוח עצירה גדול מאוד יחד עם מודולציה משופרת נוחות גבוהה, אמינות ומראה של מיליון דולר.

היכולות לכוון את נקודות המגע יחד עם בחירת סוג הרפידה ועובי/סוג הרוטור לפי סגנון רכיבה אפילו משפרים את איכות העצירה עוד יותר.

HOPE V4  הוא מעצור מהדור החדש, אמין, עוצמתי, עם הרבה בלינג ואפשרויות התאמת צבעים. מבט חטוף ומיד מבינים שמדובר במעצור שיושב ב-LEVEL של הגדולים.


יותר: כוח עצירה, מודולציה, אמינות, בלינג.

פחות: מחיר.

מוטוליין 1070×200
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
KTM  1070×200
מצמן 1 1070×200
שימנו 1070×200

Comments

comments

כתבות נוספות