לקראת פורד אפיק ישראל 2018

חידושים ומסלולים

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: צחי אוחובסקי ן צילום: דותן הלוי,תומר פדר, רונן טופלברג, דביר אלמוג

אפיק ישראל במהדורתו השישית יזנק בעוד כחודשיים, את הלחץ וההתרגשות ניתן כבר לחוש ולראות בהכנות של הנרשמים. פייסבוק, סטראבה, ווטסאפ ודומיהם מלאים בתיאורי סימולציות סטייג'ים ורכיבות אימון. כמו לפני כל אפיק בשנים האחרונות נפגשנו עם גל צחור להתעדכן קצת לגבי החידושים הצפויים השנה ולנסות לדלות ממנו קצת מידע על המסלולים.

ראשית מעתה אמרו "פורד אפיק ישראל". אפיק ישראל הוא הרבה מעבר לתחרות אופניים זהו מפעל גדול ויקר, ואחד הגורמים העיקריים להצלחתו הוא היכולת לרתום נותני חסות משמעותיים. לכבוד המהדורה השישית נרתמה יבואנית פורד בישראל כשותפה ונותנת חסות ראשית לאפיק ישראל, ביחד עם נותנת החסות הותיקה טרק ישראל. "פורד מעוניינת לחזק את המותג בעולמות האאוטדור, ויצרנו כאן שותפות אמיתית שתכלול גם הטבות שונות למשתתפים", אומר גל. נותני חסות נוספים שיתרמו לחוויית המשתתפים השנה כוללים בין השאר את מילגה, יצרנית הפופים ופינות הישיבה שתדאג לדגם את מתחמי המנוחה, ציוד שטיפת אופניים בלחץ של חברת Karcher שיתרום לתחזוקת הכלים בתום ימי הרכיבה, ורשת בתי הקפה ארומה שתדאג לפנק בתחנות הרענון – מי אמר גרניטה ורוגלך ולא קיבל? מאפיין נוסף של האפיק הוא ערכת המשתתף המפנקת, וגם השנה מבטיח גל ש"קפצנו עוד מדרגה". לא עוד תיק ניילון, אלא תיק של שורש מלא בכל טוב – ציוד, אביזרים, והפתעות למשתתפים בפעם החמישית והשישית.

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים
פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים

לראשונה אפיק ישראל ב Live

מי שעקב השנה אחרי תחרות הקייפ אפיק בדרום אפריקה, ראה בוודאי את סיקור הלייב וידאו. לראשונה בישראל, ישודר השנה אפיק ישראל גם הוא בזמן אמיתי. לא מדובר באיזה web cam פשוטה, אלא בהפקת שידור בזמן אמיתי ברמה מקצועית ובעלות גבוהה. תשע מצלמות וידאו יעבירו את השידור מהשטח, כולל ממסוק ורכבים שונים, אל קרון בקרה ממנו יועבר השידור החי לערוץ 5 ולאתר האינטרנט. ערוץ 5 יספק גם עמדת שדרים שיסקרו את השידור בזמן אמיתי מכפר התחרות. הג'ירו ד'איטליה הרגיל אותנו לטוב.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים
פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים

ירושלים מסלולים סביב לה

עיקר הסקרנות כל שנה והשנה ביתר שאת היא כמובן סביב המסלולים, שהינם כרגיל סוד שמור. המיקום החדש של התחרות בהרי ירושלים, ונקודת זינוק סיום בגובה של קרוב ל800 מטרים מעל פני הים, יוצרים ציפייה גבוהה וחשש לא מבוטל. גל צחור, כהרגלו כאשר זה נוגע לחשיפת המסלולים, מספר הרבה אבל מגלה מעט מאד. "זהו שטח חדש עבורינו, ובילינו זמן רב בחקירת השטח והבנתו" מספר לנו גל. "תא השטח החדש מאפשר לנו לייצר חווייה של חו"ל, עם מסלולים מאתגרים ומגוונים. להבדיל משנים קודמות שהטיפוס העיקרי היה בדרך כלל באמצע הסטייג', השנה כל סטייג' יסתיים בטיפוס של כ 800 מטרים חזרה אל כפר התחרות".

הסטייג' הראשון יפתח במגמת ירידה לכיוון כללי מערב, כולל מספר עליות טכניות, תפירה לכיוון לטרון לרענון ליד חנות Rock n Road, ומשם תפירה חזרה שתכלול מספר סינגלים (מישהו אמר פארק קנדה?), וטיפוס בלתי נמנע של קרוב ל 20ק"מ חזרה למלון יערים במעלה החמישה. תבחרו נעליים נוחות כי מהיכרותינו עם גל ניתן לצפות שלא הכל יהיה בהכרח רכיב. סה"כ כ 85 ק"מ על 1900 מטר טיפוס.

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים

הסטייג' השני, הQueen stage, יעמוד גם השנה ברף המצופה ממנו, וידרוש מהרוכבים את כל מה שיוותר להם ברגליים ובראש לאחר היום הראשון. דמיינו מסור, אבל כזה עם שיניים גדולות וחדות. הסטייג' יחל בזינוק דרך אבו -גוש, הכפר הציורי שמשתף פעולה עם האירוע השנה בצורה הדוקה, לאחריו יעבור המסלול את כביש 1 לכיוון דרום, ומשם יתפור את רכס הרי ירושלים לכיוון עמק האלה. מעמק האלה יתפור המסלול חזרה צפונה, עד לעלייה הארוכה חזרה לכיוון כפר התחרות. סה"כ כ 100ק"מ על 2300 מטר טיפוס, רובם על שבילי עפר רחבים.

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים

הסטייג' שלישי יכלול על פי גל את "המיטב שיש לאיזור להציע". למרות שזהו השלב הקצר ביותר בתחרות הוא יוביל את המתחרים לנקודה המרוחקת והנמוכה ביותר מכפר התחרות, ויכלול אזורים פחות מוכרים של רכס הרי ירושלים. הגרף אולי נראה פחות דרמטי, אבל ניתן לראות בו לא מעט תפירות, כלומר טיפוסים קצרים וכואבים. לפחות "הטיפוס חזרה לכפר התחרות יהיה מתון יותר ביום השלישי, כי נגיע מכיוון קצת שונה" מבטיח גל. סה"כ יכלול הסטייג' השלישי 60 ק"מ על כ 1350 מטר טיפוס.  את תיאור המסלולים ניתן לראות באתר אפיק ישראל.

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים

מסלולים חד יומיים- פורד אפיק ישראל יכלול השנה גם מספר אפשרויות לתחרות חד יומית, עם סטייג' 2 המלא ביום שישי, ובשבת מסלול מלא או בינוני, כאשר את הבינוני (באורך 35 ק"מ) ניתן לעשות גם כיחידים ולא בזוגות.

ההיענות להרשמה השנה היתה בשיאה, עם 560 נרשמים למירוץ המלא, כולל כ110 מתחרים מחו"ל, בהם אורחים ממדינות לא צפויות כמו איסלנד ואקוודור. המלון מלא עד אפס מקום, כמו גם מתחם האוהלים. ההרשמה למירוצים החד-יומיים עדיין פתוחה עד ה23/9.

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

גולת הכותרת של השנה בכל הנוגע לרשימת המשתתפים בפורד אפיק ישראל, היא ללא ספק אישור ההשתתפות בתחרות של אחד הכוכבים הגדולים בעולם, הצ'כי ירוסלב קולהבי. קולהבי בן ה 33, הוא מרוכבי ההרים המובילים בעולם בשנים האחרונות, באמתחתו מספר אליפויות לאומיות והישגים בין לאומיים רבים הכוללים בין השאר מדליות זהב באולימפידת לונדון 2012 ומדלית כסף באולימפידת ריו 2016, מספר אליפויות עולם בקרוס קאנטרי וקרוס קאנטרי מרתון, נצחונות רבים בתחרויות הגביע העולמי וניצחון במירוץ הקייפ אפיק בשנה שעברה. קולהבי ירכב עם בן ארצו מטוס אולמן. אין ספק שהשתתפותו תעלה את רמת המתח והעניין בתחרות ברמה המקומית וגם ברמה העולמית, ותיתן למשתתפים ולקהל הזדמנות להתחכך באחד מגדולי רוכבי האופנים השנים האחרונות.  

כל שנותר לנו הוא להמשיך להתאמן, לחכות, ולקוות שמזג האוויר יהיה לטובתינו. "הבקרים והערבים השנה הולכים להיות קרירים מאשר בשנים קודמות" מחדד גל. אבל לאור מה ששמענו עד כה על המסלול וההפקה נראה לנו שהולך להיות השנה חם אש.

פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים
Bartek Wolinski/Red Bull Content Pool
פורד אפיק ישראל 2018- חידושים ומסלולים
Bartek Wolinski/Red Bull Content Pool

Comments

comments

כתבות נוספות