קסדה במבחן Rudy Project Protera

קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

יבואן: פרואקטיב- Rudy Project  ישראל  מחיר: 650 שקלים   משקל: 320 גרם למידה S/M

כתב: שחר מיליס

 

Rudy Project הוא אחד המותגים המזוהים ביותר עם סצנת האופניים המקומית. למעשה מאז שהחל השיווק של המותג בכישרון ובעבודת שטח קשה על ידי רוני ענר וצוותו, הפכו משקפי Rudy Project לסוג של סימן היכר/ סימול גנרי לעוסקים ברכיבה, גם בשעות שהם מחוץ לאוכף. חברת Rudy Project  אשר נוסדה ב-1985 בטרויסו איטליה ע"י רודי ברווזה, היא בעיקר יצרנית של משקפיים טכניים למגוון ענפי ספורט, אך בליין המוצרים הרחב של החברה ניתן למצוא גם קולקציית קסדות לא קטנה כלל אשר מכסה פחות או יותר את רוב ענפי האופניים המקובלים.

קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים כללים

קסדת ה PROTERA של רודי מביאה מראה מרענן לקו המוצרים של החברה לתחום האול מאונטיין. הפרוטרה מוצעת במבחר גוונים בצבעים אחידים או דו גווניים, בגימור מט וסכימת עיטורים מאוד עדכנית. במשקל של 320 גרם ו 18 חורי אוורור גדולים (שכל כך דרושים בארצנו הקטנה והחמה), היא אינה מורגשת על הראש. הפרוטרה אינה נמנית על ז'אנר הקסדות הגדולות במראה הכבאי/ מט"ק ומציגה מראה פרופורציונלי על הראש יחסית לקסדת AM. עיצובה מודרני ומרשים, יש לה וויזור מתכוונן, רשת נגד חרקים בחורי האוורור, מערכת הידוק נוחה, גמישה ומאווררת המתכוננת כלפי מעלה/ מטה. אך הפיצ'ר המעניין ביותר שלה הוא מנגנון ניתוק והחלפת הרצועות. מנגנון ה quick snap straps מאפשר לנתק את הרצועות לצורך כביסה, ניקיון, כריית מלח או החלפה עקב בלאי. כל זאת בקלות יחסית.

קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera

בשימוש

למבחן קיבלנו את הקסדה בצבע כחול/ כתום, לטעמנו אחד מהרכבי הגוונים היותר יפים בליין הקסדות. מידת ההתאמה של הפרוטרה לראשי טובה מאד. ייתכן שזאת בזכות התאמה כללית למבנה הגולגולת שלי, אך בטח מסייעים ספוגי הריפוד העבים והאיכותיים של הקסדה. חבישת הקסדה מרגישה רכה מאד ולא הורגשו אזורי לחץ או חיכוך במצח, בעורף או מעל האוזניים. מנגנון ההידוק מאזן את הלחץ באופן שווה סביב הראש והקסדה מספיק עמוקה כדי להיות יציבה על הראש ללא צורך בהידוק מוגזם של מערכת ההידוק. מאד אהבתי את רשת החרקים בחורי האוורור הקדמיים- לא ייחודי לקסדה זו אך בהחלט חסר כשהוא איננו. הוויזור המתכוונן דק וגמיש מידי לטעמי ומקשה על יישור הוויזר ביחס לקסדה. המשמעות: ויזור עקום והערות לא בונות מחברי לרכיבה. זוהי אינה בעיה מהותית, ולגמישות הויזור מעלות טובות במקרה נפילה אך הייתי שמח לו הוא היה מעט יותר קשיח. הרצועות הניתנות לפירוק הן פיצ'ר מבורך. כולנו מכירים את הרצועות הקשות ממלח שהופכות אט אט לחומות עקב בוץ. ניגוב לא עוזר ושטיפה תחת ברז מסייעת באופן חלקי בלבד. זהו פתרון נכון ואלגנטי לבעיה נפוצה. למי שרוכש את הקסדה ומנסה זאת, אני ממליץ לעקוב בקפדנות אחר ההוראות מכוון שמיקום הרצועות ומעברן דרך מסגרת הפלסטיק של מנגנון ההידוק חשוב מאד לבטיחות ויציבות הקסדה לאחר החיבור מחדש.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

מציאת הקסדה הנכונה היא אתגר לא פשוט. בגלל מבנה גולגולת שונה בין אדם לאדם, היקף הראש אינו המשתנה היחיד שיש לקחת בחשבון ולא קל למצוא קסדה שמתאימה בול. עם יכולת הכוונון לגובה, גדלים סיכויי ההצלחה להתאמה מושלמת. הפרוטרה התאימה לי בצורה טובה מאוד, הן בהתאמה לגולגולת והן בסגנון ובמראה. חומרי הגלם האיכותיים מרגישים כך הן במבט הן במגע והן במשקל הקל יחסית של הקסדה. כיף להחזיק במוצר איכות, והפרוטרה היא בדיוק אחת כזאת. גם לאחר תקופת שימוש לא קצרה הקסדה לא מראה עדיין סימני בלאי וגם לא נוצרו נקודות לחץ לא רצויות.

יותר: איכות החלקים והמבנה, התאמה ונוחות, מראה. פחות: וויזור גמיש מידי

קסדה במבחן Rudy Project Protera
קסדה במבחן Rudy Project Protera

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות