קסדה במבחן MIGA E2M  

קסדה במבחן MIGA E2M

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

יצרן/ יבואן: www.miga-safety.com  מחיר השקה: 399 שקלים

מידות: S/M(52-56)  M/L(54-60)  משקל: 390 גרם למידה M/L

בחן וכתב: בנג'י גרנות

MIGA הינה חברה קטנה לפיתוח וייצור קסדות אופניים אשר הוקמה לפני כעשור על ידי שני שותפים/רוכבים ישראלים. בארסנל המוצרים שלהם תמצאו מבחר די עשיר של קסדות לקטגוריות השונות, החל מקסדות ילדים דרך קסדות סטריט, קסדות אורבן, קסדות כביש ועד קסדות אנדורו/ E-MTB בעלות הגנה גבוהה ועיצוב עדכני.

למבחן קיבלנו את דגם הE2M קסדת AM/ אנדורו המוגדרת גם כקסדה לאופנים חשמליים. על פי היצרן היא  אמורה לספק הגנה רחבה יותר מקסדה רגילה בגלל השימוש ABS בקליפתה החיצונית, חומר עמיד יותר לאימפקטים, ומכאן ייעודה לשימוש באופניים חשמליים. לקסדה 17 פתחי די גדולים שיוצרים זרימה טובה של אויר בתוכה, ונראה שהיא מתאימה לשימוש בתנאי לחות גבוהים. מראה הקסדה נאמן לקו העיצובי העכשווי של קסדות אנדורו עם צביעה נאה ושישה גוונים שונים לבחירה.

בשימוש

הקסדה קלה יחסית לייעודה, בסה"כ 390 גרם שכמעט ולא הורגשו על הראש  גם ברכיבות ארוכות. הקסדה מאוד נוחה אם כי הורגש לחץ קטן בחלקה העליון שלא הפריע לרכיבה או לכאבים כלשהם במהלכה. ניסיון התאמה ראשוני לממדי הגולגולת שלי היה קצת מאתגר. היקף הראש לי במדידה הוא 57 ס"מ וטווח הקסדה הוא 54-60 ס"מ. בפועל נוצר פער גדול מידי והיה צורך לבצע הקטנה מוגזמת של מערכת ההידוק עד שהקסדה ישבה בצורה טובה על ראשי. הייתה הרגשה שהקסדה קצת "גדולה" עלי ושהראש משייט בתוכה. זה המקום להודות שזה קרה לי גם עם קסדות אחרות שניסיתי, לכן חשוב להדגיש שהתאמה של קסדה היא אינדיבידואלית ורק מדידה פיסית יכולה לתת את האינדיקציה לגבי נוחות והתאמה.

מערכת הראש של הקסדה מבוססת על חוגה אחורית עם אפשרות לשינוי גובה המערכת בשלושה מיקומים שונים. היא דיי סטנדרטית למראה אך לטעמי מייצרת מרחק רב מידי בין קליק לקליק. לי באופן אישי חסרו קליקים נוספים קרובים יותר להידוק מדויק ולהפחתת לחץ/ חופש על הראש.

כמקובל בז'אנר הקסדה גולשת לכיוון העורף ומבטיחה הגנה רחבה יותר לרוכבים אגרסיביים. גם המצחייה מתכוונת ומציעה מיקומים שונים כולל אפשרות להכנסת משקפי השמש בזמן מנוחה בין החורים שנמצאים בקדמת הקסדה.

קסדה במבחן MIGA E2M
קסדה במבחן MIGA E2M
קסדה במבחן MIGA E2M

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מערכת הספוגים הפנימית מתפרקת וניתנת לכביסה/ החלפה. הריפוד הוא לא מהאיכותיים שפגשנו, בעיקר ביחס לרמת הצפיות הכללית מהקסדה והן ברמת המחיר של הקסדה. הייתי מצפה לספוגים קצת יותר עבים ובשרניים לתמיכה ובידוד יעיל של הראש ולספיגת זיעה טובה יותר.

מערכת הרצועות והרכיסה פשוטה וטובה עם כל אפשריות ההתאמה לנוחות מרבית. תפעולה מאוד אינטואיטיבי ומהיר ולא היו איתה כל בעיות בתקופת המבחן.

הקסדה נוחה מאוד לשימוש גם בירידות תלולות, אין הפרעה לשדה הראיה מחזית הקסדה, ויש מספיק מקום לשלב את משקפי השמש במרווח שבין הקסדה לאוזן ללא לחץ או הפרעה ברכיבות ארוכות.

קסדה במבחן MIGA E2M
קסדה במבחן MIGA E2M

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

קסדת האנדורו/ AM של MIGA המיועדת גם לאופנים חשמליים היא קסדה מעודכנת בעיצובה ומעניקה מעטפת הגנה מצוינת לרוכב המחפש אתגרים וסטייל. לי באופן אישי הייתה בעיה עם מידות הקסדה ביחס למבנה הגולגולת שלי ויתכן כי יש צורך בעוד מידה של קסדה בנוסף לשתי המידות הקיימות במלאי על מנת לתת מענה למגוון גדול יותר של רוכבים. כרגע מחיר ההשקה של הקסדה הוא אטרקטיבי מאוד ביחס למותגים ידועים אחרים, וביחס למה שמקבלים וכדאי לנצל זאת. בעתיד כאשר שלב ההשקה יסתיים ומחירה יעלה, היא תצטרך להילחם אל מול קסדות של יצרנים ידועים מאוד וקל זה כנראה לא יהיה.

יותר: עיצוב, צביעה, הגנה, פיתוח ישראלי.  פחות: ריפוד פנימי, שתי מידות בלבד.

קסדה במבחן MIGA E2M
קסדה במבחן MIGA E2M

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות