מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

כתב: שחר מיליס צילום: יואב לביא, עופר עברי, אלירן קדוש, יפית כליפה

הסטייג' השני של תחרות מרתון רב יומי הוא היום הקשה בד"כ, השנה במהדורה התשיעית של תחרות הסמרתון, דווקא זכינו להקלה מורגשת בעומס החום שהקשה מאד על הרוכבים בסטייג' הראשון, ולמעשה קיבלנו תנאים נוחים יותר לתחרות. תנאים שהפחיתו מהקושי ההישרדותי ומיקדו את הרוכבים בתחרות עצמה.  יום שישי (סטייג'2) הוא סטייג' באורך 80 ק"מ וטיפוס מצטבר של כ 1150 מטרים אשר התחיל בקיבוץ קטורה והסתיים באליפז.

יפה לראות את הסינרגיה שמכניסים תיירות חבל אילות – ערבה דרומית למירוץ הסמרתון כל שנה. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה מסובך לשריין את מקומות הלינה והארוחות בכל הקיבוצים והמושבים באיזור, להקים כפר רוכבים באחד הקיבוצים או בפארק תמנע, ולגרום לאירוע רב משתתפים שכזה לתקתק ללא תקלות, וכל זאת עם חיוך. מכוון שחלק מהמסלולים הינם מסוג point to point, הלוגיסטיקה של הקמת שער זינוק וסיום בכל יום, ארגון ארוחת הצהריים, הסעות באוטובוסים להחזרת רוכבים למקום הלינה שלהם מורכבת ומאתגרת. מזל שיש צוות מקצועי ומנוסה מאחורי כל האופרציה הזו. בעקבות מזג האויר הקיצוני (לעונה) שפקד אותנו, זינוק בסטייג' השני הוקדם בשעה וחצי כדי לאפשר לרוכבים לסיים עם הטיפוס המשמעותי של היום לפני עליית הטמפ' ולסיים את המירוץ עם פחות שעות חמות. הסטייג' הוביל את הרוכבים לסיום בקיבוץ אליפז שאירח השנה את כפר התחרות, המוזיקה ניגנה וקולו של הכרוז נשמע למרחקים, המבורגרים ובירה צוננת הוגשה לרוכבים באירוע מתגלגל שנמשך שעות. סשן מתיחות ושחרור צפוי בשעות אחר הצהריים וארוחת השישי תכלול נתחי בשר מעושנים ותלווה בהופעה. כבר אמרנו שכיף בסמרתון?

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סטייג׳ 2 – קטורה, הר ברך, אליפז

80 ק״מ; 1,150 טיפוס מצטבר; 45% סינגלים

הזינוק של יום שישי יצא משדרת הזינוק בקיבוץ קטורה לכיוון דרום במקביל לכביש הערבה, על דרכים חקלאיות רחבות. לאחר כ-7 ק"מ פנו הרוכבים מערבה אל עבר אתגר מעלה שחרות הנודע לשמצה אשר מטפס כ 400 מטר אנכי בפחות מ 5 ק"מ. לאחר קרוב ל-8 ק"מ של טיפוס מהפניה, הרוכבים נכנסו ל-10 ק״מ של סינגל זורם במגמת ירידה אשר בסופו, נכנסו הרוכבים למקטע סינגל חדש לחלוטין מעל בקעת עובדה, סינגל שמחליף את דרכי הכורכר מלאות הקורדרוי הצמודות לגדר המערכת של בסיס עובדה אשר ידועות בכמות הסבל הסיזיפי שהן מייצרות. הסינגל החדש מכניס הרבה עניין ברכיבה והוא מסתיים במקטע עלייה קצר, בקניון קדמוני מהמם עם קירות בכל קשת הגוונים שבין צהוב לאדום, ותוואי שטח לא פשוט לרכיבה. חיבור לסינגל הר ברך הביא את הרוכבים לשיא הגובה של הסטייג׳ ומשם ירידה בסינגל ואז בדרך ג׳יפים משובשת וסופר-מהירה עד לבקעת הערבה, ומשם המשיכו הרוכבים בדרכים מישוריות ומהירות אל נקודת הסיום בכפר התחרות המפנק שבקיבוץ אליפז.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

חווית משתמש – שחר מיליס

וואו איזה הבדל בין אתמול להיום!

אם אתמול היינו במוד "השרדות" ונלחמנו כל הזמן בהתכווצויות של דן ופנצ'רים שלי אשר לא רק שהורידו לנו את הקצב אלא ממש פגעו בחוסן המנטלי של שנינו, הרי שהיום הוא יום חדש. ואם גם גלצה וגם קצי אומרים שביום השני אין התכווצויות, אז אין התכווצויות. מי אנחנו שנתווכח? אתמול ישבנו לתכנן את האסטרטגיה של הסטייג'. זה הסתכם פחות או יותר ב "נתחיל הכי חלש שלנו, ולאט לאט נחליש" במעין רצון להתחכם עם הקארמה, וכך ניסינו ליישם. כמובן שהכי חלש זה לא הכי חלש ולהחליש עוד לא ממש הצלחנו, אבל בהחלט רכבנו באופן שקול ללא מכות כח או מרדפים.

אז בניגוד לאתמול, היום עבר ללא תקלות טכניות ופנצ'רים. כבר טוב! מעבר לזה רכבנו שקול ורצוף ללא משברים מיוחדים. רוב הסטייג' הצלחנו לעבוד עם זוגות נוספים מה שגם הקל על העומס אבל גם הרים לנו את מצב הרוח. סוף סוף קורה פה משהו שאפשר לקרוא לו תחרות ולא הכשלון של אתמול.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

גם דן וגם אני אוהבים את הקטעים הטכניים ולמען האמת די שונאים מישורים. לכן, החל משיא הגובה בסינגל הר ברך בק"מ ב 50 בערך, החלנו לפרוח. כ 20 ק"מ במגמת ירידה בדרכים משובשות ומהירות, סינגלים שבורים ומהירים נותנים לנו כזה בוסט למצב הרוח, שאפילו 10 הק"מ האחרונים בדשדש במגמת עליה לא הצליחו להוריד (נו טוב הצליחו, אבל זה הורס את הסיפור, אז תשכחו שאמרתי את זה)

הזוגיות עם דן נהדרת, שנינו קשובים ומתקשרים מצוין אחד עם השני. זה עוזר במיוחד ברגעי משבר ועוזר לנו להבין אחד את השני טוב מאד גם ללא מילים. מכוון שמראש ויתרנו על הישגים תחרותיים במירוץ הזה, אני חושב שעול אחד ירד ממבחן הזוגיות שלנו והוא מלחמה על סף כחדון. מי יודע, אולי בסמרתון הבא…

מתכוננים למחר, יום מלא סינגלים בפארק תמנע, יום מעט קצר יותר שבהחלט מתאים יותר לסגנון הרכיבה שלי. מקווה שיישארו לי עוד כוחות…

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

חווית משתמש – דן אדלשטיין

אוקיי, הרבה יותר טוב היום (כאמור: הרבה פחות חם).

יום של רגשות מעורבים: מצד אחד היה כיף, לא עצרנו (לא על תקלות ולא על התכווצויות למרות שהיו קצת) – אך מצד שני תחושת פספוס של "זה מה שיש ועם זה… נשתתף".

יום של התנהלות נכונה: התחלה עדינה, רכיבה בקצב הסמבה (=הקיץ), ניצול היתרון היחסי – טיסה בירידות הארוכות, ותפעול מוצלח של שרירים שנתפסים אבל איכשהו לא אילצו עצירה.

זוגיות נהדרת: מאחל לכל אחד שישאף לשותף כמו שחר. המילים שנשמעו הכי הרבה היום היו "שחר טיפפפפההה תאט". בהקשר הזה גם הייתה עבודה משותפת עם עוד זוגות לאורך לא מעט ק"מ – כיף!

היילייט היום: ה(בעיקר) ירידה הארוכה מהר ברך ועד לנחל עתק – תענוג צרוף. מהירות גבוהה בשטח טכני ותלול, נוף יפהפה ופראי. ואין כמו להשאיר כמה דקות מאחור מספר רוכבים שנשפו בעורפנו לאורך כל העליה להר ברך.

נסכם בזה שהצלחתי להנות, שזה הכי חשוב. וגם הבנתי שהשאיפות (חלומות?) היותר תחרותיים שלי יאלצו לחכות לחורף אחר. או להמון יותר אימונים. אני עם הפנים למחר – קצר וטכני (בתמנע אהובתי), ופחות חם = אופטימיות זהירה.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

תוצאות:

גברים כללי:

מקום 1: יוני אבודרם ונדב רייסברג               3:23

מקום 2: איתן לוי אליעד דניאל                      3:31

מקום 3: עומר מונין ויובל בן משה                  3:32  (בפער של 6 שניות מהמקום השני)

מאסטרס:

מקום 1: יובל פרידמן ונעם שטרסנוב           3:46

מקום 2: צור ברנט ואסף ברוידה                   3:46

מקום 3: רועי הקר וארנון רוזנבוים                 3:49      

גראנד מסטרס:

מקום 1: נדב לוגסי וגל צחור                           4:02                      

מקום 2: זאב גוטליב וגל משה                        4:12

מקום 3: רן דהן וניצן דהן                                 4:20

סופר גראנד מאסטרס

מקום 1: אוהד בקין וירון וינברג                       4:50                      

מקום 2: מוטי קרן והוד ברשירה                     5:00

מקום 3: יניב גל ועופר זינדורף                      5:35      

זוגות מעורבים:

מקום 1: שירה בירן ודן כרמל                          4:13   

מקום 2: רומי ולדניצקי וגיא דביר                  4:41

מקום 3: ראפיה חלבי והייתם חלבי               4:51

זוגות מעורבים מאסטרס:

מקום 1: דבורה אוחיון ורונן שירזלי                4:05      

מקום 2: הדס וייס ודויד מוס                           4:32                      

מקום 3: עדי מידן חנוך רדליך                       4:36      

נשים מאסטרס:

מקום 1: דגמר טרנק ונועה לוריה                  5:57      

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סמרתון הינו מרוץ מרתון אופני הרים מדברי החוגג השנה את שנתו התשיעית. זהו אחד ממרוצי השלבים הייחודים והיפים בעולם המתקיים כולו באזור הערבה הדרומית ומתבסס על תשתיות שבילים מהטובות בעולם. בתחילת מרץ כשבעולם החורף בשיאו, הרוכבים בסמרתון נהנים ממזג אוויר מושלם ואיזון מופלא בין אווירה מדברית משוחררת לרכיבה קשוחה על מסלולים מרהיבים הלוקחים את המשתתף לפיסות נוף מטריפות ואייקונים גיאולוגיים מהיפים והייחודיים בעולם. הסמרתון היא תחרות אופניים מקצועית בת שלושה ימים המרכזת מידי שנה את טובי הרוכבים בארץ. בסמרתון 2023 לוקחים חלק יותר מ-300 רוכבים ורוכבות.

הסמרתון הינו הפקה משותפת של המועצה האזורית חבל אילות, החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל אילות, עז הרים הדרכות והפקות, ודבש אירועים בטבע, בסיוע איגוד האופניים בישראל, משרד הספורט, משרד התיירות, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, קק"ל, פארק תמנע, קיבוץ סמר, קיבוץ יהל וקיבוץ קטורה. לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים וביניהם: אופני Specialized, DT Swis, רשת חנויות האופניים הגדולה בישראל מצמן את מרוץ, משקפי Oakley, Tacx, Garmin, Joe's No Flat, Shimano ישראל, טל אופטיקה, מגזין האופניים Bike.co.il, Jinga, בננות הכרמל, Podium – One Stop Sports Shop, Gu, PowerBar, בירה ברצינות, יוטבתה פרו, Sigeyi ישראל.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות