נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים


יבואן: Funride        מחיר: 735 שקלים     משקל: 436 גרם (מידה 46)


בחן וכתב: אריק פלדמן

Five Ten הוא מותג שמצריך מעט היכרות והקדמה בכל הנוגע להנעלה לרכיבת שטח, בעיקר בתחום הגרביטי. אבל בכ"ז כמה מילים… החברה נוסדה בשנות ה-80 כחברת נעלי טיפוס צוקים, תרכובת הגומי הייחודית שפיתחה עבור הסוליות שלה, ה-Stealth Rubber הפכה את החברה למובילת השוק הברורה בתחום זה. מאוחר יותר הם הבינו שתרכובת הגומי הדביקה והייחודית מתאימה מאוד גם לנעלי רכיבה עבור פדלים שטוחים (פלאטים), ומאז כאמור היסטוריה. לפני כעשור אדידס העולמית קלטה את הפוטנציאל, רכשה את החברה הקטנה והפכה אותה למעשה לקו נעלים רוחבי למגוון ענפי ספורט (קיצוניים…). מאז הרכישה של חברת הענק, הסגנון והעיצוב של Five Tens קיבלו תפנית בחלק מהדגמים (לטוב ולרע) אולם האיכות והאמינות של ה-Stealth Rubber המפורסם נשארו כסימן ההיכר המוביל של המותג.

למבחן קיבלנו את ה Adidas Five Ten Trailcross CL אחד מדגמי הנעלים שעוצבו מאפס תחת אדידס, ומיועדים למנעד רחב של סגנונות רכיבה מחוברת (קליטים).

נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL
נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL
נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מאפיינים עיקריים

הטריילקרוס הושקו בהתחלה כנעל פלאט בלבד, אח"כ הם קיבלו גרסת חורף עמידה למים וכעת הם מוצעים גם בגרסת הקליט החדשה המיועדת לרכיבה מחוברת כאמור. גפת הנעל שונה מאוד בעיצובה החיצוני מנעל רכיבת השטח השכיחה, ובטח מנעלי 5.10 המפורסמות. הטריילקרוס נראית יותר כמו נעל התעמלות מאשר נעל רכיבה אגרסיבית והיא למעשה די תואמת את קו ה Terrex (אאוטדור) של אדידס.

גפת הנעל מורכבת רובה מאריג רשת מאוורר מאוד (רגיש במראה אבל חזק מאוד בפועל), עם חיזוקים משמעותיים במקומות הרגישים בעיקר באזור הבהונות והעקב, כשהדגש העיקרי בנעל זאת הוא הנוחות.

רכיסת הנעל העיקרית נעשית ע"י שרוכים. זאת אמנם שיטה ארכאית ביחס למנגנונים האחרים המוצעים היום, אבל בסוף היום כשהיא מבוצעת טוב כמו במקרה זה, שיטה ישנה וטובה זאת מאפשרת הידוק נוח ואחיד. בנוסף לכך הנעל מצוידת ברצועת וולקרו רחבה וגמישה שמוסיפה להידוק הנעל על הרגל וגם שומרת את שאריות השרוכים מפני הסתבכות בפדלים.

נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL
נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL
נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סוליה- סימן ההיכר של 5.10 הוא כאמור גומי Stealth של המותג, המשמש את סוליות כל הנעליים שלו. במקרה של הטריילקרוס אדידס עושים שימוש ב Stealth Marathon, גרסה עמידה מעט יותר של התרכובת בהשוואה למשל לסוליית ה Impact Pro. מבנה הסוליה כולל את כפתורי הדריכה העגולים המפורסמים של 5.10 במרכז, בעוד שבאזור הבהונות והעקב יש דפוסי דריכה אורכיים לטובת שיפור האחיזה בעת הליכה על משטחים קשים או מחליקים. שקע הקליט המובנה הוא רחב וארוך מספיק ע"מ לאפשר מיקום אופטימלי של הקליט, כל אחד על פי סגננו והעדפתיו. בנוסף הוא משופע בחלקו הקדמי והאחורי ע"מ לאפשר כניסה חלקה של הקליט לתוך הפדל. משטח הפלסטיק הקשיח שמקבל את הקליט מסומן בשנתות ע"מ לסייע במיקום מדויק של הקליט בין שתי הרגלים.

נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בשימוש

נוחות- להבדיל מכל נעל יומיומית אחרת, נעל רכיבה דורשת לרוב הסתגלות מסוימת למבנה/קשיחות/סוליה/משקל וכו'. במקרה של הטריילקרוס ההסתגלות הזכירה לנו יותר עולמות של נעלי התעמלות מאשר נעלי רכיבה- הרבה יותר מהיר ונוח, אבל מאידך זה אומר שצריך להתרגל גם למראה הלא שגרתי של נעל רכיבה בצורת נעל ספורט… ככלל הטריילקרוס הן נעלים סופר נוחות, גם לבעלי כפות רגלים רחבות ובעיתיות כמו של החתום על הסקירה- אין נק' לחץ והכל יושב במקום ללא תחושת הפרעה, למעשה הטריילקרוס הן מנעלי הרכיבה הנוחות ביותר שיצא לנו לחוות. בזכות אריג הרשת גפת הנעל מרגישה סופר גמישה, והרכיסה ע"י השרוכים משפיעה עליה מאוד, יחד עם רצועת הוולקרו הרחבה היא מקבעת את הנעל היטב ובקלות לרגל. משקל הנעל מושפע גם הוא מאריג הרשת, והוא עומד על נתון של  436 גרם לנעל במידה 46 -משקל די נמוך לנעל AM/אנדורו, וגורם מאוד משפיע על איכות הפידול לאורך זמן.

אוורור- האוורור של הטריילקרוס הוא מאוד לא אופייני לנעלי רכיבה. זאת ללא עוררין נעל הרכיבה המאווררת ביותר שרכבנו איתה, למעשה היא כלכך מאוררת שבתנאי הפודרה הקיצוניים של סוף הקיץ בחורשן, חלק מהאבק הצליח להיכנס לתוך הנעל דרך אריג הרשת. אי לכך אולי לא היינו בוחרים בה כנעל חורף באנגליה או ביום גשם בישראל, אבל לתנאי ה"אין חורף" השוררים כן רוב השנה, לטעמנו היא מתאימה בול (גם אם נכנס אבק דקיק מידי פעם).

נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

הגנה- למרות אריג הרשת הנרחב, האזורים המועדים לפורענות מקבלים על הטריילקרוס את ההגנה הנדרשת. אזור חזית הבהונות סגור בסוג של תיבת הגנה קשיחה שגולשת אחורה ומגינה על האצבעות, כך גם אזור העקב. במהלך תקופת המבחן יצא לנו יותר מפעם לבדוק את ההגנה החזיתית בבעיטה מזדמנת ולא רצונית בסלע- לבהונות ולנעל שלום… בכל מקרה יש לקחת בחשבון כי מדובר על אריג רשת גמיש, והנעל לא תיתן הגנה נרחבת לרגל מפני אבנים שעפות או מכה בחלק העליון של כף הרגל כמו נעל אנדורו "רגילה".

דיווש והעברת כוח- לסוליית הנעל יש גמישות מובנית ובולטת בחלקה הקדמי, ככל הנראה ע"מ לאפשר הליכה נוחה, וההליכה עם הטריילקרוס אכן נוחה במיוחד. אבל אלה נעלי רכיבה… וכשמתחברים לפדלים ומתחילים לדווש מתגלה נעל קשיחה שמעבירה את הוואטים באופן מעולה לפדלים. כמובן לא ברמה של נעל XC קשיחה, אבל לא פחות טוב מנעל אנדורו אחרת שהתנסינו בה. בעת משיכה מרגישים את הגמישות של הגפה, אבל רוכבים שרוצים לשים דגש על יעילות פידול בלחיצה ובמשיכה עדיף שלכתחילה לא יבחרו בנעל מסוג הזה. הסייג היחיד בתחום הדיווש מתייחס לסוג הפדלים המומלץ. את רוב המבחן יצא לנו לעשות על פדלים עם כלוב והטריילקרוס הרגישו עליהן מעולה. יצא לנו לרכב רכיבה אחת ארוכה ומשמעותית על פדל XC ללא כלוב, והחוויה הייתה לא טובה וכללה חוסר נוחות ותחושה של לחץ. המלצה שלנו, אם בחרתם בטריילקרוס, לכו על פדלים עם כלוב.

עמידות- במהלך 3 חודשי המבחן יצא לנו לרכב במגוון מתארים, רובם המוחלט די אגרסיביים, עד כה פרט לאבק שבולט מאוד על הנעל השחורה, לא נראים כל סימני שחיקה או פגמים אחרים על הנעל. הסוליה נראית כמו חדשה (למרות הגומי הרך), ובגפה אין קרעים או תפרים פרומים.

נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סיכום

עם מראה שדומה יותר לנעלי הספורט מאשר לנעל רכיבה אגרסיבית, ה-Trailcross Clip-in מייצרים איזון מעולה בין ביצועים ונוחות. הגפה הגמישה והסופר מאוררת מעניקה לנעל את איכות הנוחות הגבוהות שלה, והסוליה הדביקה והקשיחה מספקת פלטפורמת דיווש מוצקה דיו לרכיבת טרייל. ההגנה של הנעל יעילה מאוד, אך היא מינימלית בכל הקשור לרכיבה אגרסיבית ויש לקחת זאת בחשבון. רוכבים המחפשים נוחות גבוהה, אוורור מוגבר ואחיזה מעולה ה Trailcross Clip-in של  5.10 היא בחירה מצוינת עבורם. מי שמחפש נעל אנדורו אגרסיבית וממוגנת כדי שיתמקד בדגמים אחרים של 5.10 או דגמים של יצרנים אחרים.


יותר: נוחות, אוורור, רכיסה יעילה, סוליה מעולה

פחות: מראה "קזואלי" מידי, הגנה מינימלית


נעלי שטח במבחן-Five Ten Trailcross CL

Comments

comments

כתבות נוספות