מנהל Kona אירופה מבקר בישראל

לקחנו אותו לרכיבה

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב וצילם: צחי אוחובסקי

חול השרון

כשמישהו שרוכב על אופניים כבר עשרות שנים אומר לך בסוף רכיבה: "רכיבה מדהימה, עוד לא רכבתי במסלול כזה", אתה מבין שעשית משהו טוב. זה מה שקרה לי במהלך רכיבת גראבל עם ג'ימבו הולמסטרום, אחד מהשותפים בחברת האופניים Kona ומי שהקים בתחילת שנות ה90 את הזרוע האירופאית של החברה ומנהל אותה מאז. ג'ימבו הגיע לבקר את סלאלום, יבואני Kona בישראל, והם פנו אלינו והציעו שנצא איתם לרכיבת גראבל, שהוא סגנון הרכיבה האהוב עליו. מפה לשם יצא שהובלתי חבורה של 5 רוכבים במסלול הבית שלי בשרון, אזור שזכה מכמה מחברי לכינויי גנאי כמו "חול השרון" או "שבילים פח". אבל מסתבר שהם טועים, ובעיקר בעונה זו של השנה כאשר הכל ירוק, והדרכים מהודקות ומהירות, אפשר לייצר גם כאן מסלול חווייתי.

גראבל ישראלי עם מנהל Kona אירופה

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

חזקים בגראבל

ג'ימבו, יליד פינלנד המחלק את זמנו בין בלונדון ומונקו, מספר לי על כך שהגראבל החזיר אותו לילדות. בתור נער היה יוצא לרכיבות טורינג ללא מסלול ברור, מתעורר בבוקר בשטח, וחוזר הביתה לאמו המודאגת והכועסת. במשך השנים, ובעיקר מאז שהוא בKona הוא עבר להתרכז ברכיבת הרים טכנית יותר, אולם בשנים האחרונות אופני הגראבל מחזירים אותו לחוויית הילדות – רכיבות Adventure. חברת Kona מוכרת בעיקר בזכות אופני ההרים האגרסיביים שלה, אולם גראבל תחום צמיחה משמעותי עבור החברה. "גראבל מהווה היום כבר קרוב ל40% מהמכירות שלנו" מספר לי ג'ימבו. "לפני כ5 שנים בדיון אסטרטגיה עם השותפים שלי, החלטנו לבדוק מהם הדגמים שלנו שהכי מעניינים את הקהל. התפלאנו לגלות שדגם הSutra הוא הדגם המחופש ביותר בגוגל. זה הדליק לנו נורה וניתב אותנו לכיוון הזה. גראבל וe-bikes הם היום שני התחומים הצומחים ביותר בענף האופניים ומי שרוצה לצמוח צריך להיות שם". לחברה יש כרגע ארבעה דגמי e-bikes ועוד כמה בקנה, והשמועות אומרות שגם גראבל חשמלי הוא כיוון אפשרי. ג'ימבו לא מוכן להגיב.  

לKona יש כיום מבחר אופניים מרשים בתחום הגראבל וההרפתקאה עם 3 משפחות דגמים – הSutra – אופני פלדה עם גלגלי 700c, הRove – שמגיעים במבחר הרכבי שלדה וגלגלים, והLibre – דגם אופני ההרפתקאה מקרבון של החברה. "אנשים מגיעים לגראבל מכל מיני כיוונים ואנחנו מנסים לפגוע בהעדפות שלהם. לדעתי פלדה היא החומר האולטימטיבי לסגנון זה, אולם רוכבים רבים, בעיקר כאילו שמגיעים מרכיבת כביש, רוצים אופניים קלים יותר מקרבון, ועבורם הLibre נותן מענה. יש מגמה חזקה של רוכבי כביש שמאסו בסכנה שברכיבה בכביש ומחפשים אלטרנטיבה לרכוב בדרכים צדדיות ובשבילים. אירופה מלאה בדרכים כאלה ואופני גראבל מתאימים לזה בצורה מושלמת".

למרות צמיחתו של תחום הגראבל, עדיין קיים אתגר לעניין רוכבים להתנסות בו. לדברי ג'ימבו החברה עושה מאמצים רבים להגברת המודעות ולגירוי הקהל, החל בדמו-דייז של המפיצים במדינות השונות, דרך השתתפות בתערוכות ואירועים, וכלה בחסויות ושגרירים למיניהם. ניתן לראות מהיצע הדגמים שהחברה מחבקת את מגמת המעבר לגלגלי 650b ברוחב "2 – "הבנו שלחץ צמיגים זה הכל" אומר ג'ימבו. "צמיגי 650b מאפשרים רכיבה עם לחץ נמוך בהרבה שמאפשר רכיבה נוחה יותר, וכאשר ממלאים בהם לחץ גבוה הם אינם פחות מהירים מצמיגי 700c. עדיין אנחנו מציעים לקונים מגוון שמאפשר להם לבחור את התצורה המתאימה להם".

גראבל ישראלי עם מנהל Kona אירופה

מחזיקים מישראל

זאת הפעם הראשונה שג'ימבו מבקר בישראל. "ישראל תמיד היתה חשובה לKona" הוא אומר לי. "התחלנו למכור כאן כבר משנת 93', כבר 25 שנים, ומאז ומעולם הבטחתי לאיציק (הבעלים של סלאלום, יבואן Kona צ.א.) לבוא לבקר וגרמנו לזה לקרות. אני מרגיש את האהבה למותג שיש כאן". "קבלת הפנים והתשוקה לאופניים שיש כאן יגרמו לי לחזור שוב" הוא מוסיף.

כאמור, יצאנו לרכיבה בשרון, מהרצליה פיתוח דרך רשפון, לכיוון המטעים של תל יצחק ויקום, ומשם חזרה לאורך החוף דרך המצוק. אני לוקח אותם בדרכים צדדיות ופחות מוכרות, התנאים מעולים, והחבר'ה מתלהבים מהתוואי והנוף, ובעיקר מהים הנשקף למטה מתחת למצוק. עוד רכיבת בוקר כמעט-שגרתית הפכה למיני-הרפתקאה. על כוס קפה בסיום מסכם זאת ג'ימבו: "זה בדיוק מה שאני אוהב בסגנון הרכיבה הזה – גילוי של דרכים חדשות, נופים יפים, חבר'ה טובים, ורכיבה בקצב שאפשר לנשום ולדבר". יהיו שיאמרו, ואולי בצדק, שאת אותו הדבר ניתן כמובן לעשות גם על אופני הרים. אבל אנחנו מסכימים בינינו שיש ברכיבה על אופני הגראבל, בתנוחת הישיבה, בפשטות, ובקשיחות, משהו שלא ניתן להסביר, שעושה את זה שונה לחלוטין מאופני הרים. ומסתבר שההרגשה הזאת תופסת יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם. "גם בתחום הבייקפאקינג אנחנו רואים מעבר ברור לאופניים עם כידון מעוקל" מוסיף ג'ימבו. מעניין אם ומתי זה יקרה גם כאן.

Comments

comments

כתבות נוספות