צילומים: אלירן קדוש          ראיינו וכתבו: שחר מיליס, אריק פלדמן


עשרות זוגות של אופני יטי בכל הדגמים ובכל הצבעים (בתנאי שיהיה בגוון טורקיז…), עשרות רוכבים מחוייכים ומלאי גאווה, מאות בקבוקי בירות ממותגות, עשן מיתמר ממעשנות וממנגלים, וערימות ערימות של וויב ייחודי- מפגש שבט YETI ה-15 בישראל.

ל YETI יש דגמי אופניים ייחודיים מעל לכל ספק, הם גם טובים, יפים ומגניבים, כך גם לחברות רבות מאוד בשוק האופניים. אבל רק ליטי (או כמעט רק ליטי) יש את ה Yeti Tribe Gathering, מסורת ייחודית וותיקה של גאווה יחידה מזוקקת הקושרת אוסף אקראי של אנשים באמצעות חפץ…

בשישי האחרון התקיים במשגב אירוע השבט ה-15 של רוכבי יטי בישראל!!! אחד האירועים המגניבים ביותר בקהילת האופניים המקומית, מפגש שכולו YETI ופאן. 

למרות שמיליס ואני לא רוכבים על YETI כאופניים האישיים שלנו, (אלא כאופני מבחן מעת לעת) אנו מכירים היטב את חבורת ונטיל של ארז, רפי ויניב, לכן כשהוזמנו למפגש השנתי, אופציית התחמקות לא הייתה על הפרק. 

זה היה אירוע עתיר וויב שכלל בין היתר רכיבה בסגנונות שונים בהדרכת מיטב מדרכי בוץ הרפתקאות, המון המון בירה, אוכל מעולה מבית צלי לבני ובעיקר מפגש חברים ססגוני כפי שמשתקף כאן מהתמונות של אלירן קדוש, שהוא גם שגריר YETI וגם צלם על.  

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מפגש עם Broc Thompson מנהל המכירות העולמי של YETI

השנה אירוע מפגש השבט הישראלי, אירח את Broc Thompson מנהל המכירות העולמי של YETI, ואנו קפצנו על ההזדמנות לרכיבה משותפת וכמצופה, קצת חפירות אופניים. 

ברוק הוא מנהל המכירות העולמי של YETI בשנתיים האחרונות. הוא "קולורדו נייטיב", מגולדן קולרדו, ממש שכן מעבר לפינה. ברוק הוא אמנם רוכב אופניים ותיק שאף התחרה בכביש ובוולדרום אך לא צמח בתעשיה. בעברו הוא עסק מעט בתחומי האאוטדור והדרכות סקי בקולרדו, אבל אחרי הקורונה הוא הגיע לYETI דווקא מתחום ההייטק ו Data Management מתוך מה שהוא מגדיר כתשוקה אמיתית לאופניים ורצון עז לעסוק בתחום האאוטדור. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

זה ביקור ראשון שלך בישראל, איך ישראל נראית ביחס למה שדמיינת?

במסגרת תפקידי אני מסתובב לא מעט בעולם בין המפיצים של יטי, וזאת הפעם הראשונה שלי בישראל. למעשה זאת הפעם הראשונה אי פעם שנציג של חברת האם מגיע לישראל. 

כשסיפרתי בחברה שאני נוסע למפגש שבט באחד מהיערות בישראל הסתכלו עלי מעט בתמיהה. יערות בישראל אתה בטוח? כן, למען האמת כמו כולם חשבתי שהכל כאן מדבר וגמלים, אבל גיליתי מדינה יפיפיה עם יערות נרחבים, תשתית אופניים מדהימה וסצינה מאוד מפותחת. את הביקור שלי התחלתי בתל אביב, זה מקום מטורף, ללא ספק אחד המקומות עם האווירה הייחודית והמגניבה ביותר שנתקלתי בהם. זה כבר היום השני שלי כאן במשגב, מזג אוויר מעולה, ואתמול אפילו ירד עלינו גשם. השבילים והאדמה אמנם מאוד שונים מקולורדו, אבל אני ממש נהנה. כמו שאמרתי לא משהו שציפיתי שיקרה לי כאן במהלך הביקור בישראל. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מה הם השווקים העיקריים שלכם מחוץ לארה"ב?

אמריקה היא כמובן השוק הגדול ביותר שלנו, אחריו מין הסתם הוא השוק האירופאי שבו יש לנו לא מעט נציגים ברחבי היבשת. אבל גרמניה, אוסטריה ובעיקר אנגליה מהווים את נתח השוק הגדול ביותר מבחינת מכירות. 

 האם ב YETI קולורדו מודעים לסצנת הרכיבה הישראלית?

אנו מכירים את ונטיל כ 17 שנה, באמצעות ארז וכמובן ההזמנות של האופניים אנו נחשפים כל הזמן לסצינה הישראלית. אבל למען האמת עד שהגעתי לכאן פיזית, ראיתי את כל הרוכבים גם במפגש וגם ביער, שמעתי ורכבתי על התשתית המדהימה של השבילים שיש לכם, לא היה לי מושג שזה כה מפותח. עכשיו כשאתם מספרים לי על מספר המותגים המיוצגים כאן בישראל ועל כמות הרוכבים הפעילים, התחרויות, האירועים וכו' ביחס לגודל המדינה זה מדהים אותי אף יותר. אולי צריך לעשות משהו בנידון… בכל מקרה חבל מאוד שעד כה אף אחד מהמטה לא הגיע לישראל.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בעולם בו כולם מיישרים קו פחות או יותר וכמעט אין אופניים לא טובים, איך אתם מצליחים לשמור על הייחוד שלכם ומה אתם מתכננים לעשות ע"מ לשמור עליו?

יש לנו חבורה מאוד ותיקה ומלאה תשוקה של מהנדסים ומעצבים בראשם ראש צוות התכנון שלנו שנמצא בתפקיד כבר 17 שנה. זאת חבורה של אנשים בעלי תשוקה שרוצים תמיד להיות הטובים ביותר. בצוות הזה למשל יש לנו מכוון בולמים במשרה מלאה, רוכב דאון היל מקצוען לשעבר, שכל תפקידו במשך חמישה ימי עבודה בשבוע הוא להגיע לכיווני הבולמים הטובים ביותר בשוק. אלה שיעבדו באופן המושלם ביותר עם המתלים והאופניים שלנו, וכמובן יתנו לאתלטים של החברה את הביצועים הטובים ביותר, ומכאן גם ללקוחות שלנו את האופניים הטובים ביותר. חוץ מזה יש לנו צוות של עשרה עובדים בכירים שתפקידם לעקוב אחר דרישות השוק והספורטאים המקצוענים, להעריך את המגמות ולמצוא את הדבר הבא. החבורה הזאת רוכבת ובודקת אופניים באופן תמידי כולל לרכב במקומות מרוחקים מאוד בגלל בעיות מז"א או בחינה בשטח שונה מקולורדו, הכל כדי לשפר ולפתח את הדגמים הטובים ביותר ולהגיע לכיול המושלם של האופניים והמתלים. לרשותם עומדת סדנה משוכללת עם כל מה שנדרש כדי לבנות מודלים של אופניים, מכונות CNC, מכונות עיבוד ואמצעי מדידה שונים. הם בונים בעצמם את המודלים מאלומיניום, בודקים אותם אין סוף בדיקות, מעבירים לרוכבי המבחן ורק אחרי שיש דגם עם קונצנזוס לגביו מעבירים אותו לבניית מודל מקרבון וכך הלאה. 

הייחוד של דגמי האופניים שלכם סובב בעיקר סביב מתלה ה switch infinity. האם גם בעתיד זה הולך להיות העניין המרכזי בדגמים שלכם? 

כן בהחלט. עד כמה שידוע לי אף אחד מהיצרנים האחרים בעולם לא הצליח להעתיק את התחושה של מתלה שדוחף אותך קדימה בכל פידול מבלי לגרוע כלום מהאנרגיה שלך כמו ב YETI. אם ניקח לדוגמא את כל הדגמים החדשים שיצאו ל 2023- ה SB120, SB140 וה- SB160 הם כולם מתבססים על העיצוב הקודם עם שיפור/ שינוי מסוים בגיאומטריה, כשעיקר השינוי הוא באופן עבודת המתלה ורכיביו, והוא דרסטי מאוד לטעמי. ממש אפשר להרגיש שאלו אופניים אחרים שרוכבים טוב יותר עם מתלה מדויק יותר, וזה כאמור כמעט ורק דרך ליטוש ושיפור המתלה. דוגמא ספציפית שרכבתם עליה היום היא ה SB160 לעומת ה SB150 מאשתקד. על אף שמהלך המתלה גדול השנה, בהשוואה ל SB150, ה SB160 מרגישים הרבה יותר קטנים, מהירים וזריזים, אך באותה עת עם מתלה מאוד עמוק ותומך. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

בליין שלכם יש היום שלושה דגמים עיקריים 120, 140, ו160. למעשה אלה שלושה מהלכי מתלה שונים, של אותם אופניים ביישומים שונים. כולם בעלי אופי גרביטי מובהק כמובן. האם בעתיד אתם הולכים להישאר באותו אזור, או אתם פוזלים גם לאזורים אחרים, כמו למשל XC תחרותי?

אנו תמיד עוסקים בשאלה לאן אנחנו מתקדמים, זה דיון תמידי שאף פעם לא עוצר והוא מובל בעיקר ע"י כריס והוד הבעלים. אנחנו חברה שבתפיסתה הבסיסית היא חברת Racing. זה אומר שכל דגם שיוצא תחת ידנו חייב להיות נאמן לתפיסה הזאת מעל הכל. אופני ה 160 המיועדים לאנדורו הם סגמנט בפני עצמו אבל אופני ה 140 וה 120 מיועדים לאותם רוכבים שרוצים ליהנות מיכולות טכניות טובות של אופניים ולהרוויח פידול קליל ויעיל יותר. לכן כשיצאו אופני XC טהורים בעתיד (והם כנראה יצאו) הם יהיו חייבים לענות באופן הטוב ביותר לתפיסה הזאת. כדי להגיע לשם צריך לעבוד קשה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים כרגע. לא יכול להרחיב הרבה בנושא, אבל מתקיימים דיונים רבים מאוד בנושא.

אימצתם את העניין ה eMTB מאוד מאוחר באופן יחסי והיום יש לכם דגם אחד בלבד. איך יטי רואה את השוק הזה ומה אתם מתכננים. ומה בנוגע ל e-bike קלים?

הגדילה של השוק החשמלי היא מטורפת ואי אפשר כמובן להתעלם ממנה. ישנם שווקים כמו איטליה למשל שאופני אנדורו לא חשמליים נכחדו לחלוטין ופינו את מקומם לאופני האנדורו החשמליים. אנחנו בוחנים את השוק החשמלי מאוד מקרוב, אחד השאלות שעדיין לא הצלחנו לקבל עליהן מענה ברור, האם רוכבים יעדיפו מנוע חזק וסוללה גדולה או משקל קל. כרגע אנו למדים בשווקים העיקריים שלנו שאנשים יעדיפו אופניים קלים על אופנים כבדים עם סוללת ענק. כפי שאנו רואים זאת אנשים משווים נתונים של גודל סוללה ועוצמת מנוע, אבל כשזה מגיע להחלטה הסופית על מה לקנות לעצמם, פקטור המשקל מקבל משמעות ענקית ואנו רואים את השוק הולך לשם. אין לנו כרגע תוכניות מוגדרות לדגם אופניים קל נוסף, אך מבחינתנו המגמה היא אופני פול פאוור קלים ככל הניתן. בכל מקרה הדגם הנוכחי מקבל את מנוע השימנו החדש ה EP801 המשופר והמחוזק, ואנו עסוקים בהעברת התקנים החדשים שלו באירופה ובארה"ב שישפיעו מאוחר יותר באופן כזה או אחר גם על השוק בישראל. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

משהו לגבי מצב שוק האופניים הגלובלי? 

השוק נמצא במצב עדין כרגע, עם חוסר ודאות מאוד גדולה ומלאים ענקיים. מלחמת הורדת המחירים כבר החלה והיא רק תתעצם, וזה מסקרן ומדאיג מאוד מה יהיו ההשלכות. בעקבות הפסקות ייצור משמעותיות בויאטנם בתקופת הקורונה, למזלנו מצאנו את עצמנו היום במצב יחסית נוח ויציב מבחינת מלאי, כך שאנו כנראה נוכל להימנע מאקט של מכירות חיסול הפוגעות אנושות בחברות יצרניות. מערכת ה SRAM Transmission החדשה הושקה השבוע וגם זה הולך להיות מעניין… הן בדגמים חדשים שיצטרכו לכלול את המערכת היקרה הזאת והן בגלל מלאי מאוד גדול בשוק של מערכות סראם מהדור הקודם. להערכתי לא תהיה ברירה אלא להוריד באופן ניכר את המחירים כדי להיפטר מהמלאים.  

אז אפשר לסכם כבר את החוויה הישראלית שלך?

בינתיים ניצחתי את הישראלים בתחרות שתיית בירה בערב הקמפניג לפני אירוע השבט, וזה סוג של הישג. בהמשך אנו עוברים לביקור בירושלים כולל רכיבת אורבן, אני מאוד סקרן לראות ולחוות את העיר הייחודית. משם לטעום קצת מהמדבר הישראלי בדרך הסוכר וחזרה לחיים עצמם בגולדן קולורדו. החוויה הישראלית הייתה מדהימה עד כה, עם אנשי YETI מיוחדים ומגניבים, הכנסת אורחים חמה ורכיבות מעולות. אני מקווה לחזור שוב בקרוב. 

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות